باز شدن راه ۱۲ روستای منطقه نرماب بخش چهاردانگه ساری/ راه روستایی بخش چهاردانگه به کمک اداره راه روستایی ساری و راهداری مسقر در منطقه از یک هفته قبل مرتب در حال باز گشایی بود. ولی چون قهر طبیعی طبیعت با نزول برف  سنگین  و غیر قابل تصور و وزش باد و بوران مشکلات شدیدی را برای مردم و محیط ایجاد کرده بود، امداد رسانی به تمام مناطق روستایی به کندی صورت گرفت. در محور اصلی ساری به کیاسر و سمنان تلاش بی وقفه مسولین قابل تقدیر است. مخصوصا در محور کیاسر به تلمادره و سمنان که با وجود گردنه های برف گیر و خطرناک، با تلاش همه جانبه ی مسولین راهداری برای تردد مردم آماده می شود.

راه روستای از مسیر دارپشت به روستاهای ایلال ، سواسره و آغوزگله، آتنی ، تیلک ، بالاده ، قلعه ، پایین ده ، تیله بن ، میر افضل و واوسر نو پس از چند روز مسدود بودن در شب چهارشنبه مورخه ۱۹/۱۱/۱۳۹۰ با حضور مدیر راه روستایی شهرستان ساری جناب مهندس عباسی و جناب آقای اسماعیل امینی بخشدار محترم چهاردانگه از روستای سواسره به آتنی و تیلک و روستاهای منطقه دوسر شمار ( بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میر افضل و واوسر نو ) باز شد تا مردم منطقه بتوانند ارتباط زمینی با مرکز بخش بر قرار کنند. در پی تماس تلفنی کوتاه که با آقای امینی بخشدار محترم چهاردانگه داشتیم از وضعیت راه منطقه پرسش نمودم که آقای امینی اظهار داشتند: واقعا برف و کولاک و بوران بسیار زیاد است  والحمدلله اکثر راه  های روستایی و محور اصلی ساری به کیاسر و سمنان باز شده است فقط مشکلی در روستا ازنی داریم که انشاءالله فردا پنجشنبه ۲۰/۱۱/۱۳۹۰ باز گشایی می گردد و در گردنه ایول و صحرای ایول و منطقه پشت کوه، هنوز هم مسدود بودن چند راه روستایی وجود دارد که مسئولان راهداری با تمام تلاش و جدیت و مقابله با بوران و دَمِه مشغول باز گشایی هستند و با آوردن چند دستگاه بولدزر انشاءالله هر چه زودتر تمام راه های اصلی و فرعی چهاردانگه باز گشایی می گردد.

……………………………………………………………………………………

اهالی منطقه دوسرشمار ضمن تشکر و قدردانی از جناب آقای مهندس عباسی و جناب  آقای  امینی بخشدار محترم چهاردانگه و دیگر همراهان برای حضور در روستای بالاده و منطقه و بازگشایی جاده و هم چنین از جناب آقای مهندس زمانی مسول برق منطقه که در وصل نمودن برق روستاهای این منطقه تلاش بی وقفه ای را انجام دادند، نهایت سپاسگزاری را می نماییم و نیز از جناب آقای محمد آتنی مفرد بالادهی از اعضای شورای اسلامی بالاده برای اسکان و پذیرایی از مسئولان و پیگیری مداوم برای باز گشایی راه روستایی، کمال تشکر و قدردانی را داریم. 

برگرفته از وب سایت چهل چنته

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۲ بهمن ۱۳۹۰