طبیعت بالاده درهمه ماه های سال زیباست بویژه در فصل بهار و اردیبهشت ماه. باید رفت و دید و ثبت کرد. آقای مهندس یاسر توبه بالادهی فرزند حسین (معروف به حسین علی) متولد ۱۳۶۲ دارای مدرک مهندسی برق (که پرورش زنبورعسل در طبیعت بکر بالاده را به عنوان شغل دوم خود برگزیده است) تعدادی عکس از طبیعت بهاری بالاده با موبایل خود گرفته و برای سایت سادوا ارسال نموده اند که از بین آنها ده قطعه را انتخاب کرده ایم. ضمن سپاس فراوان از آقای مهندس یاسر توبه، انتظار داریم سایر همولایتی های گرامی نیز در سال ۱۳۹۴ همکاری خود با سایت سادوا را بیشتر کرده و عکس، خبر و گزارش، داستان، شعر، اسناد قدیمی و … برای ما ارسال کنند تا با نام آنها در سایت سادوا استفاده شود.

نمای شرقی بالاده

قله شاهدژ

چراگاه چمازی و کوه اسپه دار

نمایی از بالاده

گل یخ (وَرفِ لیم) که با ذوب شدن برفهای بهاری از زیر آن بیرون می آید

نمایی از بالاده

درخت آلوچه (هَلی دار)

آبگیر قارقچال

برف بهاری بر روی شاخه های درخت زرشک

گلهای بهاری

مهندس یاسر توبه

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام خدا قوت . بسیار عالی است از مهندس متشکرم. چونکه تصاویر تاریخ تولید و برداشت ندارد می شود گفت متعلق به امسال نیست خواهش داریم که تاریخ تصاویر را ذکر کنید حداقل ماه و سال که روزی سند خواهند شد.
………………………………………
سادوا: جناب اونورمنزلی. سلام. بقول شما چون عکسها تاریخ ندارد پس باید به سادوا اعتماد کنید. تمامی تصاویر متعلق به هفته اول اردیبهشت ۱۳۹۴ می باشد. سپاس٫

سلام. ببخشید مزاحمتون میشم برای بار دوم. من وبلاگتونو پیوند دادم. شما هم همینکار رو کنید. ممنون میشم … با تشکر بچه محل
……………………………………………
سادوا: با سلام. از لطف شما در لینک دادن سایت سادوا سپاسگزاریم.
با بررسی وبلاگ شما که بنام فولادمحله میباشد، متوجه شدیم که بیشتر محتوای آن (۹۵%) مطالبی هست که با فولادمحله ارتباطی ندارد ( یک مطلب تسلیت مرتبط با فولادمحله در مقابل ۲۰ مطلب غیرمرتبط)، لذا ضمن پوزش از شما در حال حاضر پیوند دادن وبلاگ تان با رویکرد بومی و فرهنگی سایت سادوا همخوانی ندارد.
امیدواریم به زودی و با افزودن مطالب متنوع و مرتبط با فولادمحله، ما را در جریان بگذارید تا وبلاگ شما را در پیوندهای سایت سادوا لینک بدهیم.

سلام.تقریبا می شه گفت این روزها هنوز سرسبزی مانند اواخر اردیبهشت نیست.اما درختان شکوفه دارند.خدا قوت برادر. باسپاس از اقای ازموده

سلام . مرسی آقای توبه ،عالی بود . پاینده باشی !

سلام عموجان
عکسهای بسیار زیبای بود . هم از شما و هم از آقا یاسر عزیز تشکر میکنم .
یادش بخیر بچه که بودیم کارنامه رو نگرفته میرفتیم تا اول مهر اونجا بودیم ولی الان به خاطر گرفتاری زندگی کمتر میشه بالاده رفت ولی با دیدن این عکسها انگار رفتیم و اومدیم .

سیداسماعیل ساداتی گفت

سلام
خدمت مهندس توبه سلام عرض میکنم.
آب و هوای ییلاق سازگار باشه ان شاالله
موفق باشید

با سلام خدمت ادمین محترم…
ما چن نفر از بچه های فولادمحله قرار بر این شد که چن وبلاگ با رفع کاستی های نیاز مردم درست کنیم. سهم دوسم آقای عابدینی فولاد ورزش شد یعنی اخبار ورزشی. آقای ایمانی فولادی اشعار مردم فولادمحله. منم قبول کردم مطالب علمی رو قرار بدم. فک کنم پیوند دادن وبلاگ اینقد سخت نباشه که شما اینقد جدی گرفتین. من بشما پیشنهاد دادم. حالا شما بزرگی کن پیوند بده ما هم تلاشمونو میکنیم به درجه های بالا تر برسیم… باید پشت هم باشیم و دست همو بگیریم تا پیشرف کنیم. یکی از دلایل منطقه فیروزکوه همینه. داداش بیا یکی بشیم تا چاردونگه هم پیشرف کنه… ممنون خیلی متشکرم از اینکه نظرمو جواب دادی.
………………………………………
سادوا: با سلام. رویکرد وبلاگ شما چنانچه بسوی موضوعات علمی فولادمحله هم گرایش پیدا کند با کمال میل لینک شما را قرار خواهیم داد. اما اگر موضوعات علمی بی انتهای دنیای اینترنت را بخواهید در وبلاگ فولادمحله منتشر کنید چندان جالب نبوده و تاثیری در مخاطبان شما نخواهد داشت.
موفق باشید.

با تشکر از جناب توبه که با عکسهای زیباشون خاطرات ۲ سال پیش من رو در معیت جناب آزموده و بقیه دوستان محلی و غیرمحلی زنده کردن. حقیقتا بچه های کوهستان صفای دل و صمیمیتی در وجودشون دارن که با سالها در شهر زندگی کردن از بین نرفته که هیچ, بیشتر و اصل تر شده.
………………………………………..
سادوا: جناب بهزادپور عزیز سلام. هم اکنون عازم بالاده هستم و فردا با دوستان همنورد به شاهدژ صعود خواهیم کرد.
جایتان خیلی خالیست و بیاد شما و همه دوستان خواهیم بود. ارادتمند/ آزموده

خیلی زیبا بود. دیدن این عکس ها برای منی که هیچ وقت بهار بالاده رو از نزدیک ندیدم، چیزی جز حسرت نداره.
زیباست

عالی بودن.
مرسی:))

با سلام. عکسهای خیلی زیبایی هستند. دلم هوای بالاده رو کرد با دیدن این عکسها. ممنون از شما

بسیار از تصاویر لذت بردم و خاطرات بسیاری برایم زنده شد. چقدر تغییر در روستای بالاده صورت گرفته. آخرین بار در سال ۱۳۷۰ به آنجا آمده بودم منزل یکی از دوستان پدربزرگم بنام آقامصیب که گویا فوت کرده اند. اما جناب آقای یاسر از آنجا که بنده نیز زنبوردار هستم ممنون میشوم اگر اطلاعات مفیدی پیرامون پوشش گیاهی منطقه در بهار بخصوص ۳ ماه تابستان و شیوه کاری خود و سایراطلاعات مرتبط برای اینجانب ارسال نمایید.
با تشکر از شما و سایت خوب سادوا

جناب مهندس یاسر
پیرو پیام قبلی و در صورت مشاهده، نظر خود را به ایمیل اینجانب ارسال نمایید
hajnayeb@mailfa.com

دکتر جان عالی بود…. مثل خودت باصفا