کابل های برق منطقه دوسرشمار و نرماب به سرقت رفت

هفته گذشته دزدان اموال عمومی توانستند کابل های برق چندین روستای منطقه دوسرشمار و نرماب بخش چهادرانگه ساری را به غارت ببرند. این دزدان، کابل ۴ رشته ای برق معابر عمومی روستاهای بالاده، واوسرنو ، میرافضل، آغوزگاله، خُلِرد، سواسره و … را شبانه باز کرده و بخش هایی از این منطقه دور افتاده و محروم را در خاموشی فرو بردند. ماجرا را آقای محمد آتنی مفرد عضو شورای اسلامی بالاده و آموزگار دبستان این روستا  به صورت تلفنی چنین شرح دادند که روستاهای این منطقه بخاطر مهاجرت مردم ، در فصل پاییز  و زمستان از جمعیت و سکنه بسیار کمی برخوردار هستند و در این ایام بخاطر سرما و بارش برف شدید، مردم با غروب آفتاب از منازل خود بیرون نمی آیند و از بیرون خانه خبر ندارند . هفته گذشته چند نفر دزد، شبانه از این موقعیت سوء استفاده کرده و کابل های مسی برق معابر عمومی را به سرقت بردند. در روستای بالاده نیز کابل تیر برق های معابر و فاز شب را از جلوی مدرسه تا قسمت شرقی روستا ( کنار منزل مهندس صادقی فر و آقای ابراهیم تهرانی به طول یک کیلومتر ) جمع آوری کرده و با خود بردند و چند شب قبل نیز کابل برق روستاهای واوسرنو و میرافضل را دستبرد زدند.

این دزدان در روستاهای خلرد و آغوزگاله نیز کابل های برق را دزدیدند تا اینکه چند شب پیش یکی از اهالی روستای سواسره متوجه حضور کامیون خاور غریبه ای در روستای خود شده و اهالی را در جریان ماجرا قرار می دهد و اهالی نیز با داس و چوب و چماق دزدان را محاصره می کنند ولی دزدان با کامیون خود از میان مردم فرار کردند و مردم نیز سوار بر یک دستگاه وانت نیسان به تعقیب آنان پرداختند. دزدان از تاریکی شب و جنگلی و کوهستانی بودن منطقه استفاده کرده و در جایی مخفی می شوند تا رد خو د را گم کنند.

اهالی سواسره پس از اینکه پاسگاه کیاسر به تماس های تلفنی اضطراری و درخواست کمک آنان پاسخی نمی دهد، و از طرفی دزدان را نیز گم کرده بودند با طی مسافت ۲۰ کیلومتری کوهستانی به سمت کیاسر رفته و حضوراً پاسگاه را در جریان ماجرا قرار می دهند و آنان نیز در سه راهی « دارپشت » منتظر دزدان می مانند و دزدان که گمان کرده بودند آبها از آسیاب افتاده، پس از ساعتی از مخفیگاه خود خارج شده و به سمت دارپشت حرکت می کنند ولی در این مکان با نیروهای انتظامی روبرو می شوند و به ایست پلیس توجهی نکرده و از کمین پلیس و موانع ایجاد شده عبور کرده و پس از برخورد کامیون شان با ماشین پلیس به سمت ساری فرار می کنند. ماموران پلیس نیز پس از تعقیب و گریز طولانی یک ساعته و ۵۰ کیلومتری در جاده های کوهستانی کیاسر تا کارخانه چوب پهنه کلای ساری هم چنان به تعقیب دزدان می پردازند تا اینکه در جاده پهنه کلا توانستند با کمک نیروهای مستقر در پلیس راه پهنه کلا ، کامیون خاور را متوقف کنند که ۲ تن از دزدان که در قسمت بار خاور بودند با استفاده از تاریکی شب متواری شده و سه تن دیگر دستگیر می شوند و از کامیون آنان یک تن سیم مسی کشف شد. این افراد اکنون در بازداشت پلیس به سر می برند و تلاش پلیس برای دستگیری سارقان متواری نیز ادامه دارد.

پس از این ماجرا و برای سیم کشی دوباره، شورای اسلامی بالاده با اداره برق کیاسر تماس گرفته و مسئولان قول دادند که پس از بازدید طراح اداره برق (که فقط سه شنبه ها در کیاسر حضور دارد ) و ارائه گزارش و تامین بودجه، بتوانند هر چه زودتر مشکل برق این روستاها را حل کنند که بخاطر تعطیلی سه شنبه پیش رو ( ۲۴/۸/۱۳۹۰)، طراح در هفته آینده می بایستی از این روستاها بازدید کند.

جا دارد از تیزهوشی و جدیت اهالی محترم سواسره و نیز پلیس کیاسر که با تلاش خود توانستند دزدان بیت المال را دستگیر کنند تشکر کنیم و امیدواریم که قوه محترم قضاییه بدون کمترین چشم پوشی و بخششی این دزدان را به اشد مجازات برساند .

دریافت تلفنی خبر: از آقای محمد آتنی مفرد ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز شنبه ۲۱/۸/۱۳۹۰

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۱ آبان ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام و تشکر از اطلاع رسانی جناب آقای آزموده
حقیر بنا بر احساس وظیفه در تاریخ ۱۸/۸/۹۰ ایمیلی برای استاندار محترم مازندران در خضوص خبر فوق ارسال نمودم امید واثق دارم به نتیجه ایی برسد .
………………………
سادوا : سلام جناب توبه عزیز و سپاس از پیگیری شما
یقیناً همه ما باید دست در دست هم دهیم و کارهای بالاده را به سر انجام برسانیم. شاید انتظار انجام همه کارها از شورای اسلامی روستا داشتن انتظار درستی نباشد و همه ما می توانیم در هر کجای ایران هستیم پیگیر امور روستای خود باشیم. موید باشید

خجالت آوره توی این منطقه این دزدی اتفاق افتاده.
ساکنین منطقه تو اون سرما و برف خیلی به زحمت می افتند.

با سلام و عرض ادب و احترام
در این دنیا که مردانش عصا از کور می دزدند من از خوش باوری آنجا محبت جستجو کردم
اگر ما ذره ای کج بجنبیم فکر کنم که چکل های شاهدژ را هم ناکسان به یغما برند . فقط می توانم بگویم که همه باید مواظب جنگل های خود باشیم و با کوچکترین صدای ناشناس ناقوس خطر را به صدا در آوریم تا ریشه مان را با تیشه نبرند
موفق جاودان باشید