نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده ۲۱/۱۱/۱۳۹۰ . نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده در ساعت ۱۵ روز ۲۱ بهمن در حسینیه باب الحوائج محله زیروان بهشهر و با شرکت اعضای این انجمن و تنی چند از اعضای انجمن فرهنگی تلسی قلعه و دوستداران فرهنگ از روستای پایین ده برگزار شد. در ابتدای جلسه که با صلوات بر حضرت رسول اکرم (ص) شروع شد، آقای عین اله آزموده مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تشکر از حاضران به خاطر قبول زحمت، از حجت الاسلام سیدیوسف ساداتی بالادهی تقاضا کرد تا در باره دلایل بعثت و فضایل آن حضرت و ارتباطش با جوانان سخنانی بیان کنند.

حجت الاسلام ساداتی نیز با بیان دلایل بعثت حضرت محمد (ص) به شخصت و منش پیامبر گرامی اسلام اشاره کرده و ارتباط آن بزرگوار را با جوانان و مردم برشمرد و از انجمن فرهنگی سادوا بخاطر تشکیل این نشست تشکر کرد.

سپس آقای آزموده دستور جلسه را اعلام و پیرامون آن مطالبی را بیان کرد که به شرح زیر است:

۱ . گزارش عملکرد انجمن فرهنگی سادوا در بیست و هشتمین یادواره شهدا که در ششم مرداد ۱۳۹۰ در بالاده برگزار شده و این انجمن مسئولیت تبلیغات آن را بر عهده داشت، در دو بخش ارائه می شود: الف. بخش مالی با فاکتور که مبلغ ۴۹۳۰۰۰ توان هزینه شده است و شامل هزینه های چاپ بنر، چاپ پرچم یادمان شهدا، چاپ و تکثیر سی دی نرم افزار مولتی مدیا شهدا، چاپ رنگی لوح سپاس و سینه آویز خادمین شهدا، هزینه فیلمبرداری و …. می باشد. ب. بخش مالی بدون فاکتور در زمینه طراحی گرافیک تمام امور تبلیغاتی یادواره شامل طراحی لوگو و سربرگ ها و پاکت نامه و مُهر یادواره، طراحی ۴۴ صفحه بروشور شهدا با رتوش عکسها، طراحی لوح سپاس و سینه آویز خادمین شهدا، طراحی انواع بنر با رتوش عکس شهدا، طراحی برچسب سی دی و نرم افزار مولتی مدیا شهدا، نظارت بر چاپ بروشور و سی دی و … که با قیمت پایه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران مبلغ ۱۰۷۵۰۰۰۰ می شود. به عنوان نمونه هزینه طراحی نرم افزار مولتی مدیا شهدا که توسط آقای علی نظری انجام گرفت مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ تومان می شود و یا هزینه طراحی لوگو مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ می شود که این امور توسط انجمن فرهنگی سادوا انجام گرفته و به ستاد یادواره شهدای بالاده اهدا گردید.

اعضای انجمن فرهنگی سادوای بالاده عمیقاً بر این باورند که تلاش آنها در برگزاری با شکوه این مراسم و تامین هزینه های آن، در قبال خون گرانبهای شهدای عزیز کمترین ارزشی نداشته و این صورت حساب صرفاً برای ثبت در تاریخ یادواره شهدا و انجمن فرهنگی سادوای بالاده اعلام شده است و انتظار داریم تا شهدا شفیع همه ما در روز قیامت باشند.

۲ . گزارش مالی انجمن فرهنگی سادوا که موجودی حساب انجمن هم اکنون مبلغ ۷۰۰۰۰۰ تومان بوده و محل تأمین بودجه انجمن نیز از طریق حق عضویت های ۲۰۰۰۰ تومانی اعضا و کمک های مالی دوستداران فرهنگی بالاده می باشد که مبالغ دریافتی در شماره حساب انجمن واریز می شود و اعضایی که نسبت به پرداخت حق عضویت خود اقدام نکرده اند می توانند به شماره حساب این انجمن واریز کنند. (برای چگونگی واریز اینجا را کلیک کنید)

۳ . خرید یک دستگاه پرینتر و اسکنر در بهار امسال توسط انجمن فرهنگی سادوا که هزینه آن را آقای غفار خاسب و عین اله آزموده پرداخت کردند. این دستگاه ها در اختیار آقای محمد آتنی مفرد عضور شورای اسلامی و انجمن فرهنگی سادوای بالاده قرار داده شده و توسط مهندس ذبیح اله کاردگر نصب و راه اندازی شد و هدف از خرید این دستگاه ها سهولت در کار مردم در تهیه کپی از اسناد و مدارک در بالاده می باشد.

۴ . توجه خاص به دبستان بالاده که در طول شش ماه گذشته یک کارتن کتاب داستان و ابزار کمک آموزشی از طریق کانون پرورش کودکان و نوجوانان، یک کارتن کتاب کمک آموزشی از سوی موسسه گاج، خرید مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ تومان هدایای تحصیلی برای دانش آموزان توسط یکی از نیکوکاران منطقه دوسرشمار و هم چنین نوشتن مقاله ای در باره دبستان بالاده در سایت سادوا از جمله فعالیت های انجمن فرهنگی سادوای بالاده می باشد.

۵ . تشکیل گروه کوهنوردی سادوای ساری توسط جناب آقای علیرضا قاسمپور ( از خاندان توبه بالاده) و رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ساری و عضو این انجمن که تاکنون چندین صعود گروهی به چهارنو و شاهدژ انجام داده اند. در ادامه این قسمت آقای قاسمپور با سخنانی در باره نحوه شکل گیری و ثبت این گروه و شرایط عضویت اعلام کردند که هر یک از اهالی بالاده و منطقه دوسرشمار می توانند با رعایت قوانین مربوطه در برنامه های کوهنوردی گروه سادوا شرکت کنند و نگاه ما به دوستداران کوهنوردی از منطقه دوسرشمار نگاه ویژه ای است که می تواند منجر به رشد و گسترش کوهنوردی در این منطقه شود.

آقای علیرضا قاسمپور رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ساری

۶ . طرح های فرهنگی پیشنهادی برای اجرا در سال ۱۳۹۱ دو طرح می باشد که یکی برنامه تکریم از بزرگان بالاده و از سوی آقای محبوب توبه ارائه شده و دیگری برنامه مراسم آئینی معرفی درخت چنار ۴۰۰ ساله روستای قلعه که توسط انجمن فرهنگی تلسی ارائه شده است. با توجه به اینکه در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ دو برنامه فرهنگی نکوداشت آقای محمد آتنی مفرد آموزگار بالاده و برنامه شب شعر شاهدژ را با همکاری انجمن فرهنگی تلسی در بالاده برگزار کردیم، لازم است تا در سال ۱۳۹۱ برنامه ای فرهنگی و با همکاری انجمن فرهنگی سادوا در روستای قلعه برگزار شود. لذا برنامه تکریم بزرگان بالاده را برای سال ۱۳۹۲ در نظر می گیریم تا بتوانیم پیرامون آن مطالعات بیشتری انجام بدهیم. سپس آقای مهندس افشین بهادری مدیر انجمن فرهنگی تلسی قلعه پیرامون این طرح سخنانی بیان داشتند: «این طرح برای توجه دادن مردم به یکی از میراث های ارزشمند طبیعی منطقه دوسرشمار و ایجاد زمینه ای فرهنگی برای حفظ و نگهداری از این درخت کهنسال بوده و در کنار این مراسم پختن آش محلی توسط زنان روستا، شعرخوانی محلی، نواختن نواهای محلی با لَـلِه وا توسط یکی از چوپانان منطقه و یا اجرای یکی از بازی های بومی و برپایی نمایشگاه عکس طبیعت و نیز نقاشی های کودکان در شب شعر شاهدژ و چند برنامه دیگر را در دستور کار قرار خواهیم داد. این برنامه یک روز پس از برگزاری یادواره شهدا در قلعه برگزار می شود»

در ادامه آقای آزموده اعلام کرد همانگونه که در دو برنامه قبلی انجمن فرهنگی تلسی در کنار ما بود، این بار انجمن فرهنگی سادوا با تقبل یک چهارم هزینه ها و طراحی گرافیک این مراسم در کنار آنان خواهد بود.

۷٫ کتاب ضرب المثل های بالاده آماده چاپ شده و در سال ۱۳۹۱ به چاپ خواهد رسید و برای ادامه این سری از کتاب ها که در قالب «دانشنامه تاریخ و فرهنگ بالاده » و منطقه دوسرشمار تدوین می شود با موضوع «خاطرات مردم» و «داستان های مردم» گردآوری خواهد شد و انتظار داریم تا فرهنگ دوستان نسبت به جمع آوری و تدوین این دو مقوله از بزرگان و کهنسالان و مردم تلاش کنند. هم چنین از کسانی که برای چاپ این دانشنامه مایل به همکاری مالی هستند تقاضا می شود با ما تماس بگیرند.

۸٫ دوسرشمار نام منطقه ما می باشد که یکی دو سالی است عده ای تلاش می کنند تا این نام را حذف کرده و نام «امامزاده میرافضل» را برای منطقه انتخاب کنند. لازم است بگویم که نام دوسرشمار شامل روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو در تمامی تقسیمات سیاسی کشوری ثبت شده و غیر قابل تغییر می باشد. این موضوع قبل از مراسم یادواره شهدای امسال (که در بالاده برگزار شده)، توسط عده ای پیگیری شده و در جلسه ای که در تاریخ ۱۱/۴/۱۳۹۰ در دبستان شاهد نکا برگزار شده و قرار بود نامی برای ستاد یادواره شهدا دوسرشمار (و نه تغییر نام منطقه) انتخاب شود، مطرح گردید و در همان جلسه نیز شدیداً از سوی تعداد زیادی از حاضران و نیز مدیر و تنی چند از اعضای انجمن فرهنگی سادوا مورد مخالفت قرار گرفت ( که فایل صوتی آن نیز موجود است) و عده ای تلاش کردند تا از تقدس و جایگاه ویژه نام امامزاده میرافضل در بین مردم منطقه سوء استفاده کرده و نام منطقه دوسرشمار را به نام «منطقه امامزاده میرافضل» تغییر دهند و در همان جلسه با ارائه نقشه ای رسمی توسط جناب آقای منصور علینژاد که در آن نام دوسرشمار نوشته شده بود به این بحث خاتمه داده شد و در تبلیغات یادواره شهدا نیز نام دوسرشمار قید گردیده است هر چند تا روز برگزاری یادواره نیز عده ای نیز تلاش می کردند که نام «منطقه بالاده» را برای ستاد یادوراه شهدا انتخاب کنند که با این موضوع نیز شدیداً مخالفت کردیم. با این حال اکنون نیز زمزمه هایی شنیده می شود که عده ای در ستاد یادواره شهدای قلعه و پایین ده به این قضیه دامن زده و در پی به کرسی نشاندن نام «منطقه امامزاده میرافضل» برای ستاد یادواره شهدا هستند که در حقیقت ادامه همان تلاشی است که قبلاً گفته شده است.

در ادامه این بحث همه حاضرین در این نشست مخالفت صریح خود را با هرگونه تغییری در نام «منطقه دوسرشمار» اعلام کرده و آن را عاملی برای اختلاف و تفرقه افکنی در بین مردم روستاهای منطقه دانسته و از ستاد یادواره شهدای روستاهای منطقه دوسرشمار نیز شدیداً انتقاد کردند که چرا هنوز پس از بیست و هشت سال برگزاری یادواره فاقد مدیریتی متمرکز بوده و هر روستا برای خود تصمیم گرفته و سیاست گذاری می کند؟ آیا ستادهای شهدای روستاهای دوسرشمار نمی توانند از یک سیاست واحدی پیروی کنند تا باعث اختلاف نشود؟ به عنوان نمونه در مراسم یادواره شهدای سال ۱۳۸۶ که در بالاده برگزار شد رسماً اعلام شد که شهید محمّد قاسمپور به عنوان بیستمین شهید بالاده و سی و چهارمین شهید منطقه دوسرشمار می باشد اما در مراسم یادواره شهدای سال ۱۳۸۷ که در قلعه برگزار شد نام این شهید از لیست شهدای منطقه حذف شده ! و در تبلیغات نیز اشاره ای به این شهید نگردید و اگر تلاش تنی چند از اعضای انجمن فرهنگی سادوا در شب قبل از برگزاری یادواره نبود، نام این شهید حذف شده بود و معلوم نبود جواب خانواده آن شهید که از ساری به بالاده تشریف آورده بودند را چگونه می خواستند بدهند!

به نظر حاضرین این نشست، لوگوی طراحی شده برای ستاد یادوراه شهدا که شامل سه رنگ پرچم ایران، گل لاله و کبوتر با پنج بال به عنوان نماد پنج روستای دوسرشمار می باشد به اندازه کافی گویا و وحدت آفرین می باشد و هرگونه تلاش برای تغییر در نام و هویت منطقه دوسرشمار خلاف نظر عامه مردم ، فرهنگ دوستان و حتی شهدای عزیز به عنوان پرچمداران وحدت می باشد و پیامدهای این تغییر نام که از هم اکنون در بین مردم منطقه به ویژه مردم بالاده دیده می شود، بر عهده عاملان آن می باشد.

در طول برگزاری بیست و هشت یادواره گذشته، کمتر تلاشی برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و بهداشتی منطقه صورت گرفته و حتی بعضی از همین آقایان که در پی تغییر نام منطقه دوسرشمار هستند، معتقدند که هرگونه درخواست از مسئولان برای بهبود شرایط زندگی مردم منطقه سوء استفاده از خون شهدا می باشد. در بسیاری از روستاها حتی با یک شهید، به مراتب امکانات بهتری از طرف دولت جمهوری اسلامی به مردم تعلق گرفته در حالیکه منطقه دوسرشمار با ۳۴ شهید هنوز با مشکلات ریز و درشت و پیش پا افتاده دست و پنجه نرم می کند. لازم به ذکر است که از اعضای ستاد یادواره شهدای بالاده نیز برای شرکت در این جلسه دعوت کردیم که تشریف نیاوردند.


در پایان نشست نیز حاضرین نظرات خود را در باره مسائل مختلف روستاهای منطقه دوسرشمار به ویژه روستای بالاده اعلام کردند.

جلسه در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه با صلوات بر پیامبر اکرم (ص) به پایان رسید و به هر کدام از شرکت کنندگان دو قطعه پوستر ۲۰ در ۲۰ سانتیمتر روستای بالاده با نمای قله شاهدژ و رشته کوه چهارنو اهدا شد.

عکس یادگاری در پایان نشست

عکسها: محمد بزرگزاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
سیدامیر ساداتی بالادهی از نکا گفت

با سلام و خسته نباشی آقای آزموده
آن گروهی که می گویند یادواره شهدا به یادواره شهدای میرافضل تغییر یابد بدانند که ما هم امامزاده اسماعیل را در بالاده داریم. ضمن اینکه اکثر شهدای منطقه از بالاده می باشند. با تشکر

م ح محمدی واوسری گفت

با سلام به اعضای انجمن فرهنگی سادوا و تلسی
خسته نباشید می گم برای زحمت های شما در راه فرهنگ دوسرشمار
می خواستم بگم وقتی یه عده به صورت خودسر نام روستای تازه تاسیس واوسر را میرافضل گذاشتند ما هر بار که به یکی می خواهیم بگیم مال کجا هستیم همون نام واوسر را بکار می بریم و دو ساعت باید حالی شون کنیم که میرافضل اسم شخص است که امامزاده مونه ( که با ۱۶ نسل به امام موسی کاظم علیه السلام می رسه) و همون اسم رو یه عده کاسه داغتر از آش برای روستامون هم گذاشتن. هر بار باید کلی با خومون کلنجار بریم که چرا این اسم رو برای روستا انتخاب کردن و چرا حالا می خوان این اسم رو برای همه منطقه انتخاب کنن
آیا اسم گویا و قشنگ و زیبا و جامع و فراگیریه یا پیشوند و پسوند مکان داره یا اینکه یه عده دانسته یا ندانسته می خوان کاری بکنن که باز مثل چند سال قبل که برای یه تیکه زمین باعث دعوا و اختلاف بین دو تا روستا می شدن دوباره آتش اختلافات رو روشن کنن؟
خوبه این جور آدما یه نگاهی هم به بدبختی های مردم دوسرشمار بندازن تا ببینن که مشکل ما اسم نیست بلکه جسم هست که روز به روز داره زیر بار مشکلات خم می شه.
از انجمن فرهنگی سادوا که در این چند سال منطقه ما رو زنده کرده تشکر می کنم و اگه فایل صوتی نشست نکا را روی اینترنت بذارین خیلی بهتر می شه و مردم بیشتر آگاه می شن.
ممنون
…………………………………………….
سادوا: جناب م. ح. محمدی واوسری سلام و سپاس از محبت شما
بخاطر سرعت پایین اینترنت و حجم بالای فایل صوتی هنوز نتوانستیم این کار را بکنیم و امیدواریم روزی بتوانیم این فایل دو ساعته را به فایل های کوتاهتر تقسیم کرده در سادوا قرار دهیم.

م فولادی / از قلعه گفت

امیدوارم برنامه گرامیداشت چنار قلعه که سمبل این روستا شده و خاطرات کودکی ما در بازی پای این درخت زیبا گذشت به خوبی برگزار شود. ضمنا نام منطقه ما تا ابد دوسرشمار خواهد ماند و ما نام مقدس آقا میرافضل را که خیلی هم مورد احترام ماست به عنوان نام منطقه قبول نداریم و به نظرم باعث اختلاف و تفرقه بین مردم خواهد شد

ضمن تشکر از برگزاری جلسه، مزید براطلاع به استحضار می رساند برای اینکه بتوان از حداکثر پتانسیل همفکری دوستان شرکت کننده در اینگونه جلسات استفاده نمود شایسته است قبل از برگزاری جلسه حتما” دستور کار جلسه را به اطلاع اعضای جلسه رسانیده شود تا انشاالله نتیجه مطلوبتری داشته باشد
……………………………….
سلام جناب آقای توبه عزیز
فرمایش شما متین و بجاست. انشاء الله در جلسات بعدی چنین خواهیم کرد.

یک رزمنده بالادهی گفت

ستاد یادواره شهدا در هر روستایی ساز خودش را می زند و اگر انجمن فرهنگی سادوا نبود که مراسم امسال هم مثل ۲۷ یادواره دیگر پختن و خوردن برنج بود و مداحی و روضه خوانی و باز سالی دیگر و روستایی دیگر و باز تکرار همین مراسم.
برایشان مهم نیست که فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم و جوانانی که جنگ و شهدا را ندیدند رشد کند. برایشان کیفیت غذا مهمتر از وحدت و اتفاق نظر اهالی دوسرشمار هست. حتی اگر اسم منطقه را هم عوض کنند افکار خودشان را نمی توانند عوض کنند و باز دو سال دیگر اسمی دیگر خواهند گذاشت.
تازه فهمیدم علت فرار جوانان از این گونه مراسم چیست چون جوانان به عنوان تماشاچی و سیاهی لشکر و بالا بردن آمار تعداد غذا و فخرفروشی این روستا به آن روستا به این مجالس آورده می شوند
……………………………..
سادوا: جناب رزمنده سلام
جوانان همیشه در صحنه های انقلاب و جنگ حضور داشتند و شاید نگاه ما با نگاه شما یک کم متفاوت باشد. البته منکر عدم استقبال شایان جوانان از اینگونه مجالس نیستیم و دلیلش را هم در یکنواختی مراسم می دانیم و نه محتوا و فلسفه شهید و شهادت که شهیدان فرزندان همین پدران و مادران ما هستند و با همه ما نسبتی دور و نزدیک دارند و فداکاری شان باعث آرامش و امنیت امروز ما هست.

سلام
وقتی تصمیم بر آن شد که نام منطقه را به امامزاده میرافضل تغییر دهند ( ضمن اعلان ارادت به امامزاده میرافضل) مطمئنا افرادی هستند که این کار را عملی کنند! در ضمن بحث جداسازی بالاده با روستاهای دیگر در نظر اولین نفر به ثبت رسید پس ما بر خلاف میل مان منتظر اظهارات بعدی هستیم. البته امیدواریم که دیگر برای روستاهای منطقه در خواست پاسپورت نشود.
جواب یک رزمنده : فخر فروشی ریشه ای است و باید از ریشه خشکانده شود که توسط یک سری افراد کوته فکر انجام می گیرد و کاری هم نمی شود کرد.
……………………………………..
سادوا: البته هنوز هیچ کس تصمیمی نگرفته تا بتوانند این کار را عملی کنند. اگر بعضی ها بدنبال تغییر نام هستند مسلماً نماینده عامه مردم دوسرشمار نیستند و در پی ایجاد تنش و اختلاف هستند. در اولین نظر اعلام شد که اگر بنا هست اسم منطقه را عوض کنند چرا نام امامزاده اسماعیل نباشد؟ در حقیقت آقای ساداتی در مخالفت با تغییر نام موضع گیری کرده نه اینکه بخواهد بالاده را جدا کند. البته ما سعی می کنیم بین این ۵ – ۶ روستا مشکل ویزا و پاسپورت بوجود نیاید.

ساداتی تیله بنی گفت

ضمن تشکر فراوان از تشکیل دهندگان این نوع جلسات که باعث روشن شدن مسایل مهم منطقه می شود و اینجانب هم نظرم را در جلسه نکا گفتم و از گفته ها و نظرات دوستان فهمیدم که این مخالفین تغییر نام، از دوستداران واقعی و ارادت مندان امامزاده میرافضل و منطقه می باشند. به قول معروف نشان به این نشان که نمی خواهند دیگران از اسم مبارک امامزاده میرافضل، سوء استفاده ابزاری کرده و صدمه اش به منطقه ی دوسرشمار وارد شود. احسنت به بینش و افکار تان، که خواهان عدم اختلاف بین روستاها و ایجاد برادری بین اهالی منطقه دوسرشمار هستید و این اتحاد و برادری را خود امامزاده ایجاد کرد که تمام اهالی پیر و جوان، خرد و کلان وقتی به منطقه وارد شدند امکان ندارد سلام به امامزاده نگویند. نمی دانم چرا یک عده (البته به یقین می دانم) می خواهند با تغییر نام، مجدداً تفرقه افکنی بکنند؟ در مورد آرم ستاد یادواره شهداء باید بگویم که غیر از گل و لاله و دو بال پرنده، کلمه جلاله “الله” را در بالای پرنده به وضوع مشاهده می کنم که بسیار عالی طراحی شده است و شش پر پرنده بعنوان شش روستای منطقه می باشد. نه پنج روستا، اگر چه در جلسه حضور نداشتم ولی با تمام کسانی که دلشان در دریای خروشان درد منطقه می تپد، همراه هستم.

سلام جناب آزموده.
بد نیست نام و دلایل کسانی که می خواهن نام دوسرشمار را تغییر بدهن را در سایت سادوا بذارین شاید حرفی برای گفتن داشته باشن و با تغییر اسم منطقه مشکل مردم هم حل بشه!
با تغییر اسم منطقه شاید این اتفاقات بیفتد:
۱٫ جاده های دو طرف منطقه دوسرشمار تا ایلال و فولادمحله آسفالت می شه
۲٫ در هر روستا یک مرکز بهداشت با چند پزشک و جراح متخصص راه می افته
۳٫ چند دستگاه آمبولانس مجهز به این مراکز بهداشتی آورده می شه
۴٫ امداد هوایی راه اندازی می شه تا در زمانی که برف ده روز جاده ها رو بسته مردم با مشکل روبرو نباشن
۵٫ منطقه ما به یک شهر بزرگ تبدیل می شه و کیاسر هم یکی از روستاهای منطقه می شه و یک نفر از همین دوستان هم شهردار می شه
۶٫ استانداری مازندران بودجه ای خاص برای منطقه ما در نظر می گیره
۷٫ گردشگران زیادی به منطقه ما برای طبیعت درمانی میاین
۸٫ منطقه ما رادیو و تلویزیون مخصوص خواهد داشت
۹٫ هیچ گرگی جرات نمی کنه به گاو و گوسفند منطفه حمله کنه
۱۰٫ هیچ مسئولی جرات نمی کنه به مردم منطقه ما وعده بده و چند روز دیگه زیرش بزنه
۱۱٫ ما هم خیلی خوش بحالمون می شه و به دیگرون پز می دیم که منطقه ما با یک اسم عوض کردن به همه چیز رسید
۱۲٫ دانشگاه آزاد و پیام نور هم فوراً یک شعبه در اینجا می زنن و دانشجو می پذیرن
۱۳٫ بانک ها برای سرمایه گذاری و شعبه زدن در اینجا سر و کله می شکونن
و چند تا مزایای دیگر که بعداً باید ببینیمش
…………………………………………..
سادوا: جناب یک بالادهی سلام
سایت سادوا آماده انتشار دلایل این دوستان هست و بد نیست خودشان هم نامشان را اعلام کنند تا مردم هم در جریان نوع نگاه آنها نسبت به منطقه دوسرشمار باشند.
البته مواردی که عنوان فرمودید را در حد مزاح می دانیم و شوخی شما را به فال نیک می گیریم.

سلام خدمت همولایتی های عزیز
خواستم بگم به غیر از یادواره شهدا کارهای دیگری هم داریم ولی متاسفانه …

اینانی که در پی تغییر هویت منطقه دوسرشمار هستن واقعاً نمی دونن که دارن چکار می کنند؟ اینان از خون شهدا هم پلی می سازن برای رسیدن به اهداف خودشون. اگر در بین مردم نمی تونن ظاهر بشن و خواسته غلط شونو بگن با نقاب یادواره شهدا کارشونو پیش می برن. اینان از شهدا هم نمی گذرن و از خونشون خجالت نمی کشن.

سلام و دورد به اهالی منطقه دوسرشمار
به جای آنکه بیایید و بر سر اسم دعوا بکنین، بیایید یه فکری برای منطقه تون بکنید.
من نمیدانم دعوا میان این قوم بر سر چیست؟ ولی هر چه هست میان خودتونه. ولی من می خام اینو بگم که مردم دنیا دارن پیشرفت می کنن و شماها دارین با هم کل کل می کنین. به جای اینکه به فکر آبادانی و پیشرفت منطقه باشید دارین … بی خیال بابا!
می خام بگم به جای این همه خرج و مخارج زیادی، یه کمی از سر و ته یادواره بزنید و یه جایی از منطقه رو آباد کنید بد می گم بگو بد می گی. (یه جایی رو آباد کنید به نام شهداء) چقدر می خورید؟ اینقدر به فکر شکمتون نباشید. آقایون هویت منطقه رو از دست ندید. یا حق

د. فولادی / از قلعه گفت

نشسته اید در انتظار این غبار بی سوار
دریغ کز شبی چنین سپیده سر نمی زند.
شما کجای کارید برار. آیا نامه آقای م.ع٫ ج دبیر ستاد یادواره شهدای قلعه و پایین ده را به آقای بشارتی معاون رئیس جمهور برای دعوت به سخنرانی مراسم دیدید که در اون نامه اسم منطقه دوسرشمار را منطقه امامزاده میرافضل نوشته است؟
نشسته اید و جلسه می گیرید که چی بشه؟ اونا کار خوشونو کردن و کاری هم به افکار عمومی ندارن. چون اصلن افکار عمومی برایشون مهم نیست.
…………………………………………
سادوا: سلام . نشسته ایم تا خرد جمعی را به کمک بطلبیم و خود را تافته جدا بافته از افکار عمومی ندانیم.
از نامه آقای م.ع٫ ج (که شما نام کاملش را نوشته اید) به جناب آقای بشارتی باخبرم. متاسفم که برای این دوستان مهم نیست پیامدهای این بازی چه می تواند باشد.

با سلام، من به عنوان یک فرزند شهید از کارهایی که اینها به اسم شهید،انجام میدن، تا به اهدافشون یا هر چیز دیگه برسن، راضی نیستم.
میدونم که شهدا و خدایشون هم راضی نیست، به جای این کارها یه جایی از منطقه رو آباد کنید، که اینطوری نام شهید بیشتر در یادها میماند.
با سپاس از زحمات بی دریغ و بی منت شما،آقای آزموده.
………………………
سلام بر یادگار گرامی شهید
همانگونه که فرمودید کاش در ۲۹ سال گذشته که یادواره برای شهدا گرفتم یک جایی را هم به نام شهدا آباد می کردیم و ما الان می بایستی ۲۹ طرح به نام ۲۹ شهید برای مردم افتتاح کرده باشیم. و سال های دیگر هم طرح هایی دیگر. در حالیکه متاسفانه حتی یک طرح هم بنام ۳۴ شهید در منطقه دوسرشمار نداریم.
از اظهار لطف و محبت شما هم سپاسگزاریم

جناب آقای آزموده با همت حضرتعالی و دیگر دوستان در این مدت کوتاه کارهای خوب و چشمگیری در منطقه دوسرشمار صورت گرفته. می توانیم معطل نکنیم و منتظر کسی نباشیم خودمان آغازگر باشیم. بعنوان نمونه برای ۱- گروه کوهنوردان ۲- سایت ۳- کتابخانه و…به نام مقدس شهدا نامگذاری شود تاانشاالله در گامهای بعدی کارهای بهتری به برکت شهدا در منطقه مشاهده گردد به امید آن روز٫
……………………………………
سادوا: سلام جناب آقای توبه عزیز
خوشبختانه مردم ما آمادگی انجام کارهای بزرگ را دارند و کافی است یک نفر جلو بیفتد. آنان نیز با جان و دل حمایتش می کنند و کارها را انجام می دهند. کاش مباحث فرهنگی از سالهای دورتر در میان ما مطرح می شد و ما اکنون شاهد داشتن خیلی از چیزهایی بودیم که اکنون داشتن حداقلی آن برای ما آرزویی دست نیافتنی شده است.
اگر تاکنون چند پروژه ریز و متوسط در روستاهای منطقه دوسرشمار اجرا شده بود و نام شهدا را بر آنها می گذاشتند هم مردم راضی تر بودند و هم نام شهدای عزیزمان بلند آوازه تر می شد.

سلام دوباره خدمت همولایتی های عزیز . مشکل ما فقط در یک چیز است. اگر چند نفر همچون آزموده داشتیم وضعیت منطقه دوسرشمار این نبود
………………………………
سادوا: سلام بر آقا کمیل عزیز٫ همه دارند زحمت می کشند و امیدواریم با همت همه و از جمله من و شما وضعیت منطقه دوسرشمار روز به روز بهتر شود.

سلام و عرض ارادت به همولایتی های عزیز . ظاهراً در مراسم های خصوصی کارهای زیادی علیه مردم شریف دوسرشمار انجام می گیرد. لطفا از آنها دعوت کنید تا توضیحات لازم را در مورد این عمل و عنوان بیان کنند تا ملت روشن شوند.
…………………..
سادوا: سلام. لطفا بفرمایید که منظورتان از « مراسم خصوصی، کارهای زیاد، آنها و عمل و عنوان» چه هست؟ اگر مصداق های عینی را برایمان مشخص می کردید بهتر بود.

سلام آقای آزموده عزیز با تشکر بی شمار از شما
بهتره مردم منطقه بجای اینکه به فکر عوض کردن نام منطقه دوسرشمار باشند بفکر آبادانی و حل مشکلات باشند. اصل قضیه را بی خیال شدند و به فرع قضیه چسبیدند. این مناطق قدمت دیرینه ای دارد و بهتر است به همان نام باقی بماند.
منتظر مطالب بعدی بنده باشید.