گزارش تصویری مراسم عاشورا در بالاده و منطقه دوسرشمار ۱۳۹۱/۹/۵ / بخش دوم / در بخش اول گزارش تصویری عزاداری عاشورا در روستای بالاده و منطقه دوسرشمار، گوشه هایی از این مراسم را تقدیم خوانندگان گرامی سایت سادوا کردیم و در بخش دوم این گزارش که متفاوت با بخش اول می باشد نماهایی خاص و همچنین تعدادی از عکس های مراسم سال ۱۳۸۸ را تقدیم شما می کنیم. امید که مورد پسند شما خوانندگان گرامی سادوا قرار بگیرد. به زودی بخش سوم این مجموعه شامل عکس های آقای هادی کاردگر از مراسم امسال نیز تقدیم خواهد شد.

عکسها: عین اله آزموده / سایت سادوا . استفاده از عکسها با ذکر نام عکاس و لینک سایت سادوا آزاد است.

دود کردن اسپند در جلوی دسته میهمانان عزادار، آئینی قدیمی در منطقه ما می باشد/ ۴ دی ۱۳۸۸ روستای قلعه

نوجوانان زنجیر زن تیله بنی در محوطه امامزاده میرافضل – ۵ آذر ۱۳۹۱

نمای غربی امامزاده میرافضل تیله بن – ۵ آذر ۱۳۹۱

نمای داخلی امامزاده میرافضل تیله بن- ۴ دی ۱۳۸۸

شیپورزن واوسری در چشمه سر بالاده – ۳ دی ۱۳۸۸

آقای شیدالله فولادی قلعه در کنار بارگاه امامزاده میرافضل – ۵ آذر ۱۳۹۱

۵ آذر ۱۳۹۱

دسته عزاداران واوسری در تیله بن دره- ۴ دی ۱۳۸۸

کودک تیله بنی – ۴ دی ۱۳۸۸

بوسیدن دسته علم – مشهدی قربان نظری پایین دهی – ۵ آذر ۱۳۹۱

گریستن بر مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) – ۵ آذر ۱۳۹۱

مادربزرگی از روستای تیله بن با ۹۵ سال سن در حال سینه زدن در عزای امام حسین (ع). آرزوی تندرستی برای ایشان داریم – ۵ آذر ۱۳۹۱

نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام اصغری – ۵ آذر ۱۳۹۱

یادی از مرحوم علی چهاردهی که چندی پیش به رحمت خدا رفت و جایش در مراسم امسال خالی بود – ۴ دی ۱۳۸۸

دسته عزاداران تیله بنی – ۴ دی ۱۳۸۸

یادی از مرحوم سیدجعفر ساداتی که چندی پیش به رحمت خدا رفت و جایش در مراسم امسال خالی بود – ۴ دی ۱۳۸۸

سیده معصومه ساداتی – ۴ دی ۱۳۸۸

دسته عزاداران بالاده – ۳ دی ۱۳۸۸

مراسم آئینی نخل گردانی و خواندن اشعار مخصوص این مراسم – ۵ آذر ۱۳۹۱

اعتقاد بر این است که سیب های فرو برده شده در شاخ های چوبی نخل، حاجت را روا می دهد- ۵ آذر ۱۳۹۱

آقای مالک اسماعیلی بالادهی – این عکس احتمالاً مربوط به حدود ۱۳ تا ۱۵ سال قبل می باشد – عکاس: ؟

از راست: سیداسماعیل ساداتی، سیدربیع صباغ، شکر آتنی مفرد، مظاهر کاردگر، محمد آتنی مفرد و نوجوان علی کاردگر – ۴ دی ۱۳۸۸

دسته نخل گردانان پس از مراسم عاشورا به روستای تیله بن بر می گردند. و این پدر بزرگ تیله بنی که چهره ای صمیمی و دوست داشتنی دارد – ۵ آذر ۱۳۹۱

دسته عزاداران بالاده پس از مراسم عاشورا به بالاده بر می گردند. ۵ آذر ۱۳۹۱

این بخاری بزرگ هیزمی فضای تکیه بالاده را در شب های سرد زمستان گرم می کند. ۵ آذر ۱۳۹۱

برای اطلاعات بیشتر در باره قدمت نخل و نخل گردانی در مازندران و تیله بن به مطلبی از خبرگزاری ایلنا که در سایت دوسرشمار نیز منتشر شده است، مراجعه کنید.

گزارش تصویری مراسم عاشورا در بالاده و منطقه دوسرشمار در سایت وزین خبرگزاری چهاردانگه نیوز نیز منتشر شده که از مسئولان این خبرگزاری برای پوشش خبری این گزارش بسیار سپاسگزاریم.

…………………………………………………………………………..

از همه دوستانی که عکس و فیلم از مراسم محرم و عاشورای امسال از بالاده و سایر روستاهای منطقه دوسرشمار تهیه کرده اند درخواست می شود آن را برای ما ارسال کنند تا در سایت سادوا منتشر کنیم. ایمیل سادوا sadva86@gmail.com

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۳ آذر ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام. بسیار زیباودیدنی بود .انشاالله عزاداری تمام همولایتی های عزیز مورد قبول ایزد منان قرار بگیرد و کسانی که سالهای قبل در مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) حضور داشتند وامسال جایشان خالی است و فوت کردند ، خداوند آنهارا رحمت کند و با یاران امام حسین (ع) محشور گرداند.
شمه خانابدون
………………………………….
سادوا: سلام آقا هادی عزیز٫ سپاس از محبت شما.

درود و سپاس فراوان به سرور عزیزم آقای آزموده
عکسهای بسیار زیبا و با معنی بود جدا” استفاده کردیم و با دیدن آنها احساس کردم که خودم نیز حضور داشتم. امیدوارم همه این عزیزان سلامت و موفق باشند.
…………………………….
سادوا: سلام جناب آقای خاسب عزیز٫ از لطف شما سپاسگزارم و دعاگوی شما هستم. ارادتمند/ آزموده

کمیل توبه بالادهی گفت

باسلام خدمت مدیریت سایت وزین سادوا جناب آقای آزموده که دوباره باعکس های زیبا و جالب شان ما را به بالاده و عزاداری اباعبدالله حسین بردن. خداوند رحمت کند کسانی در حال حاضر پیش ما نیستند ولی سنت های درستی حتی با حضور خودشان در این چنین مراسمی بجای گذاشتند و به ما نشان دادند که کهولت سن مانع از عزاداری برای امام مظلوم شهیدمان نمی شود انشاءالله این عزیزان را خداوند رحمت کند و آنها را باامام مظلومشان محشور بگرداند. انشاءالله تبارک و تعالی.
……………………………………
سادوا: آقا کمیل عزیز سلام. سپاس از لطف شما. خداوند همه رفتگان را بیامرزد و به بزرگان و زندگان دیار ما تندرستی بدهد.

سلام آقای آزموده. بخش اول عکس هاتون خیلی زیبا بودن ولی بخش دوم چون با هدف خاصی انتخاب شدن خیلی بیشتر به دلم نشست. از اینکه از بزرگان بالاده و منطقه دوسرشمار عکس های زیبایی گرفتین تشکر می کنم. نگاه من به عکس و عکاسی با دیدن این عکسای زیباتون به کلی عوض شده.
دست مریزاد.
………………………………………………………..
سادوا: سرکار خانم عمادی. از لطف شما سپاسگزارم و امیدوارم برای لحظاتی هم شده شما و دوستان بالادهی را با سرزمین نیاکانشان پیوند داده باشم.

سلام آقای آزموده. آقا خیلی زحمت کشیدین که برای عاشورا رفتین بالاده و این عکس های قشنگو تهیه کردین. هم عکسهای امسال و هم عکس های سال ۸۸ خیلی زیبا هستن. کاش با این عکسها در بالاده یا بهشهر و ساری نمایشگاهی هم می ذاشتین تا همه بتونن این عکسها را ببینن.
……………………………………………………………
سادوا: سلام جناب کاردگر. متاسفانه هزینه چاپ عکس و تخته شاسی نسبت به سال ۱۳۸۷ که اولین نمایشگاه عکس را در بالاده دایر کردم حدود سه تا چهار برابر شده و هنوز پول عکس های فروخته شده سال ۱۳۸۷ بالاده و ۱۳۸۹ ساری را نتوانستم بگیرم و از یک طرف عکس هایم از دستم رفته و از طرف دیگر همولایتی هایی که عکس هایم را خریده و هر روز در منزلشان آنها را می بینند به روی مبارک شان نمی آورند که پولش را هم به عکاس بپردازند.
سال ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ حدود ۴۰۰۰۰۰ تومان عکس نسیه فروختم که مبلغ ۲۰۰۰۰۰ تومان هزینه چاپ و شاسی آن بوده ( بدون احتساب حق امتیاز عکس ها و هزینه زمان و سفر برای عکاسی و چاپ و شاسی کشی و حمل و نقل و …) که اگر امروز بخواهند به من بدهند حدود یک چهارم ارزش آن است. معامله ای دو سر ضرر برای بالاده و هنرم.
این است که از خیر برپایی نمایشگاه باید بگذریم.

سلام

بالاخره سایت خبری پر بازدید “تابناک” هم گزارشی تصویری از عزاداری مردم منطقه دو سرشمار را نشان داده است. تشکر از آقای هادی نیک بین بخاطر این کار زیبایشان. در زیر لینک این گزارش از سایت “تابناک” آمده است:

http://tabnak.ir/fa/news/289372/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C
………………………………………………….
سادوا: دست شما و آقای نیک بین درد نکند برای اطلاع ما و هم چنین عکسها.

سلام. از نظر شما در مورد عکسهایم بسیار ممنونم، البته این عکسها مربوط به سال های قبل بود. بخاطر اینکه می خواستم ارادت مردم منطقه دوسرشمار را به مولایشان نشان دهم این عکسها را برای سایت تابناک فرستادم و بگویم برف و باران هم مانع از عزاداری این مردم خونگرم برای شهادت امام حسین (ع) نمی شود. شمه خانابدون
………………………..
سادوا: برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم هنر عکاسی شما و سایر دوستان در معرفی فرهنگ و آئین های بومی منطقه دوسرشمار موثر باشد.

سلام عزاداری قبول/ با تشکر از اقای آزموده بابت عکسها.
من چند تا عکس روز هشتم محرم بالاده رو در وبلاگ تندیس شهادت (بسیج شهدای بالاده) هم دیدم که علاقمندان میتونن ببینن.

محمد بزرگ زاده گفت

سلام و عرض ادب خدمت جناب آزموده عزیز ، مجموعه بسیار خوبی بود و لذت بردیم.
……………………………….
سلام آقا محمد عزیز٫ منتظر عکس های زیبای شما از بالاده هستم

با سلام و خسته نباشید از عکسهای خوبتون،امیدوارم همیشه عکسهای به این خوبی بگیرید.