در روز جمعه ۲۱  شهریور ۱۳۹۳  (اینجانب سیدعقیل ساداتی تیله بنی) از مسیر دارپشت به طرف منطقه دوشمار در دره کاردکلا ایلال فعالیت راه سازی و بیس ریزی خوبی را مشاهده کردم. از ابتدای دره کاردکلا تا منطقه دوسرشمار حدود ۱۹ کیلومتر جاده خاکی در دست  بازسازی توسط پیمانکار مهندس جهانی می باشد. چهار کیلومتر از مسیر نوزده کیلومتری جاده از «کاردکلا دره» تا روستای ایلال از روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ درحال آماده سازی برای آسفالت می باشد. در ادامه مسیر به طرف منطقه دوسرشمار و در معدن شن برداری واقع در تپه ی خارموزی و خاشک دره ( قالقالی) با مهندس جهانی که در حال کار و شن برداری با وسایل راهسازی بوده، برخورد کردم و گپ و گفت کوتاهی انجام دادم. پس از سلام و علیک با مهندس جهانی سعیدآبادی اجازه مصاحبه گرفتم.

در اولین پرسش، از وضعیت راه و ادامه کار سوال کردم. مهندس جهانی بیان کرد: الحمدلله کار بخوبی در حال پیشرفت می باشد و حدود ۴ کیلومتر از داخل دره کاردکلا تا روستای ایلال و سیاوشکلا قرارداد آسفالت بسته شده است که در حال آماده سازی هستم.

از آقای جهانی پرسیدم: آیا این خبر را در سایت های منطقه بنویسم . ایشان گفت: حتما بنویس واین خبر را اطلاع رسانی کن.

مجدداً از ادامه کار جاده بالاتر از ایلال  سوال کردم. گفت: از عبور آتنی تا تروک بالاده ساب بیس ریخته و کوبیدن انجام گرفت و از تروک تا بالاده هم باید ساب بیس ریخته شود، کوبیده و آماده شود .

از ادامه کار جاده تا واوسر سوال کردم. گفت: از داخل دره تیله بن تا واوسر باید در مرحله بعدی جهت تعریض و خاکبرداری قراردارد منعقد شود .

از جاده واوسر تا سه راهی آسفالت جاده سمنان سوال کردم. گفت: جاده بین دوروستای واوسر را شن ریزی و بیس ریزی خوبی انجام دادم. متاسفانه آن خانم که پیمانکار بتن ریزی بود به قول خودش عمل نکرده و من حدود ۴۰ میلیون تومان ضرر کردم و پولم را نگرفتم .

در پایان آدرس چند سایت و وبلاگ منطقه که خبرهای راهسازی درآن درج می شود را به ایشان دادم و با اجازه ایشان چند قطعه تصویر از ایشان گرفته و خدا حافظی نمودم.

مهندس جهانی اهل روستای سعید آباد می باشد و حدود دوسال است که پیمانکاری این جاده را بعهده دارد. فعالیت ایشان در این مدت دوسال که اینجانب حدود ۱۲ مورد از خبرهای جاده را اطلاع رسانی کردم، بسیار خوب است. نیروی جوان و فعال و پرتلاش می باشد. خودشان اظهار داشته بود که از درد و مشکل مردم منطقه کاملاً باخبر است و مسئولین باید حمایت مالی نمایند تا کار بخوبی انجام گیرد.

معدن شن برداری در خارموزی کول و خاشک دره. مهندس جهانی در حال نظارت بر ادامه کار وسایل راهسازی  – ۲۱ شهریور ۱۳۹۳

جاده در نزدیکی عبور تیلک منطقه روشن آب (رُوش نو) که آماده سازی خوبی  شده است – ۲۱ شهریور ۱۳۹۳

از زمان شروع  کار جاده منطقه دوسرشمار (خرداد سال ۱۳۹۱)، دوازده مورد خبر راهسازی همراه با تصویر در همین  وبلاگ (وبلاگ آفتاب تیله بن) بار گذاری شده است. وضعیت کاری جاده به کندی پیش می رود و چندین بار مسئولین کشوری ( معاون وزیرراه )، نمایندگان مرکز شهرستان ساری در مجلس، مدیرکل اداره کل راهسازی مازندران و معاون ریس جمهور در مناطق روستایی و … ) از این میسر بازدید کردند. متاسفانه به قول و تعهداتی که نسبت به جاده سازی به مردم و پیمانکار می دهند بسیار کم عمل می شود. امید است که هر چه زودتر این جاده خاکی از دره کاردکلا تا سه راهی آسفالت جاده سمنان، خاکبرداری و آسفالت گردد. (مسولیت تمام خبرهای و مصاحبه ها بعهده اینجانب می باشد.)

 نقل از وبلاگ آفتاب تیله بن / سیدعقیل ساداتی

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

از تلاش سخت کوشانه جناب آقای مهندس جهانی کمال تقدیر و تشکر را دارم. امیدوارم سالهای زیاد سایه اش بر سر خانواده محترمش واهالی منطقه مستدام باشد.