زمین لرزه های پیاپی بالاده و منطقه دوسرشمار را لرزاند / صبح امروز مردم بالاده و دیگر اهالی روستاهای دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، واوسر و میرافضل بخش چهاردانگه ساری) با تکان های های شدید زمین، سراسیمه از خواب بیدار شده و به بیرون از خانه های خود گریختند. این زلزله ها خوشبختانه پیامدی نداشته است. طی تماس با جناب آقای محمد آتنی مفرد عضو شورای اسلامی بالاده، وی وضعیت بالاده و منطقه دوسرشمار را در حال حاضر دارای آرامش نسبی توصیف کرده که مردم مشغول انجام کارهای روزانه خود هستند ولی مردم همواره نگران بروز زلزله ای بزرگ و بوجود آمدن فاجعه ای می باشند. ضمن اینکه توصیه های ایمنی قبل از زلزله را به ایشان یادآوری کردم تا به اطلاع اهالی بومی بالاده نیز برساند بر این موضوع تاکید شد که در صورت بروز زلزله ای بزرگ و بوجود آمدن خسارت، با حفظ آرامش باید به یاری یکدیگر بروید تا نیروهای امدادی از کیاسر و شهرهای دامغان و سمنان (که فاصله زمانی یک ساعته با منطقه دارند)،‌ از راه برسند.

در این رابطه با جناب آقای امینی بخشدار محترم چهاردانگه نیز تماس تلفنی گرفته شد و ایشان نیز ضمن ابراز نگرانی از زلزله های پیاپی بر این نکته تاکید کردند که با توجه به زلزله های اخیر در بخش چهاردانگه، ستاد بحران در کیاسر با عضویت هلال احمر، بهداشت و درمان، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر ادارات ذیربط با دبیری شهرداری کیاسر تشکیل شده و در حالت آماده باش کامل می باشد تا در صورت بروز زلزله ای شدید، در اسرع وقت به کمک آسیب دیدگان احتمالی در هر نقطه از بخش چهاردانگه شتافته و از امکانات دهیاری ها (مثل بیل مکانیکی و … ) نیز برای کمک رسانی استفاده خواهد شد.

هم چنین « به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، به نقل از موسسه ژئوفیزیک و لرزه نگاری دانشگاه تهران، زمین لرزه ای با قدرت ۳٫۹ ریشتر صبح امروز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۲ بخش چهاردانگه را لرزاند. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت ۰۵:۵۹:۳۶.۱ بوده و مرکز این زمین لرزه در موقعیت جغرافیایی : ۳۶٫ ۳۶.۰۷ شمالی و ۵۳٫۶۴ شرقی و در عمق ۱۹ کیلومتری زمین گزارش شده است. مرکز این زمین لرزه در فاصله ی ۲۱ کیلومتری شهر کیاسر بوده است. ( سادوا: احتمالاً این مختصات حوالی منطقه دوسرشمار می باشد). از اولین دقایق شروع روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ تا ساعت ۷٫۳۰ بامداد، ۸ زمین لرزه با قدرت ۳٫۹ ، ۳٫۶ ، ۲٫۱ ، ۲٫۸ ، ۱٫۹ ، ۰٫۹ ، ۲٫۳ و ۲٫۲ ریشتر بخش چهاردانگه را لرزانده، این موضوع لزوم توجه بیشتر مسئولین را در آمادگی مقابله با خطراتی که زلزله ممکن است منطقه را تهدید کند می طلبد. لازم به ذکر است که زلزله ی نسبتاً بزرگی با قدرت ۴٫۹ ریشتر در اولین روز سال ۱۳۹۲ خش چهاردانگه را لرزانده بود و حدود ۹ پس لرزه را نیز به دنبال داشت. موقعیت اکثر این زمین لرزه ها در محدوده مرز استان مازندران و استان سمنان می باشد به طوری که روستاهای منطقه دوسرشمار ، روستای اراء و روستای فولادمحله در امواج لرزش زمین قرار دارند. ( سادوا: مرکز این زلزله نیز حوالی روستای میرافضل و واوسر قدیم می باشد) »

ضمن آرزوی سلامتی برای اهالی محترم بالاده و سایر همولایتی های عزیز دوسرشماری و روستاهای اطراف،‌ و با سپاس از جناب بخشدار چهاردانگه که تشکیل و آمادگی ستاد بحران را برای مقابله با زلزله احتمالی اعلام نموده اند، انتظار داریم در صورت بروز زلزله ای شدید، با حفظ خونسردی و همکاری و هماهنگی کامل با مدیریت بحران چهادانگه، به یاری آسیب دیدگان احتمالی بشتابیم.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

خدا خودش به خیر کنه.

کمیل توبه بالادهی گفت

باسلام إن شاءالله بحق چهارده معصوم علی الخصوص بحق حضرت فاطمه صدیقه ی طاهره این مصیبت و بلاهای که ما پیش بینی میکنیم کل چهاردانگه در امان باشد .