بالاده و سه رویداد فرهنگی در ایام نوروز ۱۳۹۵ / مردم بالاده پس از یک سال دوری از یکدیگر به سبب گرفتاری های روزمره، نوروز را بهانه کرده و به دور از گرفتاری های زندگی بار دیگر به دیدن هم رفته و پایه های روابط خانوادگی و هم روستایی بودن را در قالب رفتاری فرهنگی و کهن، قوی تر می کنند. هم زمان با تعطیلات عید اما سه رویداد فرهنگی دیگر نیز در نوروز ۱۳۹۵ در بین اهالی بالاده اتفاق می افتد که هر کدام از اینها می تواند در جای خود مهم بوده و به رشد و بالندگی فرهنگی بالاده کمک شایانی کند.

۱ . روز سوم نوروز و بر طبق سنتی چندین ساله، مراسم دیدار نوروزی با خانواده های گرامی ۳۴ شهید گرانقدر منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر بخش چهاردانگه ساریکه در شهرهای ساری و نکا و بهشهر و روستاهای اطراف ساکن هستند) انجام میگیرد. امسال نیز این مراسم در روزسوم فروردین برگزار میشود و علاقمندان میتوانند در ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ در شهر نکا (خروجی شمالی سه راه زاغمرز، جنب دفتر بیمه آقای خندان) حضور به هم رسانده و با وسیله نقلیه ای که تدارک دیده شده این برنامه را اجرا کنند. جهت هماهنگی بیشتر با آقای اسماعیل توبه ۰۹۱۱۹۵۳۴۹۲۰ تماس بگیرید.

۲ . جمعی از اهالی بالاده در اقدامی زیبا تصمیم گرفتند تا بمناسبت روز درختکاری تعدادی نهال در بالاده و جاده های اطرافش بکارند. علاقمندان می توانند برای مشارکت در این برنامه فرهنگی و زیست محیطی روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ و هم چنین  روزهای پنجشنبه و جمعه ۴ و ۵ فروردین ۱۳۹۵ در بالاده حضور داشته باشند. جهت هماهنگی بیشتر با آقای هادی علامه قاسمی ۰۹۱۱۱۵۵۹۲۳۵ تماس بگیرید.

۳ . نشست سالیانه انجمن فرهنگی سادوا با موضوع بررسی و ارائه گزارش عملکرد و سیاستهای پیش روی آن و نیز مراسم «سر سلامت وا» برای دلجویی از اعضای انجمن فرهنگی سادوا که در سال ۱۳۹۴ یکی از عزیزان خود را از دست داده اند در ساعت ۳ تا ۵ بعدازظهر پنجشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵ در حسینیه باب الجوائج زیروان بهشهر برگزار میشود. حضور اعضای انجمن فرهنگی در این نشست الزامی بوده و حضور اهالی محترم بالاده، سایر همولایتی های گرامی و انجمنهای فرهنگی منطقه دوسرشمار موجب سرفرازی ما بوده و مقدمشان را گرامی میداریم. جهت هماهنگی بیشتر با آقای عین اله آزموده چهاردِه ۰۹۱۲۱۳۲۰۲۲۶ تماس بگیرید.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴