نشست مدیران سایت های دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه / مدیران تعدادی از سایت های روستاهای دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه (شامل روستاهای منطقه دوسرشمار: بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر و نیز روستای آتنی) در نشستی دو ساعته راهکارهای همکاری اینترنتی و نحوه انتشار و تحت پوشش قرار دادن اخبار منطقه را مورد بررسی قرار دادند. این نشست که آقایان عین اله آزموده مدیر سایت سادوای بالاده، احمد نظری مدیر سایت پیر اسیوی پایین ده، سیدعقیل ساداتی تیله بنی، رضا نظری و علی نظری مدیران سایت دوسرشمار نرماب، حجت اله فولادی مدیر سایت تلسی قلعه و عیسی خلیلی آتنی مدیر سایت آتنی در آن حضور داشتند، از ساعت ۱۸ مورخ ۱۷/۱۱/۱۳۹۰ در منزل آقای حجت فولادی در روستای تروجن بهشهر برگزار شد و ابتدا آیاتی از کلام الله مجید تلاوت شد و سپس آقای عین اله آزموده در باره اهمیت این نشست توضیحاتی را بیان کرده و اعلام داشتند که امروزه بسیاری از موضوعات مرتبط با یک روستای منطقه مستقیماً با روستاهای اطراف گره خورده است. این موضوعات گاه در قالب یک مشکل خود را نمایان می کند مثل جاده، برق، بهداشت و گاه در قالب محتوایی ارزشی مثل فرهنگ، یادواره شهدا و مراسم عزاداری محرم و از این دست موضوعات. اگر جاده ایلال خراب است بیانگر این است که این مشکل، ۱۲ روستای منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و یا اگر جاده روستای واوسرنو مشکل دارد نیمی از روستاهای منطقه دچار مشکل می شوند و یا اگر خانه بهداشت بالاده سال هاست بدون استفاده مانده و یک بهورز برای آمپول زدن نداریم، نشان دهنده این است که مردم منطقه دوسرشمار برای یک فشار خون ساده باید جان شان را از دست بدهند. بنابر این سایت های منطقه که سخنگوی مردم در زمینه اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات آنان هستند می توانند نقش موثری را در این زمینه ایفاء نمایند.

گفتنی است که برای این نشست از مدیران سایت های ۱۲ روستای منطقه نیز دعوت کردیم که حضور نیافتند و یا تلفن بعضی از آنان را نداشتیم و روستاهای گلخوران و تیلک هم فاقد سایت هستند.

 سپس هر یک از حاضرین نقطه نظرات خود را پیرامون مسایل مشترک فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی، اداری، اینترنتی و … بیان کردند و اعضای این جلسه به عنوان حاصل این نشست بر موضوعات زیر تاکید کردند:

  1. داشته ها و مشکلات منطقه، موضوعاتی مشترک و دارای اهمیت برای مدیران سایت ها می باشند.
  2. مدیران سایت ها یاری به شوراهای اسلامی روستاهای منطقه برای بیان نظرات آنان و پیوند و ارتباط میان مردم و شوراها را باعث رشد هر روستا و منطقه می دانند.
  3. تلاش برای رفع مشکلات مردم و بهبود شرایط زندگی آنان تا جایی که برایمان مقدور باشد در دستور کار قرار می گیرد.
  4. همگرایی در انتشار و پیگیری مشکلات عمومی منطقه در سایت ها از الویت و اهمیت برخوردار است.
  5. ارتباط با سایت های اداری استان مازندران، شهرستان ساری و بخش چهادرانگه برای بیان مشکلات مردم و پیگیری آن امری لازم و ضروری است.
  6. در همکاری با سایت خبرگزاری چهاردانگه نیوز برای انتشار مطالب مربوط به منطقه در سطحی وسیع تر تلاش خواهیم کرد.
  7. معرفی زیبایی های طبیعی و فرهنگ عامه به شناخت و آگاهی بیشتر مردم نسبت به منطقه منجر خواهد شد.
  8. ارائه مطالب و تصاویر جذاب و به روز نگه داشتن سایت ها و افزایش مخاطبان و ارتباط بیشتر بین سایت ها و مردم منطقه در عرصه ارتباطات ضروری است.
  9. تحت پوشش قرار دادن خبرها و پیشامدهای مهم و مشترک منطقه به طور همزمان در کلیه سایت ها به منظور ایجاد گستره ای وسیع تر به عنوان یک سیاست اطلاع رسانی مورد تاکید همه مدیران سایت ها می باشد.
  10. تقویت جایگاه فرهنگی و ایجاد بستری برای گفتمان میان مردم و نخبگان منطقه از طریق سایت های منطقه امکان پذیر است.
  11. ارتباط و استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی روستاهای منطقه شاغل در ادارات مختلف استان مازندران و کشور برای توجه بیشتر به منطقه آباء و اجدادی و محول نمودن بسیاری از امور و پیگیری ها به آنان، می تواند موثر واقع شود.
  12. از همه اهالی روستاها به ویژه قشر تحصیل کرده برای همکاری با سایت های منطقه دعوت می شود.
  13. مطالب منتشر شده در سایت ها باعث وحدت، همگرایی و همکاری عمومی مردم منطقه نسبت به موضوعات مشترک سرزمین آباء و اجدادی شان می گردد.

یادآوری این نکته ضروری است که بخش چهاردانگه ساری شامل سه دهستان با نام های چهاردانگه (شامل ۵۲ روستا)، پشت کوه (شامل ۲۰ روستا) و گرماب (شامل ۳۵ روستا) بوده و منطقه دوسرشمار و ۱۲ روستای مسیر جاده ایلال تا واوسرنو جزو این دهستان می باشند.

 لازم به ذکر است که مدیران سایت ها قبل از شروع جلسه از جناب آقای خلیل فولادی (پدر بزرگوار آقای حجت اله فولادی) که سال هاست در بستر بیماری می باشند، عیادت کرده و پس از پایان جلسه از سوی خانواده اش به صرف شام مورد پذیرایی قرار گرفتند که جا دارد مراتب تشکر و سپاس قلبی خود را از این همه لطف و محبت به ویژه از مادر مکرمه خانواده اعلام داشته و از خداوند شفای عاجل آقا خلیل و تندرستی و سلامی و بهروزی خانواده گرامی ایشان را درخواست نماییم.

نشسته از راست: عیسی خلیلی آتنی و حجت اله فولادی

ایستاده از راست: علی نظری، رضا نظری، سیدعقیل ساداتی تیله بنی، احمد نظری و عین اله آزموده

عکس ها: علی نظری و عین اله آزموده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام و خسته نباشید
برای همه عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

ساداتی تیله بنی گفت

ضمن تشکر فراوان از برگزاری این چنین جلسات ، با توجه به اینکه اولین بار این نوع جلسات تشکیل می شد آقای خلیلی آتنی از روستای آتنی با کمال میل در این جلسه شرکت داشته و نکات اجتماعی و فرهنگی خوبی مطرح کرده است اگر چه بیشتر مباحث در مورد منطقه دوسرشمار بود ولی در مورد راه روستایی، بهداشت، برق و مخابرات و خیلی از مشکلات فرهنگی منطقه دوسرشمار با دیگر روستاهای همجوار همدرد و هم سخن است. امید است در جلسات بعدی مشکلات عمومی نرم آب دوسر ( از روستای واوسر تا روستای سعید آباد ) و بیان آن مد نظر دوستان بوده باشد.

با تشکر از بر گزار کنندگان جلساتی اینچنینی مشکلات منطقه دوسرشمار و مردم بومی ساکن در آن روستاها و یا مهاجرین فصلی با همگرایی و همفکری همه مردم منطقه قابل حل و فصل است. چه بهتر که مدیران سایت های منطقه که اعضای انجمن های فرهنگی منطقه دوسرشمار بوده پیش قدم شده و هر چه بیشتر شاهد اتحاد و همدلی مردم منطقه باشیم. به همه خسته نباشید گفته و انجمن فرهنگی تلسی آمادگی همه گونه همکاری در این زمینه را اعلام میدارد.

بنده به سهم خود از نحوه همفکری و هم اندیشی و تشریک مساعی دوستان در راستای گام برداشتن در حل مسائل و مشکلات منطقه همت کردند کمال تقدیر و امتنان دارم از اینکه توفیق نداریم در جلسات حاضر شویم پوزش می طلبم برای موفقیت همه شما دوستان دعاگو هستم
…………………………….
سادوا: جناب آقای توبه عزیز سلام. وجود شما بزرگواران روحانی در نشست های انجمن فرهنگی سادوا باعث دلگرمی و آرامش خاطر ما می شود. امید که در نشست های بعدی از راهکارها و دیدگاه های شما بهره ببریم