سامانه پیام رسان سادوا، کارکردها و مشکلات / امروزه هر کدام از اهالی منطقه دوسرشمار بنابر مقتضیات شغلی و یا با توجه به محل سکونتشان، در اقصی نقاط کشور پراکنده بوده و به مناسبت های خاصی مثل تشییع جنازه، نشست های عمومی (مربوط به روستای بالاده)، مراسم یادواره شهدا، تبلیغ فعالیت یا کالای تجاری و … نیازمند اطلاع رسانی می باشند، به ویژه در هنگام مرگ کسی، که خانواده متوفی سرگرم پیگیری امور کفن و تدارک مراسم تشییع جنازه و سایر کارها بوده و نمیتوانند به خوبی به همه فامیل و همولایتی ها اطلاع دهند.

سامانه پیام رسان سادوا متعلق به انجمن فرهنگی سادوای بالاده به شماره ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ مدت چهار سال است که مسئولیت اطلاع رسانی پیامکی برای مردم منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل واوسر و واوسرنو بخش چهاردانگه ساری) را بر عهده گرفته و تاکنون نیز بمناسبت های مختلف به ویژه تشییع جنازه ها از این سامانه فراگیر استفاده کرده ایم.

اما همیشه تعدادی از همولایتی ها گِله و شکایت دارند که پیامهای سادوا به آنها نمی رسد و یا قبلاً دریافت می کردند ولی اکنون دریافت نمی کنند. بعضی ما را متهم به صفت هایی می کنند و گاهی هم کم لطفی های دیگری روا می دارند. لازم است برای این عده توضیح دهیم که سامانه سادوا نام هیچ کس را از لیست خود خارج نمی کند و خوشحال می شویم با همکاری همه شما، بانک اطلاعات تلفن همراه فراگیربالاده و دوسرشمار را ایجاد کنیم.

سامانه سادوا هم اینک ۷۲۲ عضو دارد که ۵۸۱ نفرهمه پیامهای سادوا را دریافت می کنند. ۴۱ نفر که در استانهای دور دست ساکن هستند فقط دریافت کننده پیامهای ویژه (مثل تبریکات، جلسات عمومی، مراسم شهدا و … ) هستند و ۱۰۰ نفر نیز سادوا را فیلتر کرده و پیام دریافت نمی کنند.

الف. برای عضویت در سامانه سادوا، فرد حتماً می بایستی در سامانه ثبت نام کند تا پیامها برایش ارسال شود.

برای عضویت در سامانه سادوا، هم اینک نام و مشخصات خود را به شماره ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ پیامک کنید تا نامتان در لیست پیامگیران سادوا قرار گیرد ( نام و نام خانوادگی، نام پدر و پدربزرگ، سال تولد، محل سکونت در کوه و مازندران، شغل – تحصیلات و … ). لطفاً و حتماً مشخصات درخواستی را بصورت کامل بفرستید. در صورت ارسال اطلاعات ناقص، نامتان ثبت نخواهد شد.

پس از ثبت شماره ی همراه متقاضی در لیست سامانه سادوا، «تایید ثبت نام» برایش ارسال می شود و چنانچه ظرف حداکثر یک تا پنج روز «تایید ثبت نام» برایش ارسال نشود به معنی آنست که پیش شماره ۳۰۰۰  در گوشی آن شخص فیلتر شده و امکان ارسال پیام به شماره اش وجود ندارد. (بخش رفع فیلتر در ادامه همین مطلب را مطالعه کنید).

خواهشمندیم از ارسال مشخصات خود به تلفن همراه مدیر سایت ( آقای آزموده) جداً خودداری نمایید چون پس از این، به اینگونه درخواستها نیز ترتیب اثر نخواهیم داد.

ب. کسانیکه قبلاً پیامهای سادوا را دریافت می کردند ولی اکنون دریافت نمی کنند، این عده پیش شماره های پیامکی ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ یا …. را فیلتر کرده اند ( یا در لیست سیاه قرار داده اند) و این به معنی آن است که هیچ پیام تبلیغاتی از جمله پیامهای سادوا را دریافت نخواهند کرد. این عده در حالیکه می توانند پیام به سامانه سادوا بفرستند، قادر به دریافت پیام سادوا نیستند.

برای رفع فیلتر و دریافت پیامهای سادوا ( و به تبع آن دریافت پیامک تبلیغاتی سایر پیش شماره ها) در وقت اداری با مخابرات به شماره تلفن ۹۹۹۰ تماس گرفته و نسبت به رفع فیلترینگ دریافت پیام از پیش شماره های ۳۰۰۰ درخواست نمایید. لطفاً پس از اقدام و رفع مشکل، از طریق پیامک به سادوا اعلام نمایید تا نام شما دوباره در لیست پیامگیران قرار گیرد.

………………………………………………………….

هم چنین :

۱ . از کسانی که شماره تلفن همراه خود را به دیگری واگذار کرده، یا سیم کارت خود را سوزانده و یا گم کرده اند و دیگر صاحب شماره ای که قبلاً به سادوا اعلام و پیامک دریافت می کردند، نیستند؛ درخواست می شود ضمن اطلاع دادن به ما برای لغو شماره قبلی، شماره جدید خود را به همراه مشخصات برای ما ارسال نمایند تا با ارسال پیام ناخواسته، مزاحم دیگران نشویم و بودجه انجمن فرهنگی سادوا نیز به هدر نرود.

۲ . از کسانی که چند شماره تلفن به سادوا اعلام کرده اند، خواهشمندیم فقط یک شماره که همیشه در اختیارشان می باشد را با ذکر مشخصات کامل برای سادوا پیامک کنند تا پس از این، پیام ها فقط به همان شماره ارسال شود. (متاسفانه فردی با ۶ شماره تقاضا کرده که به همه ۶ شماره اش پیامک بفرستیم که این برای ما فقط هدر دادن بودجه بوده و امکان پذیر نیست).

۳ . از همه کسانیکه به سامانه سادوا بابت ارسال پیامهایشان بدهکار مالی هستند، تقاضا داریم لطفاً هر چه زودتر نسبت به واریز بدهی خود اقدام نمایند (و پس از واریز حتماً با پیامکی به ما اطلاع دهند). هم اینک ۱۹ نفر به مبلغ ۵۲۵۰۰۰ تومان به سامانه سادوا بابت ارسال پیامهای تشییع جنازه و سایر پیامها بدهکار می باشند و علی رغم چندین بار تماس تلفنی و ارسال پیامک، این افراد هم چنان از پرداخت بدهی خودداری می کنند. (درخواست میشود شما خوانندگان گرامی هم راه حلی بدهید تا این بدهیها وصول شود). متاسفانه در هنگام فوت کسی، چندین نفر تماس می گیرند و متقبل هزینه پیامک (به مبلغ ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان) می شوند و ما نیز معمولاً پس از مراسم هفتم شماره حساب بانکی برای افراد مذکور می فرستیم، اما هر کس به دیگری حواله می دهد و یا نصف مبلغ را واریز می کنند و یا اصلاً جواب نمی دهند.

۴ . از مدیران محترم سایر سامانه های پیامکی منطقه دوسرشمار (تلسی قلعه، بسیج بالاده، بسیج واوسر و …) درخواست داریم تا لیست پیامگیرانشان را برای ما بفرستند و یا به آنها اطلاع رسانی کنند که با فرستادن مشخصاتشان در سامانه سادوا عضو شوند.

لازم به ذکر است پیامهای مربوط به شهدا (یادواره شهدای دوسرشمار و چهاردانگه و تشییع جنازه اعضای محترم خانواده شهدا)، افراد فقیر و هم چنین افراد بی سرپرست یا بی وارث به صورت رایگان می باشد.

با احترام/ عین اله آزموده / مدیر انجمن فرهنگی سادوا

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۳ مهر ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

واقعا خسته نباشین.
توی این مدت که اس ام اس برای تشییع جنازه ها میدید خیلی از مراسمات رو شرکت کردم و همیشه شلوغ هست. خدا پدرتونو بیامرزه.
کسایی که بدهکارند باید به خاطر روح میت شون هم شده بدهی شونو صاف کنند. خیلی جالب نیست که یه عده اینجوری برخورد کنن.
به نظر من:
۱ – اسم این عده رو از توی لیست تون پاک کنید
۲ – شماره شونو و اسم شونو توی سادیت سادوا اعلام کنین تا خجالت بکشن و پرداخت کنن.

سید عیسی موسوی تیله بنی گفت

ضمن عرض سلام و ادب واحترام خدمت آقای آزموده عزیز و بزرگوار
خداوند انشاالله به شما جزای خیر دهد واقعاً این پیامک فرستادن شما خیلی در حضور مراسمات علی الخصوص تشییع جنازه ها تاثیر فراوان دارد. اگر کسی قدر این موهبت الهی را نداند واقعاً ظلم کرده. اگر آنهایی که برای تشییع جنازه اقوامشان پیامک فرستادید و هزینه آن را تقبل نکردند واقعاً بی معرفتند. اگر شماره حساب بدهید ما حاضریم کمک کنیمد خداوند متعال پشت و پناهتان.
……………………………………………
سادوا: جناب آقای موسوی عزیز سلام. از محبت و بزرگواری شما سپاسگزاریم. مشکل ما نداشتن بودجه نیست بلکه کم لطفی بعضی از مردمی هست که برای پرداخت بدهی به سامانه کوتاهی می کنند. این سامانه متعلق به همه مردم منطقه دوسرشمار است و با تقویت آن می توانیم در زمینه اطلاع رسانی موفقتر عمل کنیم.
چنانچه مایل به لطف مالی هستید شماره حساب انجمن فرهنگی سادوا در قسمت هدر سایت سادوا و در لینک « شماره حساب سادوا » وجود دارد. لطفاً پس از واریز با پیامکی به سامانه، ما را مطلع کنید. سپاس از محبت شما.

سلام آقای آزموده. من نه سادوا رو فیلتر کردم نه در استان دوری ساکنم. اما باز هم پیام نمیاد؟ چرا؟
……………………………………………
سادوا: سلام آقا اسحاق.
اول اینکه کاش شماره تلفن همراه خود را هم میفرستادید تا بررسی کنیم. (شماره شما در پیام نمایش داده نخواهد شد)
دوم اینکه در لیست پیامگیران سادوا (فیلتر و غیر فیلتر)، نام اسحاق وجود ندارد.
پس لطفاً شماره خود را با مشخصات کامل برای ما بفرستید تا ثبت گردد.