چند نکته در باره برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی بالاده – ۱/ انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی روستای بالاده در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ و همزمان با سراسر کشور برگزار شد و مردم آرای خود را برای انتخاب سه عضو شورای اسلامی بالاده و نیز انتخاب رئیس جمهور به صندوق ریختند. این دوره از انتخابات شورای اسلامی بالاده از جهاتی حائز اهمیت و قابل بررسی می باشد و در این مجال به برخی از این موارد اشاره می شود:

۱ . مهمترین ویژگی این دوره از انتخابات شورا، حضور چشمگیر مردم بالاده بود که از جای جای استان مازندران و کشور خود را به بالاده رسانیده بودند و این حضور پرشور و مسئولانه، عشق به وطن، دلسوزی و علاقه به آبادانی بالاده قابل ستایش است.

۲ . یکی از دلایل حضور حداکثری مردم در بالاده، استقاده از فضای مجازی جهت اطلاع رسانی می باشد، به طوری که «سایت و گروه تلگرام و کانال سادوا» و حداقل ۵ کانال و گروه تلگرامی دیگر به تشویق مردم به رأی دادن در بالاده و یا اعلام برنامه های نامزدها پرداختند و از این فرصت به نحوی شایسته برای آگاهی و تهییج مردم استفاده شد.

۳ . در این دوره از انتخابات شورای اسلامی بالاده، هفت نفر نامزد شده بودند که سه تن از نامزدها، عضو شورای دوره چهارم بودند و حضور دو خانم نیز بر جذابیت های انتخاباتی افزوده بود. هم چنین هیچ یک از هفت نامزد دوره چهارم که به شورا راه نیافته بودند و نیز دو نامزد انصرافی در این دوره نامزد نشدند.

۴ . سایت سادوا در راستای آگاهی بخشی به مردم نسبت به برنامه های اجرایی نامزدها، همچون دوره قبل از تمامی نامزدهای شورا درخواست کرد تا برنامه های خود را در زمینه عمران و آبادی بالاده ارائه دهند که دیدگاه های شش نامزد پیش از زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی منتشر شد و یک نفر نیز برنامه های خود را در زمان منع تبلیغات فرستاد که قانوناً قادر به انتشار آن نبودیم.

۵ . اهم موضوعات برنامه های اجرایی نامزدها عبارت بودند از: برطرف سازی مشکل آب با اصلاح لوله کشی شبکه آب روستا، پیگیری مشکل برق، ساماندهی و جمع آوری زباله و تفکیک آنها، ساماندهی فاضلاب خانگی متناسب با معیار های زیست محیطی، ساماندهی آبهای سطحی داخل محل، احداث کانال هدایت روان آب ها، بهبود وضعیت بهداشت محل، پیگیری فعالیت و خدمت رسانی بیشتر درمانگاه در طول روزهای هفته، پیگیری و رفع مشکل افت ولتاژ برق و روشنایی همه کوچه ها و معابر محل، بهسازی و آسفالت راه های ورودی به محل و احداث پل در گت دره، پیگیری و سرعت بخشیدن پروژه گازرسانی، شن ریزی و تعریض کوچه ها و خیابان های محل پس از انجام گازرسانی، بهسازی راه های بین مزارع، ایجاد فضای سبز و درختکاری و ایجاد زمین بازی کودکان و پارک تفریحی در داخل و اطراف روستا، مشخص کردن و احیاء زمینهای بلاتکلیف و کشت مناسب زمینهای کشاورزی رها شده، ساماندهی حدود اربعه ملک بالاده و شناسنامه دار کردن آن، ساماندهی و نظارت بر معاملات ملکی، تعیین شورای حل اختلاف، تاسیس دهیاری، تعامل و همکاری با خانواده های دویگار، استقبال از نظرات و پیشنهادات و احترام گذاشتن به انتقادت مردمی، پیگیری تسطیح زمین وقفی جهت احداث مجتمع چند منظوره فرهنگی و ورزشی، احیاء چشمه های اطراف روستا، تشکیل جلسات متعدد با ریش سفیدان و مهندسین و جوانان، تعیین و تکلیف مسکن جوانان بالاده و دادن خانه سر در کشه به افراد فاقد مسکن و اخذ مجوز از اداره منابع طبیعی، نامگذاری کوچه ها و خیابانها، برگزاری جلسات هم اندیشی مردمی، ایجاد بانک اطلاعات افراد و مشاغل، آوردن فروشگاه شرکت تعاونی قدیمی به بالاده و راه اندازی آن، و …… این برنامه ها در بین تمامی نامزدها از اشتراکاتی بالای ۸۵% برخوردار بوده و بدان معناست که همه نامزدها نسبت به مشکلات بالاده اشراف کامل دارند.

۶ . اختلاف چشمگیری در تعداد آرای نفر نخست این دوره با نفر نخست دوره قبلی شورای اسلامی به چشم می خورد که نشان دهنده حضور پرشور مردم در بالاده در روز رای گیری می باشد. در دوره قبلی خانم سکینه چهاردهی با ۹۷ رای و در این دوره آقای محمد قربانی با ۲۳۴ رأی نفر نخست شدند. در دور قبل آقای سیدفخرالدین ساداتی با ۶۷ رأی نفر سوم و عضو شورا شد و در این دوره ایشان با ۱۱۱ رأی نفر سوم و عضو شورا شد.

۷ . خانم چهاردهی و آقای ساداتی دو عضو دوره چهارم شورای اسلامی (فعلی) بالاده هستند که در شورای جدید نیز حضور دارند. این موضوع از این جهت میتواند مفید باشد که این دو نفر به مشکلات بالاده در دوره قبل آگاه بوده و میتوانند با تجربه دوره پیش، در دوره جدید نیز فعالتر باشند و از طرفی اختلاف دیدگاه بین اعضای شورای قبلی میتواند به شورای جدید نیز سرایت کرده و مانع از پیشرفت امور و پیگیری کارهای محل شود.

۸ . حضور جوانان و کسانی که در طول سال، کمتر به بالاده میروند ولی امسال برای رای دادن خود را به بالاده رسانیده بودند بسیار امیدبخش و دلگرم کننده است.

۹ . مردم بالاده از نخستین دقایق رأی گیری در حسینیه بالاده حاضر شدند و خانواده های بزرگوار شهید سیدخلیلی ساداتی و شهید سیدیحیی ساداتی از نخستین رأی دهندگان بودند.

۱۰ . آقای حاج مرتضی توبه کهنسالترین پدر بالاده، خود را پای صندوق رساند و رأی داد.

۱۱ . در دو نوبت در بعدازظهر بخاطر تمام شدن برگه های رأی، صندوق رأی گیری برای ساعاتی تعطیل شد و از روستاهای اطراف (روستای تیله بن و …) برگه رأی گیری اضافه به بالاده آورده شد.

۱۲ . عده ای از نامزدها و مردم تا ساعت ۱ بامداد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ همچنان در بیرون حسینیه منتظر اعلام نتایج رأی گیری ماندند و پس از شنیدن اسامی منتخبان شورای بالاده به خانه های خود رفتند.

در پایان این بخش، به منتخبان شورای اسلامی بالاده آقای محمد قربانی، خانم سکینه چهاردهی و آقای سیدفخرالدین ساداتی تبریک گفته و آرزوی موفقیت برایشان و نیز آرزوی تندرستی و سلامی برای سایر نامزدها دارم.

 لازم به یادآوریست که انتخابات شورای اسلامی بالاده دارای حواشی نیز بوده که مورد اعتراض برخی از نامزدها واقع شده بود و در فرصتی دیگر بدان پرداخته خواهد شد.

عین اله آزموده/ مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده و از مدیران پایگاه خبری چهاردانگه نیوز

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲ خرداد ۱۳۹۶
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
عادل قاسمی سمسکنده گفت

جناب آقای آزموده از اینکه در سایه الطاف خداوند متعال وبا تلاش وهمت والای خودبابت ارسال مطالبی که در هر مناسبت وقت میگذارید وتهیه میکنید وآن رادر اختیار ما بازدید کنندگان قرار میدهیدصمیمانه وخالصانه تقدیر و تشکر به عمل می آورم انشاالله سالهای سال زنده باشید ودر راه خدمت رسانی وشناساندن میراث مردم منطقه بکوشید.