گزارش برنامه دیدار با خانواده معظم شهید ولی اله کاردگر - تکمیلی + عکس / نقل از وبلاگ گالباغ شهدای دوسرشمار / مراسم دیدار با خانواده های گرامی شهدای بالاده که چندی است از سوی پایگاه شهدای بالاده تدارک دیده شده، در ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ در گلزار شهدای امامزاده عباس ساری بر مزار شهید کاردگر انجام شد. در این مراسم که حدود سی نفر از اهالی و خانواده های گرامی شهدای بالاده حضور داشتند، ابتدا سنگ مزار آن شهید غبار روبی و با گلاب شست و شو و عطرافشانی شد و پس از قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شهید کاردگر، حاضرین در این مراسم بر مزار مرحوم ابراهیم کاردگر پدر بزرگوار شهید کاردگر، شهیدان شعبان کاظمی و سیدغفار فلاح ( دامادهای شهید کاردگر) و جوان ناکام حامد کاظمی فرزند شهید کاظمی نیز حاضر شده و با قرائت فاتحه ای یادشان را گرامی داشتند.

پس از این مراسم، حاضرین به منزل شهید کاردگر رفته و با همسر، دختران و خواهرش (خانم حاجیه گوهر کاردگر همسر شهید کاظمی) نیز دیدار کردند. در این دیدار که مهندس ذبیح الله کاردگر و مهندس پورقاسم دامادهای شهید نیز حضور داشتند، آقای منصور علی نژاد وصیت نامه شهید کاردگر را قرائت نموده و سپس آقای سیداسماعیل ساداتی فرمانده پایگاه شهدای بالاده در مورد برنامه بازدید از خانواده محترم شهدا در سالگرد شهادت شان توضیحاتی داده و بیان داشتند که شهدای بالاده که در اسفند ماه به شهادت رسیده اند ( شهید ولی الله کاردگر، شهید سیدیحیی ساداتی و شهید باقرعلی کاردگر ) همگی ابتدا مفقود الاثر شده و پس از حدود ۱۲ سال پیکر پاک شان تشییع و بخاک سپرده شد. در پایان مراسم، لوح یادبودی از سوی پایگاه توسط حاج سیدمحمد ساداتی پدر بزرگوار شهید سیدیحیی ساداتی به خانواده شهید کاردگر اهدا شد. حاضرین پس از پذیرایی به سوی روستای شهید آباد ( تروجن ) بهشهر رهسپار شدند تا در برنامه بازدید از خانواده شهید سید یحیی ساداتی شرکت کنند.

لازم به ذکر است که خانم حوریه اسکندری مادر گرامی شهید کاردگر زمانی که ایشان فقط ۸ سال داشتند و خواهرانش نیز کوچک بودند به رحمت خدا رفت و پدر شهید کاردگر نیز در سال ۱۳۶۶ پس از سال ها چشم انتظاری برای فرزند مفقودالاثرش جان به جان آفرین تسلیم کرد. خدایشان بیامرزاد.

با تشکر از سرکار خانم مهندس نرگس کاردگر فرزند شهید کاردگر و جناب مهندس ذبیح الله کاردگر داماد آن شهید که این گزارش را برای ما ارسال کرده اند.

در باره شهید: شهید ولی الله کاردگر فرزند ابراهیم در ششم شهریور ۱۳۳۶ در خانواده ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. در سن ۸ سالگی مادر عزیزش را از دست داد. شرایط سخت حاکم بر زندگی باعث شد تا از دل و جان برای پیشبرد اقتصاد خانواده تلاش نماید. ادب، شجاعت، شهامت و شکیبایی از خصوصیات بارز اخلاقی شهید بود و به نماز اول وقت مخصوصاً در مسجد بسیارت أکید داشت. در طی عمر شریف و با عزتش زندگی ساده اما سرشار از خلوص و ایمانی را تجربه کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در تمام صحنه‌های آن حضور فعال داشت و با آغاز جنگ تحمیلی مشتاقانه به صفوف مجاهدان پیوست و با گذراندن دوره های آموزش نظامی و رزمی در سال ۱۳۶۲ با وجود داشتن همسر و ۲ دختر خردسال، به عشق معبود از هر وابستگی و تعلقی رهید و به مناطق جنگی اعزام گردید و در عملیات والفجر ۵ و در ادامه آن والفجر ۶ به عنوان آر پی جی زن شرکت داشت. آخرین نامه ای که از شهید کاردگر به خانواده اش به جای مانده مربوط به تاریخ ۱۳۶۲/۱۱/۲۷ می‌باشد و ایشان بعد از این تاریخ مفقودالاثر گردید. سرانجام بعد از ۱۲ سال انتظار خانواده، پلاک و لباس این شهید والامقام توسط گروه تفحص شهدا کشف و شناسایی شد و در تاریخ ۱۳۷۴/۴/۷ در مراسمی با شکوه در امامزاده عباس ساری و طبق وصیت خود شهید در کنار مزار شهید شعبان کاظمی (شوهر خواهر ایشان) به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید: خدایا! به ما توفیقی ده که در راه تو و همراه ولی تو کشته شویم و به فیض شهادت نائل آئیم.

 

عکس ها از وبلاگ تندیس شهادت

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

** پــــــدر آســمانـی**

پـــدر عزیزم:
یک قطره عشق به تو کنج دلـــم را گرفته
قطره ی چشمم حسرت وسعت دریایی تو را دارد
حسرت با تو بودنـ…
معنی حسرت رو توی هیچ کاغذی نمیشه نوشت …
روی هیچ صفحه ی سفیدی نمیشه تایپ کرد …
با هیچ زبونی نمیشه توضیح داد ….
حسرت خلاصه میشه تو همین فاصله ی من و تو پدر ….
فاصله ای که با هیچ چیز نمیشه پُرش کرد پدر همیشه خوبم …..
همیشه و تا ابد در قلبمی ……….
……………………………………………..
سادوا: یاد این پدر آسمانی همیشه در دل ما خواهد ماند؛ تا ابد. تا روزی که ما حسرت کشان پای از این دنیا بر چینیم. آری؛ یادش همیشه جاودان خواهد ماند.

محمدرضامحمدزاده (‏‎(shishah گفت

یالله / باسلام خدمت مدیر سایت سادوا و تمام سادوایی های عزیز
خواستم تشکر کنم از تمام بالادهی ها که در مراسم های خوبی که پایگاه بسیج بالاده زحمت آنرا می کشند شرکت کردند. کار خوبی است و من بعنوان یک جوان بالادهی کمتر با خانواده شهدا دیدار داشتم و این کار باعث شد تا بدانیم کسانی بودند که باعث شدند ما امروز در کشورمان احساس امنیت کنیم
متاسفانه اکثریت مردم از وجود سایت سادوا و تندیس شهادت اطلاعی ندارند یا … بهتر است اطلاع رسانی بیشتری شود و مردم هم در این مراسم بیشتر شرکت کنند.
باتشکر از آقای آزموده که زحمت زیادی می کشند. به زودی عکس پدرم و پدربزرگم را به برادرم (مصیب محمدزاده) میدهم تا آنرا به شما برساند
……………………………………………….
سادوا: با سلام و سپاس از محبت شما. سایت سادوا با سابقه ۵ ساله ای که دارد تا اندازه ای شناخته شده هست ولی وبلاگ تندیس شهادت با توجه به اینکه مدت زیادی از عمر آن نمی گذرد، نیازمند تبلیغ توسط مدیران آن وبلاگ هست.
از ارسال عکس نیز سپاسگزاریم. لطفاً هر چه زودتر به ویژه برای ارسال عکس مادران و مادربزرگ ها اقدام کنید.

سلام آقای آزموده، سال تولد پدر عزیزم ششم شهریور هزار و سیصد و سی و شش هست.
با سپاس از زحمات شما.
…………………………………………………
سادوا: با سلام و پوزش بخاطر این اشتباه و سپاس از یادآوری شما. اشتباه اصلاح شد.