برگزاری جلسه هماهنگی ستاد یادواره شهدای واوسر + چند انتقاد / با سلام و صلوات بر شهدای واوسر، جلسه هماهنگی ستاد یادواره شهدای واوسر صبح روز جمعه ۱۷/۳/۱۳۹۲ در مسجد امام رضا (ع) روستای میرافضل (محل برگزاری یادواره) همزمان با سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) با حضور حاج آقا علی مشمولی برگزار شد. به گزارش خبرنگار افتخاری هلی چال، جلسه فوق با تلاوت آیاتی جند از کلام الله مجید آغاز شد. سپس آقای حاج رمضانعلی محمدی، ضمن تبریک عید بزرگ مبعث، از اقدامات صورت گرفته و برنامه های ستاد در روز یادواره گزارش کاملی ارائه نمودند. آقای مشمولی نیز ضمن تقدیر و تشکر از همه اعضای ستاد یادواره در سخنانشان خاطر نشان کردند که شهدا متعلق به همه است و همه باید دست به دست هم داده و برای هر چه بهتر برگزار کردن یادواره تلاش نماییم. (ضمناً ایشان مبلغ پنج میلیون تومان به یادواره شهدا اهداء کردند.). در ادامه جلسه اعضای ستاد، طرح ها و پیشنهادهای خود را  مطرح نمودند که مصوبات آن به شرح ذیل می باشد:

۱٫  برپایی شب شعر با موضوع دفاع مقدس در شب قبل از یادواره. لذا از کلیه شاعران منطقه دعوت به عمل می آید.

۲٫  طرح ۳۴ سؤال از زندگی و وصیت نامه ۳۴ شهید منطقه به صورت مسابقه کتبی و اهدای ۱۲ جایزه نفیس به قید قرعه به ۱۲ نفر از عزیزیان شرکت کننده به نیت ۱۲ شهید واوسر.

۳ . تهیه و تدارک ۲۰۰۰ بسته فرهنگی به مدعوین و میهمانان ارجمند یادواره.

۴ . ساخت فیلم کوتاه مستند و  آماده سازی نماهنگ مربوط به زندگی شهدای منطقه توسط آقای حجت الله اسحاقی از تهیه کنندگان با سابقه صدا و سیمای مرکز مازندران. (ضمناً آقای اسحاقی تمامی امکانات صوتی و تصویری یادواره را نیز تقبل نمودند.)

در پایان جلسه اعضای ستاد یادواره شهدا از چیدمان جایگاه و دکور صحنه و … مراسم بازدید به عمل آوردند. جلسه با اقامه نماز ظهر در مسجد و صرف ناهار در منزل آقای سلیمی خاتمه یافت. لازم به ذکر است که سی امین یادواره شهدای امامزاده میرافضل منطقه دوسرشمار بخش چهاردانگه در ۱۳ تیر ۱۳۹۲ در روستای میرافضل برگزار می شود.

نقل از وبلاگ واوسر سلام (هلی چال)

………………………………………………………………..

سادوا: ضمن خسته نباشید به همه دست اندرکاران ستاد یادواره شهدای واوسر که برای برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم معنوی تلاش می کنند، لازم است چند نکته و انتقاد را برای هماهنگی بیشتر این مراسم بیان کنیم:

متاسفانه تاکنون کمترین اطلاع رسانی از سوی ستاد یادواره شهدای واوسر به سایت های منطقه دوسرشمار ( گالباغ شهدای منطقه دوسرشمار، سادوای بالاده، تلسی قلعه، دوسرشمار، آفتاب تیله بن، پیراسیوی پایین ده، تندیس شهدای بالاده و … ) برای پوشش خبری این مراسم و تصمیمات اتخاذ شده در جلسات قبلی و … انجام نگرفته است. این انتقاد بر ستاد یادواره واوسر وارد است که وقتی مخاطبان سایت های منطقه دوسرشمار ( با روزانه بیش از ۱۰۰۰ بازدید کننده) از تصمیمات شما آگاه نیستند، چگونه انتظار دارید تا شعرای منطقه در شب شعر شهدا شرکت کنند؟! سایت های منطقه دوسرشمار به عنوان نماینده افکار عمومی می توانند در این گونه امور بسیار قوی عمل کرده و با در اختیار داشتن سامانه پیام رسان سادوا و تلسی نقش مهمی در اطلاع رسانی ایفا کنند.

امیدواریم همه ما با پیروی از شهدای عزیز که بدون توجه به قومیت و نام و نشان، یک دل و یک صدا و دوشادوش هم با دشمن متجاوز جنگیدند، به وحدت بیشتر مردم محروم منطقه دوسرشمار کمک کنیم.

………………………………………………………………..

 انجمن فرهنگی آفتاب: با سلامی به وسعت آسمان به شهدای عزیز و عرض سلام و خدا قوت به دست اندر کاران مراسم یادواره شهدای منطقه دو سرشمار شامل روستاهای واوسر نو، میر افضل، بالاده، قلعه، پایین ده و تیله بن. از مدیریت محترم  وبلاگ « واوسر سلام » هم کمال تشکرم را دارم که اطلاع رسانی نمودند. اگر حق شهدا و مردم هست که زودتر از این انجام می شد. ولی در مورد ذکر نام «یادواره شهدای امامزاده میر افضل بخش چهاردانگه» باید عرض نمایم که منطقه ما حدود یک صد سال است که به اسم «دوسرشمار » در ذهن و زبان و اندیشه مردمان و کتب تاریخی به خصوص بزرگترین فرهنگ لغت فارسی جهان «لغت نامه دهخدا» ثبت و ضبط است و در بعضی از کتب تاریخی مازندران هم نام منطقه دوسرشمار برای شش روستای ما اختصاص داده شده است و حتی در مکاتبات وزارت کشوری و بخشداری نام «منطقه نرمآب دوسر» به صورت قانونی ثبت است. لهذا شایسته بود و هست که نام منطقه دوسرشمار یا نرم آب دوسر پس از عنوان شهدای امامزاده میرافضل ذکر می شد و دلیل یا وجه تسمیه ی دوسرشمار را قبلا در وب سایت دوسرشمار ذکر کردیم و الان هم مستند گفته های پیران بصورت فیلم در حال تهیه است که همگی اظهار داشته اند که نام منطقه از قدیم الایام به نام دوسرشمار در زبان اهالی فولادمحله و دیگر روستای هم جوار قرار دارد. باید اسمی که بعد از اسم دیگر جهت شناخت و معرفی و مالکیت می آید، جامع و روشنتر از اسم دیگر باشد ( مضاف و مضا ف الیه ). اگر دوستان و اعضای ستاد یادواره ها تصویب کردند که نام یادواره شهدا، امامزاده میر افضل باشد، چندان حرفی شاید نباشد ولی بحث بر سر این است که این یادواره مربوط به کدام بخش یا منطقه است؟ بنابر این نزدیک ترین واژه و کلمه، منطقه دوسرشمار یا نرم آب دوسر می باشد، نه بخش چهاردانگه. مخالفت عد ه ای از دوستان با واژه ” دوسرشمار ” بنظرم منطقی و معقول و اجتماعی نمی باشد و فقط جنبه سلیقه ای و به صراحت عرض می دارم عدم آگاهی و دانش از نام منطقه در گذشته است و انشا ءالله هیچ گونه قصد و نیتی سوء در بین نیست. از تمام دوستان فرهنگی انتظار داریم که با واقعیت ها، منطقی و عقلی و اجتماعی رابطه و بر خورد داشته باشیم، تا اینکه احساساتی بوده باشیم. امید است که انتخاب و تصویب نام منطقه با حضور فرهیختگان منطقه هر چه زودتر در یک جلسه ی عمومی انجام گیرد. انشا ءالله

 ………………………………………………………………..

وب سایت دوسرشمار: ضمن خدا قوت باد و خسته نباشید خدمت همه ی دست اندرکاران و مجریان برگزاری یادواره ی شهدای منطقه ی دوسرشمار ( بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل، واوسرنو ) که به میزبانی روستای میرافضل برگزار خواهد شد، چند نکته ای را در ارتباط  با گزارش منتشر شده ی آخرین جلسه ی ستاد یادواره ی شهدای روستای واوسر عرض می کنم.

قبل از هر چیز از دست اندرکاران این ستاد بابت برنامه های متنوعی که برای یادواره ی امسال در نظر گرفته اند تشکر و قدردانی می کنیم. همانطور که آقای آزموده گفتند این ایراد به ستاد یادواره ی شهدای واوسر و در مجموع به همه ی ستادهای منطقه ی دوسرشمار وارد است که متاسفانه این ستادها کمترین تعامل و هماهنگی را با وب سایت ها ی منطقه ی دوسرشمار که از ظرفیت و نفوذپذیری خوبی در بین اکثر قشرهای مردم برخوردار هستند دارند، ظرفیت های این وب سایت ها و همینطور ظرفیت اطلاع رسانی سامانه های پیام کوتاه انجمن های فرهنگی سادوا و تلسی مطمئناً در هر چه بهتر برگزار شدن یادواره به ویژه در ارتباط با برنامه های تعاملی خوبی که ستاد یادواره ی شهدای واوسر برای یادواره ی امسال در نظر گرفته اند، کمک بسیاری خواهد کرد که متاسفانه ی ستادهای یادواره ی شهدای منطقه این ظرفیت را نادیده می گیرند.

با وجودی که تنها ۲۵ روز به برگزاری یادواره ی شهدای منطقه ی دوسرشمار در روستای میرافضل باقی مانده، این گزارشی که در وبلاگ واوسر سلام منتشر شده است تنها گزارش جلسات ستاد یادواره ی شهدا می باشد که البته مطمئناً جلساتی دیگری هم در طی سال در این رابطه منعقد شده بود.

یکی دیگر از ایرادات و در واقع مهمترین ایراد به ستاد یادواره ی شهدای واوسر که باز هم این ایراد مانند ایراد عدم تعامل ستادها با وب سایت ها و رسانه های مجازی منطقه مشترک است این است که هر ساله در زمان تهیه ی دعوت نامه های یادواره ی شهدا در ذیل آن نام هایی را می بینیم که هر ساله موجب دلخوری و تنش هایی در بین اهالی می شود. متاسفانه به دلیل حساسیت ها و موضع گیری های بی موردی که در ارتباط با واژه ی « دوسرشمار » هر ساله شاهد آن هستیم باعث تحریف نام منطقه می شود. آن چیز که در این بین از اهمیت ویژه برخوردار است این است که نام منطقه ی ما که شامل ۶ روستا ( بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل، واوسرنو ) است « دوسرشمار » بوده و تا زمانی که این نام که هم در نقشه های سازمان نقشه برداری ارتش و هم لغت نامه ی معتبر دهخدا و هم در کتاب ۱۰ جلدی فرهنگ جغرافیایی ایران و هم به قول آقای ساداتی در مکاتبات اداری به این نام خوانده می شود هر گونه تلاش برای تخصیص دادن نامی غیر از نام دوسرشمار، تحریف واقعیات است.

امیدواریم که ستاد یادواره ی شهدای واوسر در امر برگزاری یادواره ی شهدای امسال موفق و سربلند باشند که مطمئناً با برنامه هایی که در گزارش ذکر شد این چنین نیز خواهد شد.

علی نظری / یکی از مدیران وب سایت دوسرشمار  ۱۹ خرداد ۱۳۹۲

………………………………………………………………..

وبلاگ گالباغ شهدای منطقه دوسرشمار: با سلام و خستنه نباشید به اعضای محترم ستاد یادواره شهدای واوسر.

ازسال ۱۳۸۷ که وبلاگ گالباغ شهدای منطقه دوسرشمار توسط جمعی از رزمندگان و همسنگران و دوستداران شهدا راه اندازی شد، با کمال تاسف کمترین همکاری و حمایتی از سوی ستادهای یادواره شهدای منطقه با آن صورت نگرفت و باز با کمال تاسف در بروشور یادواره سال ۱۳۸۸ واوسرنو بعضی از دوستان ستاد واوسرنو ادعا کردند که با این وبلاگ همکاری داشته اند که اکنون این ادعا را تکذیب می کنم. آنچه در وبلاگ گالباغ درج می شود حاصل احساس مسئولیت دست اندرکارانش است که سال هاست در زمینه ترویج فرهنگ شهادت و ایثار فعالیت دارند. سال گذشته یوزر و پسورد وبلاگ گالباغ را خدمت یکی از دوستان خانواده شهیدی از واوسر دادیم تا خبرهای مربوط به سی امین یادواره شهدا را در آن اطلاع رسانی کند. بارها هم اعلام کردیم که در زمینه اجرای حرفه ای تبلیغات یادواره ها آمادگی داریم. دریغ از یک تماس٫

به نظر می رسد یادواره شهدا به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه دوسرشمار و بخش چهاردانگه دارای ظرفیت های زیادی هست که تاکنون به این ظرفیت ها بهای چندانی داده نشده است. دیروز با ۳ تن از شعرای منطقه دوسرشمار برای ارائه شعر در یادواره واوسر تماس گرفتم که جملگی ابراز بی اطلاعی حتی از زمان برگزاری یادواره کردند. بنابر این وقتی عرصه وسیع و تاثیرگذار رسانه های مجازی برای اطلاع رسانی یادواره شهدا نادیده گرفته می شود، در استفاده از وجود نیروهای بومی و منطقه ای دچار مشکل می شویم و فقط اجرای مراسم به هر نحو ممکن به هدف یادواره شهدا بدل می شود. این انتقاد سال هاست بر ستادهای یادواره شهدا می شود که فرهنگ ایثار و شهادت آنگونه که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری می باشد، جدی گرفته نمی شود.

در باره تغییر نام « ستادهای یادواره شهدا » به « امامزاده میرافضل » ابهاماتی وجود دارد که یکی از آنها حذف نام « منطقه دوسرشمار » و جایگزینی تدریجی نام « امامزاده میرافضل » بجای آن است که چند سالی است  فقط در جلسات یادواره شهدا مطرح می شود و این کار با نام شهدا و یادواره شهدا وجهه خوبی ندارد. همانگونه که در یادداشت جناب آقای ساداتی آمده، این نام دارای سابقه ای تاریخی و نامی رسمی و قانونی است و نباید با تصمیمات احساسی به عاملی برای تفرقه و اختلاف در بین مردم و فرهیختگان تبدیل شود. مطالب مستند زیادی از یادواره سال ۱۳۹۰ بالاده، سال ۱۳۹۱ قلعه و یادواره امسال وجود دارد که نیازمند بازگویی برای مردم شریف منطقه دوسرشمار در رابطه با تغییر نام منطقه در پوشش یادواره شهدا می باشد و امید که مسئولان سایت های منطقه دوسرشمار که به حق سفیران مجازی عرصه فرهنگی شهدای عزیز در ایران و دنیا هستند این موضوع را به صورت مقاله ای منتشر کنند.

با احترام/ عین اله آزموده/ مدیر وبلاگ گالباغ شهدای منطقه دوسرشمار

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
یک واوسری دلسوخته. گفت

زنده باد منطقه “همیشه” دوسرشمار !

خسته ام از حرف هـای تکراری
خـسته ام از لبخـند اجباری
خسته ام از بغـض های بیهوده
خسته ام از غم های نیاسوده
خســته ام از تلخی شب ها
خسـته ام از دیدن رویـــا
خسته ام از قلب های دردست ها بازیچه شده
خسته ام از قلب های شـکسـتـه درمان نشده
خسته ام از گـریه های زار و زار
……………………………………
سادوا:‌ خسته نباشی!!

سلام آقای آزموده عزیز من از شما کمال تشکر را دارم و باعث افتخار بنده است که خبر «واوسر سلام» را در سایت بسیار زیبای سادوا درج فرمودید. من می خواستم بگویم که این اولین جلسه ای بود من در آن شرکت داشتم از اینکه می فرمایید اطلاع رسانی نشده است من هم خبر نداشتم وگرنه خدمت دوستان اطلاع رسانی می کردم.
……………………………………
سادوا: با سلام. انشاء الله پس از این، خبرهای یادواره را همه با هم منتشر کنیم.

خون شهید، جاذبه‌ی خاک را خواهد شکست؛

و ظلمت را خواهد درید؛

و معبری از نور خواهد گشود؛

و روحش را از آن، به سفری خواهد برد که برای پیمودن آن،

هیچ راهی جز شهادت وجود ندارد.

((شهید سید مرتضی آوینی))

با سلام به مدیر توانای سایت خیلی خوب سادوا. این کار توسط هر کی باشه سوء استفاده از نام شهدا و سوار شدن بر احساسات پاک مردم و شدیداً محکوم است. اگه اینجور باشه ما بالادهی ها هم نام بالاده عزیز رو روی منطقه دوسرشمار می ذاریم. ببینم کی می خواد حرفی بزنه؟
این آقایون بجای اینکه به سابقه حساسیت و اختلافات بین واوسری ها و بالادهی ها در باره زمین هاشون که چند سال پیش توی اون دعوای شدید نزدیک بود آدم هم کشته بشه توجه ای نمی کنن؟ هدفشون از این کار تضعیف جایگاه و قدرت بالاده و بالادهی ها نیست؟ از آقای منصور علینژاد که خود را بالادهی می دونه انتظار می ره در این جور مواقع اعتراضی کنه و از حق بالادهی ها دفاع کنه. بالاده ۲۰ تا شهید داده و حق ما هست که نام منطقه بالاده رو برای یادواره انتخاب کنیم. (…….) چرا نام شاهدژ رو نذاشتن؟ اینا دنبال یه سری اهداف دراز مدت هستن که در قالب نام شهدا جلو می رن. آقای (….) که پست دولتی هم داره در این کار نقش مستقیمی داره. خب برادر من، اسم روستاتونو میرافضل گذاشتین مردم تون به اندازه کافی از گفتن این نام مشکل دارن. بسه دیگه.
ببخشید که ناراحتی مو بروز دادم. آخه دیگه نمی شه تحملش کرد.
…………………………………………………….
سادوا: با سلام. ضمن احترام به این خواننده گرامی، و با توجه به دیدگاه سادوا در باره این موضوع و قبول نداشتن همه نظرات این خواننده گرامی، متن داخل ( … ) بخاطر مسائل حقوقی حذف شد.

سلام برادر
نمی دانم شعر خسته ام از کی بود و کی نوشت و کی کامنت گذاشت اما خسته ام کرد خستگی هایش
انشاالله برگزار می شود به احسن وجه و انشا الله تر که ادامه می یابد در سال های آینده.
برادر خوبم کتاب به کجا رسید و کی می توانیم حرف ها را مستند به پیرون گفته ها کنیم؟
راستی خبر داری که بی نهایت دوستت دارم و تاوانش را پیش پیش می دهم حتی اگر آتش ندیدنت باشد؟
شبی را شاعران خانه ی دوست
به توصیف لبت دل داده بودند
انار و سیب و گیلاس و گلابی
به دست و پای ما افتاده بودند
که یعنی ما به تشبیه لب او
عجب این میوه هامان ساده بودند
به توصیف لبت گلها فراوان
پی نوکّ قلم ایستاده بودند
به عین الله قسم ابیات این شعر
برای این غزل آماده بودند
تو گویی تشنهی یک جرعه ی آب
ز سادوای تو در بالاده!!! بودند
………………………………………….
سادوا: سلام امیرجان. کتاب « پیرُن گفته » مجورهای لازم را گرفته و آماده چاپ هست. از شما چه پنهان که مشکل مالی هنوز مانع انتشارش هست. اعلام پیش فروش کردیم تاکنون هیچ کس حتی یک جلد !!!! هم پیش خرید نکرده است. به چند ده نفر از دوستان فرهنگ دوست زنگ زدم ولی انگار … بگذریم. فعلن زمان به سرعت می گذرد و ما هم دست هایمان برای چاپ بسته است. هنوز هم امیدوار به لطف و کرم دوستان فرهنگ دوست برای حمایت مالی هستیم.
راستی این را می دانی که دوستی بین دو نفر وقتی صادقانه باشد و از صفای دل ریشه بگیرد همیشه انگیزه برای بدخواهانی می شود که در پی تاوان و انتقام هستند؟ من هم قلباً دوستدار شمایم و خودت هم می دانی. حتی بهتر از من می دانی.
شعر زیبایت اشک شوق و امید را در چشمانم سرازیر کرده تا یک بار دیگر به خود ببالم به داشتن دوستانی چون شما و دلگرم باشم به محبت های شما.
ارادتمند شما/ عین اله.

سلام .ساداتی هستم.
بهتره به جای دعوا روی اسم و مسائل کم اهمیت، بیایم در مورد متن و محتوای یادواره صحبت کنیم. بیایم همفکری کنیم ببینیم از یادواره چطور بهره برداری کنیم تا چیزی عاید جوونهامون بشه. اینکه تمام هم و غم اعضای یادواره بحث ناهار و پذیرایی باشه، چیز خوبی نیست.
همونطوری که دوستان فرمایش کردن، یادواره یه رخداد فرهنگیه، پس بیایم به موضوعات با عینک فرهنگی نگاه کنیم. بیایم در قالب یادواره فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ سلامت، فرهنگ سالم نگه داشتن محیط زیست و … رو ترویج کنیم.
اگه شهدای ما یه روزی سر از خاک بردارن و ببینن روستاهای این منطقه همون وضع سابق رو داره آیا از ما ناراحت نمیشن؟
پیام خون شهید، فدای گوهر جان در قبال دریافت عزت و سربلندی برای مردم و جامعه بوده. پس بیایم با دیدی وسیعتر سعی کنیم پای جوانان رو به این عرصه ها بیشتر باز کنیم.
امام راحل فرمودند:امید من به شما جوانان است.
پس ای جوانان بالاده، قلعه، پایین ده، واوسر، میرافضل و تیله بن: بیایید برای رونق بیش از پیش وطنمان بیشتر تلاش کنیم.
البته اعضای محترم ستاد یادواره هم باید مقدمات حضور جوانان چه شاعر و چه ورزشکار و چه مفاخر علمی و فرهنگی رو در جهت هر چه باشکوهتر برگزار کردن یادواره فراهم کنن.
من نمانم روزگار سخن ماند یادگار
با تشکر سیداسماعیل ساداتی بالادهی
………………………………………………..
سادوا:‌جناب آقای ساداتی عزیز٫ سلام. لازم است به این نکته توجه کنیم که تغییر دادن نام منطقه دوسرشمار بدون توجه به افکار عمومی و حساسیت های موجود در بین اهالی همه روستاهای منطقه دوسرشمار به ویژه قشر فرهنگی و فرهیخته موضوع کم اهمیتی نیست و اینگونه نباشد که هر جماعت و گروهی با این همه محرومیت روزافزون عهد قاجاری که هنوز در دیار ما حاکم است نه تنها به دنبال حل مشکلات مردم نیستند بلکه دغدغه های فکری هم برای مردم بوجود بیاورند. الحمدالله هر کدام از مسئولان ستادها و اعضای محترم آنها دست شان به کانون قدرت و دولت وصل است و می توانند قدم های بسیار مثبت و بزرگی برای رفع محرومیت این منطقه بردارند. قضاوت این قضیه با تاریخ و مردم بردبار روستاهای منطقه دوسرشمار است که پس از ۳۰ سال یادواره شهدا و دعوت از ده ها مسئول کشوری و لشکری و استانی و شخصیت های مذهبی هنوز لبحند زشت محرومیت تر در برابر چشمان منتظر ما خودنمایی می کند. مقصر هر کس بوده و هست و هر دیدگاهی که دارد،‌ تاکنون به ضرر منطقه ما بوده.
الباقی فرمایشات شما را کاملاً‌ قبول داریم و امیدواریم از سوی همه آنانی که مخاطب شما هستند مورد توجه شود. از بذل توجه شما سپاسگزاریم.

باسلام و خسته نباشی
انچه از نگارش های فوق برداشت گردید مطالبی را به مناسبت یادواره شهدای عزیز منطقه معروض میدارم.
در خصوص فقر منطقه.
عدم تعامل و همکاری در مسایل مختلف علی الخصوص در فضای مجازی.
هر اقدامی که موجب تحریک احساسات مردم شرف و عزیز منطقه گردد.
و بیان حقایق لازم و بهره گیری از همه توان ها و استعدادهای موجود.
مروری بر ضعف های گذشته و جبران در آینده.
به دور از هر گونه تک روی و استفاده از پتانسیل و ظرفیت های موجود.
امیدوارم که متولیان امور پاسخگو باشند

۱- شهدا چه کار کرده اند و ما چه؟
۲- آیا شهدا از ما در یادوارها هزینه های گزاف و تشریفات آنچنانی خواستند یا ترویج اهداف و آرمان.
۳- آیادعوت از مسئولین به جهت حل مشکلات موجود است یا صرف زمان و ثبت برنامه ها؟ اگر فرض بر رفع مشکلات باشد که با برگزاری چندین مراسم اینچنینی تاکنون می بایستی این منطقه بهشت برین باشد، اما با توجه وضیعت موجود، خیلی ها از امکانات اولیه محروم هستند.
۴- عدم گزارش از هزینه های مصروفه توسط ستاد یادواره ها که با این هزینه ها می شد پروژه های بزرگی را بنام شهیدان در منطقه اجرا کرد تا علاوه بر بقا، مردم عزیز منطقه هم طعم رفاه را بچشند.
۴- عدم تشکیل کمیته هایی در ستاد یادواره. آیا یک کمیته فرهنگی دایر هست؟ آیا وظیفه این کمیته ایجاد تعامل و یا همانگی لازم در سایر ابعاد وسیع علی الخصوص در حوزه فضای مجازی و دعوت به همکاری از همه عزیزان در این بخش نیست؟ و یا صِرف تنظیم برنامه توزیع یک یا دو پوستر و بنر تبلیغاتی کفایت می کند؟
۵- چرا پیگیری مصوبات و مشکلات ممنطقه در بعد از بازگویی و طرح با مسئولان مربوطه در الویت کار نیست؟ و چرا به علت عدم تحقق برنامه ها، در مراسم سال آینده به حضور مردم و مسئولین مافوق گزارش نمی گردد؟
۶- چرا برا ی انجام خلیی از کارهای عمرانی هزینه را از جیب مردم در آورده ولی شنیده شده که در گزارشات، آنها را برچسب شهدا زده اند؟
۷- آیا هنوز وقت آن نرسیده که از یادواره شهدای منطقه که به عنوان رویداد بزرگ فرهنگی یاد می کنیم سایتی جامع و متمرکز با این نام تشکیل شود تا تمام رویدادهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، عمرانی، انتقادات، شکایات، جمع آوری آثار شهدا، لینک وب سایت ها و وبلاگ های فعال در این حوزه را به روز و از پراکندگی مطالب جلوگیری شود؟ مطالب در دسترس باشد و همه باید جوابگو بوده و نظرات جمعی و مفید قابل استخراج باشد.
۸ – آیا زمان آن نیست به خود بیاییم و به صورت شفاف با مردم صحبت کنیم و دغدغه ها را با حضور مردم رفع کنیم و بگوییم که « مسولیت فانیست و خدمت باقیست »؟
ادامه مطالب در آینده
…………………………………………..
سادوا: با سلام و سپاس، نقدهایی را سال قبل و نیز قبل تر از آن بر یادواره شهدا در همین سایت سادوا و دیگر سایت های منطقه دوسرشمار نوشته ایم و تعدادی از مردم و خانواده های گرامی شهدا نیز به نحوه برگزاری مراسم یادواره ها و عملکرد مسئولان آن نقدهایی دارند. ما هم امیدواریم برای یک بار هم که شده یکی از مسئولان ستادهای یادواره شهدای این ۶ روستا توضیحیاتی برای روشن شدن افکار عمومی از عملکرد ستادها ( چه مثبت و چه منفی ) بدهند تا عملکرد مثبت و دستاوردهای سی سال برگزاری مراسم شهدا مورد تشویق قرار گرفته و مردم نیز در جریان قرار گیرند و نقاط ضعف و منفی نیز اصلاح گردد.
متاسفانه تاکنون که مسئولان ستادها به انتقادات مردم و از جمله مدیران سایت های منطقه دوسرشمار پاسخگو نبوده اند و امیدواریم این بار جوابگو باشند.

دوستان مواظب باشیدعکس شهدا عمل نکنید

خواهر یک رزمنده بالادهی گفت

شهدا رفتن. گمنام و مظلومانه هم رفتن. همسنگران شون اما در یک قدمی شهادت جا موندن با چشایی منتظر تا شاید در سی سال یادواره یاران شون، یک بار از یکی از اونا نامی برده بشه. کاش مسئولان یادواره ها اینقدر نسبت به همسنگرای دیروز شهیدان بی توجه نبودن و فقط حلقه بسته خودشون رو رهرو شهدا نمی دونستن. متاسفم که بگم رزمندگان دیروز دل خوشی از مسئولان یادواره ها ندارن. خیلی در حق این رزمندگان مظلوم داره جفا میشه. برادرم هر سال که میشه خودشو به هر طریقی هست حتی شده از راه لنگر و با پای پیاده به کوه می رسونه تا در یادواره یه گوشه کارا رو بلند کنه. اما دریغ از یک تشکر خشک و خالی. ستادها فقط خودشون و حلقه خودشون رو خیلی انقلابی می دونن. بخدا درد دل برادرم اشک آدم رو در میاره. چرا اینقدر به رزمندگان منطقه بی توجهی میشه؟ این روزها هی به مغزش فشار میاره که چه جوری در عقب نشینی فاو به این طرف اروند اومد تا خاطراتشو بنویسه. بخدا شهدا از شماها راضی نیستن که هر سال فقط غذا بدین و چند نفر سینه زنی بخونن و یکی هم سخنرانی کنه. بخدا شهدا از شماها راضی نیستن که اینقدر به رزمندگان بی احترامی می کنین. بخدا شهدا از شماها راضی نیستن که رزمندگان رو ناراحت می کنین. بخدا شهدا از شماها راضی نیستن که فقط خودتونو پیرو راستین شهدا می دونین. بخدا شهدا از شماها راضی نیستن که…. بخدا شهدا از شماها راضی نیستن که…. بخدا شهدا از شماها راضی نیستن که …
………………………………………………………..
سادوا: با سلام خدمت خواهر گرامی یک رزمنده بالادهی. ما با افتخار تمام دست و بازوی رزمندگان عزیز بالاده و منطقه دوسرشمار که سال هاست در گمنامی و ساده زیستی زندگی می کنند و اکثر آنان گرد پیری بر سر و روی شان نشسته، را می بوسیم و آنان را یادگاران شهیدان و دفاع مقدس می دانیم. هزاران درود بر رزمندگان دیار ما.

خواهر یک رزمنده بالادهی گفت

با سلام خدمت مدیر محترم و بی طرف سایت خوب سادوا. و تشکر برای تایید کامنت قبلیم. وبلاگ ” واوسر سلام‌” کامنت قبلی منو که شما تاییدش کردین رو سانسور کرده و مدیراش از همین شروع کارشون دارن با سانسور و دهان بستن مردم جلو میرن. اگه مردم ازشون تعریف و تمجید و مجیزگویی بکنن خوش شون میاد ولی اگر درد دلی باشه که به گوشه قباشون بربخوره سانسورش می کنن. درد دل های رزمندگان که همین آقایایون ستادهای یادواره ها اونا رو فراموش کردن یکی دو تا نیست. اینا حتی فرزندان شهدای عزیز منطقه دوسرشمار رو که با اینا هم خط نیستن رو هم تحویل نمی گیرن. متاسفم که این آقایون خودشون رو ادامه دهنده راه شهدا می دونن و دیگرون رو به هر طریقی شده از این راه بیرون میندازن.
مجدداً از مدیریت شما آقای آزموده ممنونم.
…………………………………………
سادوا: با سلام خدمت خواهر گرامی یک رزمنده بالادهی. از نگاه مثبت شما به سایت سادوا سپاسگزاریم. امیدواریم مسئولان سایت ” واوسر سلام ” پاسخ لازم را در همین ستون و برای روشن شدن افکار عمومی به این خواننده گرامی بدهند.

با سلام خدمت دست اندرکاران سایت سادوا
- و وبلاگ واوسر سلام – و خواهر گرامی
باید عرض کنم که ” واوسر سلام ” یک وبلاگ شخصی است که با این نام فعال است نه یک سایت. تصاویر منتشره در آن هم یک سلیقه شخصی است نه خواست واوسری ها. مطالب منتشره هم یک نظر شخصی است نه عامه مردم.
انتخاب عنوان وبلاگ هم یک انتخاب شخصی بود نه یک گروه.
نباید این دغدغه ایجاد شود و یا مطالبی منتشر شود که آزردگی مردم شریف را فراهم سازد. به امید پاسخگویی شفاف به مردم.