گزارش دیدار با خانواده معظم شهیدان عبدالخالق خاسب و عباس دهبندی/ نقل از وبلاگ تندیس بسیج بالاده/ خداوند عزیز را شاکریم بخاطر عمری که به ما عطا فرمود تا بار دیگر رسم خدمتگزاری به شهدا و خانواده های آنان را بجا بیاوریم. این بار نیز همانند دیدارهای قبلی، گلزار شهدای حسین آباد وعده گاه دوستداران شهدا بود. عصر جمعه (۲۶ مهر ۹۲) با حضور بر مزار پاسدار شهید عبدالخالق خاسب، یاد او را در دل زنده کرده و رسم ادب را بجا آوردیم. مزار مطهر شهید بوسیله نوجوانان عزیز ابوالفضل محمدزاده (فرزند مسیب) و سید محمدحسین رضوی (فرزند میریحیی) با گلاب شستشو داده و با گل تزیین داده شد. حاضرین نیز با نثار فاتحه یاد و خاطره آن عزیز سفر کرده را گرامی داشتند.

در ادامه نیز خدمت خانواده محترم شهید خاسب رسیدیم. صفا و صمیمیت خانواده خاسب ما را مشتاق تر کرده بود تا دقایق بیشتری را در خدمت این پدر و مادر زنده دل باشیم. در ابتدای دیدار وصیتنامه شهید بزرگوار توسط برادر منصور علینژاد قرائت شد. حلقه زدن اشک در چشمان مادر شهید نشان از سوز دل آن بزرگوار داشت. حدود ۳۰ سال پیش در چنین ایامی پیکر پاک فرزندش بر روی دست های مردم این منطقه به سمت جایگاه ابدی اش رهسپار بود و شاید داشت به آن ایام سخت اما غرور آفرین و پر بهجت فکر می کرد. شاید هم در چهره مهمانانش، صورت فرزند عزیزش را تجسم می کرد. پدر با ذوق شهید نیز مجلس گردانی کرد و شعری در خصوص شهید و شهادت برای ما قرائت فرموده و از حضور اهالی بالاده اظهار تشکر نمود. برخی از ما را می شناخت و برخی را نیز نمی شناخت، اما با همه یکسان برخورد می کرد. برخوردی گرم و مهربان که انسان دلش نمی خواست از جمع آنها جدا شود. اما چه باید می کردیم که در گلزار شهدای زاغمرز، امام جمعه محترم زاغمرز منتظر دوستان بودند. طی هماهنگی هایی که با امامت جمعه زاغمرز حاج آقا موسوی تبار بعمل آمده بود، ایشان ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه عصر بر مزار شهید عباس دهبندی منتظر ما بودند. علیرغم میل باطنی مان از خدمت پدر بزرگوار و مادر گرامی شهید خاسب خداحافظی کردیم و به رسم یادبود عکسی نیز انداختیم و به اقتضای سنت سابق تمثال مبارک امام راحل و امام خامنه ای را خدمت آنها تقدیم نمودیم تا برای همیشه به یادمان بماند که این انقلاب بی نام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و اینک نائب خلف اش سکاندار این حرکت الهی است.

به اتفاق امام جمعه زاغمرز، دو تن از اعضای شورای اسلامی زاغمرز و عزیزان همراه بر سر مزار شهید عباس دهبندی حاضر شدیم. حاج آقا موسوی تبار زحمت شستشوی سنگ مزار این شهید بزرگوار را کشیدند و فاتحه ای نیز نثار روح بلند آن شهید کردند. در ادامه امام جمعه زاغمرز، دقایقی را در خصوص عظمت مقام شهدا و اهداف آنان مطالبی ایراد فرمودند. البته حاج آقا بعلت نزدیک شدن به زمان اذان مغرب و ادای فریضه نماز جماعت از جمع ما جدا شدند و ما به اتفاق دوستان همیشه همراه، خدمت خانواده محترم شهید دهبندی رسیدیم. فرزند بزرگوار شهید از دوستان استقبال کردند تا ما هم لحظاتی را در خدمت این خانواده محترم باشیم. پس از قرائت فاتحه، آقای منصور علینژاد وصیت نامه این شهید را خواندند سپس آقای رضا دهبندی در مورد خصوصیات شهید عباس گفتند: “شهید نسبت به احترام به پدر و مادر اهتمام ویژه ای داشتند. انجام امورات عام المنفعه در محل نیز از اولویت های اول زندگی ایشان بود. شهید همیشه رساله توضیح المسائل حضرت امام را در «دوش توره» خود (کوله ای پشمی که چوپانان با خود همراه می برند) نگهداری می کرد و مطالعه می نمود”. ا ینها خصوصیاتی بود که فرزند شهید عنوان نمودند. بلی شهدای ما با چشمانی باز شهادت را انتخاب کردند و نسبت به اهدافشان اشراف کامل داشتند. اینگونه بود که از مرگ در راه خدا بیمی نداشتند و مشتاقانه با به بازی گرفتن مرگ، شهادت را انتخاب کردند.

با یاری خداوند دو دیدار دیگر با خانواده های محترم شهدا را به انجام رسانده و چشم به آبان ماه داریم تا شهید شعبان کاظمی نیز ما را به منزلش دعوت نماید.
“ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتابل احیاء عند ربهم یرزقون. “
“از قبول زحمت امام جمعه محترم و معزز زاغمرز، بالادهی های عزیز و اعضای شورای اسلامی زاغمرز که در این دیدار نیز با ما شرف حضور داشتند کمال تشکر را داریم”.

تصاویر دیدار با خانواده شهید بزرگوار عبدالخالق خاسب 

 

تصاویر دیدار با خانواده شهید عباس دهبندی 

 

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱ آبان ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
سیداسماعیل ساداتی گفت

سلام.با تشکر از سادوا که مانند همیشه این حرکت بسیجیان بالاده را انعکاس می دهد.
اجرکم عندالله.
“”عید غدیر خم بر سادات بالادهی مبارک باد.”"
سیداسماعیل ساداتی.