مصاحبه با مسئول پایگاه بسیج شهدای امام زاده میرافضل منطقه دوسرشمار

در سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان بفرمان حضرت امام خمینی (ره) در پنجم آذر ماه و گرامیداشت این روز، گزارشی از فعالیت بسیج منطقه دوسرشمار بخش چهاردانگه ساری (روستاهای بالاده – قلعه – پایین ده – تیله بن- واوسر) را در قالب مصاحبه با جناب آقای سیدعقیل ساداتی تیله بنی مسئول پایگاه بسیج شهدای امامزاده میرافضل منطقه دوسرشمار آماده کرده ایم و مسایلی را پیرامون بسیج و فعالیت هایش در منطقه سوال کردیم و ایشان نیز با کمال دقت و محبت به سوالات ما جواب دادند. امیدواریم این مصاحبه مورد توجه اهالی محترم دوسرشمار قرار گیرد. از آقای ساداتی که با همه مشغله های کاری، انجام این مصاحبه را پذیرفته اند بسیار سپاسگزاریم و برای ایشان و همه بسیجیان منطقه دوسرشمار آرزوی تندستی و موفقیت داریم. عین اله آزموده/ مدیر سایت سادوای بالاده

………………………………………………………………………………………………………………….

اینگونه بحث را آغاز کنم که سابقه تشکیل بسیج در منطقه دوسرشمار به سال های آغازین جنگ تحمیلی و فرمان امام خمینی (ره) می رسد که سردار شهید رسول علینژاد وقتی تابستان ها در منطقه حضور داشت، بسیج هم فعال بود و گاهی جوانان بالاده به ارتفاعات اطراف می رفتند و تمرینات رزم شبانه انجام می دادند تا زمانی که به جبهه ها اعزام می شوند از آمادگی بدنی و رزمی لازم برخوردار باشند. اما با آغاز فصل پاییز و رفتن اکثریت مطلق جمعیت منطقه به سوی شهرها، بسیج هم ماهیت فیزیکی خود را از دست می داد تا اینکه تابستانی دیگر از راه برسد و اعضای افتخاری آن دور هم جمع شوند و اوج همگرایی آنان نیز در مراسم یادواره شهدا بود. با شهادت رسول در سال ۱۳۶۴ بسیج منطقه هم از فعالیت باز ایستاد. با تجدید خاطره از آن روزگار، اکنون پس از گذشت حدود بیست و هفت – هشت سال دوباره شاهد تشکیل بسیج در این منطقه هستیم .

۱ . تشکیلات جدید بسیج هنوز برای مردم منطقه آنچنان که باید و شاید شناخته شده نیست. بفرمایید بسیج جدید از چه سالی فعالیت خود را شروع کرده و چگونگی شکل گیری آن را بیان کنید و چند نفر عضو دارد؟

- به نام خدا و با درود و سلام به بزرگ بسیجی انقلات حضرت امام (ره) و ضمن گرامیداشت هفته بسیج و عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین ( ع) و با سپاس از شما که با این گفت و گو و سوالات بسیار خوب در جهت اهداف بسیج و حرف های ناگفته بسیجیان نقش بسزایی  ایفا کرده اید.

باید در جواب سوال شما عرض نمایم که تشکیلات بسیج برای مردم فهیم و با ذوق منطقه، به واسطه حضور معنوی و عرفانی ۳۴ شهید از ۱۶۵ شهید بخش چهاردانگه شهرستان ساری قابل لمس و درک می باشد و اگر گفته باشیم که اهالی دوسرشمار در مناسبات اجتماعی، همپای دیگران و حتی بیشتر، و با درایت و دقت نظر حضور دارند به گزاف سخن نگفتیم که نمونه ی آن در طول تاریخ منطقه، از بزرگان و امکانات و سرمایه های اجتماعی و تقدیم ۳۴ شهید در دفاع از مکتب و خاک ایران عزیز می باشد.

در مورد شکل گیری بسیج جدید باید عرض که  بسیج شهدای امام زاده میرافضل ادامه ی همان بسیج شهدای بالاده در دهه ۶۰ می باشد. در دهه ۶۰ بسیج شهدای بالاده  با نام نویسی حدود ۲۰ نفر از اهالی منطقه، در سپاه پاسداران کیاسر، شکل گرفت و تا سال ۱۳۸۴ با همین تعداد به صورت فعال و نیمه فعال ادامه داشت و هیچ شخصی مسولیت مستقیم این تشکیلات را برعهده نداشت، ولی نام پایگاه و اعضای بسیج برای سپاه کیاسر معرفی شده بود و هر از گاهی هر یک از بسیجیان منطقه مثل برادر حسن اسماعیلی و محمد آتنی مفرد و سیدعمران ساداتی و این  جانب و یا دیگران ارتباط خوبی با مرکز کیاسر داشته اند. از سال ۱۳۸۰ که سازماندهی بسیجیان بطور جدی پیگیری شد، تعدادی از پایگاهای بخش چهاردانگه بعلت نداشتن حد نصاب تعداد اعضا، در معرض انحلال قرار گرفتند از جمله پایگاه شهدای بالاده  و در سال ۱۳۸۵ مرکز مقاومت کیاسر اعلام نمود که در صورت پیگیری نشدن وضعیت پایگاه، این پایگاه منحل شده و کد آن به  یکی از پایگاه های جدید داده خواهد شد. در این سال ها مسولیت مرکز مقاومت کیاسر برعهده  جناب سرهنگ حاج سیدمجتبی میرعمادی ارایی بود. ایشان یکی افراد بسیار خدوم و دلسوز و در عین حال آگاه به مشکلات منطقه  است و با اصرار ایشان، اینجانب و آقای رضای نظری و سیدعمران ساداتی در پی جذب نیرو و فعال نگه داشتن پایگاه، شروع بکار نمودیم و با رساندن تعداد اعضا به حد نصاب، از سال ۱۳۸۵ پایگاه بسیج شهدای امام زاده میرافضل رسماً شروع به فعالیت نموده است.

 ۲ . از اعضای سابق بسیج منطقه که در سال های ۱۳۶۳- ۴ فعال بودند، چند نفر در تشکیلات جدید حضور دارند و چگونه از تجربیات آنان بهره مند می شوید؟

- به غیر از یک نفر آن هم مرحوم میرشاهب ساداتی (روحش شاد، که همین آبان ماه گذشته، بیست و یکمین سال درگذشت  شان بود) بقیه نیروهای قدیمی هنوز عضو بسیج بوده و تعدادی در شورای پایگاه حضور دارند و از تجربیات آنان کمال استفاده خواهد شد.

۳ . اکثر ۳۴ شهید منطقه دوسرشمار از طریق بسیج به جبهه های جنگ اعزام شده بودند که پشتوانه بسیار خوبی برای بسیج منطقه است. از این امتیاز چگونه می توانید در تقویت بسیج جدید استفاده کنید؟

- یکی از علل منحل نشدن پایگاه بسیج قدیمی منطقه، وجود ذی جود همین شهداء بوده که سرهنگ میرعمادی اظهار می داشت برازنده نیست با این تعداد شهید بسیجی در منطقه، پایگاه بسیج نداشته باشیم. اما با وجود مشکلات عبور و مرور به منطقه و دوری محیط کار بنده در بهشهر با حوزه مقاومت بسیج در تلمادره چهاردانگه، دو عامل باعث قبولی این مسولیت برای من شد. یکی اینکه نمی دانستم جواب شهدا راچه بگویم و دیگر اینکه نتوانستم از حرفهای منطقی و ارزشی جناب میرعمادی رو برگردانم.

۴ . پایگاه در حال حاضر زیر مجموعه تشکیلاتی کدام ناحیه از بسیج شهرستان ساری هست؟

- پایگاه تا سال ۱۳۸۵ جزء حوزه مقاومت امام حسن (ع) کیاسر بود و از سال ۱۳۸۵ به پشت کوه چهاردانگه  حوزه ی حضرت ابوالفضل ( ع) تلمادره انتقال پیدا کرده و فعلاً زیر نظر این حوزه به فعالیت خود ادامه می دهد.

۵ . شکی نیست که حضور بسیج در منطقه دور افتاده دوسرشمار می تواند باعث ایجاد امنیت اجتماعی و روانی برای ساکنان بومی و مهاجر منطقه باشد. نگاه مردم به این مقوله چگونه است؟

- همچنانکه مردم منطقه در دهه ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ با فعالیت بسیج  در تأمین امنیت و جلوگیری از تخلفات احساس  خوشایندی داشتند در حال حاضر هم مردم فعالیت فرهنگی و اجتماعی و ایجاد امنیت در منطقه را از بسیجیان انتظار دارند.

۶ . آیا تشکیلات بسیج در روستای خاصی مستقر است و یا اینکه در سطح روستاهای منطقه تقسیم شده است؟

- تشکیلات بسیج در روستای خاصی مستقر نمی باشد ولی در تمام روستاهای منطقه دوسرشمار حضور دارد.

۷ . آیا تاکنون بسیج در این منطقه عملیاتی هم انجام داده که منجر به کشفیات و یا دستگیری افراد بذهکار که مخل امنیت مردم هستند، شده باشد؟

- الحمدالله منطقه دوسرشمار عاری از افراد بذهکار است ولی اهالی منطقه، که تماماً عضو بسیج می باشند، در مواقعی که افراد سودجو و مخرب مثل دزدان آثار میراث فرهنگی، شکارچیان غیرمجاز و برهم زنندگان محیط زیست بخصوص تخریب کنندگان جنگل در منطقه مشاهده می شوند در اسرع خود اقدام به برخورد با این افراد نموده و در صورت هرگونه  مقاومت و زورگویی، نیروی انتظامی و سپاه مرکز کیاسر را مطلع خواهند ساخت.

۸ . ارتباط بسیج با جوانان منطقه چگونه است؟ آیا ارتباط  تعریف شده ای وجود دارد؟

- ارتباط با جوانان بر اساس لطف، صفا و صمیمیت و شرکت در فعالیت های ورزشی و تفریحی می باشد و الحمدالله در تابستان ۸۸ و ۸۹ و ۹۰ حضور جوانان در چند کلاس ورزشی و عقیدتی و طرح صالحین قابل ملاحظه بوده است.

۹ . با توجه به اینکه اکثریت جمعیت منطقه مهاجر هستند، جوانان و یا اهالی غیر بومی منطقه چگونه می توانند به عضویت بسیج در آیند؟

- جوانان و اهالی مهاجر منطقه می توانند با نام نویسی به عضویت بسیج در آمده و در ایام تابستان با حضور در منطقه فعالیت مستمر داشته و در ایام مهاجرت با حضور در مراسم مذهبی و بازدید از خانواده های شهدا و شرکت در یادواره های محل زندگی شان،  حضور نیمه فعال پیدا کنند و این مورد موافقت مرکز و حوزه مقاومت نیز می باشد.

۱۰ . در صورت عضویت انتظار بسیج از آنان چیست؟

- تا آنجایی که می توانند از هر لحاظ و در هر کجایی که هستند، مفید برای منطقه و جامعه باشند و مطمئن باشند که مورد رضایت خداوند و شهداء قرار می گیرند. انتظار بسیج، حضور آگاهانه و پر از شور وشعور می باشد نه حضور فیزیکی در منطقه .

۱۱ . در مقابل با توجه به تعریف تشکیلات بسیج ، چه امتیازاتی به این اعضا داده می شود؟

- مثل سایر بسیجیان دیگر از امتیازاتی مانند تخیفیف بیمه ای به میزان ۲۵%، دادن کارت فعال بسیجی، دادن تسهیلات  قرض الحسنه با توجه به میزان فعالیت شان، معرفی و اعزام به مناطق جنگی در قالب راهیان نور، شرکت در کلاس های آموزشی با تخفیف بیشتر، نامه به مراکز نظامی و برخوردار شدن از کسر خدمت و معرفی به کار با امتیازات بسیجی و … .

۱۲ . ارتباط و همکاری تشکل بسیج با ستاد یادوراه شهدای منطقه چگونه است؟ هر چند می دانم هر یک از اعضای بسیج نیز با جان و دل در یادواره شهدا زحمت می کشند.

- الحمدالله ارتباط پایگاه بسیج شهدای امام زاده میرافضل با ستاد یادواره شهدای منطقه دوسرشمار یک ارتباط ناگسستنی و بی ادعا و بی منت و سراسر وظیفه است که در طول ۲۸ یادواره گذشته همواره این ارتباط برقرار بوده و خود را در انجام وظیفه مسئول دانسته ایم.

۱۳ . آیا از سوی مرکز بسیج تلمادره بعنوان سرپرست بسیج این منطقه، امکاناتی مثل امکانات فرهنگی، سهمیه راهیان نور، اردوهای رزمی و یا فرهنگی و … هم به بسیج منطقه تعلق می گیرد؟  .

- از سال ۸۵ به بعد، امتیاز حضور در کاروان راهیان نور و شرکت در اردوهای رزمی و عملیاتی و برگزاری چند کلاس عقیدتی و طرح صالحین به پایگاه بسیج شهدای امام زاده میرافضل داده شده است .

۱۴ . نگرش مردم منطقه نسبت به حضور بسیج چگونه است؟ آیا مردم برای حل مشکلی که به بسیج مرتبط باشد به شما مراجعه کرده اند؟

- همانطور که گفته شد نگرش مردم منطقه نسبت به بسیج بسیار مثبت است و در چند مورد خاص، به بسیج مراجعه کردند و الحمدلله بررسی و پیگیری شده است.

۱۵ . چندی پیش کابل های برق تعدادی از روستاهای منطقه به سرقت رفت. آیا بسیج پیگیر این ماجرا هست؟

- متاسفانه با توجه به اینکه پایگاه خاصی در منطقه نداریم و پاسداری و نگهبانی از منطقه هم وجود ندارد و این سرقت هم در شب و ایام خلوت و خالی بودن منطقه انجام شد، فقط اطلاع رسانی به مرکز کردیم و تصمیماتی خاصی با تعدادی از افراد بسیجی بومی گرفته شده تا در آینده با هرگونه افراد و وسایل مشکوک و ناآشنا برخورد هوشیارانه تری انجام گیرد.

۱۶ . چرا نام پایگاه بسیج را «پایگاه بسیج شهدای امامزاده میرافضل منطقه دوسرشمار» انتخاب کردید؛ آیا بهتر نبود نام آن را « پایگاه بسیج شهدای منطقه دوسرشمار» انتخاب می کردید؟

- سوال بسیار مهم و کلیدی است و نیاز به توضیحاتی دارد که قابل توجه همگان مخصوصاً برادران بالادهی می باشد. البته قبلاً در مقدمه تشکیل بسیج منطقه در سایت پایگاه توضیحاتی داده ام و در اینجا باید عرض کنم از آن زمانی که پایگاه های چند روستای بخش چهاردانگه جهت راه اندازی حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل (ع) به منطقه تلمادره منتقل شد، پایگاه شهدای بالاده هم به این منطقه انتقال پیدا کرد و این زمانی بود که هنوز پایگاه ما رسمیت آنچنانی پیدا نکرده و تعداد اعضای آن به حد نصاب نرسیده بود و ما در حال عضوگیری بودیم که این انتقال از طرف مرکز مقاومت کیاسر صورت گرفت.

اینجانب با اعتراض شفاهی نسبت به این موضوع، جواب قانع کننده و منطقی دریافت کردم و چندان هم با توجه به دوری راه و مشکلات عدم دسترسی به تلمادره نسبت به کیاسر، به تصمیمات مرکز مقاومت حساسیت نشان ندادم ولی یکی از برادران بالاده نسبت به این موضوع شدیداً شاکی شده و مشکلات بسیجیان  بالاده را به مسئولان بالاتر رسانده بود و حقاً هم اعتراض بجا و منطقی بوده ولی در مقابل دو عامل یکی تصمیم گیری مرکز مقامت کیاسر و دیگری انتقال چند پایگاه دیگر مثل چالو و ترکام و لنگر و جمال الدین کلا و … به تلمادره، اعتراض ما از طرف سپاه استان مازندران موجه دانسته نشده و حتی  این تصمیم در مراسم شهدای بالاده در سال ۸۶ هم بیان شد. ( در این باره قبلاً توضیحی مفصل در سایت بسیج دوسرشمار درج شده است)

 از اینجا بود که حضور تعدادی از دوستان بالاده در بسیج کم رنگتر شده و به همین جهت به اینجانب گفتند که ما حاضر به همکاری با حوزه مقاومت تلمادره به علت دوری راه نیستیم تا اینکه در سال ۸۸ با درخواست بسیجیان سه روستای تیله بن، قلعه و پایین ده  و موافقت اعضای شورای پایگاه مبنی بر انتخاب نامی فراگیرتر از شهدای بالاده  برای پایگاه منطقه شدند، و طی استشهاد و صورتجلسه ای، موضوع در حوزه مقاومت مطرح گردید و آن حوزه اعلام کرد که چند نام برای پایگاه انتخاب شود که مشمول تمام روستاهای دوسرشمار و موافقت همگان باشد و بعد از جلسات و گفت و گوهای فراوان، سرانجام دو نام به حوزه مقاومت پیشنهاد شد: یکی  پایگاه شهدای منطقه دوسرشمار و دوم پایگاه بسیج شهدای امام زاده میرافضل منطقه ی دوسرشمار، این پیشنهاد به حوزه مقاومت و از آنجا به مرکز مقاومت کیاسر و ازآنجا به سپاه ساری و استان مازندران داده و تصویب شد که  با توجه به وجود یک امامزاده در منطقه و ارادت خاص تمام اهالی منطقه به آن و مرکز ثقل وحدت در ایام مذهبی و غیرمذهبی و نام فراگیر و قابل احترام و با توجه ویژه به سخن رهبر معظم  در مورد امامزادگان که فرمود: امامزادگان باید قطب فرهنگی هر منطقه باشند، نام پایگاه به نام « پایگاه ی شهدای امام زاده میرافضل » به تصویب رسیده است. لازم به ذکر است که اهالی دو روستای میرافضل و واوسرنو هیچ گونه استقبالی از حضور در پایگاه نکردند و اظهار داشتند که می خواهند پایگاهی مستقل داشته باشند.

۱۷ . بسیج منطقه در اینترنت هم سایتی به نام « پایگاه بسیج شهدای امامزاده میرافضل » دارد که سایتی به روز است ولی از منطقه کمتر خبری در آن دیده می شود و بیشتر به نقل کلام بزرگان و یا یادآوری مناسبت های مذهبی می پردازد. علت چیست که از منطقه ما کمتر می نویسید؟

- تا آنجایی که توانستیم خبرهای مربوط به بسیجیان و خبرهای منطقه که مرتبط با بسیج باشد را در این سایت بارگذاری نماییم. انشاءالله این موضوع بیشتر مورد دقت قرار می گیرد. جا دارد از جناب آقای علی نظری مدیر سایت پایگاه بسیج شهدای امامزاده میرافضل نیز صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

۱۸ . چگونه می توانید از هنرمندان و صاحبان اندیشه و قلم در منطقه که سابقه حضور بسیجی در جنگ را هم دارند بهره ببرید؟ آیا برنامه ای برای این موضوع دارید؟

- بقول معروف درِ محبت  پایگاه بر روی تمام هنرمندان و صاحبان اندیشه و تمام دوستداران ایران اسلامی باز است و هیچ گونه مانعی نیست مگر اینکه خودشان ما را قابل ندانند. البته باید با همکاری و همدلی در همکاری با هنرمندان و صاحبان اندیشه و قلم بیشتر فعال باشیم.

۱۹ . آیا تاکنون برنامه ای برای تجلیل از شهدای بسیجی منطقه داشته اید و یا در آینده برنامه ای خواهید داشت؟

- بسیج چون یک نهاد مردمی و اجتماعی است، لذا هر جا در تجلیل از مقام شهدا و خانواده ی معظم آنان مجلسی باشد یا خود حضور مستمر دارد و یا از برگزارکنندگان آن هستند. در آینده هم انشاءالله از مقام والای تمام شهداء بویژه بسیجیان، کرامت داری خواهیم نمود.

۲۰ . همانگونه که می دانید در سال های جنگ، تعداد زیادی از اهالی منطقه به جبهه ها رفته اند که اکنون در پیچ و خم زندگی روزمره فراموش شده و از یادها رفته اند. آیا آماری از این رزمندگان بی نام و نشان دارید؟

- خدا را شکر رزمندگان بی منت و بی نام و نشان بسیجی محتاج  شمارش و آمار نمی باشند و خود دایم در صحنه های اجتماعی حضور مثبت دارند.

۲۱ . آیا برنامه ای دارید که آنان را دور هم جمع کنید و یا از آنان تجلیل و از تجربیات آنان استفاده شود؟

- اکثر رزمندگان دوران جنگ و جهاد یا در بسیج عضو هستند و یا در نهادی، خدمت رسانی به مردم و منطقه را سرلوحه کار خود قرار دادند و ما بسیجیان خود در جمع گرم تجربیات آنان قرار داریم .

۲۲ . در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور مراسمی تحت عنوان « شب خاطره » و یا « شب شعر بسیج و رزمندگان » و با هدف گرد هم آوردن نیروهای رزمنده سال های دفاع مقدس برگزار می کنند که تاکنون در منطقه ما چنین اتفاقی نیفتاده است. آیا شما برنامه ای مشابه را تدارک خواهید دید؟

- پیشنهاد بسیار جالبی است. اگر فرصت دست دهد و تقدیر یاری کند تدبیر این را با شاعران و خاطره گویان بسیجی در محفلی بسیار صمیمی بر پا خواهیم ساخت.

۲۳ . چه انتظاری از مردم منطقه برای همراهی و همکاری با بسیج دارید؟

- انتظار از مردم اینکه فقط بدانند که بسیجیان در تمام شرایط اجتماعی با آنان هستند و آنان بسیجیان را بیشتر و بهتر در پیشبرد و بالا بردن توانایی منطقه یاری کنند و بدانند که فقط با همکاری و هم یاری می توانیم ” یکی ” باشیم، که از هرگونه دو و چند بودن بهتر است.

۲۴ . آیا خاطره ای از سال های فعالیت بسیج در منطقه دارید که برای خوانندگان ما بیان کنید؟

- زمانی که برای انجام کارهای اداری به کیاسر و تلمادره می روم، حس و حال دل انگیز و دلنوازی دارد که خاطرات  دوران جنگ و تشییع جنازه دوستان شهید یاد آوری می گردد.

۲۵ . حضور بسیج در برپایی مراسم روز قدس، مراسم عاشورا، ماه رمضان و … در منطقه چگونه است؟

- اعضای بسیج به صورت بسیار عالی و گسترده و بی ادعا و خالی از هرگونه نام و شهرت طلبی و منت گذاری در تمام مراسم عمومی منطقه حضور دارند.

۲۶ . ارتباط بسیج با تشکل های فرهنگی منطقه مثل انجمن فرهنگی سادوای بالاده و تلسی قلعه و یا گروه های کوهنوردی و ورزشی منطقه چگونه است؟

- خوشبختانه  اکثر اعضای گروه های فرهنگی منطقه را یا بسیجی می بینیم و یا دوست دار بسیجیان و زحمت کشان  منطقه، و این افتخاری است که بسیجیان در گروه ها و انجمن های فرهنگی سالم و سازنده ی منطقه و دسته های ورزشی و کوهنوردی حضوری پر رنگ دارند.

۲۷ . حضور بسیج در منطقه را چگونه ارزیابی می کنید؟

- حضور بسیج در منطقه با توجه به اینکه هیچ گونه نهاد مردمی و دولتی دیگری در این منطقه فعال نیست، می تواند بسیار مفید باشد. اگر بتوانیم  پایگاهی چند منظوره در این منطقه داشته باشیم بسیار خوب است تا در این پایگاه امور زیر را برای خدمت به مردم منطقه پیگیری کنیم :

الف. ایجاد یک پایگاه نظامی جهت حفظ و حراست از اموال عمومی مردم و جلوگیری از ناهنجاری های مخرب اجتماعی و باز دارندگی از هر گونه تخریب و تهدید منابع طبیعی و محیط  زیست و در نهایت ایجاد آرامش روانی برای مردم از هرگونه نا امنی اجتماعی.

ب. انجام  کارهای بهداشتی و تزریقاتی و داشتن  یک دستگاه آمبولانس  جهت بردن بیماران و حادثه دیدگان به مراکز درمانی.

ج. انجام کارهای فرهنگی، مذهبی، اخلاقی و زنده کردن سنت های از یاد رفته مردمی، بصورت تشکیلاتی مدون و نو .

د- ایجاد بنای محیط ورزشی و فعالیت های ورزشی و اردوهای رزمی، کوهنوردی و ایجا د مراکز تفریحی سالم و باز دارنده از هر گونه آلودگی های اخلاقی و انسانی.

هـ. ایجاد یک مرکز تعلیم و تدریس در ایام تابستان برای دانش آموزان مهاجری که افت تحصیلی دارند.

و. دایر نمودن کارگاه های آموزشی و رونق دوباره دست ساخته های سنتی منطقه و نیز پیگیری دیگر کارها.

نظر این حقیر و تمام دوستان بسیجی و فرهنگی منطقه دوسرشمار این است که بسیاری از خواسته های ما دست یافتنی هستند به شرطی که بیاییم با همکاری یکدیگر،  یک چیز را بهانه کنیم تا خدمتی به مردم کرده باشیم. انشاءالله

۲۸ . از اینکه وقت خود را برای این مصاحبه در اختیار سایت سادوا قرار داده اید خیلی سپاسگزارم و برای شما و همه بسیجیان منطقه دوسرشمار آرزوی موفقیت دارم.

- من هم از شما برادر عزیز که در هفته بسیج یاد بسیجیان و شهدا را زنده کردید، و نیز از عزیزانی که حوصله خواندن مطلب را نمودند کمال تشکر را داشته و انتظار داریم که هرگونه انتقاد و پیشنهاد سازنده و راهگشا خود را از طریق  سایت پایگاه بسیج شهدای امامزاده میرافضل با ما در میان بگذارند که با دیده منت پذیرا هستم.  

از تمامی اعضای محترم پایگاه بسیج شهدای امامزاده میرافضل که در طی سال های حضور بسیج در منطقه همواره همکاری گرمی داشته و یار و یاور مردم دوسرشمار بوده اند، صمیمانه تشکر و قدردانی کرده و برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت از خداوند بزرگ را دارم .

۶/۹/۱۳۹۰ برابر با اول محرم ۱۴۳۳

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۷ آذر ۱۳۹۰