برنامه یک روزه صعود به شاهدژ در اول اردیبهشت ۱۳۹۱ / از سوی گروه کوهنوردی سادوای ساری، برنامه یک روزه صعود به قله شاهدژ در روز جمعه اول اردیبهشت ۱۳۹۱ برنامه ریزی شده است. برای رفتن از ساری به روستای عالیکلا مینی بوس تدارک دیده شده و ساعت حرکت گروه، ۶ صبح از روبروی ورزشگاه شهید متقی ساری – خیابان ورزش – پشت سینما سپهر می باشد. مسیر پیمایش و صعود از روستای عالیکلا آغاز و پس از پیمودن جاده و عبور از مراتع پیت پِل، پِدارکوه، کَلِه، کمَرِسر، گردنه بارینگ نو و از یال شرقی به قله شاهدژ تعیین شده است.

با هماهنگی به عمل آمده از سوی مدیر سایت سادوای بالاده با جناب آقای علیرضا قاسم پور مدیر گروه کوهنوردی سادوا و مسئول هیئت کوهنوردی شهرستان ساری، علاقمندان از منطقه دوسرشمار (روستای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر بخش چهاردانگه ساری) می توانند برای هماهنگی بیشتر و بیمه شدن در برابر حوادث با ایشان به شماره موبایل ۰۹۱۱۸۵۹۵۵۹۳ تماس بگیرند.

نمای جنوبی قله شاهدژ و روستای بالاده/ عکس: عین اله آزموده

وضعیت هوا در این ایام متغیر بوده و سرمای هوا در شب ها به زیر صفر می رسد و برف در مسیر شمالی شاهدژ هنوز بر زمین مانده و سرمای هوا نیز محسوس می باشد. داشتن کوله پشتی، پوتین کوهنوردی (و مناسب برای برف)، لباس گرم و بادگیر، مواد خوراکی برای یک روز، قمقمه آب، کلاه، دستکش، عصای کوهنوردی و … الزامی است و مدیر این برنامه نیز جناب آقای قاسم پور می باشند.

قله شاهدژ در شمال روستای بالاده در بخش چهاردانگه ساری واقع شده و ۲۸۰۲ متر ارتفاع دارد.

برگرفته از سایت گروه کوهنوردی سادوای ساری

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۳۰ فروردین ۱۳۹۱