16 Shahidanیادمان شهید اسماعیل پناهی / بمناسبت ۱۰ اردیبهشت سالگرد شهادتش/ اسماعیل فرزند رحمان در زمستان سال ۱۳۴۱ در یک خانواده مذهبی و عیالوار دیده به جهان گشود و به علت تقارن تولدش با عید سعید قربان نام وی را اسماعیل نهادند. اسماعیل پس از سپری نمودن تحصیلات و اخذ دیپلم در بهشهر، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بندر ترکمن درآمده و از آن نمونه پاسدارانی بودند که تنها به عشق الله و پاسداری از دین و به پیروی از قائد و امام خود همیشه پا در رکاب بودند، اخلاق و رفتار و منش و کردار ایشان در زندگی الگو و نمونه ای برای همه ما است. شهید پناهی با شروع جنگ تحمیلی چندین بار به مناطق جنگی اعزام شده و سرانجام در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ و در مرحله اول عملیات طریق القدس که منجر به آزادی خرمشهر گردید، بر اثر اصابت ترکش خمپاره در جاده آبادان – خرمشهر به فیض شهادت نائل آمدند و پیکر پاکش در بهشهر تشییع و در حیاط حسینیه باب الحوائج روستای لَلِـه مرز شهرستان بهشهر (محل سکونت خانواده اش) به خاک سپرده شد. شهید پناهی، ششمین شهید روستای بالاده و هفتمین شهید منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو) بخش چهاردانگه ساری می باشد.

فرازی از وصیت نامه شهید: برادرانم؛ راهم را که همان راه امام حسین (ع) است ادامه دهید. انشاالله. آرزو دارم به آنجایی سفر کنم که برادرانم شعبان (شهید کاظمی)، اسماعیل (شهید چهاردهی) و قربان (شهید توبه) عزیزم رفتند. پدرگرامی ام؛ به مردم بگویید که می خواهیم فرزندمان را در حیاط حسینیه دفن نمایم. حتماً این کارتان عملی شود.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

نقل از کتابچه ویژه یادواره شهدا، ۱۳۹۰/ بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام خدا بر شهیدان ! از صدر اسلام تا شهیدان انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس٫ روحشان قطعا متنعم از رحمت رحمانیه و رحیمیه الهی خواهد بود.

با سلام چون شما تنها سایت به روز در باره اخبار منطقه کیاسر و لنگر هستید آیا درسته که میگن قراره سمت کیاسر و اطراف لنگر مجتمع توریستی و پیست اسکی ساخته بشه؟
………………………………………………….
سادوا: سلام. سایت چهاردانگه نیوز اخبار بخش چهاردانگه و کیاسر را پوشش می دهد ولی ما تاکنون چنین خبری نشنیده ایم.

یاد شهید عزیزمان گرامی باد. او که استاد اخلاق ، صبوری، دلسوزی، وقار بوده استئ

اسماعیل عزیز به امام و ولایت عشق می ورزید و دوستدار خدمت به مردم محروم بوده است. او از اینکه بعضی ها راه امام را درک نمی کردند غصه می خورد. او از اینکه برخی شهدا را درک نمی کردند ناراحت می شد.

اسماعیل خداجو، حق طلب و مردم دار بود

خدایا ما را با اسماعیل محشور فرما

از همه هم رزمان و هم سنگران شهید عزیز پناهی و اهالی منطقه بالاده و لـله مرز که مراسم با شکوهی را برای یاد و خاطره شهدای لـله مرز برگزار کرده و یاد و خاطره آن شهید عزیز را گرامی داشتند، تشکر کرده و امید است که همه عزیزان از دعای خیر آن شهید عزیز و روح پاک پدر و مادر بزرگوارشان برخوردار شوند.