برنامه های فرهنگی ویژه ایام یادواره شهدا در قلعه – ۷ مرداد ۱۳۹۵/ با فرا رسیدن ایام برگزاری سی و سومین مراسم یادواره ۳۵ شهید گلگون کفن منطقه دوسرشمار در روستای قلعه، چند فعالیت فرهنگی نیز در این ایام در این روستا برگزار می شود که در زیر به زمان و مکان آن اشاره می شود. اجرای این برنامه ها برای ایجاد شور و نشاط عمومی و فرهنگ سازی بیشتر و به یاد شهدای عزیز منطقه دوسرشمار (روستاهای قلعه، پایین ده، بالاده، تیله بن، واوسرنو و میرافضل واوسر) بخش چهاردانگه ساری می باشد و امیدواریم آنگونه که شأن و منزلت شهدای عزیز ما هست، اجرا شود.

- دوشنبه ۹۵/۵/۴: آغاز مسابقات فوتسال جام شهدا با شرکت ۸ تیم و با حضور تیم شهدای قلعه به سرپرستی و مدیریت شورای قلعه.

- چهارشنبه ۹۵/۵/۶: ساعت ۷ صبح/ برنامه پیاده روی خانوادگی اهالی قلعه و پایین ده به سمت چشمه و آبشار امدوا همراه با پذیرایی و جوایز٫

-  چهارشنبه ۹۵/۵/۶: روز پاک قلعه: ساعت ۹:۳۰ صبح/ چناربن قلعه/ این برنامه برای فرهنگ سازی در زمینه پاکیزه نگه داشتن سطح روستا می باشد که همه ساله یک روز قبل از یادواره شهدا توسط شورا و انجمن فرهنگی تلسی برگزار می شود

- چهارشنبه ۹۵/۵/۶: ساعت ۳ پس از ظهر/ چاووشی خوانی از روستای قلعه به سمت روستای پایین ده (هدف از این برنامه دیدار با خانواده های معظم شهدا و همچنین درگذشتگان دو روستا در طی سال های اخیر)

-  چهارشنبه ۹۵/۵/۶: ساعت ۵ پس از ظهر/ مراسم گرامیداشت طلبه شهید سیدیحیی ساداتی بالادهی بر مزارش در قبرستان عمومی بالاده. شهید سیدیحیی تنها شهیدی است که در منطقه دوسرشمار دفن گردیده است.

- چهارشنبه شب ۹۵/۵/۶: پس از نماز مغرب و عشا دعای توسل در مسجد امام حسین (ع) روستای پایین ده

- چهارشنبه شب ۹۵/۵/۶: مراسم گرامیداشت اولین شهید مدافع حرم منطقه دوسرشمار، شهید محمدتقی سالخورده واوسری بعد از نماز مغرب و عشاء مسجد امیرالمومنین(ع) روستای واوسرنو همراه با صرف شام.

-  پنجشنبه ۹۵/۵/۷: از ساعت ۱۰:۳۰ صبح مراسم سی و سومین یادواره شهدا در روستای قلعه (مداح آقای صادق نژاد و سخنران حجت اسلام آقای ترابی نسب (انگیسه).

با احترام: حجت اله فولادی قلعه/ رییس شورای اسلامی قلعه و معاون کمیته فرهنگی یادواره شهدای قلعه و پایین ده

به نقل از تلسی سایت روستای قلعه www.talsi.ir

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۵ مرداد ۱۳۹۵