در روز چهارشنبه پنجم فروردین ۱۳۹۳ شمسی، اعضای شورای انجمن فرهنگی سادوای بالاده برای بررسی فعالیت های این انجمن و هم چنین وضعیت سایت و سامانه پیامرسان سادوا نشستی را برگزار کردند. در این نشست که با حضور آقایان علی کاردگر، علیرضا صادقی فر، علیرضا کاردگر و عین اله آزموده (غایب: آقای محبوب توبه ) و از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در دفتر کار مهندس صادقی فر در ساری برگزار شد، ابتدا آقای آزموده (مدیر انجمن فرهنگی سادوا) گزارش عملکرد ۸ ساله گذشته انجمن فرهنگی، سایت و سامانه سادوا را تشریح کرده و در ادامه وضعیت فعلی سایت سادوا را بخاطر عدم همکاری اهالی بالاده به ویژه نسل تحصیلکرده نگران کننده توصیف نموده و ادامه دادند که سامانه پیامرسان سادوا نیز بخاطر عدم پرداخت بدهی از سوی اهالی بالاده به حالت تعلیق در آمده است. هم چنین از شورای اسلامی بالاده و ستاد یادواره شهدا و عدم همکاری آنها در بخشهای گوناگون فرهنگی و اطلاع رسانی و دیگر ناملایمات نیز گلایه کرده و در خاتمه از حمایت های زنده یاد حجت الاسلام حاج سیدرسول ساداتی قدردانی و از مقام و شخصیت ایشان تجلیل نمود.

سپس هر یک از اعضای شورا دیدگاه خود در باره موضوعات مختلف انجمن فرهنگی سادوا را بیان داشته و بر موضوعات زیر تاکید کرده و مقرر گردید که:

۱ . سایت سادوا با توجه به جایگاهی که در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی بالاده و منطقه دوسرشمار و بخش چهاردانگه بدست آورده، نیازمند حمایت جدی مردم بالاده می باشد و هر یک از اهالی بالاده نسبت به ادامه روند فعالیت سایت سادوا تلاش و حمایت مادی و معنوی نموده و از رکود و تعطیلی آن جلوگیری نماییم.

۲ . ادامه فعالیت سامانه پیامرسان سادوا منوط به جمع آوری بدهی های گذشته شد و پس از این نیز در صورت فعالیت، روش پیامرسانی و دریافت مبلغ پیام تغییر خواهد کر. بدین گونه که ابتدا مبلغ پیام از سوی شخص سفارش دهنده به حساب انجمن فرهنگی سادوا واریز و سپس پیام ارسال گردد. در سال ۱۳۹۴ حدود ۲۰ درصد به مبلغ پیامهای ارسالی افزوده می گردد.

۳ . هر یک از اعضای شورای انجمن در هر ماه یک مطلب در باره بالاده نوشته تا در سایت منتشر شود. هم چنین با ۲۰ نفر از اعضای منتخب انجمن برای همکاری ویژه با سایت سادوا دعوت به عمل خواهد آمد.

۴ . موضوعاتی برای همکاری سایر اعضای انجمن فرهنگی و افراد علاقمند در قالب فراخوان و بزودی در سایت سادوا منتشر گردد.

۵ . حق عضویت سال های گذشته به مبلغ ۲۰/۰۰۰ تومان از تمامی اعضای انجمن و با اطلاع رسانی به تمامی آنها دریافت گردد و از سال ۱۳۹۴ نیز مبلغ عضویت به ۲۵/۰۰۰ تومان افزایش یابد.

۶ . مقرر گردید که جشنواره پختن «هَلی تِرشی» که در سال ۱۳۹۳ بخاطر عدم همکاری مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان مازندران در بالاده برگزار نشده بود، در شهریور ماه ۱۳۹۴ اجرا گردد.

۷ .  آقای علی کاردگر به عنوان رابط بین انجمن فرهنگی سادوا و ستاد یادواره شهدای بالاده انتخاب و مقرر گردید در صورتیکه ستاد یادواره شهدای بالاده از این انجمن برای همکاری در برگزاری مراسم امسال یادواره شهدا که در بالاده برگزار می گردد، دعوت رسمی به عمل آورد، ما نیز  در چارچوب مسئولیت ها و وظایف انجمن همکاری خواهیم نمود.

این نشست در ساعت ۱۷ به پایان رسید.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۷ فروردین ۱۳۹۴
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام. امیدوارم همیشه تندرست و سالم باشید و برای فرهنگ بالاده دلهاتون قرص و محکم و گامهاتون استوار باشه.

خدمت جناب آقای آزموده سلام عرض می کنم سال خوبی داشته باشین میخواستم بدونم مسؤل فرهنگی یادواره شهدای امسال هم انجمن فرهنگی سادوا هست؟
……………………………………….
سادوا: با سلام و تبریک سال نو به شما.
بنا بر تجربه ای که از یادواره سال ۱۳۹۰ بالاده و یادواره های قبل و بعد از آن داشته ایم، دیگر چنین مسئولیتی را قبول نمی کنیم. اما اگر ستاد یادواره بالاده از انجمن فرهنگی سادوا تقاضا کند آنگاه در باره همکاری تصمیم خواهیم گرفت. زیرا معتقدیم که عده ای شهدا را مصادره کرده و دیگران را فقط برای تامین منافع خود میخواهند.

با سلام.
از آقای آزموده برای راه اندازی سایت زیبای بالاده تقدیر و تشکر میکنم. ان شا الله این سایت برای معرفی بالاده سنگ تمام بگذارد. چرا که خیلیها هستند چشم دیدن پیشرفت بالاده و بالادهی را ندارند.

برادرم آزموده سلام. خسته نباشید. با تلاش و پشتکاری را که در شما سراغ دارم همه ناملایماتی که در متن گزارش اشاره کردید برداشته میشود و توجه شما را به ابیاتی از جناب حافظ جلب می کنم:
در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم
سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور

گرچه منزل بس خطرناک است و مقصد بس بعید
هیچ راهی نیست کان را نیست پایان غم مخور

پس به عشق پاک به فرهنگ منطقه و مردم منطقه و جوانان غیور و شهدای منطقه به راهت ادامه دهید. موفق و پیروز باشید.

از دوستان عزیز ستاد یادواره شهدا درخواست دارم بخاطر شهدا و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در یک فرصت مناسب با دیگر دوستان که خودشان روزی در جنگ همرزم و همسنگر شهدا بودند نشستی داشته باشند تا شعار سال ۹۴ که توسط مقام معظم رهبری «همدلی و همزبانی» نامگذاری شد، تحقق یابد.

جناب آقای آزموده و شورای محترم انجمن فرهنگی سادوا
در انجام هر کار با ارزشی، مشکلات و ناملایمات هست. اما بدانید که کار انجمن و سایت برای فرهنگ بالاده ماندگار شده و انشالله پربارتر خواهد شد.