شروع دوباره عملیات جاده سیاوشکلا تا بالاده/ از امروز یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ و با انتقال ادوات راهسازی پروژه جاده سیاوشکلا به بالاده (منطقه نرماب دوسر بخش چهاردانگه ساری) آغاز به کار می نماید. به گزارش وب سایت نرماب دوسر، مهندس محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار این پایگاه گفت: مسیر سیاوشکلا به بالاده که سال‌ها رها شده بود با پیگیری‌های صورت گرفته، از فردا ادوات راه سازی برای انجام کار اولیه به منطقه انتقال داده می‌شود و به امید خدا تا مرداد ماه بخشی از پروژه به اتمام می رسد. نقل از وب سایت نرماب دوسر

……………………………………………………………..

سادوا: شاید در لابلای خبرها و گزارش های وب سایت ها و وبلاگ های منطقه دوسرشمار، هیچ موضوعی بیشتر از موضوع جاده و مشکلات مردم به واسطه نداشتن جاده ای مناسب مورد دقت و بررسی قرار نگرفته باشد و جاده سیاوشکلا – ایلال به بالاده کم کم به معضلی برای مردم منطقه نرماب دوسر و دو سرشما با حدود ۱۲ روستا تبدیل شده است. از طرفی مسئولان اداره راه استان و به ویژه مدیر کل آن آقای مهندس اسد بارها قول داده اند که به زودی این جاده به اتمام می رسد  و تاکنون نیز پیمانکاران زیادی در این پروژه (! اگر بتوان نام  پروژه بر آن نهاد) به همکاری دعوت شدند که تمامی آنها بنا به دلایلی از جمله تامین نشدن بودجه و یا کم کاری دست از کار کشیده اند.(لینک خبر)

آنچه در این میان بی جواب مانده این است که مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان مازندارن به چه کاری مشغول هستند که عملیات راهسازی منطقه محرومی چون نرماب دوسر و دوسرشمار آن هم به طول دو و نیم وجب نزدیک به ۵ سال است که موجبات نارضایتی شدید مردم را فراهم آورده است؟

از طرفی اهالی منطقه سال هاست دست به دامان مسئولان رده بالای مملکتی از جمله آقای مهندس جلیل بشارتی معاون پیشین  رئیس جمهور دهم و رئیس مرکز توسعه ی روستایی و مناطق محروم کشور هستند  (لینک خبر ) و حتی حضور ایشان در یادواره سال ۱۳۹۰ قلعه و تسلیم نامه درخواست بهسازی و آسفالت جاده و حضور آقای مهندس اسد و معاونان استانداری مازندران در این جلسه و هم چنین نشست آقای بشارتی با استاندار سابق مازندران و دستور موکد ایشان برای تسریع در عملیات این جاده، موجب امید مردم شده بود و از طرفی پس از حدود ۲ سال از حضور آقای بشارتی هنوز اقدام مفید و موثری از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران صورت نگرفته و البته آقای اسد همچنان پیگیر این جاده! حتی آقای مهندس دامادی نیز چندی پیش به همراه آقای مهندس اسد در روستای آغوزگاله و جلسه با اعضای شوراهای اسلامی منطقه پیگیر جاده بودند (لینک خبر) از سویی دیگر اهالی روستاهای واوسرنو و میرافضل نیز دست به دامان خیرین و مردم و معاون وزارت راه و شهرسازی آقای میرشفیعی شده اند تا بلکه گشایشی در بهسازی و آسفالت این جاده حاصل گردد. (لینک خبر )

خوشبختانه آقای مهندس اسد در دولت عدالت دهم و تدبیر و امید یازدهم، سمت مدیرکلی راه و شهرسازی استان  مازندران را حفظ کرده و به خوبی به وضعیت این جاده ها آشنا بوده و تاکنون می بایستی  برنامه ریزی درست و اقدامات موثرتری انجام می دادند.

به راستی برای اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران بهسازی و آسفالت این جاده کار سخت و سنگینی است یا اینکه کارهای مهمتری جز خدمت به مردم محروم در مناطق محروم برای دولتمردان استان مازندران وجود دارد که مردم این منطقه در تابستان و زمستان، و در بهار و پاییز  باید در سختی و مشقت رفت و آمد باشند و به التماس هر نماینده و مسئولی متوسل شوند تا شاید گوشه چشمی! به منطقه آنها شود؟

جا دارد از مهندس دامادی که به جد پیگیر برطرف شدن مشکلات این جاده هستند سپاسگزاری نموده و امیدوار باشیم که مسئولان استان مازندران این بار به راستی آستین های همت و محرومیت زدایی را بالا بزنند و اقدامی موثر برای مردمی که با هر برف و بارانی روزها شاهد بسته بودن جاده های خود هستند، انجام بدهند.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام آقای آزموده. از پیگیری و موشکافی شما متشکرم. بقول قدیمی ها جانا سخن از زبان ما می گویی.
محاسبه کردم با چرتکه پدربزرگم و دیدم اگه مسئولین راه استان در طی ۵ سال گذشته روزی ۵ متر از این جاده را آسفالت کرده بودند از این طرف به تویه و دروارو از آن طرف هم تا شویلاشت رسیده بودند. آقای اسد با این کارنامه درخشانش چطوری در دولت تدبیر و امید ماندگار شده است؟ همین یک جاده ۲۰ کیلومتری می تواند کارنامه اش را باطل کند و باعث عزلش شود.