جدیدترین اخبار در ارتباط با راه روستایی دوسرشمار + چند مصاحبه کوتاه / در تاریخ ۲۳ تیرماه از طرف غرب منطقه دوسرشمار وارد منطقه شدیم. خوشبختانه جاده ی منتهی به منطقه دوسرشمار از ابتدای عبور آتنی بسیار خوب تعریض و تسطیح شده است. در روز سه شنبه  ۲۵ تیرماه ۹۲ گپ و گفتی گوتاه با حاج میرعباس ساداتی بالادهی پدر بزرگوار شهید سیدخلیل ساداتی در منطقه تروک انجام دادم که از وضع کار راهسازان راضی بوده و اظهار داشته که قرار شده دبستان شهید دستغیب بالاده جهت اسکان راهسازان در نظر گرفته شود و پیشرفت کار خیلی خوب است، الان جاده تعریض شده و تا دره ی تروک رفته است. با مشاور راهسازی هم گفت گویی کوتاهی انجام دادم. ایشان ضمن معرفی خود فقط بنام «مشاور راه سازی» بیان نمود: دو سه روزی کار به علت عدم پرداخت هزینه دستمزد پیمانکار تعطیل شد، ولی با قول آقای اصغر میرایی محمدی معاونت مالی و اداری اداره کل راه و ترابری استان مازندران، مجدداً کار را شروع کردیم. در صورتی که تا پایان تیرماه اعتبار نرسد، متاسفانه شاید  کار را تعطیل نماییم. در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۹۲ در ابتدای دو راهی بالاده در لنگه تروک با مهندس جهانی سعید آبادی مصاحبه کوتاهی انجام دادم. ایشان گفت: شرکت « جریان سازان کویر » پیمانکار این جاده است.

ضمن سلام و علیک و معرفی خودم، آقای جهانی حاضر شد در پاسخ سوالم چنین بگوید: حدود دو ماه هست که کار را شروع کردیم. طول جاده حدود ۲۲ کیلومتر از عبور آتنی تا آسفالت است و حدود سه میلیارد  تومان هزینه بر آوردی آن است که متاسفانه چند روز کار را جهت دریافت دستمزد تعطیل کردیم و چهار دستگاه راهسازی به جای دیگر رفتند. الان با یک دستگاه مشغول کار هستیم. تعهدات شرکت جریان سازان کویر تعریض، بیس کار و شن ریزی و تکمیل کار است. ما هنوز در مرحله اولیه کار قرار داریم. 

 وی ادامه داد: من خودم بچه روستای سعیدآباد هستم و دوست دارم این کار را به خوبی تمام کنم. آقای اسد مدیر کل راه استان مازندران سری به ما نزده ولی همکارنش آمدند و آقای اسد قول تامین بخشی از دستمزدها را تا پایان تیرماه داده است که از  ایشان متشکریم. آقای مهندس عباسی مدیر راه روستایی چندین بار سری به ما زدند، از ایشان و ذیحسابی اداره راه آقای فرهی بسیار تشکر می کنیم. از آقای امینی، بخشدار چهاردانگه که همکاری بسیار خوبی در تامین سوخت دارند، کمال تشکر را داریم. از تمام کسانیکه دلشان برای مردم محروم منطقه می سوزد تقاضا می کنیم همکاری جدی کنند، خبر رسانی کنند، مشاوره بدهند و با مدیران ارشد استانی و کشوری و بخش چهاردانگه بیشتر در تماس باشند تا هر چه زودتر و بهتر این کار پایان بپذیرد. از آقای جواد واحدی فرماندار محترم شهرستان ساری هم تقاضا داریم که یک سری به منطقه بزنند و پی گیری نمایند.

آقای جهانی ضمن اجازه دادن برای گرفتن عکس از ایشان، بیان کرد که مسولیت تمام گفته های خودم را به عهده می گیرم و شماره تماسی از خودشان به بنده داده و شماره تماس مرا هم گرفتند، آقای جهانی اعلام کرد که خبرهای خوب را جهت اطلاع رسانی برای عموم در سایت های منطقه در اختیار قرار دهید. در پایان با خداحافظی و اجازه درج و انتشار این مطالب، تشکر کردم.

ابتدای عبور آتنی به طرف منطقه ی دوسرشمار / یکشنبه 23 تیرماه 92

ابتدای عبور آتنی به طرف منطقه ی دوسرشمار / یکشنبه ۲۳ تیرماه ۹۲

حاج میر عباس ساداتی پدر شهید سید خلیل ساداتی / 23 تیرماه 92 / تروک

حاج میر عباس ساداتی پدر شهید سید خلیل ساداتی / ۲۳ تیرماه ۹۲ / تروک

  دره ی تروک / 25 تیر ماه 92

 دره ی تروک / ۲۵ تیر ماه ۹۲

لنگه تروک / 26 تیرماه 1392

لنگه تروک / ۲۶ تیرماه ۱۳۹۲

  مهندس جهانی مدیر عامل شرکت جریان سازان کویر / 26 تیرماه 1392

 مهندس جهانی مدیر عامل شرکت جریان سازان کویر / ۲۶ تیرماه ۱۳۹۲

    نمای دور از کار راه سازی در لنگه تروک دو راهی بالاده/ 26 تیرماه 92

 نمای دور از کار راه سازی در لنگه تروک دو راهی بالاده/ ۲۶ تیرماه ۹۲

عکس و گزارش: سیدعقیل ساداتی تیله بنی ۱۳۹۲/۴/۲۷   نقل از وبسایت دوسرشمار

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۷ تیر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

بارها به این مسیر بودجه‌های کلان تعلق گرفت که توسط مسئولان محترم معلوم نشد چی شد. چند بار هم کار تا مرحله‌ی زیرسازی پیش رفت اما بعدش کاری انجام نشد تا جائیکه زیرسازی های انجام شده به طور کامل از بین رفت. یعنی عملاً هزینه‌های انجام شده بیخود و بی‌جهت ماند، بدون استفاده.
امیدوارم این‌بار شاهد رخ دادن این اتفاقات نباشیم. بزرگترین مشکل ما عدم نظارتی است که دستِ دست‌اندرکاران پروژه‌های عمرانی را برای تیغ زدن به کیسه‌ی بیت‌المال باز می‌گذارد…