عکس هوایی بالاده / دیدن عکس هوایی هر مکان مسکونی و یا طبیعی همیشه یکی از آرزوهای آدم های آن مکان بوده و هست. پیشرفت تکنولوژی عکسبرداری هوایی و ماهواره ای و طراحی نرم افزارهای رتوش عکس در مقیاس کره زمین، این آرزو را برآورده کرده است. از این روی سایت سادوا تصمیم دارد تا عکس های هوایی منطقه دوسرشما و روستاهای آن (بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، واوسر قدیم، میرافضل و واوسرنو) و هم چنین روستاهای منطقه نرماب دوسر ( آغوزگاله، تیلک، آتنی، گلخوران، سواسره، ایلال و سیاوشکلا) را به مرور در این سایت نمایش دهد. این عکس های هوایی از نقشه جهانی گرفته شده و دارای کیفیت خوبی هم هست تا جایی که به راحتی می توان تعداد خانه های یک روستا را شمرد و یا مسیرها و مرز زمین ها را تشخیص داد. ظاهراً این عکسبرداری هوایی توسط ماهواره ها از سمت جنوبی آسمان منطقه و در هنگام ظهر یکی از روزهای مهر ماه ۱۳۸۹ صورت گرفته است و زردی جنگل ها و خانه هایی که در آن زمان تازه شروع به ساخت کرده بودند، این گمانه را تایید می کند.

برای دیدن در ابعاد بزرگتر، لطفاً روی عکس کلیلک کنید.

البته حجم و کیفیت تصویر اصلی بسیار بیشتر از تصویری است که مشاهده خواهید کرد ولی بخاطر سرعت پایین اینترنت و فضای محدود سایت سادوا،  به ناچار حجم آن را  حدود یک ششم کمتر کرده ایم و دوستانی که مایلند تصویر با کیفیت اصلی را دریافت کنند لطفاً ضمن معرفی خود، درخواست شان را به نشانی ایمیل سادوا ارسال کنند تا پس از نمایش عکس هوایی  هر روستا در سایت سادوا، تصویر با کیفیت اصلی برایشان فرستاده شود.  ایمیل سایت سادوا   sadva86@gmail.com

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۷ مهر ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

قشنگه ولی اگر شاهدژ هم تو این عکس گنجانده شده بود عالی می شد.
…………………………………..
سادوا: چون عکس هوایی است چیزی از قله شاهدژ در آن دیده نمی شود.

ماشاالله بالاده هم برای خوش شهری شده. از این کار خوبتون تشکر می کنم که این عکس زیبا را توی سایت سادوا گذاشتین.

آقای آزموده این حسن سلیقه ی شما جای تقدیر دارد.
چیزی که در این عکس هوایی از نظر من بیش از هر چیز دیگر مورد توجه است روتوش این عکس هوایی است که نشان میدهد روی آن بسیار کار کردید.
البته آقای آزموده نرم افزار google earth ناهمواری ها را به شکل سه بعدی نمایش میدهد و تا حدودی میشد قله ی شاهدژ را تشخیص داد اگر عکسی که بنده در چهاردانگه نیوز از شاهدژ قرار داده بودم را دیده باشید خواهید دید که در نمای سه بعدی این نرم افزار قلعه ی شاهدژ قابل تشخیص است.
واقعاً بابت این حسن سلیقه و زحمتی که روی این عکس کشیده اید به شما تبریک و خسته نباشید می گویم.
اگر ممکن است تصویر اندازه اصلی را برایم بفرستید. با تشکر. علی نظری

احمد رضا چهاردهی گفت

بسیار زیباست!!! ممنون

ساداتی تیله بنی گفت

با تشکر از شما، بسیار عالی است منتظر عکس دیگر هستیم