چشم انداز فرهنگی بالاده در سال ۱۳۹۶/ شروع هر سال معمولاً با نشست عیدانه اعضای انجمن فرهنگی سادوا همراه بوده، اما امسال به دلایلی این نشست برگزار نگردید تا چشم انداز فرهنگی سال ۱۳۹۶ این انجمن ترسیم شود و گزارشی از فعالیت سال ۱۳۹۵ ارایه گردد و از نقطه نظرات فرهنگ دوستان بهره مند شویم. از این روی با برخی از اعضای فعال انجمن مشورت انجام دادم تا بتوانم چشم اندازی را ترسیم و در فرصتی مناسب نیز نشستی مشورتی برگزار کنیم.

در سال ۱۳۹۶ به چشم انداز فرهنگی زیر می توان اشاره کرد و عمده فعالیت فرهنگی را پیرامون این موضوعات متمرکز کرد.

۱ . ادامه فعالیت سایت سادوا در زمینه اطلاع رسانی با محوریت موضوعات فرهنگی. سایت سادوا با ۱۰ سال سابقه از قدیمی ترین سایتهای فرهنگی استان مازندران بوده و همراه با نام انجمن فرهنگی سادوا، دارای شهرتی در بین فرهنگ دوستان استان مازندران می باشد.

۲ . پیگیری و برنامه ریزی جهت اجرای هر چه بهتر «دومین جشنواره هلی ترشی بالاده» با مشارک و همکاری پایگاه بسیج شهدا و شورای اسلامی و با همت اهالی محترم بالاده در مرداد ماه.

۳ . رایزنی و پیگیری برای ساخت کتابخانه به عنوتن نماد و سمبل فرهنگی بالاده به همت اهالی محترم و نهادهای فرهنگی مربوطه.

۴ . رایزنی برای اجرای برنامه ای فرهنگی و جامع با عنوان «بالاده ۱۴۰۰» در سال ۱۴۰۰ خورشیدی (۴ سال دیگر) که این موضوع فعلاً در حد یک پیشنهاد بوده و باید در نشستی به بحث و گفت و گو گذاشته و نظرات اهالی فرهنگ و هنر در بالاده دریافت و سپس بر اساس آن تصمیم گیری و برنامه ریزی شود.

۵ . ارتباط و همکاری با تشکلها و نهادهای فرهنگی در استان مازندران در راستای معرفی هرچه بیشتر فرهنگ بالاده.

۶ . ارتباط با قشر فرهیخته و فرهنگی بالاده و منطقه دوسرشمار در جای جای ایران.

در پیشبرد و انجام کارهای فرهنگی به ویژه در بخش مدیریت سایت سادوا نیازمند مشورت و همکاری اهالی محترم و قشر تحصیلکرده بالاده در زمینه ارائه راهکارهای فرهنگی، تهیه مطالب پژوهشی، عکس و سایر موضوعات مرتبط با بالاده هستیم و انتظار داریم همچون ۱۰ سال گذشته، یاریگر فرهنگ دیار کهن آباء و اجدادی خود باشید.

با احترام/ عین اله آزموده، مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده

۱۳۹۵/۱/۲۰

…………………………………………………………………..

سال ۱۳۹۵ و فعالیتهای فرهنگی انجام شده در بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۹ فروردین ۱۳۹۶