بارش دو متری برف در منطقه دوسرشمار / در پی بارش برف پیاپی در چند روز گذشته، ارتفاع برف در منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر) بخش چهاردانگه ساری به دو متر رسیده است. در چهار روز گذشته برق و تلفن منطقه قطع بود و بخاطر عدم ارتباط تلفنی این خبر با ۴ روز تاخیر اطلاع رسانی شده است. 

به گفته مردم بومی، بارش چنین برفی در سی سال گذشته بی سابقه بوده است و مردم با حفر راهروهای برفی که ارتفاع آن به ۱۸۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر هم می رسد به چارپایان خود در آغل رسیدگی کنند و شدت وزش باد و بوران نیز بقدری شدید است که این راهروها نیز از برف پُر شده و مردم دچار سختی زیادی گردیده اند و در حقیقت در منازل خود زندانی شده و در این چهار روز هیچ ارتباطی با هیچ جایی حتی با دیگر اهالی روستای خود نیز نداشتند.

دبستان شهید دستغیب بالاده همچنان تعطیل است و برق منطقه که همچون بسیاری از روستاهای بخش چهاردانگه و فولادمحله قطع شده بود هم اکنون وصل شده و خطوط تلفن نیز برقرار گردیده است. در بعضی از مسیرهای جاده ای منتهی به بالاده، تا ۴ متر برف هم جمع شده و علت آن بوران شدید و جمع کردن برف در زمین های پست می باشد.

جاده کیاسر به تلمادره و کیاسر به بالاده نیز هم چنان بسته است و یک دستگاه بولدوزر در حال بازگشایی مسیر کیاسر به دو راهی  سنام و سعید آباد بوده و پس از باز کردن مسیر سنام و سعیدآباد در دو سه روز آینده به سمت جاده ایلال و بالاده خواهد رفت. ارتفاع برف  و سوز سرما بقدری زیاد است که بولدوزر نیز به سختی در حال کارکردن است.

هم چنین برنامه صعود به قله شاهدژ که قرار بود در روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن از روستای بالاده انجام شود توسط هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ساری لغو گردید.

انجمن فرهنگی سادوای بالاده ضمن تشکر از جناب آقای امینی بخشدار زحمتکش چهاردانگه که در این وضعیت بحرانی هم چنان در حال پیگیری امور مردم محاصره شده در برف بوده و خود شخصاً در جاده ها در کنار امدادگران حضور دارند  و نیز راننده زحمتکش بولدوزر و همه مسئولان و کارکنان ادارات بخش چهاردانگه که امداد رسانی به مردم را انجام می دهند صمیمانه تشکر کرده و برای تمامی اهالی دوست داشتنی و بردبار منطقه دوسرشمار آرزوی سلامتی و تندرستی داشته و به همولایتی های گرامی توصیه می کند تا با یک تلفن زدن هم هست حال این عزیزان را جویا شوند.

…………………………………………………………..

دریافت تلفنی خبر/ ساعت ۸ شب یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ از آقایان حسن اسماعیلی و محمد آتنی مفرد اعضای شورای اسلامی بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام برف و باران زیاد بسیار مفید و برای سال زراعی بسیار خوبه ولی سختی ها و زحمات زیاد برای مردم و عوامل امدادگر دارد. باید از تمام کسانی که شبانه روز برای آنکه جاده ها باز شود و باز بماند تشکر کرد.

سلام امیدوارم که مردم منطقه صحیح و سالم باشند.