حمله سایبری به سایت سادوا / ساعت ۱۰ و نیم شب پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ سایت سادوا مورد حمله سایبری قرار گرفت و برای دقایقی صفحه اصلی آن از دسترس خارج شد. حمله سایبری به سایت سادوا بلافاصله از طریق مسئولان سایت آتناهوست مورد بررسی قرار گرفت و از ادامه خرابکاری در آن جلوگیری شد. سایت سادوا پایگاه اطلاع رسانی انجمن فرهنگی سادوای روستای بالاده بوده و به نشر اخبار و اطلاعات و معرفی جاذبه های گردشگری و موضوعات فرهنگی این روستا می پردازد. یک ماه پیش نیز سایت خبرگزاری چهاردانگه نیوز مورد حمله سایبری قرار گرفت و به مدت یک ماه از دسترس خارج شده بود. هنوز از انگیزه و اهداف و هویت هکر اطلاعاتی در دست نداریم. از مسئولان سایت آتناهوست و هم چنین آقای شروین آزموده که شب گذشته تلاش زیادی را برای راه اندازی دوباره سایت سادوا کشیدند صمیمانه سپاسگزاری می کنیم.

یادداشت هکر بر روی صفحه اصلی سایت سادوا

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۶ مرداد ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

آقای ازموده سلام. از اینکه سایت سادوا توانسته است تا در مقابل حمله ی این گروه از هکر ها بایستد و همچنان به کار خود ادامه می دهد بسیار خوشحال هستم.
امیدوارم که سادوا و دیگر سایت های منطقه بتوانند سال ها به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی منطقه بپردازند.
علی نظری / یکی از مدیران وب سایت دوسرشمار

من فکر میکنم در هیچ کجای دنیا ما شاهد چنین کارهایی باشیم. دست زدن به چنین اقداماتی نشان از ضعف منطق و اندیشه انسان هست که اینکار رو میکنه. من اگه با مطالب سایت شما مخالفم میتونم مثل یه انسان متمدن نظرم رو با دلیل اینجا بنویسم نه اینکه با زدن و بستن یه سایت اون هم دزدانه سعی در بستن دهان حقیقت باشم.
هک کننده هر سایتی فقط با اینکارش حقارت خودش رو نشون میده. هویت این آدمها علیرغم نامی که انتخاب کردن کاملا پیداست. من مطمئن هستم هر آدم آگاهی که از سیر تکامل فرهنگ و اندیشه با خبره، میدونه با این حرکات نمیشه جلوی رشد آگاهی یه ملت رو سد کرد. همونطور که مطمئنم این هک کردنها خللی در اراده آقای آزموده و امثال ایشون وارد نخواهد کرد.
موفق و پیروز باشید

سلام وقتی که این خبر را شنیده ام بسیار ناراحت شده ام و امیدوارم که دیگر این اتفاق برای سایت سادوا، چهاردانگه نیوز و دیگر سایت های منطقه پیش نیاید. ولی هک شدن سایت چهاردانگه نیوز و سادوا فکر کنم که به هم دیگر مربوط باشد.
با تشکر از تلاش های شما آقای آزموده برای راه اندازی سایت سادوا.
………………………………….
سادوا: سایت سادوا توسط یک تیم هکری ایرانی که در رنکینگ جهانی رتبه ۱۵ را داراست هک شده و هدف از هک کردن سایت، نشان دادن قدرت شان برای هک هم زمان تعدادی زیاد سایت در ایران و خارج کشور بوده تا بتوانند رتبه رنکینگ خود را در جدول بهبود ببخشند. باز هم خدا را شکر که نخواستند تخریبی در سایت صورت بگیرد و فقط صفخه اصلی را از نمایش انداختند. هک سایت چهاردانگه نیوز برای تخریب بوده و یک ماه تعطیلی به همراه داشت و به نظر نمی رسد این دو با هم ربط داشته باشند.

سلام. خدا رو شکر که به خیر گذشت.
خوب بود که من در یادداشتی که حدود یک ماه و نیم پیش در پست ” سایت خبرگزاری چهاردانگه نیوز هک شد ” گذاشتم اشاره کردم که سایت سادوا هم هک خواهد شد و بالاخره این اتفاق هم افتاد. (چون این داستان سر درازی دارد …). باز هم اشاره کنم که در دست داشتن چندین بک آپ از سایت سادوا می تواند به عنوان مشتی محکم بر دهان هکر و یا هکر هایی باشد که این بار قصد ضربه زدن به منطقه ما را دارند.
با تشکر

payndeh bad Sadva