مصاحبه با نامزدهای شورای اسلامی بالاده: ۳ – آقای سید رسول هاشمی/ در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی، ۱۱ نامزد برای عضویت در شورای اسلامی بالاده تایید صلاحیت شده اند که سایت سادوا با انجام مصاحبه ای یکسان، به معرفی نامزدها و دیدگاه های آنان در باره مشکلات بالاده و نحوه فعالیت شان پس از انتخاب شدن پرداخته است. جناب آقای سیدرسول هاشمی نیز به این مصاحبه پاسخ داده اند. انتظار داریم سایر نامزدها نیز هر چه زودتر نسبت به ارسال پاسخ ها اقدام نمایند تا مردم بالاده با توجه به دیدگاه های نامزدها به آنها رأی بدهند.

……………………………………………………………………….

نامزد ۳ . آقای سیدرسول هاشمی بالادهی    فرزند: مرحوم میرهمایون    نام پدربزرگ پدری: میرزا احمد    نام مادر: سیده صغری عمادی    نام پدربزرگ مادری: سیدمهدی عمادی معروف به یاورخان    تاریخ تولد ۱۳۴۰    میزان تحصیلات: دیپلم حسابداری    محل سکونت: روستای بالاده     شغل: آزاد/ بالاده    تلفن تماس:  ۰۱۵۲۷۲۹۲۱۲۱ (عکس: عکاسخانه سبزینه / یاور هاشمی)

……………………………………………………………………………….

۱ . چه عوامل و انگیزه هایی باعث شد تا شما بعنوان یک بالادهی احساس مسئولیت کرده و برای عضویت در شورای اسلامی روستا ثبت نام کنید؟

پاسخ: بنده در بالاده ساکن می باشم و لذا هر لحظه مشکلات روستا در مقابل چشمانم مجسم می باشند. حال با این سوال، مشکلات مثل خوره روح و جانم را می آزارد، چون این خاک وطن ما می باشد. 

۲ . چه ویژگی های مثبتی برای عضویت در شورای اسلامی بالاده دارید؟

پاسخ: سکونت دائمی در بالاده – قاطعیت در عمل – استقلال فکری کامل- اعتقاد و عمل به دوری از تنش ها و اختلافات.

۳ . لطفاً سابقه مدیریتی خود در سازمان ها و نهادهای دیگر را بیان کنید.

پاسخ: سابقه ای در مدیریت نداریم.

۴ . (فقط نامزد « خانم» پاسخ دهد) با توجه به اینکه شما اولین خانمی هستید که در برای عضویت در شورای اسلامی بالاده ثبت نام کرده، خود را برای این پست چگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ: —–

۵ . به نظر شما بهترین ترکیب اعضای شورای جدید بالاده برای کارایی بهتر کدامیک از گزینه های زیر است؟ الف. هر سه عضو بومی بالاده (ساکن دائمی) باشند  ب. هر سه نفر غیر بومی باشند   پ. ترکیبی از بومی و مهاجر.

پاسخ: ترکیبی از بومی و مهاجر.

۶ . مهم ترین مشکل و یا مشکلات امروز بالاده را چه می دانید؟ (لطفاً مشکلات را به ترتیب الف، ب، پ …. بیان کنید که در ادامه نیز نیازمند پاسخ است)

پاسخ: الف. عقب ماندگی روزافزون در مقایسه با روستاهای همجوار    ب. امکان استفاده از چند دهه از بودجه های روستائی دولت    پ. مشکل زباله – فاضلاب – آبهای سرگردان    ت.  بهداشت عمومی   ث.  کشاورزی و مراتع    ج.  آب و برق و راه های مواصلاتی و پلها    چ. امکانات ورزشی جوانان.

۷ .  آیا شورای اسلامی در دوره چهار ساله مسئولیتش قادر به حل مشکلات بالاده که برشمرده اید، خواهد بود؟ چگونه؟

پاسخ: بله. با همفکری صمیمانه مردم و گرفتن بودجه دولتی و درآمد مازاد  محلی.

۸ . به نظر شما چه راه حل هایی برای این مشکلات وجود دارد؟ (لطفاً برای هر مشکل به صورت جداگانه بیان کنید.)

پاسخ: مشکلات محل به صورت ریز در این گنجایش ندارد. با توجه به اطلاعات اکثر مردم راجع به مشکلات محل.

۹ . با توجه به پرسش شماره ۶، الویت با حل کدام یک از مشکلات بالاده می باشد؟

پاسخ: هر کدام از مشکلات ذکر شده به تنهایی خود دارای الویت می باشند.

۱۰ . (فقط نامزدهای غیر بومی پاسخ بدهند) با توجه به اینکه شما در مکانی غیر از بالاده ساکن هستید چگونه می توانید در انجام وظایف تان در بالاده بپردازید؟

پاسخ:

۱۱ . (فقط نامزدهای غیر بومی پاسخ بدهند) در صورتیکه نیاز به حضور فوری شما در بالاده باشد چگونه و طی چند ساعت خود را به بالاده می رسانید؟

پاسخ:

۱۲ . آیا به این اصل معتقد هستید که وظایف شورا یک وظیفه گروهی بوده و باید تقسیم وظیفه برای انجام امور صورت گیرد؟ لطفاً توضیح دهید.

پاسخ: بلی – برای پیشرفت و آگاهی از مشکلات به یک گروه منسجم و آگاه و قاطع نیاز می باشد.

۱۳ . نحوه همکاری و تعامل شما با دو عضو دیگر شورا چگونه خواهد بود؟

پاسخ: بسیار سازنده و دارای تعامل نزدیک و مستمر باید باشد.

۱۴ . با توجه به اینکه شورای جدید طی فرایندی قانونی برگزیده می شود سایت سادوا به عنوان تنها پایگاه اطلاع رسانی بالاده، بنا دارد هر ساله گزارش عملکرد و بیان نقاط ضعف و قدرت شورا را با مردم در میان بگذارد. نظرتان در این باره چیست؟

پاسخ: انشاء الله با در نظر گرفتن خدا و وجدان کاری، بسیار عالیست. زیرا باعث اطلاع رسانی شفاف خواهد شد ( همان گفتار در مدار صداقت)

۱۵ . مردم چگونه می توانند به شورای اسلامی بالاده کمک مشورتی و فکری در رابطه با انجام بهینه امور بالاده نمایند؟

پاسخ: مردم می توانند مستقیماً هر نوع انتقاد و پیشنهاد سازنده ای را به شورا ارائه بدهند.

۱۶٫ دیدگاه شما در استفاده از تجربیات اعضای شورای قبلی بالاده چیست؟

پاسخ: به قول ضرب المثلی بالادهی « بازار که رنگیه. از کوچه اش پیداست ».

۱۷ . دیدگاه شما در استفاده از مشورت های مدیران، نخبگان، بزرگان، انجمن فرهنگی سادوا، ستاد یادواره شهدا، پایگاه بسیج و سایر متخصصان بالادهی چیست؟

پاسخ: با آغوش باز و صمیمانه پذیرای این مهم می باشم (شرکت در جلسات و همایش های محلی قبلی، موید پاسخ به سوال شما می باشد ).

۱۸ . جایگاه بانوان بالادهی (به ویژه نسل تحصیلکرده و  دانشگاهی که بسیار علاقمند به پیشرفت و آبادانی بالاده هستند)، برای همیاری با شورای اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ: برای رسیدن به اهداف نهایی و ترقی و پیشرفت بالاده، به کمک و یاری همه افراد روستا به خصوص خواهران و مادران در زمینه های مختلف نیازمندیم.

۱۹ . دیدگاه شما برای مشارکت جوانان در امور بالاده و همیاری با شورای اسلامی چیست؟

پاسخ: پیشاپیش علاقه مندی و ارتباط نزدیک بنده با جوانان طی موفقیت و قهرمانی تیم فوتبال بالاده در بازی های یادواره شهدا که تابستان ۱۳۹۱ در روستای قلعه برگزار شده بود، به اثبات رسیده است.

۲۰ . چنانچه بخواهید برای بالاده « دهیار» انتخاب کنید، دهیار باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

پاسخ: دهیار باید دارای توان اجرایی و جایگاه مردمی باشد.

۲۱ . چقدر خود را ملزم به پیگیری امور مردم در روستای بالاده و ادارات کیاسر و ساری می دانید؟

پاسخ: صد در صد باید پیگیر امور مردم باشم.

۲۲ . واکنش شما در مقابل انتقادات دیگران (که همیشه هم وجود دارد) چگونه خواهد بود؟

پاسخ: انتقاد سازنده باعث پیشرفت بالاده می شود.

۲۳ . آیا به مردم اطمینان می دهید که در انتخاب شما، یکی از بهترین گزینه ها را انتخاب کرده اند و امیدوار به بهبود شرایط عمومی بالاده باشند؟

پاسخ: بلی.

۲۴ . چنانچه حرفی با مردم دارید، بیان کنید. (حداکثر در ۱۰ سطر)

پاسخ: شنیده شده است که افرادی بنای انتخاب را بر اصل طائفه ای و فامیلی عنوان نموده اند، اینجانب در میان همه طائفه ها بستگانی دارم  و لذا مبنای انتخاب را باید بر اساس شایستگی و درایت شخص قرار دهیم نه طائفه ای و فامیلی. مطلب بعدی شهرت و یا پست یا هر عنوانی که شخص آن را به دنبال خود یدک می کشد ملاک نمی باشد بلکه دلسوزی و پیشرفت بالاده ملاک می باشد. مطلب آخر اینکه ملاک حال فعلی، برخوردها و فعالیت فعلی شخص نمی باشد بلکه دلسوزی، فداکاری و فعالیت و شرکت در حل مشکل بالاده در سوابق شخص مد نظر می باشد.

در پایان: « دست در دست هم دهیم به مهر –  وطن خود را کنیم آباد »

با تشکر فراوان از مسئول سایت سادوا

……………………………………………………………………………………..

سایت سادوا: با سپاس از جناب آقای سیدرسول هاشمی که به پرسش ها پاسخ گفته اند، برایشان آرزوی موفقیت و تندرستی داریم.

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۵ خرداد ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام خدمت مدیریت سایت و آقای هاشمی
امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشید و مهمتر اینکه امیدوارم برای آبادانی بالاده موفق و پیروز باشید.
با کمک هم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و دلسوز و شجاع بالاده خود را آباد خواهیم کرد.
با تشکر

باسلام / آقای هاشمی بالاده را عقب مانده تر از روستاهای مجاور خواند، بنظر من عقلانی نبود. در ضمن بودجه چند دهه کجا می باشد که میخواهد از آن استفاده کند؟ و از همه مهم تر هر کسی خواسته و یا ناخواسته باید از تجربیات شوراهای گذشته کمک بگیرد نه اینکه اینچنین به آنها توهین کند.
…………………………………………….
سادوا: با سلام. البته در مصاحبه آقای هاشمی، هیچ توهینی نسبت به شوراهای قبلی دیده نمی شود.

با سلام مجدد به آقای آزموده
پاسخ ایشان « بازار که رنگیه. از کوچه اش پیداست » به جز توهین معنی دیگری دارد. شاید بنده مفهوم ضرب المثل بالادهی رو نفهمیدم.
………………………………………….
سادوا: از این ضرب المثل می توان معنایی دوگانه ( مثبت و منفی) برداشت کرد. انتظار داریم نامزدها به طور واضح و صریح به سوالات پاسخ بدهند تا سوء تفاهمی پیش نیاید.

باسلام -سوال من از سایت سادوا
نظر شما در مورد بومی بودن شخص کاندیدا چگونه است؟
کسی که در تمام سال در بالاده زندگی می کند و از همه اتفاقات و مشکلات آن با خبر است یا کسی که به اقتضای شغل یا وابستگی دیگر در آینده امکان زندگی همیشگی در بالاده را ندارد با توجه به اطلاعی که دارم شامل شخص بومی می شود؟
………………………………..
سادوا: با سلام. بومی به کسی گفته می شود که در بالاده ساکن دائمی باشد.

آقای هاشمی در درایت و شجاعت شما شکی نیست و این را میدانم که از انجام وظایفی که بشما محول میشود خوب بر می آیید.
امیدوارم موفق باشید.

سوال من از سایت سادوا. چرا بقیه کاندیداهای تایید شده بالاده که یقیناً بنای کارشان بهسازی بالاده می باشد، تا به حال به سایت شما مراجعه نکرده اند و نقطه نظرات خودشان را برای مردم بیان ننموده اند تا مردم بتوانند تا حدودی با توجه به شناخت حال و گذشته آنها بتوانند فرد مورد اعتماد خود را انتخاب نمایند؟
……………………………………………..
سادوا: مدیر سایت به ۹ نفر از کاندیداها که موبایل داشتند پیامک داده است. ۳ نفر جواب دادند، دو کاندیدای ساکن بالاده اینترنت ندارند، دو نفر دیگر هم قرار است در روزهای آینده جواب بدهند. جواب بقیه را هم امیدواریم هر چه زودتر دریافت کنیم.

سلام آقای آزموده. چراسانسور می کنید؟ نظری که دیروز دادم را نمایش بدین لطفاً.
………………………………….
سادوا: سلام به همه خوانندگان گرامی سادوا: بارها اعلام کرده ایم که پیام های حاوی توهین، تهمت، بداخلاقی، اختلاف برانگیز و … بر اساس سیاست های کلی سایت سادوا تایید نمی شود. آقا اسحاق! یادداشت های پیاپی شما نیز در این مقوله می گنجد و از انتشار آنها معذوریم. چنانچه نقدی بر عملکرد یک نامزد دارید لطفاً با ارائه مدرک و سند و با ذکر نام واقعی و شماره تلفن تان برای ما بفرستید تا مورد بررسی قرار گیرد. وگرنه انتظار نداشته باشید هر شخصی بدون ذکر نامش هر چه بر علیه کسی نوشت را تایید کنیم. امیدوارم قانع شده باشید.

با سلام خدمت کلیه دلسوزان بالاده. اولاً تمام هم و غم ما فقط از روی دلسوزی و برای بالادهی بهتر، آبادتر، منسجم تر و دور از هر نوع اصطحکاک باشد. دوماً عاجزانه به عنوان یک جوان خواهش می کنم دیگر دست از منیت، خود بزرگ بینی و حکومت و سلطه بر دیگران و ماهی گرفتن از آب گل آلود پرهیز کنید. به امید روز ۲۴ خرداد روز انداختن برگ رای شرافت و سر بلندی برای بالاده عزیز٫ با تشکر از مدیریت سایت سادوا

عاشق و دلسوخته بالاده گفت

۲ . چه ویژگی های مثبتی برای عضویت در شورای اسلامی بالاده دارید؟
پاسخ: سکونت دائمی در بالاده – قاطعیت در عمل – استقلال فکری کامل- اعتقاد و عمل به دوری از تنش ها و اختلافات.
با سلام :
منظور این بزرگوار از اختلافات چه بوده است ؟؟!!

سلام آقای آزموده. درود بر شما. شما تو پیام اول من تهمت و توهین و….. دیدین؟ حرف حقیقت تلخه. بزارین مردم بدونن. اون سندی هم که می گین خیلی مشهوده. نیازی به گفتن نداره. با تشکر از زحماتتون.
……………………………………………..
سادوا: رویکرد سایت سادوا رویکردی فرهنگی است و جایگاه انجمن فرهنگی سادوا چنین اجاه ای را به ما نمی دهد که هر پیامی را که بار حقوقی دارد، در سایت منتشر کنیم.

واقعا جالبه …

سید رسول هاشمی گفت

باسلام خدمت سایت سادوا وهمه عزیرانی که پیام گذاشتند
در جواب سوال عاشق و دلسوخته بالاده:
برای روشن شدن این موضوع نیاز به ملاقات حضوری می باشد.
لازمه همکاری با چنین مشارکت عمومی و بهسازی محل دامن زدن به حاشیه ها این گونه نمی باشد.
با تشکر فراوان از مدیریت سایت سادوا.

با سلام.
آقای اسحاق شما چه چیزی رو می خواهی ثابت کنید؟
به جای این همه حرفها، فکری اساسی برای آبادی محل بکنید.
با تشکر از سایت سادوا

سید رسول هاشمی گفت

با تشکر از مدیریت سایت سادوا
قابل توجه آقای اسحاق. تلفن بنده ۲۴ ساعته پاسخگوی همه سوالات عزیزان می باشد.

با سلام خدمت سایت سادوا
نمی دونم آقای اسحاق چی می خواد؟ همه باید برای آبادی بالاده تلاش کنیم.

با سلام
مثل اینکه باید در بالاده مناظره مطبوعاتی برگزار شود . جالب شد !!!!
……………………………………………….
سادوا: سلام. اگر کسی بانی و مجری این پیشنهاد شما شود ما هم استقبال می کنیم.

با سلام و احترام نسبت به همه کاندیداها و نظرات خوانندگان.
به نظر این حقیر بعضی از دوستان هنوز نمی دونن که نظر نوشتن با نقد شخصیت دیگران و تسویه حساب های شخصی تفاوت داره. هر کاندیدی که باهاش مصاحبه شده شماره تلفن خودشون رو هم دادن تا آقا اسحاق و یا هر کسی دیگه بتونه باهاشون تماس بگیره و حرف دلشو بزنه. اینکه در محیط اینترنت هر چی بنویسن و توقع داشته باشن آقای آزموده تاییدش کنه خیلی خودخواهانه هست. مگه میشه هر کی بر علیه هر کی هر چی نوشت تایید بشه؟!! فردا بر علیه اسحاق چیزی نوشتن باید تایید بشه؟
خوشحالم که آقای آزموده به خوبی این نظرات تفرقه انگیز رو مدیریت می کنن.
……………………………………………………..
سادوا: سلام جناب کاردگر و از نظر لطف شما سپاسگزاریم. ما هم معتقدیم که نظرات باید بدور از هر گونه توهین و یا تهمت باشد و مطمئناً چنین نظراتی تایید نخواهد شد. کسانی هم که معترض به این کار سادوا هستند ایمیل و تلفن و نام واقعی خود را بنویسند تا در مورد آن گفت و گو کنیم.

سلام. من مدیریت و درایت آقای آزموده رو تحسین میکنم. امیدوارم در تمام مراحل زندگیشون موفق باشن.
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
……………………………………………
سادوا: سلام و سپاس از محبت شما. سادوا متعلق به همه بالادهی هاست و هر آنچه در آن نوشته و منتشر می شود آینه ای از فرهنگی ما بالادهی هاست.

بنده از از درایت و پاسداری جناب آقای آزموده از حریم و فضای سالم سایت کمال تقدیر و تشکر را دارم. لازم به یادآوریست که یکی از عوامل موثر ماندگاری و موفقیت سایت سادوا و سلامت آن، بیداری و بصیرت مدیریت و کاربران فهیم و مدقق سایت می باشد. لذا از تمام عزیزان اهل قلم و نظر همولایتی استدعا دارم جهت هر چه غنا بخشیدن به کمک سایت تشریک مساعی فرمایند.
…………………………………..
سادوا: جناب توبه سلام. یقیناً محبت و همکاری و یادآوری های دوستانه عزیزانی چون حضرتعالی، ما را در سالم نگه داشتن سایت رهنمون خواهد بود. همواره دستان پر مهر همه کسانی که یاریگر ما باشند را به گرمی می فشاریم.

سلام. یه سوال از دوستان دارم. از عزیزانی که نظر میدن چند نفرشون برای آبادانی بالاده اومدن بالاده رای دادن؟