راه اندازی وبلاگ تندیس شهادت شهدای بالاده / وبلاگ « تندیس شهادت » با موضوع « شهدای روستای بالاده » چند روزی است که راه اندازی شده است. این وبلاگ هم اکنون در اینترنت فعال است توسط اعضای بسیج روستای بالاده مدیریت می شود و قرار است اخبار و اطلاعات مربوط به بسیج را در آن اطلاع رسانی کند. در این رابطه پیش از هر کلامی، ورود و تولد این وبلاگ را صمیمانه تبریک می گوییم و برای دست اندرکاران آن آرزوی موفقیت در دنیای مجازی را دارم.

اما لازم می دانم هم چون همه وبلاگ های منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو بخش چهاردانگه ساری) که چند خطی در بدو تولدشان به صورت یادداشت و یا از طریق ایمیل بیان می کردم، برای وبلاگ « تندیس شهادت » هم بنویسم تا بتوانیم تجربیاتی را به همدیگر منتقل نماییم:

۱ . راه اندازی هر وبلاگ و یا سایت در منطقه دوشمار فی نفسه باعث بالا رفتن سطح آگاهی مردم و خوانندگان و هم چنین توجه و مشارکت آنان در امور مربوط به روستا و منطقه دوسرشمار می شود. از این رو، وبلاگ « تندیس شهادت » می تواند هم برای اعضای بسیج بالاده و هم برای مردم بالاده و منطقه دوسرشمار منبعی برای اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل باشد.

۲ . چیزی که در وبلاگ نویسی مهم است همانا دوری از یکنواختی و شعارزدگی های مرسوم وبلاگ های ایرانی به ویژه وبلاگ های مذهبی و فرهنگی است. انتظار ما این است که وبلاگ « تندیس شهادت » خود را همیشه به روز (آپدیت) داشته و خبرهای جدید و تحلیل های قوی منتشر کند.

۳ . گلایه ای که همیشه مدیران وبلاگ ها و سایت های منطقه دوسرشمار بیان می کنند،  همانا نداشتن نیروی انسانی کافی در امر وبلاگ نویسی است. حتی سایت سادوا با تجربه ای ۵ ساله و همکاری خیل زیادی از فرهنگ دوستان بالادهی و دوسرشماری، گاهی به خود حق می دهد تا در این زمینه بنالد.  توصیه ما این است که افراد فرهنگ دوست، خانواده های گرامی شهدا و اعضای بسیج که دستی در نوشتن و اینترنت دارند را گردآوری و از این سرمایه های بومی استفاده بهینه نمایید.

۴ . در وبلاگ « تندیس شهادت » مشخص نشده که مدیر سایت چه کسی است و خط و مشی آن چیست؟ معرفی نام مدیر سایت باعث جلب اعتماد و ارتباط بیشتر مخاطبان می شود. ایمیلی هم که اعلام شده ( dmohammadhosein@yahoo.com ) ایمیل شخصی می باشد و بهتر است ایمیلی رسمی با نام دامنه سایت و یا بسیج بالاده معرفی گردد تا ضمن داشتن هویت سازمانی، به راحتی نیز در ذهن مخاطبان سایت باقی بماند.

۵ . در طول سال های گذشته که سایت سادوا در خلاء مطلق ارتباطات اینترنتی در منطقه دوسرشمار پا به عرصه فعالیت های فرهنگی گذاشت و امروز که حدود ۱۵ سایت در منطقه فعال هستند، تمام تلاش ما بر این بوده که این سایت ها را به محلی برای نزدیکی هر چه بیشتر اهالی این دیار تبدیل کنیم و اخبار و مشکلات مردم را بیان و درد دل های آنها را بشنویم و محل بروز اندیشه و افکار مردم باشیم و منطقه را در قالب عکس و گزارش هر چه بهتر معرفی کنیم. حال با پیوستن وبلاگ « تندیس شهادت » به جمع ما، می توانیم با نیروی بیشتری برای رسیدن به اهداف فرهنگی و اجتماعی بلند مدت گام برداریم.

۶ . وبلاگ « گالباغ شهدای دوسرشمار » مدت چهار سال است که راه اندازی شده و مدیران سایت های منطقه نیز تا بحال همکاری بسیار خوبی داشته اند، هر چند گلایه هایی هم از بابت کم کاری بعضی از دوستان و اینکه مطالب مربوط به شهدا را بجای اینکه در گالباغ قرار دهند، در سایت خود قرار می دهند! بنابر این سایت گالباغ را اختصاصاً برای مطالب و موضوعات مربوط به شهدای منطقه قرار دهیم و ابتدا اخبار، مطالب، گزارشات و عکس های مربوط به شهدا را در سایت گالباغ قرار داده و سپس در سایت خود لینک بدهیم. برای این منظور و در صورت اعلام آمادگی و مشخص بودن مدیر سایت « تندیس شهادت »، می توانیم بخشی از مدیریت گالباغ را به این دوستان واگذار کنیم.

۷ . تاکنون سایت های منطقه دوسرشمار خود را درگیر و آلوده به مسایل سیاسی و جناحی رایج در کشور نکرده و آن را آفتی برای مسائل فرهنگی و فعالیت های سالم اینترنتی در گستره روستا می داننند. شاید خط و مشی سایت « تندیس شهادت » نیز به سوی این تفکر گرایش داشته باشد که جناح بازی های سیاسی ماندگار نبوده و هر روز رنگ عوض می کند. حتماً آنان هم ترجیح می دهند تا فعالیت های خود را معطوف به اهداف تعیین شده سایت « تندیس شهادت » و بسیج بالاده قرار دهند.

۸ . سایت سادوا از هم اکنون دستان تازه بکار شده دوستان وبلاگ « تندیس شهادت » را برای همکاری می فشارد و امیدوار است تا در کنار هم برای اعتلای نام منطقه دوسرشمار و نام تک تک روستاهای منطقه دوسرشمار تلاش و کوشش کنیم و با کمال میل برای پیشبرد اهداف فرهنگی اعلام همکاری می کنیم.

۹ . مسایل مربوط به ساختار ادبی و گرافیکی سایت (عنوان و رنگ و قلم و … ) و نقد راه و روش این سایت را به فرصتی دیگر و پس از مدتی که از فعالیت آن بگذرد، اعلام خواهم کرد.

با احترام / عین اله آزموده / مدیر سایت سادوای بالاده

……………………………………………………………………………………………….

نشانی سایت ها و وبلاگ های منطقه دوسرشمار:

گالباغ شهدای دوسرشمار   :   سایت سادوا  :  وبلاگ قدیم سادوا  :  تندیس شهادت، شهدای بالاده

انجمن فرهنگی آفتاب تیله بن  :   انجمن فرهنگی تلسی قلعه  :   روستای واوسر

روستای میرافضل   :  سایت دوسرشمار   :    بسیج شهدای امامزاده میرافضل دوسرشمار

گروه کوهنوردی سادوای ساری   :  گروه کوهنوردی چکاد ساری    :  خبرگزاری چهاردانگه نیوز

وبلاگ صریر/ امیرحمزه خلیلی واوسری  :  وبلاگ علیرضا محمدی پایین دهی  :   پیراسیو پایین ده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱