برگزاری برنامه راهپیمایی تا آبشار بندگاه در روز « دوستی با طبیعت بالاده » ۷/۵/۱۳۹۰


به همت انجمن فرهنگی سادوای بالاده و با شرکت گروهی از اهالی و خانواده های بالاده ، برنامه راهپیمایی به آبشار بندگاه در روز جمعه ۷ مرداد ۱۳۹۰ برگزار شد. این برنامه که همه ساله یک روز پس از مراسم یادواره شهدا برگزار می شود ، امسال نیز برگزار گردید تا خانواده های بالادهی از هوای پاک صبحگاهی کوهستان و زیبایی های طبیعت بکر منطقه لذت ببرند .

حرکت منظم در مسیر راهپیمایی

در این راهپیمایی که از ساعت ۷ صبح و از « چشمه سر » بالاده آغاز شد ، ۲۹ نفر زن و مرد و نوجوان حضور داشتند و آقای عین اله آزموده مسئول برگزاری این راهپیمایی ضمن خوشامدگویی ، چند جمله ای در باره این راهپیمایی و « روز دوستی با طبیعت بالاده » صحبت کرد و سپس اعضای گروه پس از گذر از داخل روستا و از مسیر جاده به رودخانه  « گت دره » رسیده و مسیر ۲ کیلومتری تا آبشار بندگاه را پیمودند .

حرکت از بستر رودخانه « گت دره »

تجلیل از علی دهبندی نوجوان کوهنورد بالادهی / عکس محمد بزرگزاده

در پای آبشار ۱۴ متری بندگاه که امسال بخاطر خشکسالی آب بسیار کمی داشت ، از نوجوان کوهنورد بالادهی آقای علی دهبندی ( فرزند حسین / کل علی اصغر ) نیز تجلیل به عمل آمد . آقای آزموده طی سخنانی بیان داشت که « علی آقا از سن ۵ سال و ده ماهگی و در مرداد سال ۱۳۸۷ برای اولین بار به همراه کوهنوردان بالادهی به قله شاهدژ صعود کرده و تاکنون ۷ بار به این قله و یک بار به ارتفاعات رشته کوه چهارنو و یک بار نیز به همراه پدرش به قله کرکس در استان اصفهان صعود کرده و در اردیبهشت ماه امسال نیز یک شب با ما در بالای شاهدژ خوابید و از دوستداران طبیعت منطقه می باشند . خوب است تا دیگر نوجوانان بالاده نیز به همراه خانواده هایشان در اینگونه برنامه ها شرکت کنند . » سپس با اهدای کادویی از علی آقا تقدیر شده و همراهان نیز با دست زدن او را مورد تشویق قرار دادند .

همه از این تجلیل خرسند هستند / عکس محمد بزرگزاده

هم چنین آقای اصغر کاردگر و عین اله آزموده نیز هر کدام خاطره ای تعریف کردند که باعث نشاط و خنده راهپیمایان شد . / عکس محمد بزرگزاده

از سوی آقای منصور علی نژاد ( دبیر ستاد یادواره شهدای بالاده ) و به نیت خیرات برای پدر بزرگوار و مادر گرامی و برادر شهیدشان آقا رسول ( که خداوند بیامرزدشان ) ، کیک و آب میوه به عنوان صبحانه به شرکت کنندگان داده شد و فاتحه ای نثار روح بلندشان گردید .

عکس یادگاری همنوردان در پای آبشار بندگاه

بزرگترها هم در این برنامه شرکت کردند

کودکان نیز به همراه والدین شان در این برنامه شرکت کردند / عکس محمد بزرگزاده

نوجوان بالادهی آقای پورقاسم / کودکان امروز  می بایستی در فردای بالاده جای بزرگترها را در مدیریت این گونه برنامه ها بگیرند و لازم است از هم اکنون به آنها بها داده شود و مورد تشویق قرار گیرند.

مهندس ذبیح اله کاردگر از همنوردان همیشگی برنامه های کوهنوردی بالاده

تعدادی از دوستان از مسیری دیگر و قبل از گروه به بالای صخره های آبشار بندگاه رسیدند

تعدادی از هنموردان بر بالای صخره های آبشار

آقای غلامرضا خاسب از همنوردان همیشگی برنامه های کوهنوردی بالاده

زیبایی های طبیعت در مسیر پیمایش

آقای محمد بزرگزاده از همنوردان همیشگی برنامه های کوهنوردی بالاده که به همراه خانواده در این برنامه شرکت کردند

تخته سنگی بزرگ در « گت دره » که هنرمندی ناشناس بر روز آن نقاشی های زیبایی از حیوانان ترسیم کرده است

منتظر تماس این هنرمند با سایت سادوا هستیم

چشم انداز رشته کوه چهارنو از آبشار بندگاه

………………………………………………………………………………………………………

شما همولایتی های گرامی می توانید نظر خود را درباره این برنامه و یا دیگر برنامه های کوهنوردی بالاده برای ما ارسال کنید تا مورد استفاده قرار گیرد.

……………………………………………………………………………………………………….

گزارش : عین اله آزموده    عکس : محمد بزرگزاده و عین اله آزموده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۳ مرداد ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام خدمت اقای ازموده و عرض سپاس و ارادت خدمت شما . ما صمیمانه از زحمات شما تشکر نموده و سلامتی روز افزون شما و خانواده شما را از خداوند خواستاریم امیدواریم همیشه پاینده باشید و این برنامه ها طی سالیان طولانی تکرار و تکرار گردد
……………………………………………………………………………………………..
سادوا : سرکار خانم بابایی تیلکی سلام
من هم به شما دست مریزاد می گویم برای زحماتی که در یادواره شهدا و هم چنین برنامه راهپیمایی تا بندگاه کشیدید

ل.کاردگر بالادهی گفت

سلام آقای آزموده،خسته نباشید،عکسها خیلی قشنگ هستن،فقط تاریخی که برای روز راهپیمایی گذاشتین،اشتباه هست،باید بنویسید جمعه ۷ مرداد،با سپاس از زحمات شما.
………………………………..
سادوا : سپاس از نکته سنجی شما / مورد اشتباه اصلاح گردید