خسارت سیل به خانه و اموال حبیب اله چهاردهی در روستای تروجن بهشهر / سیل مورخ ۲۱ مهر ۱۳۹۱ بهشهر، به خانه و اموال آقای حبیب اله چهاردهی بالادهی ساکن روستای شهیدآباد (تروجن) این شهرستان نیز خسارت زیادی وارد کرده است. با بارش شدید باران در نیمه شب شنبه و ادامه آن تا بامداد، باعث طغیان رودخانه تروجن که از کنار غارهای باستانی هوتو و کمربند می گذرد، گردید. این سیل که در نیمه شب جاری شده بود، از مسیر خود منحرف و به زمین های کشاورزی حاشیه شمال شرقی روستای تروجن وارد شد. جایی که دیوار حیاط آقای حبیب اله چهاردهی در کنار یکی از همین زمین های کشاورزی واقع شده است. نزدیکی های صبح، یکی از بستگان آقای چهاردهی متوجه شدند که سیل از داخل زمین های کشاورزی به طرف دیوار حیاط شان سرازیر شده است. بلافاصله خانواده آقای چهاردهی را خبردار کرده ولی سیل دیوار پشت حیاط خانه را خراب کرده و تا ارتفاع یک متر از حیاط خانه را فرا گرفت. سیل که گل و لای و شاخه های درختان و آجر دیوار را با خود آورده بود به داخل منزل نیز وارد شد. اعضای خانواده با تلاش زیادی توانستند دروازه حیاط را باز کنند تا مقداری از سیل از حیاط به کوچه و خیابان سرازیر شود. آنها هم چنین ناچار شدند بخشی از دیوار خانه را نیز تخریب کنند تا سیل که نیم متر از اتاق ها را فرا گرفته بود از داخل خانه خارج شود. در این وضعیت به شدت بحرانی، همسایه ها و فامیل نیز به کمک و امداد این خانواده شتافتند.

خسارت های وارده:

- تخریب و یا شکسته شدن یک دستگاه تلویزیون، یک دستگاه یخچال، یک دستگاه جارو برقی، میز غذاخوری، مبل، یک دستگاه کامپیوتر و …

– تخریب دو قطعه موکت تازه خریداری شده و نیز تخریب و گل آلوده شدن همه فرش های قالی منزل.

- برده شدن تمامی کفش های اهل منزل توسط سیل

- تخریب بخشی از جهیزیه دختر خانواده

- تلف شدن ۴ راس گوسفند

تلف شده ۲۰ قطعه مرغ و خروس محلی

- از بین رفتن ۴ کیسه شالی و ۴۰۰ کیلو برنج

- تخریب یک دستگاه موتورسیکلت

با توجه به شدت سیل، حدود  ۷۰ درصد  از اثاثیه منزل نابود شده و یا خسارت جدی دیده است.

تا بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ هنوز هیچ کمکی از سوی مسئولان ستاد بحران و یا امداد و نجات شهرستان بهشهر به این خانواده نشده است و امیدواریم مسئولان ذیربط به مشکلات این خانواده نیز توجه جدی نموده و گرفتاری آنها را برطرف کنند. با توجه به اینکه این گزارش و عکس ها چهار روز پس از سیل تهیه شده، شاید عکس ها به خوبی گویای عمق حادثه نباشند.

با سپاس از جناب آقای مهندس حجت الله فولادی قلعه که این گزارش و عکس ها را تهیه و برای درج در سایت سادوا در اختیار ما قرار دادند.

…………………………………………………………………………………………..

انجمن فرهنگی سادوای بالاده از اهالی محترم بالاده و دیگر اهالی محترم دوسرشمار ( روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو بخش چهاردانگه ساری ) درخواست می کند تا در صورت امکان برای بازسازی و ترمیم خسارت به یاری این خانواده گرامی و آبرومند بشتابند و یا با مدیر این انجمن تماس حاصل نمایند.

با احترام/ عین اله آزموده چهاردِه / مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده  تلفن ۰۹۱۲۱۳۲۰۲۲۶


تخریب دیوار و باقی ماندن گل و لای در حیاط منزل

 

 نمایی از دیوار ساختمان و ارتفاع سیل که تا یک متر بالا آمده بود

کسیه های شالی که خراب شده اند

برجای ماندن گل و لای در حیاط خانه و دروازه ای که از جا کنده شده است

موتورسیکلت که سیل صندلی و باک بنزینش را کنده است

دروازه حیاط که از جا کنده شده است

آقای حسین چهاردهی فرزند آقا حبیب اله که ارتفاع سیل را نشان می دهد

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۵ مهر ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
یک همشهری همدرد گفت

متاسفانه این شرایط سخت اقتصادی بوجود آمده که نتیجه بی کفایتی مسولین کشور در اداره کشور می باشد باعث شده که مردم توان اقتصادی کمک به همنوعان خسارت دیده خود را نداشته باشند (در بعضی از موارد توانایی سیر کردن شکم زن و بچه های خودشان را هم ندارند). با سخت تر شدن شرایط اقتصادی و زندگی در ماهها و سالهای آینده دیگر مفهوم همدردی و محبت از فرهنگ و زندگی ما بر چیده خواهد شد. این واقعییت تلخی است که من و شما بی تردید شاهد آن خواهیم بود.