بالاده در سال ۱۳۹۳ / سال ۱۳۹۳  به روزهای پایانی خود می رسد و هم از این روی و با تازه شدن سال و رسیدن بهار، بار دیگر شادباش خود را به مردم گرامی بالاده پیشکش می کنیم و برای یکایک آنها آرزوی سالی خوب و شاد و پربرکت همراه با پیروزی و تندرستی را دارم. اگر بخواهیم به صورت فشرده امور گوناگون بالاده در سال ۱۳۹۳ را بررسی کنیم می باید به موارد زیر اشاره کنیم:

۱ . داغدار شدن تعدادی از خانواده های بالادهی بخاطر از دست دادن ۲۲ تن از عزیزانشان. بار دیگر به این خانواده ها تسلیت می گوییم و برای درگذشتگان آرزوی بخشش پروردگار را داریم.

۲ . موفقیت تعدادی از فرزندان و جوانان بالاده در رشته های مختلف دانشگاهی، ورزشی و علمی.

۳ . پیگیری امور عمرانی بالاده توسط شورای اسلامی. از چند و چون دقیق فعالیتهای شورای اسلامی و تعداد جلسات برگزار شده عمومی بخاطر عدم اطلاع رسانی از سوی شورا اطلاع دقیقی نداریم و جای گلایه جدی دارد که اعضای شورای اسلامی بر خلاف قول تبلیغاتی خود مبنی بر اطلاع رسانی فعالیتهای مربوطه و همکاری با سایت سادوا، به این قول خود جامه عمل نپوشاندند و مردم همچنان از فعالیت های شورا آگاهی ندارند!

۴ . طراحی و راه اندازی وب سایت شهدای دوسرشمار و بسته شدن زود هنگام آن به دلیل عدم حمایت و پشتیبانی از سوی ستاد یادواره شهدای منطقه دوسرشمار. (علی رغم قول های مساعد و امیدوار کننده ای که از سوی دبیر ستاد مبنی بر همکاری داده شده بود، این سایت پس از چند ماه فعالیت و قبل از اعلام رسمی گشایش آن، بسته شد).

۵ . برگزاری راهپیمایی خانوادگی توسط بسیج بالاده.

۶ . برگزار نشدن جشنواره پختن «هَلی تِرشی» در شهریور ماه ۱۳۹۳ در بالاده از سوی انجمن فرهنگی سادوا. دلیل برگزار نشدن این جشنواره، بدقولی و بی مسئولیتی آقای دکتر بزرگ نیا مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران بوده است که قرار بوده در برگزاری این جشنواره با ما همکاری و مشارکت نمایند. متاسفانه انتظار ما برای همکاری معتبرترین نهاد فرهنگی استان در حوزه فرهنگ عامه در سالی که مقام رهبری نام آن را به سال فرهنگ و مدیریت جهادی مزین کرده بودند، انتظاری بیهوده بوده و بار دیگر ثابت شد که فرهنگ، همچنان به مردم و نهادهای مردمی تکیه دارد و به قول و وعده های متولیان دولتی فرهنگ نباید دلخوش بود. از این روی بخاطر برگزار نشدن این همایش از عموم مردم بالاده و روستاهای منطقه دوسرشمار که مشتاقانه منتظر اجرایش بودند، پوزش می خواهیم.

۷ . سایت و سامانه سادوا با داشتن مشکلات فراوان، هم چنان به فعالیت خود ادامه دادند. متاسفانه بخاطر همکاری نکردن و مورد حمایت قرار نگرفتن، ۳۰ درصد از فعالیتهای سایت سادوا کاسته شده و چنانچه وضع به همین صورت پیش برود ناچار به تعطیلی آن هستیم. هم چنین به دلیل نپرداختن بدهی ارسال پیامک توسط سفارش دهندگان، سامانه سادوا تا اطلاع بعدی تعطیل می باشد.

۸ . در بخش فعالیتهای کوهنوردی نیز گروه کوهنوردی سادوای بالاده یک برنامه صعود به قله شاهدژ را در اردیبهشت ۱۳۹۳ اجرا کرد و دو گروه از کوهنوردان کرجی و تهرانی را در صعود به شاهدژ همراهی کرد.

با احترام/ عین اله آزموده. مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
سیدرضا موسوی تیله بنی گفت

من همیشه گفتم اگه سایت سادوا را معیار سایتهای منطقه پنج پاره ده یا دوسرشمار قرار بدیم، موفقیت یا شکستش برای همه سایتهای دیگه میتونه سرمشق یا درس عبرت باشه.
متاسفانه مردم دیارمون علی الخصوص مردم بالاده به ویژه تحصیلکرده هاش قدر این فعالیتها رو نمیدونند. من که در غربت زندگی میکنم وقتی کسی به رحمت الهی میره، با پیامک سادوا مطلع میشم و برای تازه درگذشته فاتحه ای میخونم.
البته استاد آزموده هم حق داره. این سایتها محتاج پشتسیبانی و حمایت مردمی هستند. مردم حتما به سادوا و پیامکش احتیاج ندارند؟!!! اما بستنش خیلی خلاء بزرگ فرهنگی در بالاده و دوسرشمار ایجاد میکنه که با چیز دیگه ای پر نمیشه!!!!!

با سلام خدمت مدیر زحمتکش سادوا
اسامی این بدهکاران رو اعلام کنید شاید از ترس آبرویشان هم شده پرداخت کردند.
اینم بگم که ما بالادهی ها ظرفیت این چیزا رو نداریم.

خیلی جای تاسف داره که سایت و پیامک بالاده دارند تعطیل میشن. واقعا از خودم خجالت میکشم که بگم بالادهی هستم.
چند وقت پیش یکی از هم محلیهامون از للـه مرز یه مقاله در باره بالاده به استادمون داد و استاد خیلی خوشش اومد. اون خانم بمن گفت مطلب و عکسها رو از سایت سادوا گرفتم. در حالیکه هیچ اشاره ای به اسم سایت سادوا و نویسنده اصلی مقاله نکرد.
بخدا ما مردم خوبی نیستیم که برای همدیگر منزلت قائل نمیشیم.

به همه خانواده های داغدار که عزیزانشان رو در سال ۹۳ از دست دادند تسلیت میگم.

با عرض سلام خدمت همه همولایتی های گرامی. از بزرگ تا کوچک. از بزرگی که انتظار کمک و یاری و بزرگواری ازشون هست تا کوچکی که انتظار همراهی و هم نوایی. همه ما اهل روستایی هستیم بسیار کوچک. روستایی که تا قبل از راه اندازی این سایت نه اسمی توی اسمها داشت و نه کسی میدونست دوسرشمار چیه و کجاست!!! به همت آقای آزموده فرهیخته و خودساخته، و با ابزار همین سایتی که الان دارین مطالعش میکنین، ما اهالی روستا مهمانانی از شهرهای مختلف پیدا کردیم و انسانهایی به غیر از دوسرشماریهای عزیز هم دونستن اینجا کجاست و چه چیزهایی برای تفریح و تفرج داره.
لازمه، تاکید میکنم لازمه، اون بزرگوارانی که در دستگاههای اداری و دولتی (اعم از اقتصادی، فرهنگی، محیط زیست، اجرایی ….) نفوذ دارند یا مشغول کارند، تمام تلاششونو واسه هر چیزی که از دستشون برمیاد، لطفا واسه این منطقه انجام بدند. استدعا دارم همه کسانی که از نظر اقتصادی توانشو دارن از برنامه های فرهنگی و اقتصادی منطقه حمایت جدی بکنن و لازمه که همه ما اهالی منطقه (بالاده، قلعه، پایین ده، واوسر و تیله بن) هر چیز و کاری که از دستمون بر میاد، با همه توان واسه منطقه عزیز و اصیلمون انجام بدیم.
البته از همه کسانی که تا حالا واسه تعالی این منطقه تلاش کردن هم تشکر و قدردانی میکنم. بنده تصور میکنم که این سپاسگذاری باید به صورت عمومی در یه جشن یا گردهمایی مناسب انجام بشه تا انگیزه افراد واسه تلاششون افزون بشه.
لازم میدونم الان در آغاز سال ۹۴ از همت و تلاش بی وقفه جناب آقای آزموده تشکر و قدردانی کنم.
سال جدید را به همه همولایتی های محترم تبریک میگم و امیدوارم تمام روزهای زندگیشون معطر به عطر گل یاس پیامبر، حضرت فاطمه زهرا، سلام الله علیه باشه. انشالله.
………………………………………
سادوا: جناب آقای باباییان عزیز سلام. از لطف و یادداشت دلسوزانه شما سپاسگزارم. امیدوارم همه ما برای بالاده و منطقه دوسرشمار دلسوز باشیم و کاری انجام بدهیم/ ارادتمند: آزموده

با سلام خدمت آقای آزموده
…………………………………….
سادوا: سلام خانم دهبندی

سلام. سال نوی همه هموطنان بالادهی مبارک باشه. به نظرم اگر به کسانی که به سامانه بدهکار هستند اعلام کنید حتما پرداحت خواهند کرد. بستن سامانه یعنی محروم شدن مردم از خبرهای بالاده و منطقه.
یک عده افراد زحمتهای آقای آزموده را نادیده میگیرند. ولی قاطبه مردم بالاده این زحمتها را قدردان هستند.
…………………………………………..
سادوا: با سلام و سپاس از لطف شما. تاکنون به هر کدام از بدهکاران ۴ تا ۵ بار پیامک، دو سه بار تلفنی و چند بار هم حضوری گفته شده است. چنانچه بدهی ها پرداخت نشود ناچاریم سامانه را ببندیم.