هفتمین حضور بخشدار چهاردانگه در منطقه دوسرشمار / آقای مهندس اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه در جمع بسیجیان و اعضای شورای پایگاه های حوزه حضرت ابوالفضل (ع) تلمادره در منطقه دوسرشمار و روستای تیله بن حضور یافت. در این جلسه که با هماهنگی آقای کاووسی فرمانده حوزه حضرت ابولفضل (ع) تلمادره در تاریخ پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۱ و به میزبانی پایگاه بسیج شهدای امامزاده میرافضل منطقه دوسرشمار ( روستاهای بالاده، پایین ده،  تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو بخش چهاردانگه ساری) در روستای تیله بن و در مسجد موسی بن جعفر (ع) این روستا برگزار شده، جمعی از فرمانده هان و اعضای شورای پایگاه های حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل (ع) تلمادره حضور داشتند. آقای امینی بخشدار چهاردانگه طی سخنانی در باره مسائل و مشکلات بخش چهاردانگه و منطقه دوسرشمار عنوان کردند که « مسئولیت و خدمت به مردم یک افتخار بزرگ است ولی مهمتر از آن چگونگی ایفای وظیفه است که بتوانیم در نزد خداوند و مردم سربلند باشیم ».

  آقای امینی با اعلام این مطلب که بخش چهاردانگه بزرگترین بخش استان مازندران از لحاظ وسعت است، عنوان کردند «این عامل و همچنین پراکندگی روستاهای این بخش مانع از پوشش کامل امنیت این منطقه از طرف نیروی انتظامی است. به ویژه منطقه دوسرشمار که از مرکز بخش هم دور بوده و راه مناسبی هم ندارد». ایشان در مورد سرقت کابل برق در منطقه دوسرشمار و نرم آب دوسر در آبان ۱۳۹۰ گفت: این سارقان مدت ۷ سال بود که این منطقه و همچنین دیگر مناطق بخش چهاردانگه را قرق کرده و موجب سلب امنیت اهالی شده بودند و کابل های برق این مناطق را سرقت می کردند که با هوشیاری نیروهای بسیج و طی یک عملیات شبانه توسط نیروی های انتظامی سه نفر از ۴ سارق دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی داده شده اند. (البته طی گفتگویی که اینجانب ( علی نظری – سایت دوسرشمار ) با آقای محمد آتنی مفرد عضو شورای اسلامی و معلم روستای بالاده داشتم ایشان عنوان کردند که ما برای تحویل کابل های سرقت شده و جایگزینی آنها با مراجعه به اداره برق کیاسر و ادارات مربوطه در این زمینه نامه نگاری ها و رفت آمد های زیادی انجام دادیم و در آخر هم بعد از چند ماه، آن میزان که لازم بود را نیز در اختیار ما قرار ندادند).( لینک خبر سرقت کابل های برق دوسرشمار و نرماب)

بخشدار چهاردانگه در ادامه گفت: بخش چهاردانگه با وجود این که افراد با نفوذ در سطح استان و کشور دارد و نیروی انسانی در این دو سطح را تامین می کند جای تاسف است که این بخش این محرومیت ها را داشته باشد. در این رابطه با اعلام حضور آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه استان مازندران در شهر کیاسر در روز پنجشنبه ۲۷ مهر ماه ۹۱ در جمع روحانیون این بخش اعلام همکاری و مساعدت در رابطه با محرومیت زدایی بخش چهاردانگه مطرح شده است.

 

آقای امینی در ادامه با اعلام این خبر که در آینده نزدیک گردهمایی بزرگ نخبگان علمی بخش چهاردانگه برگزار خواهد شد، عنوان کرد که این حرکت و گردهمایی کمک زیادی در حل مشکلات منطقه با کمک نخبگان علمی و هم اندیشی این گروه با مسئولین بخش خواهد کرد. وی در ادامه خبر داد که در آینده نزدیک نماز با شکوه جمعه هم در بخش چهاردانگه و در شهر کیاسر با انتخاب و فرستادن امام جمعه برگزار خواهد شد.

بخشدار چهاردانگه با اعلام این خبر که روستای ایول که روستای بهایی نشین بخش چهاردانگه بوده کاملاً از وجود این فرقه ظاله پاکسازی شده و سه روستای بهایی نشین دیگر این بخش یعنی روستاهای شعبان خیل، روشنکوه و کاندِس بن نیز به زودی پاکسازی خواهند شد.

آقای امینی هم چنین بیان داشتند که سیل اخیر صدمات و خسارات زیادی به بخش چهاردانگه وارد کرده و روستاهای بخش چهاردانگه از جمله روستاهای باباکلا به طور کامل و روستاهای چالو، ورنام، چورت، شیشک، مزده و بندبن خسارت زیادی دیده و راه ارتباطی روستای بندبن تاکنون باز نشده است. ایشان عنوان کرد که همه امکانات و تجهیزات شهرستان ساری و حتی استان مازندران برای کمک به حادثه دیدگان سیل شهرستان بهشهر فرستاده شده و تا چند روز آینده یک دستگاه گریدر به منطقه اعزام خواهد شد تا پس از بازسازی راه  مناطق بالادست به سمت منطقه دوسرشمار حرکت کند و مشکلات راه ارتباطی این بخش مرتفع شود. همچنین ایشان از آقای سیدمیکائیل موسوی تیله بنی که با یک دستگاه بیل مکانیکی شخصی اقدام به بازسازی راه روستاهای منطقه کرده اند، تشکر کردند. (گزارش تصویری سیل بهشهر ۲۲/۷/۱۳۹۱)

مهندس امینی در باره بهسازی راه منطقه دوسرشمار گفتند: همانطوری که قبلاً هم خبر داده بودیم تاکیدی که آقای مهندس جلیل بشارتی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس مرکز توسعه ی روستایی و مناطق محروم کشور در روستای قلعه عنوان کرده بودند، مسیر دو راهی فولادمحله و مسیر آتنی تا منطقه ی دوسرشمار در طرح قرار گرفته و مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای آن در نظر گرفته شده است، اما در جریان باشید که شرایط اعتباری مملکت به گونه ای است که اکثریت پروژه های ما بایکوت بوده و راکت مانده و دلیل کار نکردن پیمانکاران در منطقه به خاطر عدم وجود نقدینگی است. البته در آینده نزدیک این مشکلات هم رفع خواهد شد. (لینک خبر گزارش برگزاری بیست و نهمین یادواره ی شهدای منطقه ی دوسرشمار)

وی در باره راه اندازی حانه بهداشت نیز گفتند: مشکل خانه بهداشت منطقه دوسرشمار با تخصیص زمین آن در روستای بالاده حل شده و زیربنای ساختمان آن نیز ریخته شده و قرار شد تا زمان پایان ساخت ساختمان بهداری، از ساختمان قدیم مخابرات استفاده شود و بهورز در آن مستقر شود.

بخشدار چهاردانگه عنوان کرد که بنده در ظرف ۱۷ ماه گذشته، این هفتمین باری است که به منطقه دوسرشمار آمده ام و درد دل شما را نیز همیشه در جلسات مسئولین مطرح می کنم. آقای امینی در پایان از پایگاه مقاومت شهدای امام زاده میرافضل روستای تیله بن و همه اهالی منطقه  دوسرشمار تشکر و قدردانی کردند.

در این گردهمایی آقای سید عقیل ساداتی تیله بنی فرمانده پایگاه شهدای امام زاده میرافضل و آقای کاووسی فرمانده  حوزه  مقاومت حضرت ابولفضل (ع) تلمادره نیز سخنرانی کردند.

 

 

سید عقیل ساداتی تیله بنی، فرمانده پایگاه شهدای امامزاده میرافضل منطقه دوسرشمار

 

 

 گزارش و عکس از علی نظری وب سایت دوسرشمار

……………………………………………………………………….

سادوا: ضمن سپاس از جناب آقای مهندس امینی بخشدار زحمتکش بخش چهاردانگه که همواره به مسائل و مشکلات منطقه دوسرشمار توجه خاصی داشته و دارند و امیدواریم با مساعدت ایشان و همکاری همه اهالی منطقه دوسرشمار شاهد کاهش مشکلات فراوان این منطقه باشیم.

هم چنین لازم به ذکر است که پایگاه بسیج ۳ روستای قلعه، پایین ده و تیله بن با نام «بسیج شهدای امامزاده میرافضل منطقه دوسرشمار» فعالیت می کنند و پایگاه بسیج شهدای بالاده و نیز بسیج روستاهای میرافضل و واوسرنو به صورت مستقل از این پایگاه ها فعالیت می کند. در این رابطه مطالب و مصاحبه ای در سال گذشته در سایت سادوا قرار داده ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

بسیج، ضرورتی برای منطقه دوسرشمار / بقلم عین اله آزموده

مصاحبه با مسئول پایگاه بسیج شهدای امام زاده میرافضل منطقه دوسرشمار

اتحاد و همدلی ضرورتی مهم در منطقه دوسرشمار / بقلم سیدعقیل ساداتی تیله بنی

جلسه ی هم اندیشی شورای پایگاه بسیج منطقه دوسرشمار

در باره بسیج امامزاده میرافضل دوسرشمار

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۹ مهر ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

جناب آقای آزموده باوجود دعوت آقای کاووسی و سیدعقیل ساداتی و اینجانب که حضوری خدمت آقای اسماعیلی به عنوان شورای بالاده رسیدم و عنوان کردم که این جلسه با حضورآقای بخشدار برگزارمی شود متاسفانه هیچ یک از دوستان بالادهی اعم از شورا و اعضای پایگاه شهدای بالاده در این جلسه به هر دلیلی شرکت نکردند.
در ضمن خدمت شما عرض شود که پایگاه شهدای امام زاده میرافضل منطقه دوسرشمار هیچ گونه اختلافی با پایگاه شهدای بالاده ندارد و هر دو پایگاه برای حفظ وامنیت منطقه دوسرشمار تلاش می کنند. با تماس تلفنی که باآقای کاووسی داشتم عنوان کردند که پایگاه شهدای بالاده در حوزه حضرت ابولفضل تلمادره فعالیت می کنند.
……………………………………………
سادوا: با سلام خدمت جناب نظری عزیز
اینکه چرا دوستان بالادهی ( شورا و بسیج ) در این جلسه شرکت نکرده اند را نمیدانم و خودشان باید پاسخ بدهند.
در باره اختلاف بین بسیج های منطقه دوسرشمار همانگونه که خودتان هم بهتر از من به این موضوع اشراف دارید اختلافاتی بین بسیج امامزاده میرافضل ( شامل قلعه و پایین ده و تیله بن ) و بسیج شهدای بالاده در نحوه مدیریت بسیج و اینکه زیر نظر کدام حوزه باشند وجود داشته و بنده با توجه به مستنداتی که در متن مطالب و مصاحبه ها وجود دارد و در زیر همین مطلب به عنوان لینک های مرتبط آورده ام به خوبی این اختلاف مشهود است. اگر اکنون این اختلافات حل شده است جای بسی خوشوقتی دارد.

یک بسیجی بالادهی گفت

با سلام خدمت دوستان/ از اینکه اینگونه جلسات در منطقه ما برگزار می شود خیلی خوب است و حضور مسئولان بخش چهاردانگه در این نشست ها می تواند باعث رفت و آمد بیشتر آنها به منطقه و آشنایی با مشکلات روزافزون مردم گردد. جای نگرانی دارد که آقای امینی بخشدار محترم فرمودند که « بخاطر نداشتن بودجه و اینکه شرایط اعتباری مملکت به گونه ای است که اکثریت پروژه های ما بایکوت بوده و راکت مانده است »! یعنی مردم باز هم باید چشم به راه لطف و دلسوزی و ترحم مسئولان باشند؟ طرح های راهسازی منطقه دوسرشمار پس از این همه سال پیگیری و خون جگر خوردن مردم باز هم بلاتکلیف مانده است! از طرفی برای جاده فولادمحله که تابستان امسال و قبل از سفر آقای بشارتی به منطقه، شن ریزی شده ( و جای تقدیر هم دارد )، باید صبر کنیم تا ببینیم از زیر برف و باران زمستان چه امتحانی پس خواهد داد و آیا هم چنان مقاومت خود را حفظ خواهد کرد یا نه! و از طرفی جاده ایلال به بالاده هم به حال خود رها شده است و پیمانکاران یکی پس از دیگری می آیند و می روند. سال گذشته مردم به مهندس بشارتی شکایت بردند و ایشان هم تابستان امسال به منطقه آمدند و دستورات اکیدی دادند که بخاطر نداشتن بودجه راکد مانده است. امسال مردم هم خیلی خوشحال شدند که بالاخره کم لطفی مسئولان به این منطقه از بین خواهد رفت و جاده های خطرناک و بد منطقه ما بهتر خواهد شد. سال دیگر که دولت یازدهم روی کار بیاید شاید دیگر آقای بشارتی هم نباشد که بخواهد پیگیری دستورات خود را بنماید. پس بر ماست که در این مدت کوتاه که از عمر دولت دهم و مسئولیت آقای بشارتی باقی مانده هر طوری هست خواسته های مردم را پیگیری کنیم تا به نتیجه ای برسیم. از همه دوستان اهل درد تقاضا دارم تا در این راه قدم بردارند تا شاید مشکلات مردم ما که بخاطر نداشتن جاده و درمانگاه هر از چندی عزیزی را از دست می دهند، کمتر شود.

سلام.
سایت خبری “تابناک” یکی از سایت های خبری معروف در سطح کشور می باشد. در این سایت تصاویری زیبا از یکی از روستاهای منطقه چهاردانگه ساری آورده شده که لینک آن را در زیر گذاشته ام. به نظر من منطقه دوسر شمار ما زیبایی کمتر از این روستا ندارد که ارزش معرفی کردن در این سطح را نداشته باشد!

http://tabnak.ir/fa/news/280110/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DA%86%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86
………………………………………………….
سادوا: سلام بر همولایتی دوسرشماری
هر منطقه ای در چهاردانگه زیبایی های خاص خودش را دارد و منطقه دوسرشمار نیز یکی از جاهای دیدنی و زیبای ایران است که واقعاً طبیعت منحصر به فردی دارد. دوستان باید تلاش کنند و عکس هایی بگبرند و مثل دریاچه الندان در سایت تابناک قرار بدهند. قله زیبای شاهدژ، رشته کوه چهارنو، حیات وحش، آبشارها،آبگبرها، جنگل، مردم، معماری، زندگی گیاهی و جانوری و …. همه موضوعاتی هستند که می تواند به عنوان سوژه های عکاسی مورد توجه هنرمندان عکاس دیار ما قرار بگیرد.

باعرض سلام خدمت عزیزان زحمت کش در سادوا و پایگاه بسیج امامزاده میر افضل تیله بن. از خبر تشکیل بسیج در روستاهای پایین ده و قلعه بسیار خوشحال شدم. این همان آرزوی دیرینه دوستان ما در بسیج بالاده بوده که ان شاالله در هر روستای منطقه یک پایگاه بسیج داشته باشیم. البته خدمت عزیزان عرض کنم که آقای ولی چهاردهی از طرف پایگاه بسیج بالاده در جلسه طرح ابرار شرکت داشته اند و بنده لیاقت حضور نداشته ام. از فرمانده محترم حوزه تلمادره، فرمانده پایگاه میرافضل و خصوصاً بخشدار بسیجی جناب آقای مهندس امینی کمال تشکر را دارم. بسیج خادم مردم است و بسیجی نباید به دنبال اختلاف باشد. اختلاف جز اینکه نیروی ما را به هدر بدهد فایده دیگری ندارد. ان شاالله اقای احمد نظری هم به دنبال موشکافی برای جستجوی اختلافات نخ نما شده نروند تا بتوانیم در فضایی صمیمی مشکلات مردم منطقه را حل نماییم.
امروز بزرگترین شعار مرگ بر آمریکا، حل مشکلات مردم است. (امام خمینی ره)