نشست انجمن فرهنگی سادوا پیرامون برگزاری جشنواره هلی ترشی ۱۳۹۶/ این جلسه در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ (با نیم ساعت تاخیر) در دفتر مهندس علیرضا صادقی فر به در  ساری و با حضور ۱۵ نفر شامل آقایان: مهندس علیرضا صادقی فر، عین اله آزموده، یوسف چهاردهی، علی نظری، مهندس حسین قلیان، دکتر سیدمحمد رضوی، غفار خاسب، مهندس ذبیح الله کاردگر، نعمت اله آزموده، سیداسماعیل ساداتی (مسوول پایگاه بسیج بالاده)، سیدفخرالدین ساداتی (عضو شورای اسلامی بالاده)، سیدجعفر ساداتی، و خانمها سیده سکینه رضوی، زهرا بابایی تیلکی و سیده اعظم ساداتی تشکیل شد. لازم به ذکر است که برای این جلسه مشورتی از ۵۰ نفر از فرهیختگان و فرهنگ دوستان بالاده دعوت شده بود.

در ابتدای جلسه آقای عین اله آزموده مدیر انجمن فرهنگی سادوا پیرامون اهمیت و اهداف برگزاری همایشها و جشنواره های فرهنگی در بالاده توضیحاتی داد و برگزاری جشنواره هلی ترشی را برای اعتلای نام و فرهنگ بالاده مهم دانست و پیرامون جشنواره هلی ترشی پارسال و تاثیر اجتماعی و رسانه ای  آن سخن گفت. سپس موضوعات زیر مطرح و پس از مشورت اعضای جلسه پیرامون هر کدام از موضوعات، تصمیم گیری شد:

  1. تاریخ و ساعت برگزاری: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۰ بامداد
  2. محل برگزاری: با توجه به مشکلاتی که سال گذشته در اجرای جشنواره در دبستان بالاده بوجود آمده بود، بنا بود مراسم امسال در محل برگزاری یادواره شهدا در میرخیل در نظر گرفته شده است اما به پیشنهاد حاضرین قرار شد یک نفر از اعضای شورای اسلامی با معلم دبستان بالاده صحبت کرده و ظرف یک هفته نتیجه را به مدیر انجمن فرهنگی سادوا اطلاع دهد.
  3. دبیر جشنواره: آقای عین اله آزموده
  4. سرپرست تدارکات: نعمت اله آزموده و همکاری همه اعضای انجمن فرهنگی سادوا و شورا و بسیج.
  5. مسوول بازارچه محلی در حاشیه جشنواره: خانم سیده ربابه ساداتی. شامل صنایع دستی، لبنیات، عسل، خوراکیهای فاسدنشدنی محلی مانند کالچه نون و … دایر شود.
  6. برآورد بودجه جشنواره: حدود یک و نیم تا دو میلیون تومان.
  7. محل تامین بودجه: بخشی از آن توسط انجمن فرهنگی سادوا و بخشی دیگر با کمک مالی مردم فرهنگ دوست بالاده تامین میشود.
  8.   مسوول اطلاع رسانی در سایتها و فضای مجازی: مهندس ذبیح الله کاردگر.
  9. روز هلی چینی و جمع آوری هیمه و رفتن به جنگل: صبح چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶٫
  10. سرپرستهای هلی چینی: خانمها سیده سکینه رضوی و زهرا بابایی و سیده اعظم ساداتی.
  11. مسوولیت تهیه وسیله نقلیه و سبد و … برای هلی چیدن: با انجمن فرهنگی سادوا.
  12. مقدار هلی چیده شده: برای دو تا سه برکِر.
  13. زمان آغاز به پخت هلی ترشی: ظهر روز پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶٫
  14. مکان پخت هلی ترشی: هلی ترشی در دو مرحله پخته میشود: ۱٫ روز اول از ظهر پنجشنبه تا صبح روز جشنواره در آشپزخانه حسینیه بالاده و در صبح روز جشنواره با درست کردن اجاق، در محل برگزاری جشنواره بعنوان نمادین.
  15. سرپرست پخت هلی ترشی: خانم رضوی
  16. پذیرایی از شرکت کنندگان: بیسکویت، دوپتی آش + نان.
  17. مسوول تامین امنیت جشنواره: پایگاه بسیج شهدای بالاده
  18. در بخش گرافیک و تبلیغات: طراحی دو قطعه بروشور جشنواره (در باره خواص هلی ترش و نیز کارکردهای فرهنگی و اجتماعی جشنواره هلی ترشی)، طراحی تیزر ۲۰ ثانیه ای، بنرهای تبلیغاتی هلی ترشی، بنر بکگراند سن و تریبون، بنرهای راهنمای مسیریابی، بنرهای معرفی طبیعت منطقه با عکس و بنر قهرمانان ورزشی بالاده.
  19. مسوول نصب بنرهای راهنما و تبلیغاتی هلی ترشی در جاهای بالادهی نشین: آقای یوسف چهاردهی.
  20. تهیه لوح تقدیر از قهرمانان: متن پیشنهادی مورد تصویب قرار گرفت.
  21. تهیه هدایای برای قهرمانان ورزشی بالاده
  22. طراحی و چاپ بازوبندهای انتظامات برای نظم دهندگان جشنواره.
  23. نامه به ادارات شهرستان ساری با مهر و امضای شورای اسلامی و انجمن فرهنگی سادوا می باشد.
  24. مسوول تهیه  لباس محلی زنان: خانم اعظم ساداتی. در حال حاضر انجمن فرهنگی سادوا چهار دست کامل لباس زنانه دارد و قرار شد خانم ساداتی سه دست دیگر بدوزد و انجمن هزینه اش را بدهد.
  25. لباس محلی مردان: از مردم بوسیله فراخوان امانت بگیریم.
  26. در حاشیه جشنواره، تلم زنی و چرخه سری (تراشیدن پشم گوسفندان به روش سنتی) اجرا خواهد شد.
  27. آخرین جلسه هماهنگی برای اجرای جشنواره روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ در بالاده.
  28. هم چنین در باره محتویات برنامه جشنواره شامل تلاوت قرآن، سخنران، شاعران، خاطره گویی، موسیقی و …. نیز مشورت صورت گرفت و همه موارد تصویب شد.

این نشست در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به پایان رسید.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۸ تیر ۱۳۹۶