آسفالت راه سیاوشکلا تا بالاده:‌ شاید یک سال دیگر/ مهندس تور نماینده مهندس اسد مدیرکل راه و شهر سازی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نرماب دوسر گفت: پروژه راه روستای سیاوشکلا تا بالاده منطقه نرماب دوسر به طول ۲۰ کیلومتر با پیمانکار قرارداد منعقد شده و پیمانکار درحال اجرای پروژه می باشد که چیزی حدود ۶ کیلومتر عملیات خاک برداری تعریض کامل انجام شده است.مهندس تور گفت اگر از نظر تامین اعتبار مشکلی نداشته باشیم این پروژه حدود یک سال دیگر به اتمام خواهد رسید.

وی گفت چون پروژه در منطقه بالادست می باشد عملاً زمستان کار تعطیل می شود و برای فصل بهار سال ۱۳۹۳ کار دوباره استارت می خورد و به احتمال زیاد از امکاناتی که به قالب شرکت های پیمانکاری اداره کل دارد بحث آزاد سازی و برف روبی را خواهیم داشت.

نقل از سایت نرماب دوسر

………………………………………………………………….

سادوا: جناب مهندس تور و پیمانکاران گرامی؛ خسته نباشید و خسته نباشیدی هم بگویم به مردم صبور منطقه نرماب دوسر که سال هاست هم چنان به وعده های مسئولان اداره راه ساری دلخوش هستند و چشم انتظار.

اینکه « جناب تور » دو دلیل اصلی برای به پایان رساندن این پروژه یعنی تامین بودجه و شرایط جوی را بعنوان پیش شرط می آورند برای ما جای هیچ امیدی در به پایان رسیدن این پروژه در آینده ای نزدیک نیست. این چندمین بار است که مسئولان قول آسفالت و تعریض این جاده را داده اند ولی عملشان را ندیده ایم. از پاییز سال ۱۳۹۰ که مردم منطقه از دست مسئولان استان مازندران در عدم توجه به این جاده به جناب آقای مهندس جلیل بشارتی (مشاور محترم قبلی رئیس جمهور و رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور) شکایت بردند و متعاقب آن سفر تابستان سال ۱۳۹۱ ایشان به این منطقه که آقای اسد نیز همراهش بودند، چند متر (و نه کیلومتر!) از این جاده آسفالت شده است؟ هر سال وقتی بهار و تابستان می شود نداشتن بودجه و ندادن پول به پیمانکار باعث تعطیلی کار و تعویض پیاپی پیمانکاران پروژه می شود (مثل تعطیلی یک ماه و نیم تابستان امسال) و در پاییز و زمستان هم بارش برف و باران و عوامل جوی باعث تعطیلی خودبخودی پروژه می شود. مردم محروم این منطقه همه ساله چشم براه رسیدن دستگاه های راهسازی تا بالاده هستند ولی انگار مسئولان اداره راه مازندران پس از صرف دو سال وقت و تخصیص میلیاردها تومان بودجه! توانایی تعریض و شن ریزی بیش از ۶ کیلومتر جاده را ندارند! این سیکل معیوب مدیریتی برای ما مردم محروم نرماب دوسر سال هاست در حال تکرار شدن است. باز هم چشم به راه عملی شدن وعده اداره راه ساری می مانیم.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۲ آبان ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
محمدرضا دیمیونی بالادهی گفت

آقای آزموده عزیز سلام. ممنون که شما و همکاران سایتی شما پیگیر وضعیت جاده ها هستین. اگه یادتون باشه چندی پیش وعده داده بودین که نامه های این جاده را منتشر می کنین ولی خبری نشد. چرا؟
………………………………………………………………..
سادوا: سلام. بخاطر اینکه در بهار و تابستان ۱۳۹۲ پیمانکار با جدیت مشغول کار بوده و با توجه به پیشرفت کار، صلاح در این بوده که این نامه ها منتشر نشود. چنانچه وضع به همین منوال باشد نسبت به انتشار این نامه ها اقدام خواهیم کرد. از بذل توجه شما بسیار سپاسگزاریم.

ساداتی تیله بنی گفت

در مورد این پروزه خاص که شخص خودم از ابتدای کار خرداد ۹۲ تا شهریور ۹۲ مرتب پی گیر و ارتباطی بسیار نزدیک با پیمانکار و عوامل راهسازی جاده اشاره شده داشتم، به این نتیجه رسیدم که مدیران مربوطه شیوه نادرستی را در پیش گرفته و با مردم از در صداقت و درستی وارد نمی شوند. حرف های دو پهلو، بی پایه و سرگرم کننده و بعضاً دروغ و بدون پشتوانه مالی به مردم می گویند. قرارداد چند میلیاردی با پیمانکار بسته شد و قرار بود تا پایان سال ۹۲ این ۲۲ کیلومتر تعریض و شن ریزی شود متاسفانه بعد از دو ماه نتوانستند حتی مبلغ یک صد میلیون تومان هم به پیمانکار بدهند تا ایشان مجبور شد ۵ دستگاه از شش دستگاه راهسازی خودش را بمدت ۵۰ روز از مسیر مورد توافق وزرات راه با پیمانکار خارج کند تا جایی دیگر کار کند تا بتواند هزینه انجام شده و اصطلاک و سوخت مصرف شده را تامین نماید. در تمام موارد بالا مدارک و مصاحبه و فیلم دارم. چرا مدیران استانی به قول و شرف کلامی خودشان در برابر مردم پاسخ گو و پایبند نیستند؟ اگر مشکل کشوری در تامین بودجه هست صادقانه با مردم در میان بگذارند. با مردم درست و راست سخن بگویند. متاسفانه مدیران راهسازی استانی حتی با پیمانکاران خودشان در گفتار و کلام صادق نیستند. به بخشدار قول های می دهند این بنده خدا هم به مردم می گوید سرانجام آن می شود که نبایست بشود. هزار وعده ی مسولان مازنداران نسبت به مناطق محروم عملش به ده مورد نمی رسد. خیلی حرف دیگر از سهل انگار مسئولین استانی در زمینه راهسازی مناطق محروم بویژه منطقه دوسرشمار وجود دارد. چه انسان هایی از این نوع خلاف وعده و متعهد نبودن به مسئولیت خویش ضرر و زیان جبران ناپذیر متحمل شدند، مجروح شدند، مردند، زندگی و حیات شان ساقط شد و….