16 Shahidanیادمان شهید رسول علی نژاد / بمناسبت ۲۱ بهمن سالگرد شهادتش/ رسول  فرزند اصغر در سال ۱۳۳۶ دیده به جهان گشود و هنوز دوران کودکی را می گذرانید که خانواده اش از روستای برگه ساری به روستای لَلـه مرز بهشهر مهاجرت کردند. شهید دوران تحصیلات ابتدایی را در دبستان بوعلی حسین آباد بهشهر گذراند و به علت درگذشت پدر و مادر، برای تامین هزینه زندگی خانواده روزها کار می کرد و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان سعدی بهشهر بصورت شبانه ادامه داده و در سال ۱۳۵۸ موفق به کسب دیپلم گردید. شهید قبل از پیروزی انقلاب نوارها و اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) را در سطح روستاهای منطقه بهشهر پخش می کرد و یکی از مبارزان سرسخت علیه رژیم طاغوت شاهنشاهی بود. با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران در آمد و هم زمان به فعالیت های انقلابی در منطقه دوسرشمار و روستای بالاده پرداخت که از یادگارهای شهید، راهپیمای های روز قدس و برگزاری مراسم یادواره شهدا ادر این منظقه  است. رسول در طول جنگ تحمیلی علی رغم داشتن همسر و دو دختر خردسال، همواره در جبهه ها حضور داشت و سرانجام در ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو عراق با بال و پری سوخته به دیدار معبود شتافت. پیکر پاکش با شکوه فراوان در شهر نکاء تشییع و در حسینیه باب الحوائج روستای للـه مرز بهشهر به خاک سپرده شد. از شهید دو دختر به یادگار مانده است. شهید علی نژاد سیزدهمین شهید روستای بالاده و نوزدهمین شهید منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو) بخش چهاردانگه ساری می باشد.

فرازی از وصیت نامه شهید: (برادرم) علی جان، در مراسم بنده مگذار منافقین شرکت کنند، یعنی آنهایی که تا دیروز چشم دیدن مرا نداشتند. در مراسم این حقیر سعی شود جریانات بازی نباشد چونکه یک سپاهی هستم و تابع خط امام، و حرام است در مراسم سخنرانان جریانی باشند.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

نقل از کتابچه ویژه یادواره شهدا، ۱۳۹۰/ بالاده

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
فریاد خاموش دختر شهید گفت

روحمان با یادشان شاد.

شهدای عزیز، چراغ هدایت ما هستند. روحشان شاد، یادشان گرامی و راهشان پررهرو باد.

یادش بخیر در سالهای جنگ در رزم شبانه با ما چه مهربانانه معاشرت داشت و چقدر در کارهایش جدی بودند و چقدر برای کوچک تر از خود احترام خاصی قائل بودند و چقدر برای پیروزی انقلاب اهانتها و توهین هایی را که متحمل نشدند و چقدر مورد ضرب و شتم دیگران قرار نگرفتند در وحله ای خودم شاهد صحنه ای بودم و بعداز چند روز با بزرگوار ی و متانت طبع همه آنها را مورد عفو واغماض و گذشت خویش قرار دادند. روحش شاد و قرین رحمت واسعه الهی باشد. داستان پیشگویی ایشان قبل از شهادتش در مورد پیدا شدن وصیت نامه اش در آخرین لحظات دفن پیکر مطهرش شنیدنی می باشد.
در بهار آزادی یاد و خاطره این شهید و تمامی شهدا را گرامی می داریم.
………………………………………………….
سادوا: یادش همیشه با خیر و بزرگی همراه است.
جناب آقای توبه عزیز٫ سلام. لطفاً داستان پیشگویی وصیت نامه اش را برای سادوا بفرستید تا منتشر شود. معتقدیم که فرهنگ شهید و شهادت با نشر یادمان شهدا و خاطرات و یادبودهایشان زنده تر خواهد ماند.

عین اله عالیشاهی گفت

شهید رسول علینژاد فردی خالص خستگی ناپذیر، بسیار پرانرژی، سازش ناپذیر، خادم انقلاب محکم و جدی در راه انقلاب، مرید امام خمینی، ساده و مردمی و حامی ضعفا، علاقمند به انجام کار خیر برای مردم بودند. بنده این سعادت را داشتم بصورت تنگاتنگ سالها با این شهید عزیز نشست و برخاست داشته باشم. بنابر این خصایصی که برشمردم با شناخت دقیق از ایشان بوده است.