گزارش تصویری برنامه کوهنوردی ۳ آبان ۱۳۹۲ بالاده / بخش اول / عین اله آزموده/ طبق برنامه ریزی قبلی قرار بود سه گروه کوهنوردی سادوای بالاده، انجمن کوهنوردی کارکنان دانشگاه خوارزمی کرج و گروه کوهنوردی کانون بازنشستگان (تهران و کرج) در روز سوم آبان ۱۳۹۲ به قله شاهدژ بالاده در بخش چهاردانگه ساری صعود کنند. گروه ۸ نفره کرج ساعت ۶ با یک دستگاه مینی بوس از کرج و گروه ۳۵ نفره تهران نیز ساعت ۶ و نیم صبح دوم آبان با یک دستگاه اتوبوس از کرج و تهران به سمت سمنان حرکت کردند. این دو گروه در پاسگاه پلیس راه شریف آباد (پاکدشت) توقف کرده و اعضای گروه ها با هم آشنایی ابتدایی پیدا کردند. سپس در شهر ایوانکی نان و سایر لوازم برای صبحانه خریدیم.

حدود ساعت ۱۲ و نیم به دو راهی تلمادره (بخش پشتکوه چهادانگه ساری) رسیدیم و پس از نماز و خرید برای بازدید از چشمه آب معدنی سورت به سوی روستای قلعه سر و اروست رهسپار شدیدم. پس از یک ربع به پایین چشمه و با ۳۰ دقیقه پیاده روی به چشمه رسیدیم. هوا ابری و در ارتفاعات مه آلود و باران می بارید. اولین برف پاییزی نیز بر ارتفاعات دارکوه (داراب کوه) که در فاصله نزدیکی از چشمه واقع شده، نشسته بود. باد ملایم و سوزناکی می وزید و هوا بسیار سرد بود. (مطلب: چشمه آب معدنی سورت، گوهری قدر ناشناخته/ نوشته: عین اله آزموده).

قصد داشتیم پس از بازدید از چشمه سورت به سوی دریاچه زیبای الندان (واقع در ۲۰ کیلومتری غرب کیاسر) برویم که بخاطر طول مسافت، مه آلودگی و بارندگی هوا و نزدیکی به شب این برنامه را لغو  کردیم. ساعت ۴ بعدازظهر در رستوران تلمادره ناهار خوردیم و سپس به سمت سه راهی دامغان – سمنان – ساری حرکت کردم. در یک کیلومتری آنجا به سوی روستای بالاده رفتیم که با ۱۴ کیلومتر جاده شن ریزی و خاکی به منطقه دوسرشمار (روستاهای واوسرنو، میرافضل، تیله بن، بالاده، قلعه و پایین ده بخش چهاردانگه ساری) می رسد. جاده تا روستای واوسرنو و میرافضل شن ریزی و خوب است و پس از میرافضل و در منطقه جنگلی هنوز شن ریزی نشده و خاکی است که در بارندگی ها حتی در تابستان لغزنده و غیرقابل استفاده و حتی با زنجیر چرخ هم مشکل است.

هوا تاریک شده بود که به بالاده رفتیم و گروه کانون را در مسجد روستا و گروه خوارزمی و ۵ نفر از اعضای گروه سادوا در منزل یکی از اعضای این گروه جناب مهندس ذبیح الله کاردگر اسکان داده شدند که سپاس قلبی خود و دوستان را برای این لطف شان اعلام می داریم.

هوا به شدت سرد و مه – باران شدیدی باریدن گرفت. دوستان کانون بازنشستگان در مسجد برای برنامه فردا به مشورت پرداختند و آقای تبحری و خانم عطری (سرپرستان این گروه) به اضافه آقای آزموده (سرپرست گروه سادوا) شرایط جغرافیایی و آب و هوایی را برای دوستان توضیح دادند. در نهایت قرار شد در صورت مساعد شدن هوا، حدود ۱۵ نفر از کوهنوردان بهمراه گروه سادوا و خوارزمی به قله شاهدژ (۲۸۰۲ متر ارتفاع) صعود کنند و بقیه دوستان برای طبیعت گردی و گل گشت به چشمه و آبشار اِمِدوای پایین ده ( Emedva ) و در سه کیلومتری جنوب غربی بالاده و در دامنه رشته کوه چهارنو (با ۲۸۸۰ متر ارتفاع) رفته و پس از بازدید از امدوا به سمت روستای عالیکلا در شمال شرقی شاهدژ رفته و گروه کوهنوردان کانون نیز به آنها ملحق شده و برای بازدید دریاچه الندان بروند. (مطلب: رشته کوه چهارنو کمربند زمرّدین البرز / عین اله آزموده)

هم چنین از طرف آقای آزموده دو قطعه عکس (چاپ افست در ابعاد ۲۰ در ۲۰ سانتیمتر) از چشم انداز روستای بالاده با قله شاهدژ و رشته کوه چهارنو به همنوردان تقدیم شد. (مطلب: شاهدژ، نگین پرتلالو البرز/ عین اله آزموده)

عکس و گزارش: عین اله آزموده / از دوستان عزیز همنورد که از این سفر عکس گرفته اند درخواست می شود برای ما ایمیل کنند تا به نام خودشان و در قالب « روایت تصویری دیگری از این سفر » منتشر کنیم.

بعدازظهر پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۲ / چشمه آب معدنی سورت/ روستای اروست. بخش چهاردانگه ساری

برای جلوگیری از هرگونه تخریب رسوب های آسیب پذیر چشمه، اعضای گروه با پای برهنه در محوطه قدم زدند و عکس یادگاری گرفتند. امیدواریم سایر بازدیدکنندگان نیز این دوراندیشی و احتیاط را مد نظر داشته باشند.

گروه در کنار معدن سنگ پایین دست چشمه سورت برای تولد یکی از اعضای گروه کانون بازنشستگان تهران دور هم جمع شده و با خوردن شیرینی جشن تولد کوچکی برگزار کردند. ما هم به این همنورد گرامی تبریک می گوییم.

ساعت ۷ و نیم صبح جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ / چشمه سر بالاده/ گروه در حال رفتن به سوی چشمه و آبشار امدوا (مطلب: چشمه سر بالاده و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی آن/ عین اله ازموده – اسماعیل ساداتی)

دیدن گله گوسفند در پایین ده دره باعث شد تا دوستان از این حیوانات عکاسی کنند

پایین ده دره/ عکس یادگاری

منظره پاییزی پایین ده دره

خزه های سبز در جنگل پاییزی پایین ده

چشممه امدوا که آبش از زیر درخت کهنسال جنگلی بیرون می آید.

اطراف چشمه امدوا

آقای حمید دیانی از اعضای گروه سادوا در حال گفتن خاطره ای از گم شدن در جنگل چهارنو (برای خواندن این خاطره کلیک کنید)

عکس یادگاری در کنار چشمه امدوا/ در اینجا دوستانی از گروه سادوا برای دیدن اقوام شان به سوی روستای تیلک روانه شدند.

متاسفانه بنا بر دلایلی و احتمالاً بخاطر یخ بندان زمستان سال گذشته، مسیر آب چشمه به آبشار منحرف شده و آبشار را ندیدیم. برای دوستان همنورد دو تصویر از این آبشار که قبلاً گرفته شده را تقدیم می کنیم.

آبشار امدوا در تابستان

آبشار امدوا در زمستان (عکس: ارسلان بابایی/ دی ۱۳۸۶)


قارچ جنگلی. تاکید می شود کوهنوردان و طبیعت گردها هرگز از قارچ های جنگلی و کوهی برای خوردن استفاده نکنند. سم این قارچ ها بسیار کشنده است.

آقای خوئینی که زحمت ایاب و ذهاب گروه خوارزمی را کشیده اند، به همراه ما به امدوا آمدند.

قله شاهدژ در مه و برف

ارتفاعات رشته کوه چهارنو در مه و برف پاییزی

عکس یادگاری در پایین ده دره/ قله شاهدژ در پسزمینه دیده می شود.

عمه عالیه (ساداتی بالادهی و همسرش آقای عبدالله محمدی پایین دهی) که به مناسبت عید غدیر شیرینی و شکلات برای کوهنوردان آورده است.

عمه جان، عید شما مبارک. (عمه عالیه، فامیل نزدیک پدرم می باشند)

ارتفاعات چهارنو در برف و مه

قله شاهدژ از نمای جنوبی – بالاده

اتوبوس گروه کوهنوردی کانون بازنشستگان. به راننده عزیزش خسته نباشید می گوییم که در جاده های کوهستانی و صعب العبور، خودرو را تا بالاده هدایت کردند.

اعضای گروه کانون ساعت ۱۲ و پس از خداخافظی با ما به سوی روستای میرافضل و دوراهی فولادمحله حرکت کردند تا از آنجا به کیاسر و دریاچه الندان بروند. از بالاده تا دوراهی فولادمحله ۱۴ کیلومتر جاده شنی و خاکی و حدود نیم ساعت راه است. چند دقیقه ای نگذشته بود که سرپرست گروه تماس گرفته و اعلام کردند که بخاطر لغزندگی و گل آلود بودن جاده، اتوبوس در سربالایی تیله بن دره گیر کرده و نه می تواند جلوتر برود و نه می تواند دنده عقب بیاید.

اتوبوس در سر بالایی تیله بن دره. / عکس: آقای ایران پور که برای سایت سادوا ایمیل کرده اند. با سپاس از ایشان.

بنده به اتفاق دوست عزیزم آقای سیداصغر ساداتی و با برداشتن بیل و کلنگ، سوار وانتش شده و به محل رفتیم. خوشبختانه تا ما برسیم وزش باد شدید، زمین را تا حدودی خشک کرده بود. در همین موقع دو نفر موتور سوار بومی نیز که برای بازدید جاده به میرافضل رفته بودند، گفتند که جاده هر چه بالاتر بروید جاده لغزنده تر است و امکان رفتن نیست. به راننده پیشنهاد دادیم کمی بالاتر و البته به سختی دور بزند و از جاده آغوزگاله – کیاسر برود (یعنی راه و چاره دیگری نداشتیم). جاده آغوزگاله به کیاسر جاده ای بهتر و به دریاچه الندان نیز نزدیکتر است اما ۲۵ کیلومتر خاکی و شن ریزی و پیچ و خم های زیادی دارد و ۴ سال است که در دست بازسازی است. گیر کردن کف اتوبوس در چند نقطه از رودخانه ها (تیله بن دره و گت دره بالاده) و فاصله طولانی راه باعث شد تا زمان از دست برود. از جاده بالاده – کیاسر تا دو راهی فولادمحله حدود ۸۰ کیلومتر فاصله و با توجه به مه آلودگی هوا ۳ ساعت زمان لازم دارد. با این شرایط، امکان بازدید از دریاچه الندان هم میسر نشد و گروه کانون بازنشستگان پس از رسیدن به دو راهی قهوه خانه دارپشت کیاسر، به سمت سمنان حرکت کرده و ساعت ۱۱ شب به تهران رسیدند.

به همه این همراهان گرامی خسته نباشید گفته و امیدواریم خاطره خوشی از این برنامه داشته باشند و اگر مهمان نواز خوبی نبودیم و هم چنین کاستی ها و کمی ها را بر ما ببخشایند. (هر چند بخاطر نامساعد بودن هوا، امکان صعود به شاهدژ و حتی دیدن زیبایی های این قله و نیز دیدن دریاچه الندان هم برایشان میسر  نشد).

این سفر برای بنده همیشه با خاطرات خوش و توفیق پیدا کردن دوستانی خوب یادآوری خواهد شد.

با احترام/ عین اله آزموده / مسئول گروه کوهنوردی سادوای بالاده

……………………………………………………………………….

وبلاگ انجمن کوهنوردی کارکنان دانشگاه خوارزمی کرج

وبلاگ گروه کوهنوردی کانون بازنشستگان (تهران و کرج)

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۴ آبان ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام. روایت جالب و زیبایی داشتید از صعود و طبیعت گردی. خسته نباشید.

سید رضا حسین پور گفت

سلام به دوست و برادر عزیزم جناب آقای آزموده. به من و حتما به گروه کوهنوردی دانشگاه خوارزمی که خیلی خوش گذشت و اینکه به شما و آقا نعمت و آقا منوچهر و هادی خان و همچنین اکبر عمو زحمت زیادی دادیم و سعادتی بود از آشنایی با دیگر دوستان و از باب اسکان شب و اون شومینه داخل دیوار گلی و … خیلی زیبا بود و به یاد ماندنی.
از کتاب و عکس که هدیه گرفتیم از شما و آقا نعمت الله ممنونم.
صعود ما هم به قله شاهدژ توی برف پر خاطره و زیبا بود. درختان پاییزی هزار رنگ و درختان یخی در بالا دست عظمت پروردگار را به نمایش گذاشت.
از چشمه سورت نگو و نپرس که یه دنیایی داره برای خودش.
همیشه فکر می کردم این عکسها که تو ایمیلم می اومد برای خارج از ایران باشه ولی به چشم دیدم این همه زیبایی را.
آقای آزموده؛ بی زحمت گزارش صعود به قله رو هم از آقای بنفشه که دریافت کردید در ادامه گزارش ثبت کنید ممنون میشم. انشاالله تو برنامه های بعدی هم بتونییم همسفر باشیم.
قرار شد من همکاران دیگه خودم رو بصورت خانوادگی برای بازدید از چشمه و دریاچه بیارم سمت شما. باز هم ممنونم.
آملی ریکا: سیدرضا حسین پور – دانشگاه خوارزمی
……………………………………………
سادوا: دوست عزیز جناب حسین پور عزیز٫ اینگونه برنامه ها یقیناً به آشنایی هر چه بیشتر شما کوهنوردان با طبیعت زیبای زادگاه و دیار اهورایی ما بالاده منجر خواهد شد و برای ما نیز پیدا کردن دوستان جدید باعث افتخار است. کمبودهای پذیرایی را به بزرگی تان ببخشید. امروز که تلفنی با جناب آقای بنفشه صحبت می کردم چیزی در باره نوشتن گزارش نفرمودند ولی خودم تا یکی دو روز آینده بخش دوم گزارش تصویری این برنامه رااز مجموعه تصاویر زیبای شما (که بسیار هم از این لطف شما سپاسگزارم) خواهم نوشت و در سایت سادوا بارگذاری می کنم.
به امید اینکه این طبیعت زیبا باعث لذت بردن چشم و روح شما شده باشد.
با احترام/ آزموده / ساروی ریکا

با سلام. خدا قوت میگم به شما. آقای آزموده هر موقع که تلاش میکنم در کوهنوردی به شما ملحق شم قسمت نمیشه. از شما میخام که حتما مثل همیشه که زحمت می افتید اطلاع رسانی می کنید، این اطلاع رسانی ها همیشه پا بر جا باشه. بی نهایت سپاسگزار از لطف شما.
……………………………………………
سادوا: سلام جناب رضوی. از لطف شما سپاسگزارم. متاسفانه دوستان بالادهی به ویژه جوانان کمتر به طبیعت گردی و کوهنوردی در زادگاه آباء و اجدادی خود رغبت نشان داده اند و از این بابت واقعاً جای تعجب و گلایه دارد. هر هفته مردمانی از دورترین نقاط ایران به بالاده و شاهدژ می روند؛ چندی پیش از مشهد، دو هفته پیش از اصفهان، هفته پیش از همدان، این هفته از تهران و کرج و هفته های بعد نیز گروه هایی به بالاده و شاهدژ می روند و رنج سفر چند روزه را تحمل می کنند تا از زیبایی های بکر طبیعت لذت ببرند ولی ما قدر این موهبت الهی را نمی دانیم.
امیدواریم در برنامه های دیگر از حضور پرشور و گرم جوانان بالادهی بر سر ذوق بیاییم. اطلاع رسانی های ما همیشه در سایت سادوا و به صورت پیامک ویژه برای همه دوستانی که تاکنون در برنامه های ما شرکت کرده اند، می باشد.

هادی علامه قاسمی گفت

سلام و خسته نباشید و خداقوت به تیم با اراده صعود کننده به قله زیبای شاهدژ. طبق وعده های نصفه و نیمه حقیر قرار بوده که در این صعود شرکت داشته باشم ولی مثل همیشه متأسفانه قسمت نشد (البته کوتاهی شد)
انشاء الله در برنامه های بعدی. خواستم بپرسم این گروه بازنشستگان همان تیم ۱۰ نفره آقا و ۴ نفره خانم از بازنشستگان پخش و پالایش نفت تهران بودند یا نه؟ با به قله دیگه ای صعود کردند؟ تعداد ۱۴ نفر از بازنشستگان پخش و پالایش تهران در مورخ دوم و سوم در شرکت نفت ساری مهمان آن شرکت بودند و برنامه صعود به یکی از قله های منطقه ساری را داشتند (البته خدمات پذیرائی از آن تیم رو در دو روز برعهده داشتیم). در پایان امیدوارم افتخار شرکت در برنامه های بعدی صعود به شاهدژ به سرپرستی آقای آزموده را داشته باشم.
………………………………………
سادوا: سلام جناب علامه. ما هم از اینکه دوستان عزیز بالادهی همراه ما نبودند افسوس می خوریم. ( البته همیشه). این گروه از تهران و کرج بودند و آن گروهی که گفتید نبودند.
انشاء الله در صعودهای بعدی همراه ما باشید و ما هم خوشحال می شویم در خدمت شما بالادهی های عزیز باشیم.

سلام به مردم خوب و نازنین روستای بالاده و سلام به شما آقای آزموده
از میزبانی خوب شما کمال تشکر را دارم. خاطره خوب و خوش منطقه شما به خاطرات زیبا و خوشی که از بقیه نقاط سرزمین کهن ایران زمین در ذهنم نقش بسته بود پیوست و خاطره خوش مسیر زیبای شاهدژ به خاطرات زیبای قلل استوار سرزمین دوست داشتنی ام ایران ملحق شد. انجمن کوهنوردی کارکنان دانشگاه خوارزمی برای تمامی دوستان خوب منطقه بالاده ساری و اعضای گروه کوهنوردی سادوا آرزوی سلامتی و موفقیت می نماید. ای کاش آقای چهاردهی می توانست عشق من و اعضای انجمن کوهنوردی دانشگاه خوارزمی را به صعود به قله شاهدژ درک می کرد و با ما کمی رو راست تر بود. بهر حال از زحمات ایشان و تمامی دوستان و به ویژه شخص شما کمال تشکر را داریم. انشاءالله گزارش این برنامه را برای شما ارسال خواهم نمود. همیشه سرفراز / همیشه بر فراز . ارادتمند شما. رضا بنفشه
………………………………………………
سادوا: سلام جناب بنفشه عزیز٫ خوشحالیم که در کنار شما بودیم و خوشحالتریم که زیبایی های طبیعت دیارمان به خاطرات زیبایی برای شما تبدیل شده است. امیدواریم در صعودی دیگر بر فراز شاهدژ باشیم. از بابت خوب راهنمایی نکردن آقای چهاردهی نیز متاسفم. شاید اگر هوا مناسب بود ( و همانطور که قرار هم بوده) بنده نیز همراه تان به شاهدژ صعود می کردم و با انتخاب مسیر درست، یقیناً خاطره بهتری برای شما رقم می خورد. منتظر گزارش شما هستم تا هر چه زودتر در سایت قرار دهم. برای دوستان عزیزم در گروه کوهنوردی خوارزمی آرزوی تندرستی و بهروزی دارم. ارادتمند شما/آزموده

ساداتی تیله بنی گفت

خدا قوتتان باد. بسیار عالی بود. چنان شدم که انگار با شما بودم. امید وارم که همگی سالم و تندرست باشید.
……………………………………
سادوا: سلام. ای کاش جایتان هیچ موقع در اینگونه برنامه ها خالی مبادا.

سلام به شما دوست بزرگوار آقای آزموده،
خوش به حالتان که در جمع دوستان خوش بودید. امیدوارم که جای ما را هم خالی کرده باشید. متاسفانه بنده علیرغم میل باطنی به دلیل مشکلاتی نتوانستم شما دوستان را همراهی کنم. اگر چه از مدتها قبل برای آن برنامه ریزی کرده بودم.
امیدوارم که به همه ی دوستان به ویژه به مهمانان عزیز خوش گذشته باشد.
موفق و پیروز باشید.
………………………………………..
سادوا: سلام. جای شما و همه دوستانی که گفتند و نیامدند واقعا خالی بود.

سلام به شما همنورد بزرگوار آقای آزموده. و سلام و درود گرم ما را به مردم خوب و نازنین روستای بالاده برسانید. سفر به سرزمین زیبای مازنداران بخصوص دیدار از زیبایی های چشمه سورت و روستای بالاده و بخش چهاردانگه برای ما بسیار هیجان انگیز و مسرت بخش بود. برای ما بسیار خوشحال کننده بود در کنار روستائیان زحمتکش شب خاطر انگیزی را گذارندیم.
برای ما بسیار زیبا بود که همنوردان عزیز آن روستا عاشق کوه و دشت، عاشق محبت و کمک به همنوردان خود بودند.
تحمل زحمات و دادن جا و اسکان شب، کمک به رهایی اتوبوس از گل و راهنمایی مردم مهربان بالاده برای ادامه مسیر گروه کانون بازنشستگان واقعاً ستودنی بود. نگرانیهای مردم و حسرت آنها از داشتن یک جاده خوب واقعاً ما را شرمنده کرد.
ما از زحمات تک تک اهالی مهربان روستای بالاده، اعضای گروه کوهنوردی سادوا و بخصوص برادران آزموده و برادران دیانی که با کمک و راهنمای و تعریف خاطرات خود، برای ما کلاس کوهنوردی در دل طبیعت گذاشتند و تشکراز آفای سیداصغر ساداتی راننده وانت که تا آخرین لحظه برای اینکه اتوبوس ما بسلامت به مسیر خود ادامه دهد، و تشکر از موتورسواران بومی که با مهربانی ما را از یک حادثه ناگوار نجات دادند و تشکر از عمه عالیه و همسرش آقای محمدی که همچون یک مادر مهربان، آغوش گرم خود را به روی ما کوهنوردان گشودند در حالیکه کوهنوردان خسته از یک سفر دل انگیز بر می گشتند و به آخر ده رسیده بودند، پذیرایی عمه عالیه و مهمان نوازی او اشک شوق را در چشمان خسته کوهنوردان جاری ساخت.
فقط می توانیم بگویم درود بر شرف این مردم مهربان خطه مازندران و تشکر از کسانی که نام آنها را نمی دانیم ولی ما را تنها نگذاشتند.
زحماتی که به هموطنان عزیز و زحمتکش دادیم با هیچ زبانی قابل جبران نیست. فقط می توانیم آرزو کنیم که روزی برسد تا جوانان دیگر مناطق هم با روی آوری به ورزش سالم و فرحبخش طبیعت گردی و کوهنوردی از نعمتی که در کنارشان است استفاده کنند و همچون شماها مشوق و راهنمای دعوت به دیدار از مناطق خود شوند.
آقای آزموده بسیار تشکر از شما که دیدار از دیار خطه مازندران را برای ما مهیا کردید. به امید همسفری در سفرهای دیگر. ایران پور.
…………………………………………..
سادوا: درود بر جناب ایران پور عزیز و همه دوستان گرامی این برنامه. شاید آنچه در توان ما بوده را نتوانستیم در مهمان نوازی انجام بدهیم و آنچه انجام داده ایم نیز وظیفه ای بود که مهمانان عزیزی چون شما بر گردن ما دارند. امیدواریم همیشه تندرست باشید و یقیناً رد پای مهربانی تان در جای جای طبیعت بکر این دیار ماندگار خواهد بود.
به امید سفری دوباره و دوستی و مهربانی های بیشتر/ ارادتمند شما/ آزموده

سید مجید موسوی گفت

سلام جناب آقای آزموده. از عکسهای زیبای شما که از کوهنوردی داخل سایت سادوا قرار گرفت بسیار تشکر می کنم و همچنین آرزوی موفقیت در امور سایت سادوا برای شما دارم و معرفی فرهنگ و موقعیت بالاده از طریق این گروه و سایر گروها کار بسیار خوب شماست که بالاده عزیزمان را بهتر بشناسند.
………………………………….
سادوا:‌ آقا مجید عزیز سلام. جایتان خیلی خالی بود. از لطف همیشگی شما سپاسگزاریم. به امید در کنار هم بودن در برنامه های بعدی تا از فراز شاهدژ نظاره گر تاریخ کهن دیارمان باشیم.

درود بر جناب آقای آزموده. در آغاز یزدان را سپاس میگویم که فرصتی دیگر داد تا زیبایی های نادیده اش را نه با چشم چهره که با چشم جان ببینم. بوی خاک به شبنم آغشته بالاده، آسمان آبی لاجوردی که پرستوهای شادی را به پرواز میخواند، جنگلهای رنگین کمانی، شاهدژ پرنیان سپید بر سر و رهنمایی کارآزموده به نام آقای آزموده میزبان مان بودند. بسیار زیبا بود. همه چیز و همه جا و همه کس خوب و مهربان بودند. عکسهای خاطره ساز موجود در سایت، زمان تیزپا و گریزان را وادار به نشستن کرد. در این سفر، عکسهایتان بسی چشم نواز، همیاری تان بسی آموزنده، همفکری تان بسی رهگشا، همگامی تان بسی امنیت برای گروه به همراه داشت. از سوی خودم و از سوی همه همنوردانی که در این سفر دو روزه همدل با من، از زیبایی ها و خوبی ها سرشار شدیم از شما سپاسگزاری می نمایم.
اینک ما و دنیایی خاطره زیبا
اینک ما و نشستن در کلاس درس میزبانی شما
اینک ما و آموختن شیوه ی پاسداری از یادگارهای خاک خورده سرزمین مان
اینک ما و کوشش برای نگهداشت داشته های مان
اینک ما و پیشکش دیباچه ای دل نوشته از سپاس
و سپس … شما و پذیرش این پیشکش
هماره شادزی – قربانی
……………………………………………………………
سادوا: سلام به شما همنوردان عزیز که با صبوری و بلند نظری و مهربانانه بر دیار ما گام نهادید و رد قدم های مهربان تان را در این وادی ثبت کردید. رسم ما مردم کوهستان این است که میهمان را بهتر از خود گرامی بداریم. هر چند دست مان خالی باشد.
فرزند کوچک بالاده را بیشتر از این شرمنده لطف و بزرگواری و جملات زیبای تان نفرمایید.
انشاءالله در سفری دیگر و در فصل بهار، بتوانیم محبت های شما را با پیشکش کردن و دیدن زیبایی های طبیعت جبران کنیم.
با احترام. ارادتمند شما/ آزموده

سلام آقای آزموده عزیز٫ خاطرات و تصاویر از منطقه دوسر شمار در یک روز پائیزی در هوای سردو برفی بسیار جالب بود. راستی با توجه به مذاکرات قبلی و برنامه این کوهنوردی فرصتی مهیا گردیده بود تا ما هم در روز جمعه به روستای میرافضل بیاییم و در یک زمان محدود یک خسته نباشی و خدا قوت به شما و خوش آمد به مهمان های گرامی بگویم که با یک شرایط جوی غیرمنتظره مواجه شدیم. هوا سرد و مه در کوههای اطراف، زمین گل و لغزنده بود. از دوستان و بستگان که جویای شرایط شدیم اظهار داشتند که شب قبل هوا بسیار سرد بود و بارش باران همراه با برف داشتیم که اثراتش هم کاملا محسوس بود. لذا تا نزدیکی سرازیری جاده ارتباطی معرف به «پلنگ خاک» آمدیم و چون شناختی که از وضعیت موجود داشتیم به ناچار از ادامه راه منصرف شده و بعد از مدتی توقف و استراحت در یکی از محدوده های واوسر، به سمنان برگشتیم. خلاصه ما هم آزروی سفری خوش برای مسافران، رفع مشکلات جاری منطقه، سفر مجدد اما بدون دغدغه برای این گروه کوهنوردی را داریم.
……………………………………………..
سادوا: سلام جناب محمدی عزیز٫ شما هم خسته نباشید. خیلی دوست داشتم تا با دوستانی از همه روستاهای منطقه دوسرشمار در کنار هم می بودیم. متاسفانه شرایط جوی ناپایدار منطقه غیرقابل پیش بینی است. امیدوارم در برنامه های بعدی در کنار هم باشیم. از لطف شما سپاسگزارم. ارادتمند شما/ آزموده

جناب آقای آزموده/ سفر خاطره انگیز واحساس رضایت کوهنوردان کانون تنها تشکر از زجمات شما هموطنان خونگرم بالاده می باشد. موفق باشید. ایران پور
برای اطلاع بیشتر به سایت گروه کوهنوردی کانون مراجعه کنید
http://kanoonekooh.blogfa.com/

درود و سپاس به جناب آزموده که یکی از شیرین ترین خاطرات کوه پیمائی و طبیعت گردی ما را رقم زدند .زبانمان قاصر است برای قدردانی از این همه لطف و مهربانی که شما و سایر اهالی خونگرم و بامحبت روستاهای منطقه و بویژه روستای بالاده به ما داشتید. زیبائی های منطقه وصف ناشدنی است و مطمئنم تا مدتها از خاطرمان نخواهد رفت. برای اعضای گروه کوهنوردی کانون بازنشستگان آشنائی با شما و سایر همنوردان گروه سادوا و همقدم شدن با شما عزیزان افتخار بزرگیست. برای شما مهربانان آرزوی سربلندی و سلامتی دارم.
…………………………………………………….
سادوا: سلام جناب تخیری عزیز٫ ما هم از اینکه یک شب میزبان شما دوستداران طبیعت و کوهنوردان گرامی بودیم خوشحالیم. امید که در آینده ای نزدیک صعودی زیبا و خاطره انگیز به شاهدژ داشته باشیم. آرزوی ما لذت بردن شما عزیزان از زیبایی های طبیعی این منطقه است. ارادتمند شما/ آزموده

همین ابتدا خسته نباشید میگم به جناب آزموده و بقیه عزیزان گروه کوهنوردی انجمن فرهنگی سادوا! از مجموع گزارش و یادداشت های هموطنان بخوبی پیداست که برنامه ریزی و هماهنگی برای اون تعداد از کوهنوردان اون هم در شرایطی غیرمعمول و هوایی ناهمراه چقدر سختی باید تحمل کرد، ولی حقیقت اینه که همین مشکلات هست که خاطره میسازه، انسان ها رو به هم نزدیک میکنه و ما رو برای یه زندگی اجتماعی آماده میکنه.
با شناختی که از دوستان عزیز بالادهی بخصوص برادران آزموده دارم مطمئنم که تمام کارها رو با جون و دل انجام دادند و این سفر با عشق برای خدمت و میهمان نوازی انجام شده.
برای عکسهای زیبا و گزارش سفر که به تمام جزییات پرداخته صمیمانه سپاسگزارم، در آرزوی دیدار مجدد همه عزیزان هستم.
…………………………………………..
سادوا: سلام آقا جهانگیر عزیز٫ سپاس از محبت شما. جایتان در این برنامه واقعاً خالی بود و هر جا فرصتی دست می داد از خاطرات صعود قبلی که با شما بودیم تعریف کردم. هر چند نتوانستیم به قله صعود کنیم ولی دل ما همیشه کنار شما بوده و هست.
امیدواریم در صعود بعدی همپای شما عزیز مهربان و دوست داشتنی باشیم. اراتمند شما. آزموده

سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای آزموده/ با دیدن این تصاویر زیبا دلتنگیم برای بالاده دوست داشتنی ام بیشتر و بیشتر شد. امیدوارم بتونم در صعودهای بعدی شرکت کنم. ممنون بابت عکسها. موفق و موید باشین.
…………………………………….
سادوا: سلام. سپاس از محبت شما. پس از اینکه اعلام حضور کرده بودید خیلی امیدوار بودم شما هم حضور می یافتید. چه کنیم که توفیق هم قدمی با شما را نداریم. امیدواریم در صعودهای بعدی در خدمت شما و همه دختران خوب بالاده باشیم.

استاد آزموده از خدا میخوام ۱۲۰ سال زنده باشین مارو ببرین شاهدژ …
……………………………………….
سادوا: سلام جناب ویرایی. جای شما در این برنامه واقعا خالی بود. در سفرهای بعدی هم در حدمت شما هستیم.