پیشنهادهایی برای سایت سادوا / آقای هادی علامه قاسمی/ نامه زیر از طرف دوست ارجمند جناب آقای هادی علامه قاسمی در رابطه با مطلب « شاید این نفس های آخر سادوا … » که چندی پیش در این سایت منتشر شده بود، ارسال شده است. متن این نامه حاوی موارد و پیشنهادات ارزنده ای است که می تواند برای ادامه کار سادوا راهگشا باشد. با سپاس فراوان از جناب علامه قاسمی (فرزند مرحوم علی اکبر) که نسبت به موضوعات فرهنگی و عمرانی بالاده احساس مسئولیت می کنند.

………………………………………………………………………….

برادر عزیز جناب آقای آزموده بزرگوار، سلام و عرض ادب. مطلب « شاید این نفس های آخر سادوا … » را خواندم و موجب ناراحتی حقیر شد، اما امیدوارم این خبر ناراحت کننده موجب جمع آوری هرچه بیشتر دوستان عزیز در دفاع از هویت خود و دفاع از هویت بالاده عزیز گردد و عامل جلوگیری از بروز دیگر مسائل ناراحت کننده این روستا گردد. علت شکست اهداف فرهنگی و غیرفرهنگی و برنامه های برخی از زحمتکشان چون جنابعالی نیاز به بررسی بیشتر دارد و نظر حقیر اینست که باید با کسانی که می توانند اهداف را زنده نمایند یا زنده نگه دارند، روابطی قویتر و در صورت عدم وجود روابط، در آنها نفوذ و ایجاد روابط نمائید.

بنده چند روز قبل در صحبتی با دو عضو محترم شورای اسلامی بالاده برخی از نظراتم را اعلام و  برایشان آرزوی موفقیت نمودم.

جنابعالی بهتر می دانید راه های زیادی برای موفقیت وجود دارد و فقط با داشتن تلاش و پشتکار موفقیت حاصل نمی شود. موفقیت در ثبات و زنده نگه داشتن و گسترش مجموعه ای چون سایت نیاز به استفاده از نمایندگان یا نیروهای انسانی باتجربه و با انرژی و توانمند دارد تا مجموعه ای در نهایت قدرتمند و موفق و پایدار داشت.
مطمئنأ اداره سایت و مدیریت آن نیاز به انرژی و حوصله و هزینه فراوان دارد و با توجه به مشکلات روزمره که در زندگی همگان موجود هست، کسب موفقیت و پایداری آن دو چندان سخت می باشد.

جناب آقای آزموده؛ اگر در زمان تأسیس این سایت با ارزش و هویتی روستای عزیزمان بالاده ضمن جمع آوری ۵۰ نفر نیروی فعال که دارای توان مالی و فکری خوبی بودند (مانند کارمندان و بازاریان بالادهی) و همچنین از ۱۰ نفر نیروی ویژه (مانند سرمایه داران بالاده) که دارای توان مالی عالی برای ساپورت و حامی به صورت عضو اصلی در سایت انجام خدمت می نمودند بهتر نبود؟ و یا حداقل با ثبت شرکتی و تشکیل هیأت مدیره و استفاده از آن سرمایه های انسانی (۵۰نفر) به عنوان اعضای هیأت مدیره استفاده می کردید و از بین ۱۰ نیروی ویژه ۳ نفر را به ترتیب به عنوان مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره و نائب رئیس استفاده می کردید و از آن اعضا، ماهانه یا سالانه مبلغی را به عنوان حامیان یا … بالاده دریافت می نمودید و یا آنها را مسئول جمع آوری اطلاعات – کمکهای مالی و … می کردید آیا باز هم به مشکل کمبود بودجه بر می خوردید و یا اصلاً خبری از احتمال تعطیلی سایت به میان می آمد؟

مطمئن باشید اکنون نیز دیر نشده و در صورت تمایل شما،  افرادی هستند که بخواهند برای عمران و آبادی و ارتقا سطح فرهنگی و تبلیغاتی و … بالاده عزیز تلاش کنند و لی تابحال بدلیل نبود بانی و مسبب همچنان این استعدادها بالقوه ماندند.
حقیر در صورت نیاز، آمادگی خود را برای حمایت مالی و … اعلام می کنم و دوست دارم یکی از دهها نفری باشم که برای توسعه و پیشرفت بالاده عزیز قدم بر می دارند. در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای شما و دیگران عزیزان تلاشگر، آرزوی پیشرفت هرچه سریعتر بالاده عزیز را دارم.

هادی علامه قاسمی

………………………………………………..………………………………………………..

سادوا: جناب آقای علامه قاسمی عزیز٫ با سلام و سپاس که مطلب دلسوزانه تان را برای سایت سادوا نوشتید. انجمن فرهنگی سادوای بالاده حدود ۶۰ نفر عضو رسمی دارد و بسی بیشتر از این تعداد نیز افراد علاقمند به مسایل فرهنگی با ما همکاری می کنند. اینکه می گویم همکاری منظورم حضور در نشست ها و یا گاهی و به طور اتفاقی گوشه ای از کار را بلند کردن است.

انجام کارهای فرهنگی آن هم در روستای دور افتاده ای چون بالاده همیشه با تلاش تعدادی اندک به جلو می رود ولی خوشبختانه بهره اش نصیب همه مردم می شود حتی انتقادات و کم مهری ها هم بجان خریدنی هست. اما ما همیشه نیازمند همکاری هستیم و تاکنون کمتر شاهد آن بوده ایم. به عنوان شاهد مثال برای برگزاری همایش «نکوداشت بزرگان بالاده » به ۴۰۰ نفر از بالادهی ها چهار بار پیامک مبنی بر ارسال عکس بزرگان شان را ارسال کرده ایم، آیا چند نفر همکاری کردند؟ حتی عکس پدر و مادر خودشان را هم نفرستادند تا در همایش دیده شوند و خدا بیامرزی برای آنها باشد. دیگر موضوعی صادقانه تر از همایش بزرگان بالاده نداریم که همه بالادهی ها بتوانند بطور یکسان در آن مشارکت کنند.

یقیناً شما و سایر بالادهی ها نیز گرفتار زندگی خود هستید و ما نیز بر هیچ کس منتی نگذاشته ایم که جلودار کار فرهنگی هستیم و اجباری هم نمی کنیم که با ما همکاری کنند و یا کمک مالی نمایند. در اینجا خیلی از چیزها را نمیتوانم بگویم ولی همیشه برای کار فرهنگی ظرفیت و توان محدودی در افراد فرهنگی هست و این فعالیت های فرهنگی نمی تواند تا ابد ادامه داشته باشد مگر با حمایت و کمک همه بالادهی ها.

خوشبختانه تمام راه هایی که شما پیشنهاد داده اید ( که این لطف تان بسیار هم ستودنی هست) را قبلاً آزموده ایم و کمتر جواب داده است. شاید یک بار دیگر باید بیازماییم بلکه جواب دهد. از اعلام همکاری شما بسیار سپاسگزاریم. لطف شما مستدام باد.

با احترام/ عین اله آزموده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

بنده با نظر آقای قاسمی کاملا مخالفم
………………………………………………..
سادوا: سلام جناب خاسب. لطفاً دلایل مخالفت و هم چنین نظر پیشنهادی تان را اعلام بفرمایید تا استفاده کنیم.

با چنین تفکری احساس خواهد شد که فقط افراد به اصطلاح توانمند مالی توانایی انجام کارهای فرهنگی را خواهند داشت که این دقیقا عکس چیزی است که در جامعه امروز مشاهده می شود. لذا جهت انجام فعالیت های فرهنگی فقط اسم و رسم و پول باعث پیشبرد این اهداف نخواهد شد، بلکه عشق و علاقه و روابط اجتماعی به مراتب تاثیرات بیشتری خواهد داشت.
پیشنهاد: از عزیزانی که در شرایط خوب مالی قرار دارند تقاضا می شود در جلسات سالیانه انجمن شرکت نموده و حداقل مساعدت مالی را داشته باشند.
…………………………………………….
سادوا: تاکنون نیز از تعدادی از این عزیزان که تمکن مالی دارند برای شرکت در جلسات انجمن فرهنگی سادوا دعوت کرده ایم، ولی تشریف نمی آورند. پس از این نیز از آنها دعوت خواهیم کرد.

سلام. خسته نباشین. وقتی آقای آزموده میگن که این راه هایی که آقای علامه قاسمی پیشنهاد داده رو قبلا رفتن و نتیجه نگرفتن، پس باید یه راه های دیگه ای رو پیشنهاد بدیم.
پیشنهاد من اینه که: هر صنفی توی بالاده برای خودش یه انجمن تشکیل بده و توی خودشون به جمع بندی برسن و این جمع بندی رو در اختیار آقای آزموده و شورای اسلامی بالاده قرار بدن. مثلاً صنف معلمین، کارمندان، ورزشکاران، مهندسین، پزشکان، دوستداران محیط زیست، بانوان، جوانان و …
این جوری همه مردم درگیر مسائل بالاده می شن و از مجموع نظراتشون میشه بهتر استفاده کرد.
………………………………………………
سادوا: با سلام خدمت خانم کاردگر. حدود یک دهه پیش معلمین بالاده یک تشکل صنفی را در بهشهر تاسیس کرده بودند که از سرنوشت آن خبری نداریم و احتمالاً منحل شده است. امیدواریم سایر صنف ها اگر می خواهند انجمنی تاسیس کنند تشکل شان ماندگار باشد. ما هم از این پیشنهاد شما استقبال می کنیم.

زهرا بابائی تیلکی گفت

به نام مهرآفرین مهرگستر
حضور همه دوستان سادوا عرض ادب دارم.
لازم دانستم قبل از هر حرفی اعلام نمایم که بهترین پیشنهاد را خانم مهندس نرگس کاردگر دادند استفاده از کودکان و فرزندان نوجوانمان . چرا که نه به دنبال مسائل مادی هستند و نه به دنبال خودنمایی و بزرگ نمایی!!! دقیقاً چیزی را میگویند که هست. دنبال باید ها نیستند! کودکان اصلاً نمیدانند که صنف یعنی چه؟!! ولی خوب میدانند عشق یعنی چه!
لازم است به دوستان، ماجرای نمایشگاه عکس بالاده (۱۳۸۷) را یادآوری نمایم که در آن نمایشگاه برای کوهنوردی به شاهدژ ثبت نام انجام شده بود که حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر ثبت نام کرده بودند اما صبح حرکت تنها ۱۷ نفر به سمت قله حرکت کردند که چند نفر از آنها از روستاهای همجوار بودند. با این اوصاف آیا کار گروهی و تشکیل صنف و ثبت شرکت چاره ساز است ؟؟؟ در ضمن تا مرزها برداشته نشود ( چه قومی و قبیله ای داخلی و چه روستاهای خارجی ) آش همان آش هست و کاسه همان کاسه.

مدیریت محترم سایت وزین سادوا. با عرض سلام. تقریباً همه مردم بالاده در تمام جای ایران و همه دنیا از فعالیت و تلاش سادوا مطلع و اقدامات آن نیز برای همه مشهود بوده است و شاید تاکنون حجت بر همه تمام. ضمن تائید فرمایشات خواهر فرهیخته ام سرکار خانم بابائی از خداوند بزرگ می خواهم که به شما تندرستی و عمر با عزت عطا فرماید تا بتوانید این مسئولیت سنگین را به سرانجام برسانید در گذشته داستانی را می خواندیم با عنوان بلدرچین و برزگر درسی را که بلدرچین به جوحه هایش آموخت باید آویزه گوش خود قرار دهید.

ما آزمودیم در این شهر بخت خویش / بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش. حافظ.
سلام خدمت آقای آزموده مدیر توانای سایت و انجمن فرهنگی سادوای بالاده. از اینکه توی سال های گذشته تونستید فرهنگ بالاده رو زنده کنین از شما تقدیر می کنم.
پیشنهاداتی که دوستان دادن همه شون قابل اجرائه. همونجور که خودتون هم فرمودین این راه ها را قبلاً رفتین و بقول معروف «آزموده را دوباره آزمودن خطاست.». شرایط فرهنگی بالاده رو باید در لایه ها و طبقه های مختلف جامعه اش بررسی کرد و با توجه به روحیات و سلیقه هاشون برنامه ریزی کرد.
بنظرم شما خوب دارین جلو میرین. چون هم از جوانان، هم از روحانیون و هم از خانم ها و خلاصه از همه مردم برای کار فرهنگی کمک می گیرین. کار فرهنگی نتیجه فوری مثل کار عمرانی نداره که امروز یه دیواری رو شروع کنن به ساختن و غروب دیوار درست بشه. سال ها زمان می بره تا یک حرکت فرهنگی شکل بگیره. کار فرهنگی تابع متغییرهای مختلفیه و نیازمند واکاوی تخصصی که متاسفانه بنده در توانم نیست در این باره بیشتر بنویسم.
دست شما درد نکنه که همیشه بفکر فرهنگ بالاده هستین.
…………………………………………..
سادوا: سرکار خانم « میرخئلی دتر» / سلام. از ابراز محبت شما سپاسگزاریم. امیدواریم دوستانی که دست به قلم هستند و از مسایل اجتماعی و فرهنگی بالاده اطلاعات بیشتری دارند برای ما در این باره بیشتر بنویسند.

با سلام خدمت جناب آقای آزموده ی عزیز
بنده با نظر آقای قاسمی کاملاً مخالفم…
اینکه فقط افرادی با بنیه ی قوی مالی می توانند به سایت کمک کنند و آنهایی که بنیه ی مالی شان چندان خوب نیست نمی توانند این کار را بکنند، کاملاً اشتباه است.
از نظر من کمک به سایت فقط از نظر مالی کفایت نمی کند بلکه باید از همه ی جهات به سایت رسیدگی شود و آنهایی هم که بنیه ی مالی شان خوب نیست می توانند از طریق ایمیل و یا هر چیز دیگری مطالب و خبرهای خودشان را بفرستند.
با تشکر/ ارادتمند شما/ سیدمصطفی ساداتی بالادهی
……………………………………….
سادوا: جناب ساداتی ناراحت نباشید. فعلاً از هر دو گروه خیری به سادوا نرسیده است. هر کس هر طور می تواند اگر به سادوا کمک کند ما سپاسگزارش می شویم.

سیدمجید موسوی بالادهی گفت

باسلام خدمت جناب آقای آزموده مدیر محترم سایت سادوا. اینجانب تمام مطالبی که دوستان همولایتی باعشق و علاقه ابراز همدردی و همفکری کردند را خواندم و از اینکه برای موفقیت جنابعالی و بهتر شدن سایت سادوا تلاش می کنند تقدیر و تشکر می کنم.
بنده در جمع بندی مطالب عزیزان بگوییم این سایت بیشتر مشکل مالی دارد و ساپورت مالی این سایت که جناب آقای علامه قاسمی عنوان کردند بیشتر با نظر سایت سادوا نزدیکتر است. چون بنده دغدغه مالی که جناب آقای آزموده بابت چاپ کتاب پیرون گفته داشتند را لمس کردم.
دوم اینکه پشنهاد سرکارخانم کاردگر برای مشارکت، کلیه عزیزان و دوستداران انجمن سادوا را در بر می گیرد و دست یاری به صورت کمک فرهنگی واطلاع رسانی به این انجمن برسانند.
سید مجید موسوی بالادهی

هادی علامه قاسمی گفت

با سلام و عرض ادب خدمت عزیزان بالادهی و حامیان سایت سادوا
ظاهرأ از جملات اینجانب دوستان استنباط نادرستی داشته اند… دوستان بگویند در کجای نظراتم صحبت از تعریف توان مالی بنده شده که به این نتیجه رسیده اند؟ کجای مطالبم بیانگر این موضوع بوده؟ امیدوارم دوستان بجای برداشت نادرست و مغرضانه کمی بیشتر تأمل کنند و ببینن نطرات حقیر برای پایداری و موفقیت سایت موثرتر است یا نظرات منتقدین عزیز؟ پروراندن کودکان و نوجوانان و … برای نفسهای آخر سایت سادوا مرحم خواهد بود یا تدبیر و امید؟
ایران ما در حال حاضر سرنوشتش با سونوشت سایت ما تفاوت زیادی ندارد
کشوری با هزاران سال تمدن و فرهنگ و قدرت و موقعیت استراتژیکی و …. نفت را در قبال غذا و دارو میفروشد … چرا؟؟؟
سادوای ما نیز اکنون به مانند روحانی و ظریف و هاشمی و … نیاز دارد تا از احتمال تعطیلی آن جلوگیری شود و در آینده و بعد از دفع خطر به دنبال پرورش فرهنگی کودکان و نوجوانان و تحول نظام آموزشی و تربیتی و … باید رفت!!!
سادوا اکنون تنها حامی مالی و حمایت مالی میخواهد و بس !
بنده میدانم داشتن حامیان کلامی بسیار خوب و مفید است اما آیا به صرف داشتن این دسته از حامیان کاری انجام خواهد شد؟ آِیا پیشرفتی حاصل خواهدشد؟
سایت حتی در پرداخت هزینه پیامکی خبری خود عاجز شده … چرا؟
کجا هستند دوستان طرفدار ؟
بنده دم از طرفداری سادوا نمیزنم اما خوب میدانم که با داشتن تیمی قوی و قدر از همه لحاظ میتوان دهها برابر بیشتر و زودتر موفق و پایدار شد ولی با داشتن تیمی هزار نفره که بیشتر بیننده باشند موفقیت سرابی بیش نخواهد بود و علت پیشنهاد تشکیل صنف یا ثبت شرکت این بوده.
نظر اینجانب این نیست که کسی هیچگونه حمایتی نمیکند یا سایت موفقیتی نداشته یا … هستند دوستان عزیزی که تلاش های زیادی میکنند و همکاری میکنند اما انتظار از کل مجموعه حامیان سادوا که تعدادشان بیشمار است بسیار بیشتر از شرایط حال است.
امیدوارم سادوا با داشتن افرادی باتجربه و باقدرت چه از نظر مالی- چه از نظر علمی- چه از نظر فرهنگی و چه از نظر مدیریتی و روابطی و … بزودی به جایگاه اصلی خود ارتقاء یابد و خبرهای خوشی از آن به گوشمان برسد.
انشاء الله دوستان عزیز هم کمر همت ببندند و اکنون که حمایت مالی واجب ترین واجبات است دست یاری برسانند و به امید خدا پس از آن هم انجام مستحبات که خوب و مفید هم خواهدبود انجام گیرد.
انشاءالله مانند دولت عزیز تدبیر و امید که خرابه ها را خواهد ساخت و شایستگی ها و ارزش ها را به ارمغان خواهد آورد با تدبیر عزیزان حامی سادوا این سایت نیز مانند ایران عزیز بزودی به جایگاه اصلی و واقعی خود ارتقاء یابد.
در پایان انتطارم از مدیر عزیز سادوا اینست که حتمأ نظراتم را در سایت قراردهند و از دوستان هم انتظار کمک و یاری رساندن به سایت را دارم نه انتظار انتقاد از بنده./ همواره موفق و پیروز باشید/ هادی علامه قاسمی.
…………………………………………….
سادوا: جناب آقای علامه قاسمی. سلام. از ابراز محبت همیشگی شما نسبت به سادوا واقعاً سپاسگزاریم. پس از تعطیلی ده روزه سادوا در مرداد ۱۳۹۲ تاکنون ما همواره چشم انتظار حامیان پر و پا قرص سادوا در دو مقوله معنوی و مادی بوده ایم و تاکنون نیز آنگونه که شایسته و در حد انتظار ما بوده، از لطف دوستان بهره مند نشدیم. از دوستانی هم که صمیمانه همکاری مالی و معنوی نموده اند سپاسگزاریم.
درست میفرمایید که سادوا در هزینه ارسال پیامک هم درمانده شده است. زیرا تاکنون برای تشییع جنازه ده ها نفر و یا موضوعات دیگری پیامک فرستادیم ولی هزینه های اندکی که برای ارسال پیامک درخواست می کنیم پرداخت نمی شود.
سادوا نیاز به کمک مالی و معنوی (ارسال مقاله، عکس، مطلب و مشارکت در مدیریت سایت و …) دارد.
باز هم امیدواریم همه بالادهی ها به این مهم توجه نمایند که سایت سادوا با حمایت های آنها سر پا خواهد بود و چنانچه حمایت نکنند شاید در آینده ای نزدیک و البته این بار برای همیشه، شاهد تعطیلی سادوا باشیم.
مجدداً از بذل توجه حضرتعالی سپاسگزاریم و از دوستان خواننده نیز انتظار داریم در نقد دیدگاه دیگران حدود منطق، عقل، واقعیات، حرمت اشخاص و … را همیشه مد نظر قرار دهند.

امیر چهاردهی بالادهی گفت

با سلام خدمت عموی عزیز آقای آزموده
بنده تشکر فراوان دارم از آقای علامه قاسمی. کاملا بنده نظر شما رو قبول دارم و این وظیفه ی ما مردم بالاده است تا برای پیشرفت بالاده هر کاری بکنیم از جمله کمک های مالی.
بنده حدود دو هفته که میام تو سایت نظر میدم کاملا نظر شما رو قبول دارم و از چیزی در باره ی کمک های مالی به سایت سادوا خبر نداشتم
بنده این موضوع رو حتما با خانواده ام در میون میزارم تا جایی که امکان داره به سایت سادوا کمک مالی میکنم و حتی کمک هایی در جمع آوری مطالب و تصاویر و ….انجام میدهم
و آقای آزموده بنده یک نظری دارم که برای جمع آوری کمک های مالی یک نشستی با افراد بالاده در تکیه بالاده داشته باشید و دوباره در باره ی کمک های مالی آنها را گوشزد کنین. حتی اگر افراد با دادن مبلغ کمی به سایت سادوا کمک کنن مبلغ زیادی جمع آوری میشه بقول شاعر (قطره قطره جمع گردد وان گهی دریا شود)
و این را هم باید در نظر گرفت که بعضی افراد به جهت سخت بودن زندگی، نمیتونن مبلغی پرداخت کنن.
در هر صورت بنده وظیفه خودم را برای پیشرفت سایت سادوا انجام میدهم
التماس دعا
………………………………………………..
سادوا: سلام. از محبت شما سپاسگزاریم. پیشنهاد برگزاری نشستی عمومی برای جمع آوری کمک مالی برای سایت شایسته نیست: زیرا اگر افرادی که از سامانه پیام کوتاه استفاده می کنن بدهی خود را بموقع بپردازند و هم چنین با کمک دوستانی که عضو انجمن هستند و حق عضویت پرداخت می کنند مشکل مالی سایت و انجمن فرهنگی سادوا بر طرف خواهد شد. ناگفته نماند دوستانی هم هستند که بزرگواری می کنند و کمک می کنند و از همه آنها سپاسگزاریم.
از اعلام همکاری شما هم سپاسگزاریم. امیدواریم مثل سایر همکاری های تان نشود که قول دادید ولی ….