16 Shahidanیادمان شهید سیدخلیل ساداتی / بمناسبت ۲۹ بهمن سالگرد شهادتش/ سیدخلیل  فرزند میرعباس در دوم فروردین ماه ۱۳۴۰ متولد شدند که در زمان تولد خانواده اش در روستای حسین آباد بهشهر سکونت داشتند. سید خلیل دوره ابتدایی را در مدرسه زیروان بهشهر گذراند و سپس در روستای سمسکنده ساری ادامه تحصیل داد ولی بعلت مشکلات اقتصادی خانواده ترک تحصیل نمود. شهید در یک خانواده متدین و متعهد رشد کرد و در غیرت و جوانمردی زبانزد عام و خاص بود. در اوایل انقلاب به عضویت سپاه پاسداران ساری درآمد و در چندین مرحله به جبهه اعزام شده که در مرحله آخر مجروح گردید و پس از بهبودی ،دوباره عازم جبهه شد. حتی روز سوم پس از ازدواجش نیز عازم جبهه گردید و در جبهه های ایلام، دهلران، مهران، سرپل ذهاب و قصر شیرین و سرانجام در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۶۲ در منطقه چنگوله بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر پاکش در شهر ساری تشییع و در روستای سمسکنده (محل سکونت خانواده) به خاک سپرده شد. از شهید یک پسر به یادگار مانده است. شهید ساداتی نهمین شهید روستای بالاده و چهاردهمین شهید منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو) بخش چهاردانگه ساری می باشد.

فرازی از وصیت نامه شهید: خدایا به ما توفیقی ده که در راه تو و همراه ولی تو کشته شویم و به فیض شهادت نائل آئیم.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

نقل از کتابچه ویژه یادواره شهدا، ۱۳۹۰/ بالاده

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
ساداتی تیله بنی گفت

خدا قوت آقای آزموده . این مطلب در وبلاگ پایگاه شهدای منطقه استفاده شده است .یاد و نام تمام شهدای منطقه برای همیشه تاریخ جاودان باد

سلام برادر
از این که پیوسته و آهسته می روی در طریق عشق و به ما می آموزی که گهی تند و گهی خسته نرویم؛ ممنونم. از نگاه عیقی که به مطلب شاه دزد داشتید هم ممنونم. حق با شما بود و من کمی جوگیر شده بودم و اصلاً غیرت نمی گذارد در جای دیگری به اسم ما جایی باشد. اخیراً کشف کردم در روستای رودبارک همه اماکن صحرای آنها با واوسر مشترک است و جالب است که بشنوی حتی جایی به نام واوسر دارند. رگه هایی از اشتراک تاریخی و فرهنگی. باید در اولین فرصت بروم و با چشم خودم ببینم که این واوسر رودبارکی ها چگونه است و جاهای دیگر!!!!
…………………………………………
سادوا: سلام امیرجان. هر وقت خواستی رودبارک بروی هماهنگ کن شاید من هم با شما آمدم. ضمناً با جناب مهندس رودبارکی مدیر مجتمع فرهنگی فمارا رودبارک که درست آن طرف بلندی های چهارنو بنا شده نیز ارتباط دوستانه ای دارم. بد نیست از مجتمع ایشان هم دیدن کنیم که کاری بس بزرگ انجام داده اند.