درگذشت حجت الاسلام سیدرسول ساداتی بالادهی + تکمیلی + برگزاری مجلس ختم سومین روز درگذشت / انالله و انا الیه راجعون/ با خبر شدیم که حجت الاسلام سیدرسول ساداتی بالادهی فرزند مرحوم حاج میرجمال بامداد امروز چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ دارفانی را وداع کرد. مراسم تشییع جنازه ساعت ۱۴ امروز از مسجد امام موسی کاظم (ع) روستای سمسکنده (محل سکونتش) تا مزار این روستا برگزار میشود.

ضمنا مجلس ترحیم بمناسبت سومین روز درگذشت حجت الاسلام سیدرسول ساداتی از ساعت ۲ تا ۵ بعدازظهر روز جمعه ۹۳/۱۱/۲۴ در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای سمسکنده ساری از طرف خانواده اش برگزار میشود.

حجت الاسلام ساداتی فرزند مرحوم حاج میرجمال متولد ۱۳۲۳ و ۷۰ سال سن داشتند و مدتی بود که بر اثر بیماری سرطان ریه در بستر بیماری بودند. وی در قبل از انقلاب نیز سابقه مبارزاتی بر علیه حکومت پهلوی داشته و بعد از انقلاب نیز همواره در تمامی صحنه ها از جمله دفاع مقدس حضور چشمگیر و فعال داشته و از بانیان و اعضای ستاد یادواره شهدای منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه ، واوسر نو و میرافضل واوسر بخش چهاردانگه ساری با ۳۴ شهید) که دارای قدیمی ترین سابقه برگزاری یادواره شهدا در کشور می باشد، بودند. حجت الاسلام ساداتی هم چنین مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر استان مازندران را نیز بر عهده داشتند.

 

(عکس : عین اله آزموده / مرداد ۱۳۸۶ بالاده ) (این عکس قبلاً در بخش « چهره مردم مردم – بخش دوازدهم » منتشر شده بود.

با سپاس از آقای سیدمصطقی ساداتی برای ارسال خبر. 

این خبر در پایگاه خبری چهاردانگه ساری نیز منتشر شده است.

…………………………………………………………………

اعضای انجمن فرهنگی سادوای بالاده مراتب همدردی و تاسف عمیق قلبی خود را از این مصیبت اعلام داشته و به خانواده های داغدار ساداتی به ویژه همسر گرامی، فرزندانش و سایربستگان به سوگ نشسته تسلیت گفته و برای آن عزیز تازه درگذشته رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارند. یادش گرامی.

پیامک تشییع جنازه  به ۶۳۰ نفر از اعضای سامانه پیامرسان سادوا (از اهالی بالاده و روستاهای منطقه دوسرشمار) ارسال شده است.

…………………………………………………………………

گرامیداشت و مراسم سومین روز ارتحال حجت الاسلام سید رسول ساداتی بالادهی/ به نقل از سایت هلال احمراستان مازندران/

عصر امروز (جمعه ۹۳/۱۱/۲۴) با حضورآیت الله نوراله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان و هلال احمر مازندران، مهندس دامادی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر، متانی معاون سازمان امداد و نجات، ولی پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و جمع کثیری از اعضای هلال احمر استان، روحانیون و مردم شریف شهرستان ساری مراسم یادبود سومین روز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین ساداتی جانشین فقید نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر مازندران در روستای سمسکنده ساری برگزار گردید. در این مراسم آیت اله طبرسی با ابراز مراتب تسلیت و همدردی با خانواده حاج آقا ساداتی و حاضرین در مراسم گفت: از شاخصه های بارز شخصیت حاج آقا ساداتی اخلاق مداری و توجه به معنویات بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر اینکه زندگی انسان از بدو تولد تا مرگش دارای چهار مرحله است، افزود: آمدن، رفتن، شدن و بودن مراحل آن است که آمدن و رفتن از اختیار انسان خارج است ولی مرحله شدن و بودن در اختیار ما هست. نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبران و انبیاء برای شدن ما مبعوث شدند و درحقیقت مرحله شدن مرحله انتخاب ما برای بهشت یا جهنم است، بنابراین بودن ما تابع شدن ماست.

امام جمعه شهرستان ساری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سه نوع مرگ سرخ، سفید و سیاه ادامه داد: مرگ سرخ، شهادت در راه خداست و مرگی انتخابی و عالمانه است. مرگ سیاه مرگی است که هیچ نقطه روشنی در زندگی فرد نباشد و همه اش سیاهی و تاریکیست و عذاب الهی را در بر دارد و مرگ سفید مرگی است که هیچ نقطه ضعفی در آن نیست و اگر هم باشد با توبه از بین میرود که حاج آقا ساداتی از جمله عالمان پرهیزگار و وارسته ای بوده  که دارای مرگ سفید بود.

(1393-11-25)-[586947]-sadati sevom 3

(1393-11-25)-[385222]-sadati sevom 2

مراسم گرامیداشت جانشین فقید نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مازندران با حضور «مهدی ولی پور» مدیرعامل این جمعیت برگزارشد. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، در این مراسم پس مداحی یکی از مداحان اهل بیت، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی از اساتید حوزه های علمیه استان سخنرانی کرد. وی با تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین ساداتی، جانشین نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان گفت: مرحوم ساداتی از روحانیون مبارز و از شخصیت های برجسته علمی و معنوی بود که عمر با برکتش را صرف خدمت به دین خدا و همنوعان کرد.

وی افزود: خدمات صادقانه مرحوم ساداتی در استان و جمعیت هلال احمر هرگز فراموش نخواهدشد. ولایتمداری، تواضع، خلوص نیت، احترام و اهتمام به اقشار آسیب پذیر جامعه و مردمداری از ویژگی های ممتاز مرحوم ساداتی بود.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

خانواده ی محترم ساداتی
این مصیبت دردناک را خدمت شما و دیگر بستگان تسلیت گفته و آرزوی مغفرت وآمرزش برای آن مرحوم و صبر جزیل برای بازماندگان وی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماییم. روحش شاد.
از طرف خانواده ی سیدعلی ساداتی. برادر شهید سیدخلیل و مرحوم سیدعبدالله ساداتی.

سید عیسی موسوی تیله بنی گفت

ضمن عرض سلام و ادب واحترام
این مصیبت بزرگ را خدمت همسر محترم ایشان و آقازاده های بزرگوارشان و دامادهای عزیزش تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان آن مرحوم صبر و استقامت خواستاریم. باشد که انشاالله با جدّ غریب و مظلومش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) محشور شوند.
انصافا مراسم تشییع باشکوهی بود و مجریان این مراسم هم سنگ تمام گذاشتند و ایشان را باشکوه و جلال تمام بدرقه کردند. خوشا به غیرت مردم سمسکنده و بالاده و روستاهای توابع چهاردانگه که دیروز این مردم هم حق خود را نسبت به این خانواده ادا کردند. باشد که این خانواده بتوانند در شادی های این مردم جبران بکنند.

انا لله و انا الیه راجعون
از مکان معنوی – فرهنگی شیراز، درگذشت حجت الاسلام جناب آقای ساداتی را شنیده ام و بسیار متاثر شدم و فقط در این مقطع زمانی از طریق این رسانه، درگذشت این شخصیت بزرگ را که دارای سه ویژگی برجسته صبر، صداقت و شجاعت بودند را خدمت خانواده آن عزیز (همسر و فرزندان گرامی) و دیگر بستگان محترم، تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش برای آن مرحوم و صبر جزیل برای بستگان وی از درگاه خداوند متعال مسئلت نماییم.
روحش شاد و یادش همیشه در دلها گرامی باد.

باز گشت همه بسوی خداوند است
درگذشت عالم فرزانه جناب حجت الاسلام ساداتی را به محضر خانواده محترمشان و اهالی محترم بالاده و مردم شریف منطقه تسلیت عرض نموده و از خداوند شادی روح مرحوم حجت الاسلام ساداتی و حشر با اهلبیت علیه السلام و قدر دانی ما از زحمات علما و بزرگان منطقه را خواستارم

سید محسن حسینی بالادزایی گفت

خدمت خانواده محترم و بالاخص مهندس سیدهادی ساداتی فرزند مرحوم مغفور حاج آقا ساداتی مصیبت وارده را تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن سید بزرگوار آرزوی مغفرت داشته و همچنین برای خانواده و بازماندگان آن مرحوم از خدای بزرگ صبری جزیل خواهانیم
شادی روح مرحوم مغفور حاج آقا ساداتی و رفتگان بنده حقیر صلواتی عنایت بفرمایید.
از طرف کلیه همکاران توزیع برق جنوب ساری

انجمن فرهنگی سادوا گفت

با سلام و احترام
اینجانب درگذشت حجت الاسلام حاج آقا ساداتی را به تمام بالادهی های عزیز تسلیت عرض می نماییم و برای خانواده محترمش صبر و شکیبایی از خدای متعال خواستارم.
سیدمجید موسوی بالادهی

باسلام. خدا بیامرزدش.. انسانی شریف بود که همیشه با عزت و سالم زندگی کرد.. خداوند به خانواده گرامی ایشون هم صبر بده..

سیدعقیل ساداتی تیله بنی گفت

با سلام. در گذشت حجه الاسلام حاج سیدرسول را به خانواده محترم و خانواده بزرگ روحانیت و اهالی محترم بالاده تسلیت عرض نموده و از خدای متعال غفران الهی و بهشت برین را برای ایشان و تمام درگذشتگان این مرز و بوم خواهانم. امیدوارم که خداوند به همه صبر و سلامتی عنایت کند خصوصاً به خانواده محترمشان.

سیدمجیدموسوی بالادهی گفت

باسلام واحترام
درگذشت عالم روحانی و سید بزرگوار جناب آقای حجت الاسلام حاج سیدرسول ساداتی را به جامعه روحانیت و به تمام بالادهی های عزیز مخصوصاً طایفه ساداتی تسلیت عرض می نماییم و برای خانواده محترم آن عزیز سفر کرده از خدا طلب صبر و شکیبایی دارم

عزیزاله آخوندی گفت

من هم به نوبه ی خود، درگذشت عالم ربانی حاج آقا ساداتی را به خانواده ی محترم ایشان و تمامی دوستان و آشنایان تسلیت عرض می نمایم. روحشان شاد.

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
درگذشت جانسوز پدری دلسوز و همسری فداکار، عالم ربانی حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سیدرسول ساداتی بالادهی را به عمه ی عزیزم و فرزندانش تسلیت عرض میکنم و از خداوند منان صبر جزیل برای بازماندگان آن مرحوم مسئلت دارم. روحش شاد؛ یادش گرامی باد.

از همه ی عزیزانی که در مراسم تشییع جنازه و مراسم های یادبود (سومین روز و هفتمین روز درگذشت) حضور داشتند و موجب تسلی خاطر خانواده ی ساداتی شدند کمال تشکر را دارم و امیدوارم بتوانیم جبران محبت کنیم. آقای آزموده سپاس از لطفتون.

انجمن فرهنگی نور واوسر گفت

“کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام”
درگذشت حجه الاسلام والمسلمین حاج سیدرسول ساداتی را به خانواده محترم ایشان و نیز به اهالی شهیدپرور روستای بالاده تسلیت عرض نموده و از خدای متعال غفران الهی برای آن مرحوم و صبر جمیل را برای بازماندگان مسئلت می نمائیم.
انجمن فرهنگی نور واوسر

پایگاه مقاومت بسیج شهدای بالاده گفت

باسلام.
اعضای پایگاه مقاومت بسیج شهدای بالاده مراتب همدردی خود را با خانواده روحانی همیشه در صحنه حجت الاسلام سیدرسول ساداتی اعلام داشته و برای آن مرحوم آرزوی غفران الهی دارد.

برای بنده بسیار جای تاسف و تعجب هست که چرا تاکنون نه پایگاه مقاومت بسیج بالاده و ستاد یادواره شهدای دوسرشمار و نه سایت های روستاهای قلعه و پایین ده و تیله بن و واوسر هیچ پیامی در سایت سادوا و یا چهاردانگه نیوز منعکس نکردند.
آقایان! این رسم انسانیت و مردانگی نیست! شماها برای ناچیزترین مسئله تا مدت های متمادی مطالب بی ارزش و تکراری و …. در سایت هایتان درج می کنید اما به خودتان اجازه ندادید برای ارتحال یک شخصیت دینی که سالهای متمادی برای هدایت پدران و مادران و خود ما زحمات فراوانی را متحمل شدند، چیزی بنویسید! واقعاً که!!
…………………………………………..
سادوا: دوست گرامی آقامحسن سلام. شخصیت علمی و اخلاقی زنده یاد حاج آقا ساداتی بر کسی پوشیده نیست و همه مردم و نهادهای منطقه دوسرشمار قلباً و عملاً قدردان ایشان هستند.

اما سایتهای منطقه:

- وب سایت سادوا وابسته به انجمن فرهنگی سادوا بالاده از لحظات اولیه دریافت خبر درگذشت ایشان، اقدام به درج خبر و ارسال پیامک تشییع جنازه و مجلس سوم کرده و بلافاصله در سایت چهاردانگه نیوز هم به نقل از سادوا خبر درگذشت و پیامهای تسلیت را منتشر کردیم.

- وب سایت دوسرشمار نیز خبر را بلافاصله از سایت سادوا نقل کرد.

- وبلاگ تندیس شهادت متعلق به بسیج بالاده ۱ سال و سه ماه قبل تعطیل شده است و امروز (۳۰/۱۱/۹۳) نیز پیام تسلیت در سایت سادوا و در بخش یاداشت خبر درگذشت منتشر کرده است. هم چنین ارسال پیامک تشییع جنازه و مراسم ختم نیز
از سوی بسیج بالاده صورت گرفته است.

- وبلاگ تیله بن نیمه تعطیل بوده و آخرین خبرش مربوط به ۱ ماه و نیم پیش می باشد.

- وبلاگ پایین ده نیمه تعطیل بوده و آخرین خبرش مربوط به ۲ ماه و نیم پیش می باشد.

- وب سایت تلسی وابسته به انجمن فرهنگی تلسی قلعه نیمه تعطیل بوده و آخرین خبرش مربوط به ۳ ماه و نیم پیش می باشد.

- وبلاگ گالباغ شهدا بخاطر عدم حمایت ستاد یادواره شهدا، تعطیل شده است.

- وب سایت وطنم واوسر وابسته به انجمن فرهنگی نور واوسر خبرهای مربوطه را به نقل از سادوا پوشش داده است و امروز (۳۰/۱۱/۹۳) نیز پیام تسلیت در سایت سادوا و در بخش یاداشت خبر درگذشت منتشر کرده است.

- وبلاگ هلی چال واوسر سلام، خبر را منتشر نکرده است.

- ستاد یادواره شهدا با تشکیل ستاد ارتحال، خود بانی مراسم تشییع جنازه و مراسم ختم و … بوده است.

امیدواریم برای نقد و قضاوت دیگران، با آگاهی کامل اقدام نماییم.

سیدمحمد موسوی بالادهی گفت

انالله وانا الیه راجعون
خانواده محترم ساداتی
مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی مات مزده بـه انتظار بنشیند و این، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش در فـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت.
درگذشت پدر گرامیتان را به شما تسلیت عرض نموده برای ایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانیم.

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
درگذشت جانسوز عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین آقای سیدرسول ساداتی بالادهی را به همکار زحمت کش و عزیزمان جناب آقای علی دهبندی تسلیت عرض می نماییم و صبر و شکیبایی از خدای متعال خواستاریم.

با تشکر نقی اولادی نماینده شرکت سیرود شبکه

درگذشت جانسوز حجت الاسلام والمسلمین آقای سیدرسول ساداتی بالادهی را به زن عموی عزیزم و پسرعمو علی آقا و همسر فداکارشان (دختر آن مرحوم) و نوه گرامیشان آقا محمدرضای عزیزم تسلیت عرض می نماییم و صبر و شکیبایی از خدای متعال خواستارم.
با سپاس بهنام دهبندی