یادمان شهید عبدالخالق خاسب، هفتمین شهید بالاده / بمناسبت ۲۳ مهر سالگرد شهید خاسب/ عبدالخالق خاسب فرزند رمضان در سال ۱۳۳۹ در یک خانواده مذهبی متولد شد. دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در محل سکونت خانواده در روستای حسین آباد بهشهر (محل سکونت خانواده اش) به پایان رسانده و دوره متوسطه را در هنرستان فنی بهشهر ادامه داد. شهید خاسب در امور فرهنگی روستای حسین آباد از جمله تأسیس کتابخانه و شکل گیری نهاد بسیج سهم به سزائی داشته و همچنین در انجمن اسلامی محل و شورای بسیج روستا نیز عضو بوده و در مبارزه با منافقین جنگل آمل شرکت داشت. دوره آموزش رزمی سپاه را در پادگان المهدی چالوس گذرانده و سپس در تاریخ ۱۳۶۱/۰۴/۱۷ در تیپ کربلا به مناطق جنگی اعزام گشت و در عملیات رمضان شرکت داشت. همیشه از پروردگار خود طلب شهادت می کرد و برای این خواسته خود اشک می ریخت و سرانجام تقدیر و سرنوشت چنین بود که در تاریخ ۱۳۶۱/۰۷/۲۳ در سن ۲۲ سالگی به هنگام مأموریت سپاه در منطقه بهشهر و در حادثه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم نمود و به سوی معبودش شتافت.

پیکر پاکش در بهشهر تشییع و در گلزار شهدای حسین آباد به خاک سپرده شد. از شهید یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است. شهید خاسب هشتمین شهید منطقه دوسرشمار و هفتمین شهید روستای بالاده (چهاردانگه ساری) است.

فرازی از وصیت نامه شهید: روزی که عضویت در سپاه را قبول کردم برایم مثل روز روشن بود که روزی شهادت هم دارد ولی بقول امام « مسلمانان از شهادت نمی ترسند، مکتبی که شهادت دارد اسارت ندارد ».

 

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

نقل از کتابچه ویژه یادواره شهدا، ۱۳۹۰/ بالاده

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۲ مهر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

یاد و خاطره شهدا گرامی باد.

سیداسماعیل ساداتی گفت

درود بر روان پاک شهدای اسلام.