پایان تعمیرات آشپزخانه تکیه بالاده در آغاز ماه محرم ۱۳۹۰

با نزدیک شدن به ماه محرم، تعمیرات آشپزخانه تکیه بالاده به پایان رسیده و استفاده از آن برای پختن خوراک در شبها و روزهای ماه محرم نیز آغاز شده است. طبق اظهارات آقای محمد آتنی مفرد عضو شورای اسلامی بالاده، « هزینه این تعمیرات تا حدود ده میلیون تومان برآورد شده که مبلغ دو نیم میلیون تومان آن از محل اعتبارات فرمانداری ساری تامین گردیده و بقیه هزینه را تعدادی از اهالی بومی و غیر بومی بالاده تقبل کرده اند ».

وی ضمن تشکر از همه کسانی که  در ساخت و تعمیرات بنای آشپزخانه زحمت کشیده اند، اظهار داشت: « عده ای از اهالی بومی و غیر بومی بالاده علاوه بر کمک مالی، به میزان ۳ روز یا بیشتر و بدون دریافت دستمزد کار کردند، عده ای کارهای فنی مثل آرماتوربندی، بنایی، لوله کشی، جوشکاری ، حمل مواد ساختمانی و … را انجام دادند و در این کار خیر همکاری کرده اند که جا دارد از یک یک انان تشکر و قدردانی کنم. با پایان یافتن تعمیرات، پخت و پز مراسم ماه محرم امسال در این آشپزخانه انجام خواهد شد و سختی های پخت و پز سال های قبل که در هوای سرد و در فضای آزاد توسط بانوان بالادهی انجام می شد، برطرف می گردد».

لازم به ذکر است که مساحت آشپزخانه تکیه بالاده ۱۱۶ متر مربع و در ضلع جنوبی تکیه واقع شده  که سال قبل و امسال دیواره و سقف آن احداث گردید و در مراسم یادواره شهدای منطقه دوسرشمار که امسال (۶/۵/۱۳۹۰) نیز مورد استفاده قرار گرفت اما تعمیرات داخلی آن باقی مانده بود. لازم به ذکر است که زمین آشپزخانه که قبلاً منزل مسکونی تعدادی از اهالی بوده، به تکیه بالاده اهداء شده و ثواب آن نثار روح اموات شان باشد.

اسامی کسانی که در ساخت و تعمیر آشپزخانه تکیه بالاده همکاری کرده اند، به شرح زیر است:

آقای حاج سیدمحمد ساداتی پدر بزرگوار شهید سیدیحیی: کمک مالی

آقای حاج نعمت حسین پور: کمک مالی و نیز خرید سنگ فضای داخلی آشپزخانه

آقای ولی الله گلدوست (بالاده) :حفر چاه و کمک در دیگر کارها

آقای میرشعبان ساداتی (فرزند میرقربان/ سمسکنده): خرید تیرچه و بلوک

آقای محمد دهبندی (فرزند علی / زیروان ): آرماتوربندی

آقای شکر آتنی مفرد (فرزند مرحوم ابراهیم / بالاده) و آقای نعمت اله دهبندی ( فرزند کریم / روستای یکه توت ): ایزوگام سقف و فنی آشپزخانه

آقای محمد شیردل (فرزند رحمان / روستای للـه مرز): جوشکاری در و پنجره ها

آقای سیدحسین ساداتی (/ فرزند مرحوم میرتراب/ بالاده): امور بنّایی.

آقای سید حسن ساداتی (فرزند سیدحسین/ بالاده)

آقای سیدجعفر ساداتی (بالاده) و خانواده اش

آقای سیداسماعیل ساداتی (فرزند سیدجعفر/ بالاده)

آقای مسعود چهاردهی( فرزند یداله / زیروان)

آقای حسن اسماعیلی عضو شورای اسلامی بالاده

آقای قاسم اسماعیلی (فرزند حسن/ بالاده)

آقای رضا دهبندی (نوه میرآقاجان ساداتی / زیروان)

آقای سید ربیع ساداتی (فرزند مرحوم سیدمحمد/ بالاده)

آقای محمدآتنی مفرد عضو شورای اسلامی بالاده

هم چنین از همه خانواده های محترم بومی بالاده که همواره مسئولیت کارهای عمومی روستا را با جان و دل بر دوش می کشند و نیز دیگر عزیزانی که نامشان از قلم افتاده (و پوزش ما را بپذیرند)  تشکر می شود و امیدواریم اجرشان با سیدالشهدا (ع) باشد.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

انجمن فرهنگی سادوای بالاده مراتب سپاس و قدردانی خود را از همه کسانی که در ساخت و تعمیر آشپزخانه تکیه بالاده (که سال های سال یکی از مشکلات اصلی پخت و پز مراسم شهدا و ماه محرم و یا مراسم ترحیم در بالاده بوده) تلاش و یاری کرده اند،صمیمانه اعلام داشته و برای همه این عزیزان آرزوی تندرستی در پناه آقا ابا عبدالله الحسن (ع) را دارد.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۶ آذر ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
ساداتی تیله بنی گفت

خداوند به همه شان خیر دنیا و آخرت عطا فرماید. کاری بس عالی را انجام دادند