خبرهایی تازه و خوش از جاده واوسر+ چند پیشنهاد و پرسش/ چندی پیش نمایندگان محترم روستای واوسر (روستاهای واوسرنو و میرافضل) جهت روشن شدن تکلیف جاده شرقی منطقه دوسرشمار (از دو راهی فولادمحله تا روستای میرافضل) به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر، با جناب آقای میرشفیعی معاون راه روستایی وزارت راه و شهر سازی دیداری در تهران داشته اند که گزارش «دیدار نمایندگان شورای اسلامی روستاهای میرافضل و واوسرنو با معاون راه روستایی وزیر راه» از وبلاگ «وطنم واوسر» نقل می شود: « نمایندگان شورای اسلامی روستا های میرافضل و واوسرنو با معاون راه روستایی وزیر راه و نماینده وزیردر انجمن خیرین راه و ترابری جناب آقای  مهندس میرشفیع در تاریخ ۱۳۹۲/۱۲/۲۱ دیدار کردند. این دیدار که با حضورجناب آقای قنبری و جناب آقای فتحی و همکاران در دفتر کار جناب آقای مهندس میرشفیع در آن وزارتخانه صورت گرفت در خصوص پیگیری بهسازی و روکشی  آسفالت جاده  دسترسی به روستاهای واوسرنو و میرافضل از جاده اصلی سمنان، ساری مذاکره  شد و موضوع طی صورتجلسه ای تنظیم و جهت مراحل بعدی در دستور کار و پیگیری لازم قرار گرفت. نمایندگان محترم پس از این دیدار ضمن ابراز رضایت و خرسندی از قول همکاری و مساعدت معاون راه روستایی وزیر اظهار امید واری نمودند که در آینده نزدیک بتوانند با مشارکت ( اهالی روستا، خیرین و نهادهای متولی) نسبت به شروع این پروژه اقدام نمایند.»

هم چنین پیرو این دیدار، اطلاعیه ای در تاریخ  ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ در وبلاگ وطنم واوسر منتشر شد: « دعوت شورای اسلامی روستای میرافضل (واوسر) جهت مشارکت و همکاری» با پیگیری شورای اسلامی روستاهای میرافضل و واوسرنو و با موافقت معاون راه روستایی وزیر راه و شهر سازی پروژه زیر سازی و رو سازی با بتن غلتکی (RCC) از ابتدای آسفالته محور اصلی سمنان – ساری، به روستاهای واوسرنو و میرافضل حدود ۱۰ کیلومتر در دست اقدام  می باشد. شورای اسلامی روستای میرافضل (واوسر) از اهالی محترم این دو روستا و خیرین محلی و منطقه ی دوسرشمار دعوت به مشارکت و همکاری می نماید. تلفن تماس: ۰۹۱۱۳۵۵۶۷۳۰ جناب آقای حاج عین ا… قنبری »

جلسه ای نیز در روز جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ برای پیگیری این موضوع تشکیل شد که این گزارش با عنوان اولین جلسه عمومی اهالی روستاهای واوسرنو و میرافضل (واوسر) از وبلاگ وطنم واوسر نیز منتشر می شود: « اولین جلسه عمومی اهالی روستاهای واوسرنو و میرافضل (واوسر) برگزار شد که گزارش آن از وبلاگ وطنم واوسر نقل می شود: « این جلسه عمومی که با حضور حداکثری اهالی روستاهای واوسرنو و میرافضل در روز جمعه مورخ ۹۳/۱/۱۵ در مسجد امام خمینی (ماکروویو) شهر نکا در خصوص آسفالت جاده از سه راهی فولادمحله به روستا های واوسرنو و میرافضل راس ساعت ۹:۳۰ برگزار گردید.  جلسه ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط آقای صابر فتحی آغاز شد و بعد از آن جناب آقای حاج عین الله قنبری و حاج نعمت الله فتحی از طرف شورای اسلامی ضمن خوش آمدگویی به حضار، گزارشی از پیگیری ها انجام شده توسط شورا بابت این پروژه ارائه نمودند. جناب آقای قنبری همچنین از اجرایی شدن این پروژه در آینده ای نزدیک خبر دادند و گفتند به همین منظور در تاریخ ۱۰فروردین ماه ۹۳ معاون فرماندار و مدیر کل راه استان از محل پروژه بازدید نمودند و در خصوص هماهنگی و اجرای این طرح اقدامات و تصمیمات لازم صورت گرفت. وی همچنین اظهار داشتند در صورت همکاری و مشارکت اهالی در پرداخت ۱۵ درصد مبلغ از هزینه کل، انشاالله از ابتدای اردبیهشت ماه ۹۳ پروژه زیرسازی توسط نهادهای متولی و انجمن خیرین وزارت راه آغاز می شود و طبق برنامه زمان بندی بعد از اتمام زیر ساخت از اوایل تیرماه این پرو ژه در اختیار مجری طرح جهت روسازی با بتن غلتکی  (RCC) قرار می گیرد. در این خصوص نیز خانم مهندس رضوی مجری طرح پیرامون مسائل فنی و قرارداد تنظیمی با وزارت راه صحبت هایی داشتند و به پرسش های حاضرین پاسخ دادند.  در ادامه حجت الاسلام آقای شیخ قاسم شعبانی و حجت الاسلام آقای شیخ محمد فتحی سخنانی پیرامون اهمیت این طرح، مزایا و مشارکت عمومی سخنانی ایراد فرمودند و در پایان با نظر و توافق حاضرین مقرر گردید هر فردی که دارای واحدمسکونی در روستا می باشد مبلغ پانصد هزار تومان در این طرح مشارکت نماید و یک کارگروه با محوریت شورا وضعیت، مبلغ و نحوه ی دریافت از سایرین یعنی (مالکین زمین های مسکونی محدوده ی روستا و حریم جاده ) را بررسی و اعلام نمایند. در پایان شورا  اسلامی از همه عزیزانی که در این جلسه حضور داشتند تقدیر و تشکر نمودند جلسه ساعت ۱۲:۳۰ با پذیرایی مختصر و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید. لازم به ذکر است که طبق بر آورداولیه، هزینه کل این طرح مبلغ یک میلیارد تومان می باشد که سهم اهالی روستا ۱۵ درصد و مابقی یعنی ۸۵ درصد از محل اعتبارات دولتی، انجمن خیرین وزارت راه و خیرین محلی تامین می گردد.»

………………………………………………………………………………..

سادوا: ضمن سپاس فراوان از زحمات نمایندگان محترم واوسر برای پیگیری وضعت این جاده و حصول نتیجه ای مقرون به اقدام، و نیز سپاس از جناب آقای محمدی مدیر محترم وبلاگ وزین وطنم واوسر برای اطلاع رسانی، ابراز امیدواری می کنیم که این جاده هر چه زودتر بهسازی و آسفالت گردد تا رنج و مشقت مردم این دیار کمتر شود. با توجه به گزارشات منتشر شده، چند پشنهاد و سوال نیز مطرح می شود که امیدواریم نمایندگان محترم واوسر با صحه صدر و جهت آگاهی و در جریان قرار گرفتن و مشارکت بیشتر اهالی محترم منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن،  قلعه، میرافضل و واوسرنو بخش چهاردانگه ساری) به آنها پاسخ دهند:

۱ . آیا نمایندگان شوراهای اسلامی ۴ روستای دیگر منطقه یعنی بالاده، پایین ده، تیله بن،  قلعه نیز در این جلسات حضور داشتند و یا در جریان این اقدامات هستند که بتوانید با همکاری آنها کارها را سریعتر و بهتر پیش ببرید؟

۲ . آیا بهتر نبود همه اهالی ۶ روستای دوسرشمار در این طرح عمومی منطقه ای مشارکت می داشتند تا با مشارکت بالاتر، بودجه مشارکتی بیشتر و زمانی زودتر به نتیجه برسد؟

۳ . آیا سهم مشارکت مالی برای مردم و خیرین ۴ روستای دیگر منطقه نیز در نظر گرفته شده است؟ سهم آنها چقدر است؟

۴ . مردم دیگر روستاها و خیرین چگونه می توانند برای مشارکت در این پروژه کمک مالی نمایند؟

۵ . اگرشماره حسابی برای این پروژه افتتاح کرده اید، لطفاً اعلام نمایید تا از طریق پیامک سامانه سادوا و نیز سایت سادوا و سایر سایت های منطقه به اطلاع مردم دوسرشمار برسانیم.

جواب: شماره حساب ۴۷۲۶۶۳۸۷۳۱ بانک ملت بنام نمایندگی شورای اسلامی روستای میرافضل (واوسر) آماده دریافت کمک های مالی می باشد.

۶ . مشکل عمده این جاده  دقیقاً از روستای میرافضل تا  بالاده می باشد که با کمترین بارندگی راه اهالی ۴ روستای دیگر مسدود می گردد. ضمن ابراز خوشحالی از دسترسی اهالی واوسر به جاده آسفالته،  آیا طرحی برای ادامه آسفالت این جاده تا ۴ روستای دیگر منطقه نیز در دست پیگیری دارید؟

با سپاس٫ مدیریت سایت سادوا

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۱ فروردین ۱۳۹۳