به بهانه انتشار هزارمین مطلب در پایگاه خبری تحلیلی چهاردانگه نیوز / عین اله آزموده – روستای بالاده/ عدد « هزار » را عدد کثرت و سمبلی از بیشماری و تاکید بر فراوانی چیزی می دانیم و از زمان های دور که شمارش اعداد مثل امروز از مقیاس های بسیار کوچک و دقیق برخوردار نبوده، واحد شمارش تا هزار بیشتر از  عددهای بزرگتر در بین مردم رواج داشت و عدد هزار در حقیقت نشانه بسیار بزرگی از شمارش واحد بود. می گویند شاه عباس صفوی ۹۹۹ کاروانسرا در ایران بزرگ آن روزگار ساخت و هنگامی که به او گفتند اگر یک کاروانسرای دیگر هم بسازیم، هزارمین آن نیز ساخته خواهد شد، او تاکید کرد که همین ۹۹۹ کاروانسرا بس است و « هزار » عدد کثرت است که مردم به گفتن و شنیدن غیر واقعی آن عادت کرده اند. این مقدمه را گفتم تا به این نکته برسم که امروز تعداد مطالب سایت چهاردانگه نیوز به عدد « هزار واقعی » رسید این « هزار » نَه برای بیان « کثرت » بلکه جهت تاکید بیشتر پیرامون اهمیت موضوعات مرتبط با بخش چهاردانگه در ۱۵ ماه از تولد این سایت است.

در طول این مدت مدیران سایت چهاردانگه نیوز با همکاری تعداد زیادی از علاقمندان دیار کهن چهاردانگه ساری، دست به کاری بزرگ زدند و منطقه محروم چهاردانگه که تا پارسال جایی در خبرگزاری های مطرح کشوری و استانی نداشت، امروز آن را به منبعی برای انتشار خبرهای مرتبط با بخش چهاردانگه تبدیل کنند. تهیه خبر، تهیه گزارش، جمع آوری اطلاعات روستاها، تهیه عکس های ویژه و منحصر بفرد و معرفی ویژگی های طبیعی و گردشگری، مصاحبه و تعامل در اطلاع رسانی با مسئولان بخش و شهرستان، پیگیری مشکلات مردم، معرفی تاریخ و شخصیت های بزرگ، تاکید بر تمامیت ارضی و جغرافیایی چهاردانگه، تهیه گزارش و عکس و تاکید بر مخرب بودن حمل و انباشت غیر بهداشتی زباله های ساری در اطراف روستای ولویه که امروز به یکی از مشکلات بزرگ چهاردانگه تبدیل شده، انتشار شعر و داستان، تاکید بر زبان بومی مازندرانی و ده ها مطلب گوناگون دیگر جملگی این « هزار » پست مطلب سایت چهاردانگه نیوز را تشکیل داده اند و صد البته که در این راه سختی هایی را هم به جان خریده ایم. هک شدن سایت چهاردانگه نیوز در تابستان امسال یکی از این موارد بوده که حدود یک ماه در اطلاع رسانی وقفه ایجاد کرده بود و یا شنیدن تهمت و ناروا در وابستگی به این و آن و یا تهدیدهای مجازی و همه این سنگ اندازی ها نتوانست چهاردانگه محروم را از داشتن پایگاه خبری مستقل توسط فرزندانش، محروم گرداند.

شاید یکی از مشکلات اصلی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، مهاجر بودن اکثر ساکنین بومی آن و پراکندگی آنها در شهرها و استان های دور و نزدیک باشد تا جایی که شاید باورپذیر نباشد سه تن از مسئولان اصلی این سایت در سه استان مختلف زندگی می کنند و هرگز دوری راه مانعی بر سر راهشان ایجاد نکرده تا اطلاع رسانی از چهاردانگه دچار مشکل شود. زیرا خوشبختانه در روزگاری زندگی می کنیم که ارتباطات پیشرفته مثل تلفن همراه، دوربین های دیجیتال، اینترنت، سرعت انتشار مجازی اطلاعات و … هم چنین همدلی و محبت مردم به ویژه جوانان فرهیخته روستاهای چهاردانگه و تعامل دو سویه مسئولان بخش و … بسیاری از مشکلات را از پیش روی ما برداشته است.

در این مدت کوتاه که از عمر چهاردانگه نیوز گذشته، مشکلات ریز و درشت چهاردانگه را به مسئولان استان مازندران، مسئولان شهرستان ساری، نمایندگان شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی و به خصوص جناب آقای اسماعیل امینی بخشدار زحمت کش چهاردانگه در میان گذاشتیم و مسئولان نیز گزارش بازدیدها و برگزاری جلسات و قدم های برداشته شده برای رفع این مشکلات و نقاط ضعف و قدرت کارشان را از طریق رسانه چهاردانگه نیوز صادقانه با مردم در میان گذاشتند.

اکنون انتشار « هزارمین » مطلب سایت چهاردانگه نیوز را یادآوری کردیم تا تاکیدی دوباره باشد بر عمق علاقه دلسوزان و فرزندان چهاردانگه به زادگاه پدران شان که سال هاست در محرومیت دست و پا می زند و عمیقاً معتقدیم که اگر اطلاع رسانی درست صورت نگیرد، هرگز مسئولان اجرایی کشور به شدت محرومیت و مشکلات فراوان چهاردانگه پی نخواهند برد.

جا دارد تا از همه مردم عزیز و مجازی نویسان چهاردانگه ای، مسئولان بخش و همه کسانی که ما را در عرصه اطلاع رسانی یاری رسانده اند صمیمانه سپاسگزاری کنیم و امید به این داشته باشیم که همه ما از بومی و مهاجر، پیر و جوان، کشاورز و چوپان تا اساتید دانشگاه ها و مسئولان و همه کسانی که دل هایشان سرشار از مهر و عشق به مردم زحمتکش دیارمان است، با کمک یکدیگر به یاری چهاردانگه بشتابیم و فقر و محرومیت را که در زیر طبیعت سبز و زیبایش پنهان شده، از چهره خسته و دردمند آن بزداییم.

نقل از سایت چهاردانگه نیوز


authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام و عرض ادب حضور شما آقای آزموده گرامی
همیشه و حتی در المپیک هم رکوردها شکسته میشود، ما انتظار نداریم که مقالات در شماره ۹۹۹ کات شود . هرچه که این مقالات بیشتر چاپ شود ( هزاران هزاربار ) هم ما خوشحال تریم و هم شاید، شاید مسئولین امر گامی در برطرف کردن مشکلات مردم منطقه بردارند. البته این منوط به این است که دست های همدیگر را به گرمی بفشاریم. بزرگی میگفت که با مشت گره کرده نمیتوان دست کسی را به گرمی فشرد. دست های دوستی در سایه ی دلهای بزرگ و نگاهی مهربان است. پیروز و شادمان و آرام باشید. ارادتمند همیشگی شما.
………………………………………
سادوا: سلام بر شما همراه همیشگی سادوا و شاهدژ و بالاده. مقالات چهاردانگه نیوز و سادوا هرگز کات نخواهد شد مگر اینکه اتفاقی بیفتد که ناچار باشیم. دست های ما سال هاست که باز هست و منتظر یاری شمایان هست. گاهی دست های گرمی را لمس می کنیم که برای کمک آمده اند و گاهی باد حرکت دست ها را در کنار دست های خود حس می کنیم و خوشبین هستیم که شاید برای کمک آمده اند. گاهی هم دست هایی از داخل جیب های گرم بیرون نمی آید ( هر چند هوا سرد نباشد ! ). به هر حال از شما سپاسگزاریم که باعث دلگرمی ما می شوید.

انجمن فرهنگی سادوا گفت

سادوا: از خواننده گرامی با نام « shishah » تقاضا می شود پیام های خود را به فارسی بنویسند تا بتوانیم آن را بخوانیم و جواب بدهیم. واقعاً فرصت برگرداندن یادداشت شما از رسم الخط انگلیسی به رسم الخط فارسی برای ما مقدور نیست. با سپاس٫

انجمن فرهنگی سادوا گفت

سادوا: قابل توجه خواننده گرامی با نام « ناشناس » . مطلبی که فرموده بودید را در باره نام جعلی یکی از وبلاگ های فولادمحله خواندم و به زودی از آن سایت جواب خواهم خواست. از احساس مسئولیت شما بسیار سپاسگزارم.

بــــــــالادی ریکا گفت

با سلام / آقای آزموده چطور تا ۱ هفته قبل می گفتید: ( واقعاً برگردان حروف انگلیسی به فارسی کار سختی است ولی چون لپ تاپ است و این مشکلات را هم دارد، و برای اینکه خوانندگان سادوا بهتر بتوانند نظرات این دوست عزیز را بخوانند، این زحمت را تقبل می کنیم.) ولی الان ….. اگه ” واقعاً ” فرصت برگرداندن یادداشت از رسم الخط انگلیسی به رسم الخط فارسی برای شما مقدور نیست شما مطلب را بزارید من به رسم الخط فارسی می نویسم.
…………………………………………
سادوا: جناب آقای بالادی ریکای عزیز با سلام. اگر نویسنده آن مطلب انگلیسی خودتان هستید که حتماً می دانید یک صفحه حروف انگلیسی را به فارسی برگرداندن کار بسیار مشکلی است ولی اگر نویسنده کسی دیگر است، شما اجازه بدهید طرف خودش این زحمت را بکشد تا پس از تایید، آن وقت شما قضاوت بفرمایید. این روزها متاسفانه هر کار سایت سادوا با دیدی دیگر قضاوت می شود و این روش و قضاوت اصلاً در شأن فرهنگ ما نیست. نمونه های زیادی از اینگونه یادداشت ها داریم که تایید نکرده ایم و شاید یک روزی با اسم و آی پی شان به عنوان یک مطلب ویژه در سادوا منتشر کنیم. ( البته با حذف جاهای محبت آمیز ویژه بعضی از پشت پرده نشینان که نثار مان می شود ). ما از شما جوانان فرهیخته بالاده خصوصاً ریکاهای عزیز بالادهی انتظار همکاری داریم نه اینکه بقول معروف « مرغانه دله می وه بگردین ».

بــــالادی ریکا گفت

باسلام. نه آقای آزموده نویسنده ی shisha من نیستم ولی دورادور نویسنده رو می شناسم.
(ما جوانان فرهیخته بالاده خصوصاً ریکاهای عزیز بالادهی آماده ی هر گونه همکاری با شما “در راستی ساختن بالاده” هستیم.).
………………………………………………
سادوا: سلام بر شما بالادی ریکاهای عزیز٫ سادوا منتظر همکاری گرم شما هست. لطفاً در اولین اقدام و برای گشوده شدن درهای همکاری شما با ما، عکس پدر و پدربزرگ هایتان را با ذکر مشخصات شان برای ما بفرستید.
یقیناً بالاده را شما جوانان عزیز باید بسازید و ما باید همراه و همیار شما باشیم.

با سلام
درود بر دست اندرکاران سایت چهاردانگه نیوز
به امید موفقیت های روز افزون شما