گزارش نشست اعضای شورای اسلامی و اهالی بالاده- ۱۳۹۲/۸/۳/ اولین جلسه عمومی شورای اسلامی جدید بالاده در تاریخ سوم آبان ۱۳۹۲ در روستای سمسکنده ساری، پیرامون زمین های کشاورزی و مراتع بالاده برگزار شد. این نشست پس از مجلس ختم مرحوم کربلایی سیدمحمد ساداتی (فرزند مرحوم میرمسیب) در مسجد امام موسی کاظم (ع) این روستا با حضور اهالی بالاده و با خوشامدگویی آقای محسن توبه (فرزند حاج مرتضی) شروع شد.

سپس آقای سیدرسول هاشمی عضو شورای اسلامی بالاده به بیان برخی مشکلات پیش رو در خصوص مزارع و مراتع بالاده پرداخت و بعد از آن، آقای سیدفخرالدین ساداتی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی بالاده پیشنهاد تشکیل «کارگروه کشاورزی و دامپروری» و انتخاب چند نماینده مجرب و دلسوز از میان حاضرین جهت همکاری در این کارگروه را دادند.

در ادامه این نشست، حجت السلام سیدیوسف ساداتی ضمن تشکر از حضور اهالی محترم در این جلسه خواستار همدلی و همیاری مردم و کمک به شورای اسلامی جهت آبادی محل شدند. سپس حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات در این خصوص پرداختند. با نزدیک شدن وقت اذان مغرب، نماز جماعت به امامت حجت الاسلام سید یوسف ساداتی برپا گردید و جلسه پس از اقامه نماز ادامه یافته و حاضرین با اکثریت آرا، آقایان نورالله کاردگر (فرزند مرحوم کربلایی حسن)، سید جعفر ساداتی (فرزند مرحوم میرمفید)، جبرئیل کاردگر (فرزند مرحوم کربلایی مصطفی)، میرزمان رضوی ( فرزند حاج میر رضی)، عیسی چهاردهی (فرزند مرحوم علی)، ابراهیم کاردگر (فرزند عین الله) و محمد دهبندی (فرزند حاج اسکندر ) را به عنوان نماینده و اعضای «کارگروه کشاورزی و دامپروری» انتخاب نمودند.

در ادامه، صورتجلسه این نشست به امضای حاضرین رسیده و برخی مصوبات شورای اسلامی که اهالی محترم بالاده ملزم به رعایت و انجام آن می باشند، توسط سیدفخرالدین ساداتی قرائت شد که عبارتند از:

  1. ممنوعیت هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز بنا و ساختمان در روستای بالاده.
  2. ممنوعیت گرفتن انشعاب از شبکه آبرسانی روستا بدون اخذ مجوز از شورای اسلامی.
  3.  حفر چاه فاضلاب توسط مالکین بنا و جلوگیری از رهاسازی آب در معابر و کوچه ها.
  4.  نصب کنتور آب جهت کنترل و نظارت شورای اسلامی بر میزان آب مصرفی اهالی و پرداخت هزینه آن توسط مالکین بنا، باغ و زمین.
  5.  حق انشعاب آب به مبلغ ۰۰۰/۱۵۰هزار تومان تعیین گردید.
  6. کلیه فروشندگان و خریداران و مالکینی که اقدام به تفکیک زمین و ساخت و ساز می نمایند می بایست حریم قانونی راه که توسط شورای اسلامی مشخص می شود، را رعایت نمایند. در غیر اینصورت هیچگونه سندی مورد تائید شورای اسلامی قرار نخواهد گرفت و اجازه ساخت و ساز نیز داده نخواهد شد.
  7.  اهالی محترم جهت جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی، قبل از انجام هرگونه معامله ملک و بنا، از شورای اسلامی استعلام نمایند.
  8. «کارگروه کشاورزی و دامپروری» با همکاری و تائید شورای اسلامی در خصوص چگونگی بهره برداری از مزارع و چراگاه ها، مشخص نمودن میزان اجاره بهای مستاجرین و نحوه جابجایی آنها و کلیه مسائل مربوط به این موضوع تصمیم گیری خواهند نمود. 

 ارسال گزارش و عکس: سید فخرالدین ساداتی عضو شورای اسلامی بالاده

……………………………………………………………………………………….

سادوا: ضمن سپاس از جناب آقای سیدفخرالدین ساداتی عضو محترم شورای اسلامی بالاده برای ارسال گزارش و عکسها ،ابراز امیدواری می کنیم برگزاری اینگونه جلسات در سایر زمینه های کاری مرتبط با وظایف شورای اسلامی بالاده ادامه داشته باشد. سایت سادوا و انجمن فرهنگی سادوای بالاده بر خود وظیفه میدانند در جهت بیان مشکلات و برگزاری نشست های عمومی، اطلاع رسانی کرده و به اعضای شورای اسلامی در هر زمینه ای مشاوره داده و برای انتقال نظرات سایر محلی های گرامی به شورای اسلامی که نتوانستند در این نشست حضور یابند اعلام آمادگی می کند.

چنانچه هم محلی های گرامی بالادهی نظرات و پیشنهادات خود را با ذکر نام و شماره تلفن خود بنویسند، توسط این انجمن به اعضای محترم شورای اسلامی بالاده جهت بررسی ارسال خواهد شد. (شماره تلفن نزد مدیر انجمن فرهنگی سادوا (عین اله آزموده چهاردِه) محرمانه خواهد ماند و جهت هرگونه هماهنگی و تماس با شما فقط به شورای اسلامی بالاده داده خواهد شد).

لازم به ذکر است که پیامک دعوت به این نشست، توسط انجمن فرهنگی سادوای بالاده در یک مرحله به ۴۰۰ نفر از اهالی بالاده که شماره تلفن همراه آنها در سامانه پیام کوتاه سادوا ثبت شده است، ارسال گردیده و در سایت سادوا نیز منتشر شده است.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۸ آبان ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
ساداتی تیله بنی گفت

سلام خدا قوت . کاری بسیار خوب انجام شد اینگونه نشست ها موجب انسجام و مدیریت خیلی خوب روستا خواهد شد. البته جا دارد که از نمایندگان دو دهه روستای بالاده که زحمات زیادی برای محل متحمل شده بودند تقدیر و تشکر کرد. حیف شد در اولین جلسه از نمایندگان قبلی کسی دیده نمی شود. شاید قبلا معارفه و تودیع انجام گرفته باشد. برای این عزیزان و اهالی روستای بالاده آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم که بقیه روستاهای منطقه که دارای شورای اسلامی شدند (قلعه و پایین ده) کارهای تشکیلاتی خود را شروع نموده، و آنچه عمومی و قابل اطلاع رسانی هست برای عموم مردم ارسال نمایند. اینجانب می خواهم یک دخالتی بکنم و یک پیشنهادی بدهم واز دیگران هم می خواهم اولین و مهترین اقدام شوراهاو نمایندگان در روستاهای منطقه چیست؟ بنظرم اولین و مهمترین اقدام شوراها و نمایندگان روستا ها باید توجه ویژه و ساماندهی جمع آوری زباله های محل و عدم پراکنده نمودن زباله ها در محیط زیست مخصوصاً در مسیر راه های ورودی به منطقه می باشد که واقعا جای تاسف و درد آور هست و تخریب محیط زیست خارج از شأن اهالی منطقه دوسرشمار می باشد.
……………………………………………..
سادوا: جناب ساداتی سلام. سپاس از محبت شما. از زحمات اعضای شورای قبلی در جلسه تودیع و معارفه ای که چندی پیش در بالاده برگزار شده بود تقدیر شد. کاش همه روستاهای دوسرشمار دارای شورای اسلامی از طریق انتخابات کشوری می شدند. با این حال اکنون هم می توانند با همفکری یکدیگر برای حل مشکلات گام های موثری بردارند.

سیداسماعیل ساداتی گفت

با سلام.
از زحمات اعضای محترم شورا و شما آقای ازموده در اطلاع رسانی تشکر میکنم.
امیدوارم با همدلی و همراهی، در جهت اجرایی شدن مصوبات شورا قدم برداریم.
سیداسماعیل ساداتی.
……………………………………………..
سادوا: جناب ساداتی سلام. سپاس از محبت شما. امیدواریم چنین بادا.

باسلام و خسته نباشید به دوستان شورای اسلامی محترم بالاده و ضمن تشکر از عزیزانی که در جلسه مذکور شرکت فرمودند به استحضار میرساند که:
۱)- انتخاب نمایندگان کارگروه کشاورزی و مراتع برخلاف عرف صورت گرفته واز بعضی طوایف چند نفر انتخاب شدند و از برخی طوایف دیگر هیچگونه نماینده ایی معرفی نشده اند که این نوع انتخاب معنا دار بمنزله سلب مالکیت از دیگر طوایف می باش
۲)- مواردی که در این جلسه مصوب شده بسیار خوب می باشد ولکن آنچه در این امر مهم است ضمانت اجرایی آن چه خواهد بود و شورای محترم در قبال اجرایی شدن مصوبات فوق چه گامی برای سهولت کار مردم انجام خواهند داد؟ در خاتمه پیشنهاد میگردد با توجه به بار حقوقی که بر این مصوبات در صورت عملیاتی متصور می باشد عزیزان شورا مراتب را بصورت مکتوب به استحضار بخشدار محترم کیاسر جهت حمایت های بعدی اعلام نمایند.
……………………………………………………
سادوا: جناب توبه سلام. احتمالاً در این نشست و انتخاب نمایندگان کارگروه، جدا از طایفه ای بودن عمل کرده اند. که اگر چنین است شاید همان مشکلی که بیان فرمودید بوجود آید و شاید هم نتیجه ای بهتر از قبل داشته باشد.
امیدواریم دوستان عضو شورا پاسخگوی پرسش شما باشند.

قاسمعلی کهن روز بالادهی (سردفتر اسناد رسمی 161 بهشهر ) گفت

با سلام. تنازع فی مابین اداره منابع طبیعی و روستاها (مرتع و جنگل بودن از نظر اداره منابع طبیعی، بایر و دایر بودن اراضی از نظر اهالی روستا) می باشد لذا تقاضا می شود از بکار بردن اصطلاحات نظیر مرتع، چراگاه و… در خصوص املاک بالاده در مکاتبات و … خودداری گردد. به دلیل اینکه اصطلاحات مذکر تعاریف مشخص داشته و متحمل بار حقوقی می باشد.

برای من هم این سؤال پیش اومده که قوانین مربوط به سأخت و ساز و تفکیک و غیرو باید تابعی از قوانین مصوبه فنی باشه که در بخشداری ها و شهرداریها وضع ، أجرا و نظارت میشه .

سید فخرالدین ساداتی گفت

با عرض سلام و تشکر از نظر سروران گرامی
در بیان پرسش آقای توبه
۱- الف. انتخاب نمایندگان بر اساس همان عرف گذشته صورت گرفته که اسناد آن نیز موجود است.
۱- ب. از همه طوایف حداقل چند نفر در جلسه حضور داشتند و از ابتدا تصمیم بر انتخاب نمایندگان از همه طوایف بود اما حاضرین دیگر طوایف به دلیل نداشتن وقت و فرصت کافی امکان حضور در این کار گروه برایشان میسر نبود.
۲- الف. مصوبات شورای روستا در حکم قانون آن روستا بوده و همگان نیز ملزم به رعایت قانون می باشند.
۲- ب. همانطور که فرمودید همواره یک نسخه از مصوبات شورا جهت استحضار بخشدار محترم به حضورشان ارسال میگردد.

با تشکر از نظر آقای کهن روز
ضمن رعایت موارد ذکر شده و با توجه به نظر دیگر دوستان در خصوص نام این کارگروه؛ در پی تصمیم گرفته شده نام کارگروه به «کارگروه کشاورزی و دامپروری» تغییر یافت

به اطلاع بالادهی های گرامی میرساند:
در اقدامی خیرخواهانه خانواده محترم شهیدسید خلیل ساداتی اقدام به سفارش ساخت سطل های فلزی جهت نصب در محل برای جمع آوری زباله نموده اند که جانمایی آن نیز انجام شده است. شورای اسلامی بالاده کمال تقدیر و تشکر را از همسر محترمه شهید ساداتی و حاج سیداسماعیل ساداتی فرزند آن شهید بزرگوار دارد.

امید است این اقدام شروع حرکت خیرخواهانه دیگر عزیزان جهت آبادانی آب و خاکشان باشد. انشاالله.
سید فخرالدین ساداتی/ عضو شورای اسلامی بالاده

شکر آتنی مفرد گفت

جناب آقای سید فخرالدین ساداتی عضو محترم شورای اسلامی بالاده/ با عرض ادب و احترام.
ضمن سلام و صلوات به روح پاک شهید گرانقدر سیدخلیل ساداتی و با تقدیر و تشکر از نیت نیکوی خانواده محترمش؛ قبل از انجام این عمل از جنابعالی استدعا دارم نسبت به نحوه و محل تخلیه سطل ها تصمیم گیری شود. ارادتمند شما شکر

جناب آقای سید فخرالدین ساداتی سلام علیکم
با تشکر از ارائه پاسخ جنابعالی، لازم است چند مطلب را در اینجا بعرض برسانم:
۱)- آیا شما فکر نمی کنید شاید اینکه برخی برای نمایندگی داوطلب نشدند خود دلیل عدم پذیرش مصوبه باشد؟
۲)- به سوال بنده در بند دوم عرایض قبلی ام نفرمودید که شورای محترم چه گامی را در راستای سهولت کار مردم برخواهد داشت و نقش شورا در اعتباربخشی مصوبات چه خواهد بود؟
۳)- لازم است از خانواده محترم شهید ساداتی در خصوص اقدامی که انجام دادند کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم و امید واثق دارم که دیگر همولایتی های گرامی هم بتوانند بیایند و گوشه ای از کارهای زمین مانده را بگیرند تا انشاالله در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و پیشرفت بیشتری باشیم.

سید فخرالدین ساداتی گفت

با عرض سلام خدمت سروران گرامی
و تشکر از نظر جناب آقای آتنی مفرد
در مورد نحوه و محل تخلیه زباله ها پیشنهاداتی ارایه شده که در حال بررسی آنها میباشیم تا بهترین اقدام صورت گیرد ضمن آنکه مشکلات زیست محیطی را نیز به دنبال نداشته باشد .همچنین دوستان گرامی میتوانند با ارایه نظرات خود ما را در اتخاذ تصمیم مناسبتر یاری نمایند .

ضمن تشکر از توجه جناب آقای توبه به مسایل ذکر شده
در مورد سوال :۱- حتی کسانیکه داوطلب نشدند نیز در پایان جلسه صورتجلسه انتخاب نمایندگان را با میل و اراده خود امضا نمودند.
۲- حمایت قانون از مصوبات شورا باعث اعتبار بخشیدن به آن میگردد ضمن آنکه ما نیز با احترام به قانون به خود احترام میگذاریم و با اینکار به آبادانی آب و خاک خود کمک نموده ایم . هدف شورا اجرای مصوبات جهت آبادانی محل است به نحوی که برای اهالی محترم نیز سهل و آسان باشد .
امیدواریم اهالی محترم بیش از پیش مارا در این امر یاری نمایند .