گزارش برگزاری مسابقه دوچرخه سواری کوهستان در بالاده/ سیداسماعیل ساداتی/ ایده ی برگزاری مسابقه دوچرخه‌ سواری از کیاسر تا بالاده، چندی پیش توسط چند تن از دوستان مطرح شده بود و پس از بررسی و مطرح کردن این موضوع  در فضای مجازی، نکات خوبی توسط دوستان مطرح شد و مد نظر برگزارکنندگان قرار گرفت. سرانجام قرار شد این برنامه در ایام یادواره شهدای منطقه دوسرشمار در روز ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ برگزار شود. فراخوان این مسابقه در فضای مجازی منتشر شد و۱۴ نفر از رکابزنان ثبت نام کردند. با توجه به کوهستانی بودن مسیر همه ی دوچرخه‌سواران با هزینه بسیج بیمه شدند تا در صورت بروز حادثه، مشکلی پیش نیاد و همچنین با مساعدت شورای بالاده برای دوچرخه‌سواران، یک دست لباس ورزشی خریداری شد.
طبق برنامه ریزی، دوچرخه ها غروب چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ با نیسان آقای حسین اسماعیلی و وانت سید کاظم ساداتی به بالاده منتقل شد و ساعت ۴ صبح روز  پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ بعد از نماز صبح ، دوچرخه سواران به همراه ۲ خودروی سواری و خودروی حمل دوچرخه ها به کیاسر منتقل شد.
مسابقه در ساعت ۷ صبح از عبور روستای وستمین (روستایی در نزدیکی کیاسر) آغاز شد و دوچرخه سواران پس از رسیدن به روستای تلمادره ، کمی استراحت کرده و سپس بسمت مقصد در روستای واوسرنو محل برگزاری سی و چهارمین یادواره ۳۵ شهید منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر واقع در بخش چهاردانگه ساری) رکاب زدند.
دوچرخه سواران پس از طی جاده اسفالته و رسیدن به سه راهی واوسر با ترتیبی منظم در جاده شوسه ادامه مسیر داده و با نصب پرچم ایران، جلوه زیبایی به مسیر خاکی جاده واوسر دادند.
پس از تلاش فراوان و طی مسیری طاقت فرسا، سرانجام رکابزنان راس ساعت ۱۱/۳۰ به محل یادواره ی شهدای واوسر رسیدند و مورد استقبال برگزارکنندگان یادواره قرار گرفتند. کلیه ی دوچرخه سواران پس از شرکت در یادواره و صرف ناهار، مجددا مسیر سخت و دشوار واوسر تا بالاده را رکاب زدند و در بالاده مورد استقبال مردم قرار گرفتند.
جا دارد از پرسنل پایگاه امداد جاده ای هلال احمر کیاسر که در طول مسیر همراه تیم دوچرخه سواری بودند، سپاسگزاری نمایم. همچنین از شورای اسلامی و انجمن فرهنگی سادوای بالاده که همیار دوچرخه سواران بودند،سپاسگزاریم.
این تور دوچرخه‌سواری حاصل هماهنگی پایگاه بسیج، شورا و انجمن فرهنگی سادوا بوده است.همچنین اولین تور دوچرخه سواری از کیاسر به بالاده بود. امیدواریم در سالهای آینده با استقبال بیشتری از سوی ورزش دوستان مواجه شویم و تور ۳۵نفره (به نام ۳۵ شهید منطقه) را اجرانماییم.
ز نیرو بود مرد را راستی
ز سستی کژی زاید و کاستی.
تکمیل گزارش: از سادوا

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶