گزارش جلسه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ انتخاب هیات امنای مسجد و حسینیه بالاده / گزارش جلسه انتخاب هیات امنای جدید مسجد و حسینیه بالاده که در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۲ (چهارشنبه شب، دهم محرم) در حسینیه بالاده تشکیل شده بود، توسط جناب آقای سیدفخرالدین ساداتی عضو محترم شورای اسلامی بالاده برای درج در سایت سادوا ارسال شده است که از قبول زحمت ایشان در اطلاع رسانی بسیار سپاسگزاریم. «با عرض سلام، جهت اطلاع اهالی محترم:  هیات امنای مساجد و تکایا با حضور روحانی مستقر در محل، فرمانده پایگاه مقاومت و ۳ عضو دیگر (که با نظر مردم و رأی گیری طی صورتجلسه ای عمومی انتخاب می شوند) تشکیل می گردد. حضور روحانی و فرمانده پایگاه در هیات امنا بدون رای گیری و انتصابی و الزامی است. احکام صادره از طرف اوقاف برای اعضا به مدت ۳ سال دارای اعتبار است که بعد از آن نیز باید این انتخاب مجدداً به همان صورت انجام گیرد؛ بطوریکه اگر افرادی به صورت خصوصی اقدام به تنظیم صورتجلسه و معرفی هیات امنا نمایند افراد دیگری نیز می توانند با تنظیم صورتجلسه دیگری درخواست ابطال آنرا نمایند.
لازم به ذکر است که در چند سال گذشته بسیاری از امامزاده ها و مساجد از کمکهای سازمان هایی مانند اوقاف جهت  توسعه و بازسازی، انجام مراسم و حتی بیمه متولیان خود استفاده نموده اند که شواهد و مستندات آن نیز موجود است.

۱ .  اعضای هیات امنای مسجد امام حسین(ع) بالاده در سال ۱۳۷۷ طی جلسه ای با حضور اهالی محترم انتخاب گردیدند که عبارتند از آقایان: ۱- حجت الاسلام سیدرسول ساداتی ۲- حاج سیدخلیل ساداتی  ۳- علی کاردگر  ۴- سیداحمد ساداتی ۵- حاج نعمت حسین پور  ۶- سیدحسین ساداتی، البته با نظر اداره اوقاف نفرات اول تا سوم به عنوان اعضای اصلی و نفرات چهارم تا ششم به عنوان اعضا علی البدل انتخاب گردیدند.

۲ .  اعضای هیات امنای تکیه سید الشهدا (ع) بالاده در ماه محرم سال ۱۳۷۹ و در ساعت ۹ شب طی جلسه ای با حضور اهالی محترم در بالاده انتخاب گردیدندکه عبارتند از آقایان ۱- سیدحسین ساداتی ۲- سیداسماعیل ساداتی ۳- سیدمحمود صباغ، در ادامه نیز بعد از حدود ۶ ماه حکم آنان توسط اوقاف ابلاغ گردید که به مدت ۳ سال دارای اعتبار بوده و بعد از پایان آن، از اعتبار قانونی ساقط شده است.

با توجه به پایان اعتبار احکام صادره (که ۱۰ سال نیز از پایان آن گذشته) و نیز در پی درخواست اهالی محترم، شورای اسلامی و پایگاه مقاومت بسیج بالاده با هماهنگی اداره اوقاف اقدام به برگزاری نشستی برای انتخاب اعضای هیات امنای جدید در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۲ (چهارشنبه شب، دهم محرم) در حسینیه بالاده نمودند که از اهداف آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱-  احترام به درخواست و نظر اهالی محترم بالاده

۲-   قانونی نمودن اعضا هیات امنا جهت صدور احکام جدید برای آنها.

۳-  کمک به هیات امنا جهت برگزاری هرچه با شکوهتر مراسمات مذهبی (به خصوص که در سالهای آینده نیز با جمعیت هایی به مراتب بیشتر از این در ایام محرم در بالاده مواجه خواهیم بود).

۴-  برخورداری از کمک های سازمان هایی مانند اوقاف در جهت توسعه و بازسازی مسجد و تکیه، انجام مراسم ها و بیمه متولیان مسجد و تکیه.

۵-  ثبت و درج نام امامزاده اسماعیل بالاده در فهرست اوقاف که تاکنون صورت نگرفته است.

در این جلسه که از اعضای هیات امنای قبلی تنها آقای سیدحسین ساداتی حضور داشتند و در ادامه آقای سیداسماعیل ساداتی (فرمانده پایگاه بسیج بالاده) و حجت الاسلام حاج آقا صادقعلی توبه به بیان نظرات، قانونمند نمودن انتخاب هیات امنا و برخی مسایل ذکر شده پرداختند. سپس عده ای از حاضرین نیز عنوان نمودند که نیازی به قانونی نمودن آن نیست و هیات امنای قبلی به همان صورت و خودجوش به کار خود ادامه دهند و انتخاب هیات امنای جدید در زمان دیگری صورت پذیرد (البته نحوه بیان نظرات آنها بسته به ذهنیت ایجاد شده در آنها و شخصیت افراد متفاوت بوده است) که با تایید حاج آقای توبه و ذکر صلوات جلسه خاتمه یافت.

امیدواریم با مثبت اندیشی، احترام به قوانین، حفظ حرمتها و با نگاه به آینده ای بهتر در این مسیر گام برداریم.

مطلب مرتبط ………………………………………………………………………………..

اطلاعیه نشست انتخاب اعضای جدید هیئت امنای مسجد و حسینیه بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۸ آبان ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام. توی جلسه ی اون شب سیداسماعیل ساداتی و سیدحسین ساداتی از هیات امنای قبلی حضور داشتن. یک نفر رو از قلم انداختین. با تشکر

از اینگونه ارائه گزارش از سوی شورای محترم بسیار متاسفم. اگر ذهنیتی هم که به آن در این گزارش اشاره شده، خود دوستان با کندن پرچمها و حضور چند ساعته در بالاده بود و الا جلسه بسیار خوب تشکیل شد و چهار نفر از اعضای هیات امنای مسجد و حسینیه بالاده با حضور بسیار خوب اهالی انتخاب شدند و ذکر صلواتی که به حقیر در پایان جلسه اشاره نمودند در مورد تصویب نهایی بوده.
در اینجا سوالم این است که چرا فرمانده پایگاه نخوانستند در مراسم روز عاشورا شرکت کنند و بالاده را ترک کردند؟؟؟؟ به دوستان نصیحت می کنم که به آرای مردم احترام بگذارند و طبق انتخاباتی که صورت گرفته اعضا را معرفی کنند و اینقدر موجب دلخوری و اختلاف در محل نباشیم. خداوند به همه دوستان اخلاص در عمل و صدق در گفتار و حفظ امانتداری را عطا فرمایند.

باسلام
بنظر بنده بد نیست که هیـأت امنای عزیز (که در جلسه هم حضور نداشتند) بعد این همه سال تلاش جای خودشونو به عزیزان دیگری با فکرها و ایده های جدیدتر بدهند.

سلام. با نظر آقای توبه موافقم. آقای آزموده حالا بگین چرا اسحاق نظرات تندی میده.
………………………………………
سادوا: سلام آقا اسحاق. ما چیزی در مورد رد نظرات شما ننوشته ایم. اگر برای بعضی از نظرات توضیحی می نویسیم و یا بعضی از نظرها را تایید نمی کنیم بخاطر تکراری بودن، مفهوم نبودن، مخاطب نداشتن، یا همسو نبودن با سیاست های سایت سادوا میباشد. امیدواریم مثل همیشه دیدگاه های شما در سادوا نوشته شود.

ساداتی تیله بنی گفت

با سلام و عزاداری قبول . اولا از این نوع تجمع و گزارش دهی بسیار لذت برده و هیچ کار عمومی در خفا باقی نمی ماند و شفاف سازی از روشهای بسیار خوب اداره هر جامعه هست. دوم اینکه حضور بزرگان و روحانیون در جلسات روستای بالاده باید به تمام روستا ها سرایت کند و از حسن نظراتشان کمال استفاده شود. از اینکه شاید دخالتکی کردم می بخشید.

یاسر توبه بالادهی گفت

با سلام. محرم امسال بحث انتخاب هیئت امنا موضوع صحبت تمامی افراد در چند شب آخر مانده به عاشورای حسینی بود و صدها نظر در انتخاب هیئت امنا وجود داشت، از نظرات بگذریم. پدرم (حسین علی) چهار سال متوالی خادم مسجد مهدیه بهشهر بوده و بنده از شرایط انتخاب هیئت امنا باخبرم که باید فرمانده پایگاه و روحانی از اعضای هیئت امنا باشند. بعضی مسائل وجود دارد که اجازه حمایت منطقی از فرمانده پایگاه بالاده را نمی دهد. بسیج و فعالیت هایش با اجتماع ما گره خورده و وجود بسیج در تمامی مراسم مذهبی و ملی الزامی است (بنده ۴ تا ۳۶۵ روز این فعالیت را دیدم و لمس کردم) پایگاه بالاده نه تنها فعایت فرهنگی مشهودی ندارد بلکه تنها فعالیتش به دیدار با خانواده های شهدا و نوشتن مطالبی در وبلاگ تندیس شهادت خلاصه می شود و حتی در فعالیت های مهم مذهبی از جمله محرم شرکت ندارد. فرمانده پایگاه به خود اجازه شرکت در مراسم شب های محرم را نمی دهد (نمی توان گفت یک روز محرم در بالاده بوده) شب عاشورا آمدند و همان شب رفتند. این یعنی عدم حضور بسیج در مراسم محرم و هزاران سوال در ذهن مردم که این آمدن و رفتن یعنی؟
بهتر نیست پایگاه بسیج بالاده حضور پر رنگ تری در بالاده داشته باشد؟
………………………………………………………….
سادوا: جناب توبه سلام. البته فرمانده محترم بسیج بالاده در اداره متبوع خود باید حضور یابند و مانند همه ما زندگی و کارهای دیگری هم دارند که شاید بخاطر آنها نتوانستند در مراسم عاشورا حضور یابند. بسیج بالاده در یکی دو سال گذشته فعالیت های فرهنگی هم داشته که امیدوارم بسیج بالاده در این خصوص بیشتر اطلاع رسانی نمایند.

یاسر توبه بالادهی گفت

سلام. کسی منکر کارهای روزمره فرمانده پایگاه نیست ولی ما در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم و خیلی وقته صحبت از مدیریت زمان میشه. منظورم فقط روز عاشورا نبود.
…………………………………..
سادوا: سلام. جناب توبه عزیز! اتفاقاً ما در قرن بیست و یکم، بیشتر با کمبود وقت روبرو هستیم، هنگامی که کمبود وقت داشته باشیم مدیریت زمان خیلی سخت خواهد بود.
در هر حال ما منتظر جوابیه جناب ساداتی می مانیم.

سلام عموی عزیزم آقای آزموده. برداشتم از یادداشت های دوستان اینه که این جلسه رو باب طبع خود نمی دونن. طبیعی هم اینه که همه یه برداشت نداشته باشن. اما از افراد انتقاد کردن کار ساده ای است ولی کاش همین دوستان (حاج آقا توبه، اسحاق، یاسر و … ) یه راه حلی هم بدن تا از اینگونه فضاها بیرون بیاییم. چندان جالب نیست که بخواهیم از آقای ساداتی بخاطر حضور نداشتن توی مراسم روز عاشورا طلبکار باشیم.
من هنوز ندیدم که توی مراسم عاشورا اعلام کنن که آقای فلانی حضور داره و آقای فلانی حضور نداره. مگه می خوان حضور و غیاب کنن؟
اگه ما بالادهی ها یه کم! فقط یه کم حوصله بخرج بدیم و نگاه ها و عینک های انتقادی رو از چشامون برداریم و واقعیت ها رو به همون رنگی که هستن ببینیم، خیلی از امور بهتر انجام میشه.
این انتقاد به همه ما وارده. این دوره و زمونه، زمانه ی دوستی و برادریه نه لج و لجبازی و زیرزیرکی کار کردن و آب زیرکاه بودن.
………………………………………………………
سادوا: سلام جناب چهاردهی عزیز٫ دیدگاه شما بیانگر گوشه ای از واقعیت هاست و آرزوی ما نیز چنین است که دل و دست همه ما برای آبادانی بالاده بتپد و بچرخد.

سلام. منم با نظر آقای توبه موافقم. یعنی بقیه ی مردم که اومدن کار نداشتن؟ تاسوعا وعاشورا هم که تعطیله.
……………………………………
سادوا: سلام آقا اسحاق عزیز٫ حضور مردم در مراسم عاشورا ناشی از عشق آنها به امام حسین (ع) است و نباید نیامدنشان را مورد بازخواست قرار بدهیم. صدها نفر دیگر هم نیامدند. آیا اتفاقی افتاده است؟ آیا با بودن یک نفر خاص اتفاقی می افتاد؟
به نظر میرسد که حضور مردم در مراسم عاشورا به خودشان بستگی دارد و کسی نباید در این مورد به دیگران حرفی بزند.

یاسر توبه بالادهی گفت

با سلام خدمت چهاردهی عزیز
نگاه ما به مسئله هیئت امنا کاملا بی طرفانه هست ما دوست داریم در جهتی حرکت کنیم که بالاده آبادتر شود یکی از مهم ترین معیارهای آبادی وحدت هست. از قرار معلوم شما متوجه حرف هایم نشدید. اگه قراره بسیج و فعالیت هاش در جامعه نهادینه بشه باید بسیج در چنین مراسماتی (محرم) حضور داشته باشه. مگر ما چند ماه یا چند روز از سال در بالاده حضور داریم. به عنوان فرمانده پایگاه باید در چنین مراسماتی حضور داشته باشه (مسئولیت، انجام وظیفه را به دنبال دارد) منظورم فقط به عاشورا یا روز خاصی نیست (چهاردهی عزیز به عنوان یاد آوری می گم معیار حضور بسیجیان در فعالیت های بسیج بر اساس حضور غیاب هست. برای اطمینان بیشر به نزدیک ترین پایگاه برین و بپرسین (خودم ۱۵ ساله که عضو بسیجم)

سلام.آقای آزموده و آقا یا خانوم چهاردهی محترم، ما از کسی طلبکار نیستیم. کسی که میخواد هیات امنا بشه باید حضور داشته باشه. محرم یکی از شلوغ ترین زمانای بالادهه. اگه می خواهیم کار مثبتی انجام بدیم باید از این زمانها استفاده کنیم. چرا که زیاد نیستند چنین شلوغی هایی. شما فکر نکنید ما قصدمون بد جلوه دادن آقای ساداتیه. ایشون بیان کارای مثبت انجام بدن، اگه ما از نظر شما انتقاد بی جایی داشتیم اونوقت محاکمه مون کنید. ضمنن آقای آزموده عزیز؛ نیومدن فرمانده پایگاه با نیومدن صدها نفر دیگه از نظر شما فرقی نداره؟ پس نباید انتظار پیشرفت بالاده رو داشته باشیم. با تشکر
………………………………………….
سادوا: سلام آقا اسحاق. لازم بود تا فامیلی و مشخصات تان را نیز درج می کردید و البته مشخصات و فامیلی شما به آقای ساداتی که مخاطب حرف هایتان است، داده خواهد شد. چون حرف های شما دارای بار حقوقی بوده و سایت سادوا از این بابت مسئول می باشد.
نمیدانم دلیل اصلی اصرار شما به حضور فرمانده محترم پایگاه در بالاده چیست؟ ایشان بر طبق قانون اوقاف، عضو هیات امنای مسجد و حسینیه می باشند. واقعاً چه لزومی دارد که عدم حضور ایشان تا این اندازه برای شما حساسیت برانگیز شده است؟ به نظرم اصرار شما و دیگر دوستان اصلاً منطقی نیست.
برای بنده بودن و یا نبودن جناب ساداتی و همه اعضای محترم هیات امنا یا هر مسئول وشخصیت دیگری در بالاده و در مراسم عاشورا نمی تواند تا این اندازه مورد توجه و حساسیت برانگیز باشد. هر کسی بنا بر مقتضیات کاری و زندگی خود برای حضور در یک جایی تصمیم می گیرد.
اجازه بدهید پس از این، خود جناب ساداتی به شما جواب بدهند و تا جوابی ندادند خواهش می کنیم به این بحث ادامه ندهید که یقیناً هدفی جز تخریب بدنبال نخواهد داشت و مسئولیت بار حقوقی آن با شماست.

سلام آقای آزموده.
نظرات آقای یاسر توبه و آقای اسحاق خان یه چیزی توش هست و اون اینه که جو رو توی سایت سادوا آشفته و آب رو گل آلود بشه. من هم با نظر آقا یا خانم چهاردهی و از جوابیه مستدل و منطقی شما حمایت می کنم و می گم به این دوستان و من و این و اون اصلاً چه ربطی داره که آقای فرمانده پایگاه توی مراسم عاشورا بوده یا نبوده؟ این توهین به بالادهی هاست که یک یا دو نفر بخوان از طرف اونا حرف بزنن و خودشون رو همه کاره مردم بدونن.
لطفاً فامیلی و مشخصات اسحاق خان رو ( که حتماً هم میدونید کیه) برای ما هم مشخص کنین.
از اینکه اجازه نمی دین سایت سادوا آلوده بشه متشکرم. خانواده گرامی را سلام برسونید.
…………………………………………………………………
سادوا: سلام علی آقای عزیز٫ در حال حاضر سایت سادوا تنها رسانه در عرصه اطلاع رسانی و همچنین محل ارائه دیدگاه بالادهی های عزیز در فضای مجازی بوده و متعلق به همه آنهاست. هر کس آزاد است دیدگاه خود را بر اساس مبانی قانون مطبوعات و اینترنت ایران در سایت سادوا بنویسد و هم چنین طبق قانون مسئول گفته های خود است. البته سایت سادوا از تایید هرگونه یادداشتی که مغایر قانون باشد خودداری خواهد ورزید. از معرفی آقا اسحاق به صورت عمومی معذوریم.
شما هم خانواده مخترم را سلام برسانید.

امیر دهبندی گفت

سلام جناب آزموده…با نظرات شما کاملا موافقم.حساسیت های بی مورد و مرتبط دانستنش با عاشورا و …هم غنای فرهنگی سایت را به سخره گرفته و همچنین قداست و درخشندگی عالم تاب روز عاشورا را در پس ابر مسایلی نه چندان مهم محو و کمرنگ میکند…وحدت رویه از بنیادی ترین ملاک های پیشرفت روستا میباشد…همه باید بدانیم به عمل کار برآید به سخن دانی نیست… یقینا به جز پرداختن به حواشی راه های دیگری نیز برای کمک به روستایمان وجود دارد. سپاس

سلام به همه دوستان. بنده اولین باریه که نظر میدم. نظرات دوستان رو خوندم نظرات نسبتا خوبی بود ولی دوستان باید بدونیم زمانی میتونیم در مورد یک جلسه و رویدادی اظهار نظر کنیم که حداقل در اون جلسه حضور داشته باشیم. اینطور که مشخصه آقای اسحاق و حاج آقا توبه و یاسر توبه در جلسه حضور داشتن و آقایان دهبندی و چهاردهی عزیز حضور نداشتن. نظر دوستانی که حضور داشتن خیلی مهمتره (اصل در صحنه بودنه). کسی آب رو گل آلود نکرده و کسی به سخره نگرفته.
می گین به عمل کار برآید: خب دوستان همین رو میگن یعنی فرمانده پایگاه باید حضور داشته باشه تا بگیم عملی صورت گرفته.
گیریم حتی سه نفر اول نظرات خوبی نداده باشن. نباید با زدن طعنه اون دوستانی که در صحنه هستن رو دلسرد کنیم و باعث خارج کردن اونها از صحنه بشیم.
…………………………………………..
سادوا: جناب ابراهیمی عزیز٫ شاید آقایان چهاردهی و دهبندی هم در جلسه حضور داشتند….
یکی از ویژگی های خوب اینترنت این است که آی پی شما بشماره ( ۵٫۵۶٫۱۲۸٫۱۳۹ ) را در چند یادداشت مربوط به همین مطلب و با نام های مختلف ثبت کرده است. آریامهر، ……. و ابراهیمی

سلام.آقای آزموده. خواهش میکنم نظری رو که صبح فرستادم تو سایت بزارین. منتظرم
……………………….
سادوا: آقا اسحاق عزیز سلام. اجازه بدهید تا مخاطب اصلی شما یعنی جناب ساداتی نیز جوابیه ای به انتقادات شما و سایر دوستان بدهند تا انصاف رعایت شود.

سیداسماعیل ساداتی گفت

با سلام
“عالم محضر خداست.پس ،چون خدا می بیند خیالی نیست به گفته ی دیگران.”
با سلام خدمت تمامی خوانندگان و نظر دهندگان سادوا.
بنده اصلا قصد ادامه دادن این قلم فرسایی ها رو نداشتم ،اما بنا به دستوری که آقای آزموده به من امر کردند پاسخ عزیزان رو بدون نوشتن نامشان میدهم.
بعضی وقتها حضور کیفی افراد بر کمیّت آن میچربد. شاید به نظر برخی افراد بنده در روز عاشورا حضور نداشتم اما… (چون مجبور شدم این مطلب رو می نویسم، تا دیگران من رو به ریاکاری متهم نکنند. ) شما رو ارجاع میدم به حاج آقا توبه. تماسی که بنده در غروب روز چهارم محرم با ایشان داشتم. (به ایشان عرض کردم، قصد داریم فردا با بعضی دوستان جهت نصب پارچه های سیاه کوچه ها به بالاده بیاییم. اگر امری دارید، بفرمایید. که ایشان ضمن تشکر، گفتند چرا زودتر این کار انجام نشد؟ و بنده در جواب ایشان گفتم: چون والده سفر تمتع تشریف داشتند و پیگیر مراسم ولیمه ایشان بودم، نتوانستم زودتر انجام وظیفه کنم.) اینگونه بود که غروب پنجم محرم برای نصب پرچمهای سیاه با دوستان به بالاده رفتیم.
از “تِک سر” تا جلوی منزل مرحوم حاج سیدحسین ساداتی پرچم سیاه نصب شد.
و اما دوستان منتقد:
نصب این پرچمها در ارتفاع ۳ متری و هوای سرد مهمتر بود یا حضور بنده در روز عاشورا !!!!!!!!!!
که جلوی دسته بالادهی ها راه بروم و بگویم چون فرمانده پایگاه هستم، امروز در دسته روی حضور دارم!!!!!!!
دوستان منتقد:
برخی از شما در هنگام نصب پرچم در آن هوای سرد، در بالاده حضور داشتید ولی حاضر نشدید به دوستان بسیجی خود کمک کنید.
ما به کمک نکردن شما ایرادی نمی گیریم. (چون خدا آگاه بر قلب هایمان است)
اگر برای دوستان روز تاسوعا تعطیله، خیلی از اقشار این جامعه در این ایام در محل کار خودشون هستند. لطفا نظامی ها رو هم به این اقشار اضافه کنید.
بیایم به جای حضور و غیاب دیگران، ببینیم کجا علم عزای امام حسین (ع) به زمین افتاده، تا آن گوشه را بلند کنیم.
شاید در آخرت و در پیشگاه خدا، خادم کفش کنی امام حسین (ع) از روضه خوانش مقامی بالاتر داشته باشد.
پس در مورد دیگران قضاوت نکنیم و بار گناه دیگران را با این کار به دوش خود نکشیم؟
……………………………………..
سادوا: جناب ساداتی عزیز سلام. عزاداری های شما قبول. از اینکه درخواست بنده را برای ارسال جوابیه به دوستان منتقد اجابت فرموده اید بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم جزای خیر کارهای فرهنگی را از خود آقا اباعبدالله الحسین (ع) بگیرید.
برای شما و همه عزیزان بسیج بالاده آرزوی تندرستی و موفقیت داریم.

امیر چهاردهی بالادهی گفت

باسلام. به نظر بنده هیات امنا باید ۳ نفر بومی باشن. ۳ نفری که مردم قبولشون دارن.
و آقای آزموده خواهشمند است این نظر منو حتما بزارین تو سایت: (….) اگه هر کی بخواد رو نظر های دیگران اظهار نظر کنه الان تو سایت بالاده جنگ و دعوا پیش میومد و فقط سایت سادوا (آقای آزموده) میتونه رو نظر های ما نظر بده و ماهم فقط میتونیم رو نظر های آقای آزموده نظر بدیم. التماس دعا.
……………………………………
سادوا: بر اساس سیاست های سایت سادوا، همه بالادهی ها و دوستداران بالاده می توانند بر روی مطالب سادوا و هم چنین نظرات دیگران یادداشت بنویسند.

باسلام و عرض ادب خدمت بــالادهی های عزیز
با آرزوی موفقیت و سربلندی برای هیأت امنای عزیز٫
بعد از این همه انتقاد و بحث، امیدوارم که هیأت امنای محترم در آینده ای نزدیک فکری بحال سقف داخل حسینیه کنند؛ چون اصلاً نمای خوبی ندارد و در شأن حسینیه سیدالشهدا نیست.
“آراسته بودن از صفات خداوند متعال است و خداوند می فرماید: پاکیزه و آراسته باشید و مساجد را هم آراسته نمایید.”
…………………………………………
سادوا: از اینکه به مشکل سقف حسینیه اشارهه کردید سپاسگزاریم. این کار نیازمند کارشناسی و بودجه هست. به نظر می رسد جناب آقای حاج علی دهبندی که در چند سال گذشته برای تعمیرات حسینیه همت نموده اند، در این باره نیز بتوانند کمک نمایند.

سید فخرالدین ساداتی گفت

با عرض سلام خدمت اهالی محترم ،
قبل از هر چیز بنده لازم میدانم از طرف شورای اسلامی و پایگاه مقاومت از همه بانیان خیر و سرورانی که زحمت پذیرایی عزاداران در ایام محرم را بر عهده داشتند به خصوص طباخان محترمه تشکر نمایم، خدا قوت، اجرتان با آقا ابا عبدالله الحسین (ع)

در خصوص نظرات دوستان گرامی باید چند نکته را یاد آوری کنم:
اول آنکه پرچم های داخل محل به دلیل نصب پایه های فلزی بر روی تیرهای برق جابجا شدند تا جلوه زیباتری به داخل روستا بدهد نه اینکه کنده شده باشد چرا که کندن پرچم معنای دیگری دارد!
دوم اینکه حضور بنده در روستا چند ساعته نبوده بلکه در چند روز متوالی بوده همچنین تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در محل حضور داشته ام، بهتر است دوستان به اطراف خود با دقت بیشتری نگاه کنند.
اگر هم منظور سروران گرامی دوستان دیگر هستند بطور کلی نفرمایند.
در ادامه:
۱- همانطور که عرض کردم انتخاباتی صورت نگرفت چرا که اگر چنین بود باید صورتجلسه ای نیز به امضای حاضرین میرسید که این کار انجام نشد مگر آنکه صورتجلسه ای باشد و اهالی محترم از آن بی خبرند!؟
۲- اگر انتخاباتی صورت گرفت لطف کنید اسامی کسانی که کاندید بودند و کسانی که آرا را شمارش نمودند و چهار نفر اعضای انتخاب شده را به مردم شریف معرفی نمایید.
۳- در پایان جلسه اعلام گردید ختم جلسه با ذکر صلوات نه تصویب مصوبه ای، که البته مستندات آن نیز موجود است.
۴- منظور از اینکه اینقدر دنبال دلخوری و اختلاف در محل نباشیم را بطور واضح بیان نمایید. آیا باید قانون را فدای مصلحت فرد نمود و قانونمندی و مصلحت عموم مردم را در نظر نگرفت؟
۵-آیا همه مشکلاتی که در محل با آن مواجهیم نتیجه بی قانونی نیست؟
۶-آیا خداوند باید فقط به همه دوستان اخلاص در عمل را عطا فرماید و خود دعاکننده از این امر مستثنا است؟ ( جناب آقای ….در پشت تریبون با به دست گرفتن گوشی خود اعلام می کنند که در فلان جلسه سخنان حاضرین در جلسه را ضبط نمودم، نمونه ای بارز از اخلاص عمل !!!)
۷- آیا بهتر نیست که به مسایل پیش رو با نگاه مثبت بنگریم و قبل از اینکه دیگران را زیر سوال ببریم اول از خودمان شروع کنیم؟
۸- هدف ما باید سربلندی و سرافرازی آب و خاکمان باشد و در این راه باید به آنچه که می گوییم اول خودمان عمل کنیم؛ چرا که دادن شعار کار آسانی است.
فراموش نکنیم که خداوند متعال به نیت بندگان خود آگاه است.
………………………………………
سادوا: جناب آقای ساداتی عزیز٫ از دیدگاه روشنگرانه و مسئولانه شما بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم همه ما بتوانیم با همدلی و وحدت و یاری رساندن به شورای اسلامی، برای پیشبرد امور بالاده، دستان یکدیگر را به گرمی بفشاریم.

حمیدرضا چهاردهی گفت

سلام. جا داره هفته بسیج رو به همه بسیجی های قدیمی و فعلی بالاده تبریک بگم.
یادداشت دوستانی که از نبودن آقای ساداتی گلایه کردن رو خوندم. هم حق دارن و هم حق ندارن. حق دارن بخاطر اینکه حضور فرمانده محترم بسیج و اعضای بسیج می تونه برای اونایی که این چند ساله منطقه رو ناامن کردن هشداری باشه که دست از دزدی اموال مردم بردارن. از طرفی این دوستان حق ندارن گلایه کنن چونکه این سال و زمونه واقعاً آدم کارمند نمی تونه برای خودش برنامه ریزی کنه. شخصی مثل آقای ساداتی باید در کار اداری ای که دارن دائم منتظر و آماده باشن.
خوب است برای اطلاع از موضوعی شخصی، اول از خود شخص بپرسیم و بعد توی سایت سادوا مطرحش کنیم.
با تشکر از سایت سادوا و آقای آزموده گرامی که باعث شدن از حال بالاده باخبر بشیم.

سلام. آقای آزموده چرا نظرات منو نشون نمیدین؟ اگه میخواین نظر ندم بگین.
………………………………………….
سادوا: آقا اسحاق عزیز سلام. بخاطر اینکه جناب ساداتی جوابیه ای به شما و یکی دو تا دوست منتقد دیگر داده اند و ضرورتی به نوشتن نظرهای چالش برانگیز بیشتر نیست، لذا پیشنهاد می کنم انتقادات خود را مستقیماً به جناب ساداتی اعلام بفرمایید تا بتوانند جواب تان را نیز بدهند. البته سایت سادوا از نظرات ارزنده دوستان عزیزی چون شما استقبال می کند و سایت را متعلق به خودتان بدانید و ما را از نظرات خود بهره مند سازید.
پوزش ما را بپذیرید که واقعاً وقت کافی برای پرداختن به همه نظرات و پیامدهای آن را ندارم.

با تشکر از آقایان سیداسماعیل ساداتی و سید فخرالدین ساداتی که جوابیه خودشان را در سایت درج نمودند. حقیر پاسخ هایی برای این عزیزان دارم که انشاالله در وقت مقتضی و در حضور اهالی محترم بالاده به آنان خواهم داد. برای تمام دوستان آرزوی توفیق را دارم
…………………………………………………………
سادوا: جناب حاج آقای توبه عزیز٫ سلام. این دوستان جواب خود را در سایت سادوا منتشر کرده اند و چنانچه حضرتعالی نیز جوابیه خود را در سایت سادوا منتشر نمایید بهتر خواهد بود.
سپاس از حسن توجه حضرتعالی.