گزارش تصویری راهپیمایی روز قدس در منطقه دوسرشمار / نقل از وبلاگ تندیس شهادت/ روز قدس، روزیست که تمام مسلمانان جهان آن را با فلسطین و مظلومیتش، با اسرائیل و وحشیگری اش می شناسند. مگر می شود مردم بالاده و منطقه (دوسرشمار) را از این قاعده مستثنی کرد؟ امسال نیز مانند سال های گذشته روز قدس، بسیار پرشورتر از قبل شاهد حضور مردم مسلمانی بود که حتی در دورافتاده ترین نقطه استان مازندران، دل در گرو قدس شریف دارند. مردمی که با دهان روزه سر از پا نشناخته و به ندای امام خود لبیک گفته، گویی که همین امسال روز قدس بنیانگذاری شده است. راهپیمایی روز قدس امسال با سخنرانی خطیب توانای روستای بالاده، حجت الاسلام و المسلمین صادقعلی توبه آغاز شد. ایشان از چند روز قبل در مسجد امامزاده اسماعیل بالاده، مردم را برای حضور هر چه بیشتر در این راهپیمایی تشویق و ترغیب نمودند.

راهپیمایی ساعت ۱۱/۳۰ با حضور اهالی بالاده از چشمه سر آغاز گردید. در بین راه، مردم با دادن شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل مسیر را طی نمودند. ساعت ۱۲/۱۵ جمعیت روزه دار به امامزاده میرافضل تیله بن رسیدند در آنجا نیز با استقبال گرم روحانی و اهالی روزه دار تیله بن مواجه شدند. امام جماعت تیله بن طی سخنانی مسائل و مشکلات جهان اسلام را برای اهالی بازگو کردند. ساعت ۱۲/۳۰ دقیقه نیز اهالی محترم روستاهای قلعه و پایین ده به جمع تظاهرکنندگان پیوستند و با پهن کردن فرش و موکت، مردم روزه دار صف های نماز جماعت را تشکیل دادند.

برنامه پایانی تجمع راهپیمایی کنندگان روز قدس به شرح ذیل اجرا گردید:

۱ . قرائت قرآن توسط قاری قران برادر جعفرپور

۲ . قرائت قطعنامه راهپیمایی روز قدس توسط سید اسماعیل ساداتی

۳ . ایراد سخنرانی توسط حجت الاسلام فتحی

۴ . اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حاج آقا توبه

 متن قطعنامه پایانی تظاهرکنندگان روز قدس:

۱.  یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران به رهبری رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در حمایت از قبله نخست مسلمین (بیت المقدس)، روز جهانی قدس و راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان می باشد که همه ساله با حضور فعال و گسترده مسلمین جهان خصوصاً مردم ولایتمدار ایران اسلامی هر سال نسبت به سال گذشته پرشورتر و با حضور میلیونی به نمایش گذاشته می شود و مشت محکمی بر قدرت پوشالی نظام صیهونیسم بین الملل می باشد.

۲٫  آزادی بیت المقدس قبله نخست اسلامی و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین آرمان انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت ساز امام راحل و مقام معظم رهبری دانسته و رمز تحقق آن را وحدت امت اسلامی و پشتیبانی همه جانبه مسلمین از انتفاضه فلسطین می دانیم.

۳ . ما ملت روزه دار ایران اسلامی هوشیاری لازم در برابر توطئه دشمنان اسلامی در به انحراف کشاندن بیداری اسلامی در منطقه و ترفند اقدامات تفرقه افکنانه بین شیعه و سنی و حمایت مقتدرانه آنها از فرقه های سلفی و تکفیری در جهان اسلام را ضروری دانسته و بر خنثی نمودن این توطئه تاکید می نماییم.

۴ . ما ملت ولایتمدار ایران اسلامی با حضور گسترده انتخابات ۲۴خرداد ماه ۹۲را فرصتی بسیار ارزشمند در عرصه بین المللی برای ابلاغ پیام قاطع و شفاف نظام اسلامی ایران به دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای به ویژه آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب دانسته و هشدار می دهیم، ایران اسلامی هیچگاه از حقوق مسلم خود در عرصه های مختلف چشم پوشی نکرده و هرگونه تهدید و تعدی علیه تمامیت ارضی و منافع و امنیت ملی کشور را تحت فرامین فرماندهی معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای با تمام قدرت پاسخ خواهیم داد.

 

بنر ایام مبارک ماه رمضان در چشمه سر بالاده

نصب پوسترهای روز قدس بر دیوار مسجد بالاده

  مردم بالاده به سوی امامزاده میرافضل تیله بن

 مردم بالاده به سوی امامزاده میرافضل تیله بن 

 مردم بالاده به سوی امامزاده میرافضل تیله بن

 

 حضور پرشور اهالی بالاده در راهپیمایی روز قدس

حضور پررنگ بانوان و مادران بالادهی در راهپیمایی روز قدس 

شرکت نوجوانان بالادهی پا به پای والدین شان در راهپیمایی روز قدس

تظاهرکنندگان بالادهی و واوسری

 تظاهرکنندگان روستاهای قلعه و پایین ده

 تجمع  تظاهرکنندگان روستاهای بالاده، پایین ده، قلعه، تیله بن و واوسر در محوطه امامزاده میرافضل

قرائت قرآن توسط برادر جعفرپور 

 قرائت قطعنامه پایانی راهپیمایی روز قدس توسط برادر سیداسماعیل ساداتی (فرمانده پایگاه شهدای بالاده)

 

سخنرانی حجت الاسلام فتحی

حمایت خردسال عزیزمان از قبله نخست اسلامی

در پایان از اهالی محترم روستاهای بالاده، پایین ده، قلعه، تیله بن و واوسر که در این راهپیمایی حضور داشته اند تقدیر و تشکر داریم و آرزو می نماییم سال آینده شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

 نقل از وبلاگ تندیس شهادت/ بسیج بالاده

 

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۵ مرداد ۱۳۹۲