یادمان شهید محمد قاسم پور/ بمناسبت ۱۷ آذر سالگرد شهادتش/  شهید محمد (منصور) قاسم پور فرزند محمود (از خاندان توبه بالاده) در سال ۱۳۴۱ در یک خانواده مذهبی چشم به دنیا گشود. دوران تحصیلات ابتدایی را در روستای تنگه لته ساری (محل سکونت خانواده) و مقطع راهنمای و دبیرستان را در شهر ساری گذراند. پس از گرفتن دیپلم، برای یاری رزمندگان و اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل بی تابی می کرد و با اصرار  زیاد از خانواده می خواست که راهی جبهه شود و خانواده نیز پیشنهاد ادامه تحصیل را به او داده بود، ولی محمد جمله « شاید جنگ تمام شود » را به رخ خانواده می کشید. این ایده و تفکر مبارزه طلبی اش موجب شد تا به خدمت مقدس سربازی اعزام شود. دوران آموزش سربازی را به اتفاق ۱۱ نفر از دوستان هم محله ای در بیرجند استان خراسان گذراند و پس از طی دوران آموزشی و به قید قرعه از دوستانش جدا و به جبهه  اعزام شد. سرانجام پس از گذشت یک سال از خدمت سربازی و در لحظاتی قبل از اذان ظهر روز ۱۳۶۲/۹/۱۷ در جبهه گیلا نغرب بر اثر ترکش خمپاره دشمن متجاوز بعثی به شهادت رسید و پیکر مطهرش در تاریخ ۱۳۶۲/۹/۲۱ در شهر ساری تشییع و در روستای تنگه لته بخاک سپرده شد.
از خصوصیات اخلاقی شهید محمد قاسم پور عشق و علاقه فراوانش به آقا امام رضا (ع) بود و تصمیم داشت که با آمدن به مرخصی به پابوسی آن حضرت برود که هرگز به این آرزوی قلبی اش نرسید. از دیگر ویژگی های اخلاقی شهید قاسم پور باید به معرفت و مردانگی و شجاعت و رفاقت با افراد ضعیف و مستضعف اشاره کردکه در نزد اهالی روستای تنگه لته زبانزد بود. شهید در ورزش به خصوص فوتبال نیز دارای هوش و استعداد فراوانی بود و یکی از بهترین دروازبانان تیم محل بود. شهید قاسم پور هشتمین شهید روستای بالاده و یازدهمین شهید منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو) بخش چهاردانگه ساری می باشد.

فرازی از وصیت نامه شهید: از شهید محمد قاسمپور وصیت نامه ای بر جای نمانده است.

 

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

نقل از کتابچه ویژه یادواره شهدا، ۱۳۹۰/ بالاده

………………………………………………………………………………….

این مطلب بخاطر مشکل بوجود آمده در سرور سایت سادوا، بر اساس زمان در نظر گرفته شده برای انتشارش منتشر نشد و با عرض پوزش با سه روز تاخیر مجدداً در سایت قرار داده شده است.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۰ آذر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
امیر چهاردهی بالادهی گفت

باسلام
روحش شاد خدا بیامرزدش
آقای آزموده از شما هم برای انتشار این مطالب تشکر میکنم

مرتضی قاسم پور گفت

روحش شاد .
از اینکه از این طریق شهدا معرفی میشوند بسیار سپاسگزاریم .