گزارش تصویری همایش نکوداشت بزرگان بالاده/ این برنامه که با همت انجمن فرهنگی سادوای بالاده و با همکاری بسیار خوب اهالی محترم بالاده تدارک دیده شده بود از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه و در فضای باز حیاط دبستان بالاده برگزار گردید. به خاطر نامساعد بودن شرایط جوی و مه آلود بودن هو و بارندگی خفیف و تا شب قبل از برگزاری تصمیم بر این بوده که مراسم در تکیه بالاده برگزار شود و لذا عصر روز قبل از همایش در تکیه بالاده جلسه ای با حضور ۳۰ تن از اعضای انجمن فرهنگی سادوا و اهالی بالاده برگزار کردیم و در نهایت و با نظر اکثریت، حیاط دبستان در اولویت قرار گرفت. بعد از جلسه به اتفاق به دبستان رفتیم و حیاط را آب و جارو کردیم. صبح زود روز برگزاری همایش هم حدود ۱۵ تن از دوستان در دبستان حاضر شدند و برای نصب بنرها، فرش کردن حیاط، چیدن صندلی ها و نیمکت و راه اندازی سیستم صوتی تلاش زیادی کردند تا در زمان مقرر برنامه اجرا گردد.

عکسها: عین اله آزموده / لیلا کاردگر

صبح روز همایش: نصب بنر و آماده سازی فضای برگزاری همایش

برنامه با یک ربع تاخیر و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و ترجمه آن توسط قاری ممتاز جناب آقای حامد دیانی تیلکی اجرا شد. آقای دیانی داماد شهید شعبان کاظمی و از دوستداران فرهنگ بالاده هستند.

آقای حامد دیانی قبل از قرائت کلام الله مجید (عکس: ارسالی از سوی خانم لیلا کاردگر)

  برخاستن از جا به احترام سرود جمهوری اسلامی و هم خوانی با آن

آقای محبوب توبه مجری برنامه (عکس: ارسالی از سوی خانم لیلا کاردگر)

آقای محبوب توبه مجری این همایش، مراسم را شروع کرده و از آقای آزموده مدیر انجمن فرهنگی سادوا برای گفتن خیر مقدم دعوت کرد.

آقای آزموده ضمن خیر مقدم به عموم بالادهی ها و مهمانان عزیز از یکایک اهالی بالاده برای برگزاری این همایش تشکر کرده و در رابطه با چگونگی شکل گیری این همایش و نحوه جمع آوری عکس ها توضیحاتی داده و علت اینکه عکس بسیاری از بزرگان در بنر همایش دیده نمی شود را در عدم همکاری خانواده های آن عزیزان برشمرد و اعلام کرد که انجمن فرهنگی سادوا در ۴ نوبت ارسال پیامک و نصب اطلاعیه  و تعیین نمایندگانی در روستاهای بالادهی نشین نسبت به جمع آوری عکس ها اقدام نمود. در پایان از مردم عزیز بخاطر نشستن در فضای باز و زیر آفتاب و فراهم نبودن امکانات رفاهی عمیقاً عذر خواهی کرد. (عکس: ارسالی از سوی خانم لیلا کاردگر)

(سادوا: از دوستانی که از آقایان توبه و آزموده عکس گرفته اند درخواست می شود برای ما ارسال کنند)

خانم سیده ربابه ساداتی بالادهی فرزند میراصغر و نوه مرحوم مراد دو قطعه از اشعار مازندرانی و فارسی خود را در وصف بزرگان بالاده و مادران و همسران شهدا قرائت کردند. خانم ساداتی تاکنون رتبه های برتر را در جشنواره های گوناگونی در کشور برای قرائت اشعارشان کسب کرده اند. ( زندگینامه ادبی ایشان بعنوان یکی از نخبگان بالاده قبلاً در سایت سادوا منتشر شده است:

– یِلاقِ دشت و کوه /  خال کانده بهشت بو /  از این وَر استا، بلند و بالای ده / نشون اَمه مله، شاه دژِ بالاده /  اَمه روبه رو. استاء جنگل / سرسبز کوه اَمه قشنگ چارنو / خامبه باهورِم اینتی جِلوتِرک، چند سال پیشتِه / مره یاد بِمو ، قدیم قدیما……

– این نفس های آخر، فصل را عوض نمی کند / حتی اگر طوفان بیاید بر درختی که تا زمستان فرو رفته / کلاغ پر … / حتی وقتی مادر پدر می شود هم / کلاغ پر …

حجت الاسلام سیدیوسف ساداتی در باره جایگاه تکریم بزرگان در آیات و روایات و نیز ضرورت شادی سالم برای مردم ایراد سخن کردند.

آقای نعمت اله آزموده از کتاب « پیرّن گفته » ( مَثل ها و کنایه های بالاده و منطقه دوسرشمار ) رسماً رونمایی کردند. این کتاب چند روز قبل با تیراژ یکهزار جلد و در ۲۱۰ صفحه در قطع وزیری به چاپ رسید. علاقمندان برای تهیه این کتاب با ایشان تماس بگیرند. ( ۰۹۱۱۳۵۴۸۸۰۹ )

گروه تئاتر به سرپرستی آقای محسن خاسب در حال اجرای یکی از ضرب المثل های بالادهی

- تازه گونِه یعقوب تِنِه کِتار رِه چیـیِه؟ ? Tâze gune yaqub tené ketâr re çiye

- ترجمه: تازه می گوید یعقوب زیر گلویت چه شده؟ 

- کاربرد: کسی که در بطن ماجرایی حضور دارد ولی نمی داند ماجرا چیست.

- می گویند در قدیم بین دو روستا جنگ درگرفته بود و دار و دسته یعقوب در این جنگ پیروز شدند، در حالیکه زیرگلوی یعقوب هم آسیب دیده بود. بعد از برگشتن به روستا، یکی از اهالی که بی خبر از جنگ و درگیری و لشکرکشی بود نگاهی به گلوی ورم کرده و زخمی یعقوب کرد و از او پرسید که : یعقوب زیر گلویت چه شده است؟ ( برگرفته از ص ۷۱ کتاب پیرّن گفته »
این ضرب المثل دستمایه اجرای نمایشی شد که مورد توجه و تشویق حاضرین قرار گرفت.

آقای حاج رمضان خاسب پدر بزرگوار شهید عبدالخالق خاسب خاطراتی از دوران کودکی و تهیه شناسنامه در اوایل دوره رضا شاهی را برای حاضرین بیان کردند.

نمایی دیگر از حاج رمضان خاسب و حضار

آقای عبدالعلی پناهی فرزند مرحوم محمد پناهی در حال قرائت شعری در وصف بالاده

سِلام کامبِه بِرارُن و خاخرُن / شعری گومبِه بَموندِه شِمِ مِیُن / سِلام کامبِه، سِلام جانِ بِرارُن / باهورِم از جای خاش نام و نِشُن / زَمُنی روزگاران قَدیما / بِرو پیشتِه نَشو قَدیم نَدیما  / چِل پِنجاه سالِ جلو، اَمِه پیـئِرُن …… ( این شعر قبلاً در سایت سادوا منتشر شده بود : شعر بالاده / سروده عبدالعلی پناهی بالادهی)

جناب آقای حاج میرعباس ساداتی پدر بزرگوار شهید سیدخلیل ساداتی قطعاتی از موسیقی مازندرانی را با لَلِـه وا اجرا نمود. دو روز قبل از مراسم وقتی از ایشان خواهش کردم که در این مراسم بنوازند خاضعانه اعلام کردند که دیگر نفس ندارم و سال هاست نی نزدم. با اینحال دو شب تمرین کرده و بر ما منت گذاشته و یک بار دیگر جمعیت حاضر را به گذشته های دوری بردند که صدای للـه وای چوپانان بالادهی از هر گوشه جنگل بگوش می رسید.

جناب آقای حاج کریم توبه وقتی خواستند به روی سِن و پشت میکروفن بروند کفش های خود را در پایین پله سکوی دبستان از پا در آوردند. تعدادی یادآوری کردند که با کفش بروید. ایشان کفش هایش را با دست بلند کرده و گفتند: « به احترام شهدای بالاده کفش هایم را در آوردم » که شدیداً مورد تشویق و تقدیر حضار قرار گرفتند. ایشان با بازگو کردن خاطراتی از گذشته های دور و حدود صد سال پیش بالاده، یکی دو بند نیز آواز مازندرانی خواندند.

نمایی دیگر از حاج کریم توبه

آقای محبوب توبه مجری همایش در حال خواندن متن سپاسنامه از حانواده های دویگار (بومی و ساکن دائمی) بالاده که توسط انجمن فرهنگی سادوا تدارک دیده شده است.

بزرگان بالاده برای اهدای لوح سپاس و هدایا به خانواده های دویگار: از راست: حجت الاسلام سیدیوسف ساداتی (برادر بزرگوار شهید سیدخلیل ساداتی)، حاج خلیل کاظمی (برادر بزرگوار شهید شعبان کاظمی)، حاج سیدمحمد ساداتی (پدر بزرگوار شهید سیدیحیی ساداتی)، حاج سعدالله دهبندی (پدر بزرگوار شهید یدالله دهبندی)، حجت الاسلام سیدرسول ساداتی و حاج سید خلیل ساداتی. از این بزرگواران صمیمانه سپاسگزاریم.

آقای محمد آتنی مفرد یکی از دویگارها و آموزگار بالاده

سادوا: از دوستانی که از این مراسم عکاسی کرده اند تقاضا داریم عکس های مربوط به اهدای هدایا را برای ما راسال نمایند تا در این بخش منتشر کنیم.

پس از اهدای هدایا، گروه تئاتر یک بار دیگر نمایشی شاد و کمدی را اجرا کرد که مورد توجه و باعث حنده حضار گردید.

آقای سیدرسول هاشمی عضو شورای اسلامی جدید بالاده در باره روند فعالیت های شورا در ماه های آینده و ضرورت همیاری و همکاری اهالی بالاده برای بهبود و سامان دهی کارهای روستا سحنانی ایراد کردند .

در پایان مراسم دختر خانمی تقاضا کردند که دعای امام زمان (ع) را بخوانند که با این دعا مراسم به انتهای خود رسید.

از مهمانان با آش دوغ محلی که پای ثابت مراسم انجمن فرهنگی سادوای بالاده می باشد، پذیرایی گردید. این آش خوشمزه را خانمها شهربانو جعفرپور و حمیده آزموده پخته بودند که از سوی انجمن فرهنگی سادوا هدایایی در منزل شان به آنان تقدیم شد.

 

عده زیادی از زنان بر روی علف های کف حیاط دبستان نشستند و برنامه را تماشا کردند. شرمنده بردباری و همت والای آنها هستیم.

تعدادی از کوهنوردان تهرانی به همراه آقای علیرضا قاسمپور رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان ساری در گوشه ای از حیاط مدرسه نشستند و در میانه مراسم به سوی قله شاهدژ حرکت کردند.

دختر خانمی با تبلت در حال تصویربرداری از مراسم

از بردباری مردم حوب بالاده که حدود سه ساعت در زیر اشعه سوزان آفتاب نیمروز تابستان نشستند و مراسم را گرما بخشیدند صمیمانه سپاسگزاریم.

مادران مهربان بالاده با حضور خود همواره باعث دلگرمی فرزندانشان در انجمن فرهنگی سادوای بالاده هسیتند.

پدران بالاده پشت نیمکت های فرزندان خود نشستند و دیگر فرزندان شان را تشویق کردند.

عده ای نیز در سایه درختان و ایستاده مراسم را تماشا کردند

قابل تحسین و بدون شرح!

 بدون شرح!

عده ای از خیابان کنار حیاط دبستان برنامه را دنبال کردند.

جناب آقای شهابی در حال عکاسی

جناب آقای علی نظری از روستای پایین ده و یکی از مدیران سایت وزین دوسرشمار که برای برگزاری همایش همکاری فراوانی با ما کردند و زحمت تصویربرداری مراسم را نیز بر عهده گرفتند. صمیمانه از ایشان سپاسگزاریم.

آقایان مسیب محمدزاده (کاردگر) و یدالله چهاردهی که مسئولیت تقسیم آش را بر عهده گرفتند. صمیمانه از ایشان سپاسگزاریم.

در پایان مراسم، هر کسی بدنبال بزرگان بالاده و بزرگان خاندان خود در بین حدود ۳۰۰ عکس بزرگان بالاده می گردد.

………………………………………………………………

این همایش برای نکوداشت یاد بزرگان بالاده یعنی پدران و مادران بالاده برگزار شد و عده زیادی از اهالی در برگزاری آن نقش داشتند و صمیمانه از یکایک این عزیزان سپاسگزاریم: خانمها: مهندس نرگس کاردگر، لیلا کاردگر، مهدیه کاردر، شهربانو جعفرپور، حمیده آزموده و … و آقایان علی کاردگر و نادر نوبری (که هر دوی این عزیزان بخاطر بیماری نتوانستند در این همایش حضور یابند و برایشان ارزوی سلامتی داریم)، مهندس علیرضا صادقی فر، مهندس ذبیح الله کاردر، کمیل توبه، سیداسماعیل ساداتی و دیگر اعضای محترم بسیج بالاده، اسماعیل توبه، محمدآتنی مفرد، یدالله چهاردهی، علی و احمد نظری ( از روستای پایین ده)، نعمت اله آزموده، هیئت امنای محترم تکیه بالاده، آموزش و پرورش کیاسر، اکبر چهاردیچ، اکبر کاردگر، وهاب کاردگر، اسماعیل دهبندی، محبوب توبه، مهندس پورقاسم، محسن توبه، عبدالعلی پناهی، رامین آتنی مفرد، کریم خاسب، شکرالله آخوندی، قاسم اسماعیلی، عمار توبه، غفار خاسب، سیدمهدی ساداتی (فرزند سیدحسن)،سیدمجید موسوی، علی اصغر کاردگر (فرزند مرحوم حسن)،و … و همه بزرگوارانی که در برنامه ریزی، با حضور در نشستها و با حمایت های معنوی و مادی خود سهمی در این همایش داشته اند. از همه عزیزانی که نامشان از قلم افتاده نیز پوزش می خواهیم.

از دوستانی که از این همایش عکس و فیلم تهیه کرده اند درخواست داریم آن را برای ما ارسال کنند.

پوزش ما را از تاخیر در آماده سازی این گزارش بپذیرید.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۸ تیر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

احسنت به بالا دهی های عزیز وسلام به دست اندر کاران این برنامه. خدا قوت گمبه به آقای آزموده. کاش خود ونه وسه هم اتا همایش بیرن. خله خله زحمت کشنه. خدا وره خاره تن هده. حال هکردمه. کاش امه بابل اتا آزموده و امه محل اتا آزموده داشت بیبو.
…………………………………
سادوا: مهندس محسن عزیز سلام. تنه خانابدون که همیشک امه ویستی پشتگرمی هستنی. خادا ته خاره تن هادیه. بقول دکتر اسلامی رئیس پژوهشکده ساری شناسی « بالادهی ها همه آزموده اند ». سپاس از محبت شما.

کمیل توبه بالادهی گفت

با سلام. دست شما درد نکند آقای آزموده که باعث شدید برخی از بزرگان بالاده که فقط اسم شان را بین خاطرات بزرگان بالاده میشنیدیم را بشناسیم و من همه به نوبه ی خودم از تک تک افرادی که در این همایش بزرگ بالاده زحمت کشیدند تشکر میکنم.
…………………………………………..
سادوا: سلام جناب توبه. از زحمت همه دوستان به ویژه شما بسیار سپاسگزاریم که در همایش بزرگان خاندان خودتان حضور فعال داشته اید.

واقعا برنامه نکوداشت بزرگان بالاده برنامه ی جالبی بود .
هم حضور مردان و زنان بالادهی بسیار چشمگیر بود و هم صبر و طاقتشان زیر آفتاب سوزان به عشق بزرگانشان مثال زدنی !
انجمن فرهنگی سادوا و مردم فهیم بالاده نشان دانند که چه قدر برای بزرگانشان ارزش قائل هستند. ضمنا کتاب پیرن گفته ی آقای نعمت آزموده به عنوان اولین کتاب فرهنگ مردم منطقه بسیار جالب می باشد امیدواریم با همکاری و مساعدت مردم خوب منطقه جلد های هم منتشر شود.

سلام آقای آزموده عزیز و تمام همولایتی ها
به شما خسته نباشید میگم …
به خاطر عکاسی از حیات وحش نتوانستم در مراسم شرکت کنم واقعا شرمنده ام
کارهای فرهنگی که در بالاده انجام می دهید ، تنها نسل های بعد ارزش آن را بهتر درک می کنند نه …
آرزوی بهترین ها…

برگزاری چنین همایش هایی واقعاً جای تقدیر دارد و سپاس٫
سپاس از این جهت که من می دانم دوستانی که این چنین همایش هایی را در سطح منطقه چند سالی است برگزار می کنند به وی‍ژه آقای آزموده و مجموعه ی سادوا و آقای بهادری و آقای فولادی و مجموعه ی تلسی چه سختی هایی را متحمل می شوند. انصافاً تا چند سال پیش و قبل از راه اندازی وب سایت های منطقه ی دوسرشمار و راه اندازی انجمن های فرهنگی سادوا و تلسی و آفتاب کسی فکرش را نمی کرد که این چنین برنامه هایی در جایی که کمترین امکانات را ندارد برگزار شود. اصلاً کسی به ذهنش خطور نمی کرد که در منطقه ی ما هم می توان کارهای فرهنگی این چنینی ترتیب داد.
برنامه های مانند شب شعر، تجلیل از معلم زحمت کش منطقه آقای آتنی مفرد و همایش مثال زدنی چنار قلعه و همچنین برنامه ی همایش نکوداشت بزرگان بالاده که امسال با شکوه برگزار شد، نشان می دهد که اگر بستر فراهم شود منطقه ی ما ظرفیت برگزاری برنامه ها و همایش های با شکوه تری را دارد که امیدواریم دوستان بزرگوارمان در انجمن های فرهنگی سادوا و تلسی و آفتاب و همه ی فرهنگ دوستان منطقه در ادامه ی این راه روشن تلاش کنند و ثابت قدم باشند که نتیجه ی مثبت آن را سال های بعد خواهیم دید. اگر به گذشته نگاهی بیندازیم و آن را با امروز مقایسه کنیم نتیجه ی کارهای فرهنگی این چند سال را همین الان هم می توانیم ببینیم.
از تمام دست اندرکاران این همایش با شکوه خسته نباشید می گویم.
…………………………………………….
سادوا: با سلام و سپاس از محبت فرهنگی شما. این همایش حاصل همفکری اهالی بالاده و دوستانی چون شما بوده و موفقیت فرهنگی در منطقه دوسرشمار نتیجه سال ها همگرایی انجمن های فرهنگی و فرهنگ دوستان این روستاهاست. زحمات شما دراین همایش که به حق مرزهای قراردادی و جغرافیایی را با دیدی فرهنگی نادیده می گیرید و برای پاسداشت فرهنگ دیارمان در هر روستایی که باشد حضوری موثر دارید ستودنی هست. به امید موفقیت های روزافزون شما.

سلام و سپاس فراوان از همه بزرگان منطقه دوسرشمار و به خصوص بالاده و همه کسانی که به اهمیت این همایش پی برده و در آن حضور واقعاً فعالی داشتند. خواستم تشکر کنم از اعضای انجمن فرهنگی سادوا که واقعاً در جلسات حضور فعال داشته و با کمک های مالی و معنوی چنین کارهای بزرگی که در سطح کشور کمتر اتفاق افتاده، را انجام می دهند.
به نظر بنده در مراسم بزرگداشت می بایستی از اعضای انجمن فرهنگی سادوا تجلیل بیشتری می شد تا جوانان تشویق شده و گام در راه برادران و خواهران فرهنگی خود گذاشته و باعث ارتقاع سطح کیفی کارهای در پیش رو باشند. و تشکر ویژه از عمو عین اله عزیزم
…………………………………………..
سادوا: سلام جناب خاسب. یقیناً چنین همایش هایی فقط با همکاری صمیمی شما بزرگواران بالادهی چه کسانی که عضو انجمن هستند و چه کسانی که حامی فرهنگ ما هستند به اجرا در می آید. فعالیت تک تک اعضای انجمن قابل تقدیر هست و امیدواریم یک روزی بتوانیم از شایستگی آنان در عرصه فرهنگی نیز تجلیل کنیم.

ساداتی تیله بنی گفت

با سلام و درود و تحیات الهی بر همه / همه چیز را همگان گفتند. من فقط می گویم که بسیار عالی بود. موفق باشید

سید عیسی موسوی تیله بنی گفت

ماه برکت زِ آسمان می آید
صوت خوش قرآن و اذان می آید
تبریک به مؤمنینِ عاشق پیشه
تبریک،بهار رمضان می آید
با سلام و درود فراوان خدمت آقای آزموده عزیز و بزرگوار و عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان- ماه مغفرت و ماه استجابت دعا.
بسیار عالی بود این همایش زیبای شما و تازه شد خاطرات ما چون بنده دوران ابتدایی را در همین مدرسه بالاده درس میخواندم و آقای آتنی مفرد هم معلم بنده بودند واقعا زیبا بود. دست شما و همه عزیزان درد نکند امیدوارم همیشه موفق و موید باشید./
…………………………………………..
سادوا: جناب موسوی تیله بنی سلام. خوشحالیم که برگزاری این همایش باعث یادآوری خاطرات گذشته برای شما شد. امید که همیشه خاطرات شیرین تان با این همایش ها تازه تر شود.

هومن جعفری لمراسکی گفت

دست مریزاد بالادهی ها. دست مریزاد مازندرانی ها. دست مریزاد به شما بزرگانی که با دست خالی حماسه فرهنگی خلق کردید. درود بر همه شما مردان فرهنگی.
…………………………………………………
سادوا: دست مریزاد به محبت شما جناب جعفری عزیز و از لطف شما سپاسگزاریم.

با سلام و خداقوت باد حضور محترم جناب آزموده و توبه و سایر دست اندرکاران زحمتکش و بی ریا.
یقیناً هرچه در مورد پیشینیان مان بیشتر بدانیم خود را در بستر اصالت مان اصیل تر و غوطه ورتر حس می کنیم و این از مهمترین راه های مهرافزایی در قلب های بی کینه ی مردمان این دیار پاک است. الحق که چه خوب شما به این مهم پی بردید.
خداوند یارتان و موانع پیش رویتان یک به یک برطرف باد.
……………………………..
سادوا: جناب دیانی عزیز سلام و از اینکه با صوت دلنشین تان و با تلاوت آیات الهی در باره احترام به بزرگان، این همایش را مزین کردید بسیار سپاسگزاریم. امید که این گونه همایش ها برای همدلی هر چه بیشتر بالادهی ها و دوستان عزیزی چون شما موثر واقع شود.

besyar ziba bood manoon

وقتی انجام کاری از عمق جان خواسته و بر آمده باشد , بی شک باید چنین بر دلها بنشیند . چرا باید صبر کرد تا انسانی به رحمت ایزدی برود و بعد از و تقدیر کرد ؟
هر کلمه نکو، کاری حسنه و نامی جاودان که در جایی دیده یا شنیده میشه حاصل کار و تلاش سال های جوانی همین بزرگان هست. آنها وقتی خشنود و راضی از زندگی خواهند بود که ببینند دیگران قدر زحمتشون رو میدونن، ضمن اینکه این سرمایه ای خواهد شد برای نسل های آینده .
به همه دست اندکاران و برنامه ریزان خسته نباشید میگم و دستان زحمت کش اونها رو صمیمآنه میفشارم .
……………………
سدوا: آقا جهانگیر عزیز٫ سلام و سپاس از محبت شما. بی شک چنین است که فرمودید. بزرگان مایه افتخار و باعث سربلندی و موجب دلگرمی ما هستند. دستان پر مهر شما همیشه گرمابخش وجود ما خواهد بود.

خدا قوت. بسیار زیبا و ستودنی بود! تبریک به این همه ذوق و سلیقه و خلاقیت!
…………………………………..
سادوا: آرش عزیز سلام. جایت واقعاً خالی بود. از قول مساعد و دلگرم کننده شما در مجری گری این برنامه نیز بسیار سپاسگزاریم و متاسفیم که نتوانستیم از تجربه و کلام شیوای شما در اجرای این برنامه استفاده کنیم. به نظرم گزارش جام جهانی والیبال در رادیو توسط شما برای ما و بالاده مایه افتخار هست. امید که در برنامه های آتی از حضور گرم شما بهره مند شویم.

سلام. کار بزرگ و زیبایی بود و چنین کارهایی همیشه در ذهن مردم منطقه خواهد ماند و به همه کسانی که در این کار بزرگ تلاش و زحمت کشیدن باید خدا قوت گفت…
…………………………………..
سادوا: سلام آقا فرزاد عزیز٫ بر همه بالادهی ها خداقوت می گوییم. از شما هم سپاسگزاریم که با ارسال عکس بزرگان ما را یاری دادید.

محمدعلی طاهری برنتی گفت

بنام آفریننده بزرگان
هرکسی کاو دور ماند از اصل خویش / باز جوید روزگار وصل خویش
گزارشات نوشتاری و تصویری از سایت های منطقه دوسرشمار حکایت از استقبال قابل توجه هم ولایتی های بزرگوار از همایش نکوداشت بزرگان بالاده دارد، دلمردگی شهرنشینان بویژه روستازادگان مهاجر سبب گردید که با یک بانگ چوپان زاده ای نجیب از دیارمان همه بدنبال گمشده خویش باشند و به یاری او شتافتند و چه نیکو بهانه ای که بر آن بزرگداشت بزرگان یک قوم، یک فرهنگ و یک دیار را نام نهادند که سفارش انبیای الهی و بزرگان ادب این سرزمین است. دست مریزاد به دوست شفیق عین اله آزموده که کرامت و منزلت بزرگان را ترویج و به پاس بزرگی آنان همایش بزرگداشت را بنا می نهد. دست مریزاد به همت والای او و همه کسانی که در این امر خطیر همراه او گشتند و سلام و درود بر مردم شریف و بزرگوار منطقه دوسرشمار خصوصا بالادهی های عزیز که در خلق این کار فرهنگی و اجتماعی به یاری اش شتافتند.
برای خانواده محترم آزموده موفقیت، سربلندی، سلامت و سعادت آرزومندم و برای آزموده بزرگ طلب مغفرت دارم.
با احترام: محمدعلی طاهری برنتی
………………………………………………..
سادوا: جناب طاهری عزیز سلام. از این همه لطف و بزرگواری شما نسبت به فرهنگ بالاده بسیار سپاسگزارم. این فرهنگ هرگز نمی میرد. یعنی فرهنگی که بزرگان خود را قدر بداند و بر رفتگان خود احترام بگذارد. خداوند پدر و مادر گرامی شما را رحمت کند که الحق بزرگ ما هم بوده اند.

احمدرضا چهاردهی گفت

سپاس و درود من رو بپذیرید
این مراسم بسیار زیبا و با شکوه بود. از نزدیک شاهد تلاش و زحمت خالصانه برادران آزموده (چهاردهی) و دوستان گل ایشان بودم.
باعث افتخار بنده بود که در کنار شما باشم. بعد از سالها شاهد پیوند دلهای مهربان بالادهی ها بودیم.
آواز خوش هزار تقدیم شما باد …
……………………………………
سادوا: ارزنده ترین گل بهار تقدیم تو باد …
جناب چهاردهی عزیز سلام. ما هم از حضور گرم شما و خانواده گرامی صمیمانه سپاسگزاریم. پیوند دلهای مهربان بالادهی ها برای ما مایه دلگرمی هست.

سلام من دست همه دست اندر کاران از طراح تا آشپز را می بوسم هر چند امسال قسمت من نبود که « دوپتی آش » بخورم.
……………………………….
سادوا: امیر جان سلام. شما خیلی بزرگواری دارید که چنین متواضعانه ابراز محبت می کنید. ناگفته نماند که بنده ( آزموده) هم امسال مثل سه برنامه قبلی از خوردن « دوپتی آش » جا ماندم. بقول معروف « وَختی سَرساب بَویمِه، لَوِه بِن بَلِشتِه بَئیویـیِه ». می گویند آش امسال خیلی خوشمزه بوده است. نوش جان مهمانان مراسم. انشاء الله در سال های آینده (اگر عمری باقی بود و چنین مراسمی برگزار کردیم) حتماً برای شما و خودم زودتر از همه آش می کشم.

سلام آقای آزموده
به من هم آش نرسید ! حتی آمار آش منزل آشپز را گرفتم ذخیره نشده بود برای جامانده ها !
……………………………….
سادوا: البته بنده (آزموده) شرمنده دوستانی هستم که آش نخورده اند. شاید « جمعیت آش نخورده ها » را باید تشکیل بدهیم.

سلام آقای آزموده. چرا بعضی از نظرات رو که در باره کارهای افرادی خاص مثل (…. و …. ) هست رو منتشر نمی کنین تا مردم بیشتر با این افراد آشنا بشن و اونا دیگه نتونن مردم رو هالو فرض کنن که مردم باید دنباله روشون باشن؟ این انتقاد منو قبول کن که اگه نظرات افشاگرانه رو منتشر نکنی مردم آگاه نمی شن.
…………………………………………
سادوا: با سلام. اینکه هر کس هر چه بنویسد، دلیل بر تایید شدن آن توسط سادوا نیست. سادوا بارها گفته که نظراتی که با قانون مطبوعات و اینترنت جمهوری اسلامی ایران سازگار نباشد را تایید نخواهد کرد. تهمت و افترا و نام بردن از اشخاص حقیقی و حقوقی که قابل پیگرد قانونی نیز هست (مثل همین یادداشت شما) از این موارد هست. حتی اگر نام واقعی خودتان را هم بنویسید باز هم چنین نظری قابل انتشار نیست.

از شما آقای آزموده در این کار بسیار بزرگ شرافت مندانه از سهم خودم که یک بالادهی هستم بسیار ممنون و سپاسگزارم. باتشکر.

امیر چهاردهی بالادهی گفت

باسلام خدمت عموی عزیز
واقعا برای برپایی این مراسم از شما تشکر فراوان میکنم
این کار شماباعث شد تا بیشتر بزرگانی که در میان ما نبودند و به رحمت خدا رفتند دوباره یاد و نامشان در دل ما مردم زنده شود.
و یک تشکر فراوان دیگر برای انتشار کتاب پیرون گفته. واقعاً کتاب بسیار خوب و آموزنده ای بود و من از طرف خودم و خانوادهم و دیگر بالادهی ها از شما تقدیر تشکر میکنم. التماس دعا.
………………………………………..
سادوا: سلام و سپاس از نظر لطف شما.