درگذشت آقای شکرالله دهبندی / انا لله و انا الیه راجعون/ با خبر شدیم که آقای شکرالله دهبندی فرزند مرحوم عبدالله ( معروف به تیمور عبدالله) دارفانی را وداع کرده و به دیار باقی شتافته است. مراسم تشییع جنازه آن مرحوم ساعت ۵ بعدازظهر دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ در محله زیروان بهشهر برگزار و  پیکر آن مرحوم در قبرستان روستای تروجن بهشهر ( شهیدآباد ) در کنار فرزند جوانمرگش بهمن دهبندی بخاک سپرده می شود. مرحوم شکرالله دهبندی بعدازظهر روز شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ در روستای بالاده به علت بیماری فشار خون توسط دو نفر از اهالی بالاده به درمانگاه کیاسر و از آنجا به ساری منتقل می شوند که به حالت کما می روند و بخاطر اینکه در شهرهای ساری و اطراف تخت خالی برای بستری کردن ایشان وجود نداشت در بیمارستانی در تنکابن بستری می شوند و متاسفانه امروز جان به جان آفرین تسلیم کردند. پیکر آن مرحوم به بهشهر ( محل سکونت آن مرحوم ) منتقل شده است.

لازم به ذکر است که منطقه دوسرشمار شامل شش روستای بالاده ، پایین ده، تیله بن، قلعه،  مسرافضل  و واوسرنو به علت نداشتن حانه بهداشت ( علی رغم تخصیص مکان برای آن در روستای بالاده ) هر از چند گاهی شاهد مرگ یکی از عزیزانش هست که بخاطر یک فشار خون ساده و یا حمله قلبی که می توان در همان لحظات اولیه از مرگ بیمار جلوگیری کرد، باید از دست بروند.

آقای شکرالله دهبندی بازنشسته نیروگاه شهید سلیمی نکا بوده و دارای شخصیت انسانی بسیار  والا بوده و در بین اهالی بالاده و زیروان به حسن اخلاق شهرت داشتند.

اعضای انجمن فرهنگی سادوای بالاده مراتب تسلیت خود را بخانواده داغدارش به ویژه پسرش آقا نادر و برادرانش آقایان نورالله، یدالله، رمضان، یوسف و قربان دهبندی اعلام کرده و برای بازماندگان صبر و برای آن تازه درگذشته رحمت واسعه الهی را آرزو دارند.

لازم به ذکر است که در ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ خانم فضه دهبندی خواهر آقا شکرالله نیز به رحمت خدا رفته بود. روحشان شاد.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

واقعا دردناکه،خداوند بیامرزدش.

چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
یه خورده از این کمکهایی که دولت {…} ما به کشورهای دیگه میکنه رو بدیم برای مشکلات کشور خودمون. فکر کنم خدا هم خوشحال میشه.

جناب اقای نادر دهبندی
درگذشت پدر عزیزتان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض می نمائیم و طلب مغفرت برای ان مرحوم و صبر جزیل برای خانواده ان مرحوم از خداوند متعال خواستاریم

خانواده اقای دهبندی
درگذشت پدر بزرگوارتان را به شما تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال شادی روح ان مرحوم را خواستاریم

شرکت ماهیگیران پره طالقانی گفت

همکار گرامی جناب اقای نورا… دهبندی
درگذشت برادر بزرگوارتان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض می نمائیم و مراتب همدردی کلیه همکاران خود در شرکت ماهیگیران پره طالقانی را پذیرا باشید روحش شاد و یادش گرامی

واقعا دردناک است که اهالی بالاده با این که بیشترین افراد را در کارهای اجرایی استان و حتی کشور را دارا می باشد نبود حتی کمترین امکانات پزشکی در بالاده هر روزه باید شاهد از دست رفتن عزیزی باشیم که این خود جای بسی تاسف دارد .عوض اینکه بعضی ها بیایند چوب لای چرخ بگذارند بیایند دست در دست هم دهند و با جمع آوری کمک های مردمی جهت تجهیز و راه اندازی یک مرکز بهداشت در خور شأن منطقه آستین بالا بزنند
مگر با نگرفتن یک سال مراسم شهدا و یا مراسمات دیگر کسی خواهد مرد؟
لطفا کمی تفکر کنید و مرکز بهداشت بزنند به نام شهدای منطقه هم . (مرکز بهداشت شهدای منطقه دوسرشمار)
آیا کسی در مراسم شهدا جز بخور بخور به چیز دیگری فکر می کنند؟
اقای آزموده بدون سانسور و تمام و کمال نمایش داده شود. با تشکر

خدا رحمتش کند و به خانواده آن مرحوم تسلیت عرض میکنم و به امید ساخت یک خانه بهداشت که یک روستا به دلیل این داغ دار نشوند. پس این مسئولان در کجا قرار دارند که به آه این مردم بیگناه رسیدگی کنند؟

با سلام واقعا” جای تاسف داره یه خانه بهداشتی که میشود با هزینه خیلی کمتر از( ساختن مجتمع ساختمانی و بیمارستان در کشور دیگر) در کشور خودشون هزینه کنند.

خاک بر دیده بسی جان فرساست سنگ بر سینه بسی سنگین است
خرم آن کس که در این محنت گاه خاطری را سبب تسکین است

برادر برزگوار جناب نادر دهبندی
درگذشت پدر عزیزتان را به شما و خانواده محترم و داغدار و همه مردم خوب و مهربان دوسرشمار تسلیت گفته و صبر و اجر برای بازماندگان از خداوند متعال خواستاریم و امیدواریم که رویای خانه بهداشت و یا درمانگاه کوهستانی که آرزوی دیرینه مردم این چند روستاست به زودی محقق شده و بیش از این شاهد مرگ عزیزان مان نباشیم.

سید محمد موسوی بالادهی گفت

بازگشت همه بسوی اوست
خاموش شدن این شمع نورانی را خدمت خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنم از خداوند یکتا ترفیع درجات آن بزرگوار در بهشت اعلا و مزید فضل و رحمت پروردگار بی همتا برایشان و طول عمر با عزت بازماندگان آن مرحوم همراه با سلامتی و حسن عاقبت شان را خواهانم. خداوند متعال روح پاکش را با مولایش علی (ع) محشور نماید.

خدا رحمتش کند و به بازماندگانش صبر و سلامتی عنایت فرماید . به خانواده بزرگ بالاده و منطقه تسلیت عرض می کنم. مرحوم شکرالله چند سال پیش پسر جوانش را از دست داد. ظاهرا در هنگام خدمت سربازی به رحمت خدا رفت. خدا رحمتش کند و چند ماه پیش خواهرش. خداوند ایشان راهم مورد رحمت واسعه خودش قرار دهد .
متاسفانه این نوع مصیبت ها برای مردم منطقه بسیار درد آور است. در این مدت بیست روز دو نفر از اهالی منطقه بعلت یک بیماری ساده فشار خون و درد در اطراف سینه ( حجت الله ابراهیمی پایین دهی ) و نبود یک مرکز بهداشتی کوچک و احیاگر، جان خود را از دست دادند. در سال گذشته هم حاجی جعفری از پایین ده و در سال ۸۳ خانم مستوری به خاطر فشار خون بالا جان خود را از دست دادند و خیلی تاسف بار است که مسئولین بهداشتی شهرستان و استان کمترین واکنش را در این مورد نشان نمیدهند. نه اینکه ندانند نه! در همین خرداد ۹۱ آقای قربانی مسئول بهداشت ساری که به منطقه آمدند این مشکل بیان شد و درخواست هم گردید که خانه بهداشت بالاده دایر گردد. ولی درد مردم فقط به حرف و شعار و قول پوچ و بی عمل، پاسخ داده شد. اوف به غیرت مسولیتی شما که هر ساله گرگ خونخوار بی توجه ای شما، نسبت به بهداشت و درمان منطقه، مردم منطقه را می خورد و می برد و شما اصلا خیالتان نیست. واقعا ظلم بزرگی به مردم منطقه از طرف مسولین و یک عده آدم های مرفه بی درد و … در منطقه / برادر آقای ابراهیم پور نقل می کرد که وقتی حجت الله را به امداد و نجات سه راهی دامغان بردیم کسی نبود. در درمانگاه تلمادره هم نه آمبولانس بود نه کسی دیگر. متاسفانه تا به کیاسر برسد فوت کرد. باید افراد دانا و توانا منطقه دست به کاری بزنند تا این معضل و مشکل از بین رود. هزاران شکرالله دیگر در منطقه وجود دارند آنان را دریابید.

سید عیسی موسوی تیله بنی گفت

جناب آقای آزموده با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما و با قبولی طاعات و عبادت حضرتعالی به درگاه خداوند منان. از شما به خاطر اطلاع رسانی سریع در مورد چنین مسائلی واقعا متشکریم اولا این ضایعه بزرگ را به خانواده آقای دهبندی تسلیت عرض نموده و برای ایشان نزد خداوند یکتا ترفیع درجات آن بزرگوار در بهشت اعلا و مزید فضل و رحمت پروردگار بی همتا برایشان و طول عمر با عزت برای بازماندگان آن مرحوم همراه با سلامتی و حسن عاقبت شان را خواهانم. خداوند متعال روح پاکش را با مولایش علی (ع) محشور نماید. ثانیا اینکه اگر واقعا به خاطر چنین مسئله کوچکی ایشان از دار دنیا رفتند برای مسئولین منطقه متاسفم حتی مسئولین روستاها و شوراها و …. اگر من این حرفها را بگویم شاید بگویند مسلمان نیست. هر ساله مراسم شهدای بزرگی در آن منطقه به میزبانی هر روستا در هر سال برگزار می شود و مهمانان زیاد و بزرگی دعوت می شوند که ناهار را می خورندو الفرار. بهتر نیست بجای ناهار دادن به یکسری آدمهای مفت خور و برگزار کردن چنین مراسمات پر هزینه نمونه این مراسمات که امسال در روستاهای قلعه و پائین برگزار شد و حضرتعالی خودتان حضور داشتید و دیدید چقدر هزینه هنگفتی شده است بیائیم خودمان بدون کمک گرفتن از مسولینی که حتی گوش شنوا هم ندارند اتفاقا در این مراسمات هم شرکت می کنند و مشکلات منطقه را هم می بیند به جای این همه هزینه ها پولها را جمع نموده و یک درمانگاه کوچک تاسیس نموده تا چنین اتفاقاتی نیفتد؟ باور کنید شهدای ما هم راضی به چنین کاری هستند
…………………………………………….
سادوا: ما هم جز ابراز تاسف فعلاً نمی توانیم کاری بکنیم. تا زمانی که نگرش های بعضی از اعضای ستادهای یادواره شهدا این باشد که از شهدا نباید استفاده ابزاری کرد ( شما بخوانید استفاده بحق برای رفاه حال مردم محروم منطقه که خانواده های محترم شهدا هم جزو آنها هستند ) وضعیت ما چنین است. سی سال است دارم یادواره برگزار می کنیم یک درمانگاه نتوانستیم از دولیت بگیریم تا مردم ما بخاطر یک فشار خون ساده نمیرند. واقعاً باید بحال خودمان گریه کنیم.

روحش شاد.
به نظر من، به جای برگزاری یکی دو سال مراسم شهدا، بیاید و یک خانه بهداشت دایر کنید در این منطقه. به خدا قسم خود شهدا هم از این کارتان خیلی خوشحال می شوند، خانواده شهدا هم حرفی ندارند. اگر یکی دو سال این مراسم برگزار نشه، بلکه باعث خوشحالی اونها می شود. میدونم که دارم این حرفها رو میگم.

بگذار ناشناس بمانم گفت

سلام بر همه دوستان و تسلیت به خانواده داغدار دهبندی و ابراهیم پور و مستوری و ….
مطمئن باشید مراسم یادواره شهدا فقط برای یک عده استفاده ابزاری دارد. همان انسان هایی که در پی انحصار این مراسم هستند و شعار { عکس شهدا را ببینیم و عکس شهدا عمل نکنیم } را رعایت نمی کنند و جز … آنهایی که خودتان بهتر از من می شناسید ای کاش به خود بیایند و بدانند دعوت کردن از مقامات مسئول در طی این چند سال هیچ منفعتی که برای ما نداشته فقط هزینه های مردم را چند برابر کرده و اگر نیت خالص فقط و فقط برای شهدا باشد به خدا همان همسنگران عزیزم به یک مراسم یادبود در یک بعدازظهر نیز راضی هستند و دیگر هیچ …

‫خانواده ی محترم دهبندی، ‫مصیبت وارده را تسلیت عرض می نمایم واز خداوند بزرگ برای شما صبر مسألت دارم.

خانواده محترم مرحوم شکراله دهبندی
با قلبی آکنده از درد و تالم این مصیبت بزرگ را به شما و خانواده های وابسته و تمام هم ولایتی های عزیز بالادهی بخصوص مادر داغدیده تسلیت عرض نموده و خود را در غم تک تک شما شریک میدانم
از خداوند منان و مهربان صبر و شکیبائی و طول عمر با عزت برای بازماندگان و برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی مسئلت می نمایم

مصطفی محمدی واوسری گفت

این روزا اگه بگید چرا این همه هزینه، فورا میگن ” مشکلت با نظام چیه؟ “!!
آقا به خدا مشکل ما خودمونیم نه نظام! مگه کی این نظام را ساخته؟ اما تقصیر خودمونه بس که سطحی به مسائل دور و برمون نگاه کردیم. فکر کردیم اگه ناهار بدیم بهتره! شهدا خوشحال میشن! آبروداری میشه! فلانی خوشش میاد! خب این پول باید برای شهدا هزینه بشه! ما هم برای شهدا هزینه می کنیم! برای شهدا ناهار می خوریم! خدا هم راضی تره! ما هم راضی تریم!
همین طوری هی برای خودمون الکی دلیل آوردیم که باید این کار ادامه داشته باشه و ادامه هم دادیم. آقا مگه ما مسئول سیرتر کردن سیرهاایم؟
چند نفر از کسایی که میان به این مراسم تا حالا شبو گشنه خوابیدن؟ به اونا رسیدگی کنید از اونا پذیرایی کنید نه از همه نه توی مراسم!
مراسم سر جاش برگزار بشه ولی آخرش ناهار ندید کسی ناراحت میشه که چرا گشنه مونده؟ به درک اگه کسی برای بزرگ تر کردن شکمش اومده نه زنده نگه داشتن یاد و آرمانهای شهدا! مگه شهدا برای چی رفتن؟ نه اینکه برای حفظ خاکشون و بعد برای رفاه هم وطنان شون؟ برای اینکه ما در رفاه باشیم؟ آقا صحبتِ جون آدماست نه رفاه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کافی است لب باز کنید تا به هزار گناه نکرده محکوم شوید! آری این است عاقبت سکوت در گذشته!
خانواده ی محترم دهبندی
تسلیت مارا بپذیرید و متاسفیم که این گونه پیش آمد

آقای نادر دهبندی

درگذشت پدر گرامیتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده

و برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای شما و سایر بازماندگان صبر

جمیل و اجر جزیل خواهانم .

ارسلان بابایی تیلکی گفت

خانواده محترم دهبندی
تسلیت بنده راپذیرا باشید .
مردن حق است اما اینگونه مردن بی عدالتی و ناحق .
همچنین وداع با مرحوم ابراهیم پور ، جعفری ، مستوری و …
نداشتن امکانات اولیه بهداشتی و درمانی معضلی است بزرگ اما معضل بزرگتر و دردآورتر وجود امکانات تجهیزاتی و نبود پرسنل درمانی است.
این جمله آقا یا خانم ساداتی به نقل از برادر مرحوم ابراهیم پور « وقتی حجت الله را به امداد و نجات سه راهی دامغان بردیم کسی نبود. در درمانگاه تلمادره هم نه آمبولانس بود نه کسی دیگر. متاسفانه تا به کیاسر برسد فوت کرد.» واقعاً جای تامل و تعمق بسیار برای مسئولین بهداشتی استان را داراست .
متاسفانه به زعم تمامی مسئولین استانی کلمه « خوش نشین » به اهالی منطقه اطلاق میشود که مانند پتکی بر سر ماست. اما اگر بتوانیم که میتوانیم با خودیاری خانه بهداشت احداث نموده و از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ماه های پر جمعیت بهورز و پزشک تمام وقت و در ماههای دیگر سال بصورت پاره وقت بصورت مامور درخواست نماییم شاهد فراق و فقدان عزیزانمان نخواهیم بود.