برگزاری دومین نشست هم اندیشی مدیران سایت های منطقه دوسرشمار / جهت ارتباط و هماهنگی بیشتر در اطلاع رسانی، دومین نشست مدیران سایت ها و وبلاگ های منطقه دوسرشمار چهاردانگه ساری ( روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسر)،  از ساعت ۱۸ روز پنج شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ در منزل آقای رضا نظری در روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست آقای احمد نظری آیاتی از کلام الله مجید را قرائت کرده و سپس آقای رضا نظری به عنوان میزبان از حضور دوستان تشکر کرد و نکاتی را پیرامون اهمیت این نشست مطرح نمودند. در این نشست که آقایان عین اله آزموده مدیر سایت سادوای بالاده و وبلاگ گالباغ شهدای منطقه دوسرشمار، رضا نظری و علی نظری مدیران سایت دوسرشمار، احمد نظری و مسعود قاسمی مدیران وبلاگ پیر اَسیوی پایین ده، حجت فولادی مدیر سایت تلسی قلعه، مسیب محمدزاده به نمایندگی از سوی وبلاگ تندیس شهادت ( پایگاه بسیج بالاده)، و هم چنین آقایان علیرضا محمدی مدیر وبلاگ یادداشت های یک دبیر و حامد خلیلی ازنی مدیر وبلاگ چهاردانگه با تاریخ کهن به عنوان میهمان حضور یافتند و آقایان سیدعقیل ساداتی مدیر وبلاگ آفتاب تیله بن ( بخاطر مسافرت به تیله بن) و محمدحسین دهبندی مدیر وبلاگ تندیس شهادت ( بخاطر شرایط کاری) نتوانستند حضور یابند تا از نقطه نظرات شان مطلع شویم.

از راست: حجت فولادی، مسیب محمدزاده و حامد خلیلی

در ادامه این نشست، هر یک از حاضرین پیرامون سایت و وبلاگ خود و هم چنین هماهنگی بیشتر مجازی نویس های منطقه دوسرشمار در تحت پوشش قرار دادن اخبار، روش های اطلاع رسانی اینترنتی، مشکلات فعالیت اینترنتی و خبر رسانی، لزوم تحمل ناملایمات و سختی ها و بداخلاقی های مرتبط با فعالیت های فرهنگی و مجازی، هزینه های بالای راه اندازی و نگهداری سایت، صرف وقت بسیار زیاد برای نوشتن و تهیه عکس و بارگذاری آن و … را بیان کردند و با تاکید بر اینکه فعالیت های اطلاع رسانی اینترنتی باعث همگرایی بیشتر اهالی روستاهای منطقه دوسرشمار شده، مزاخمت ها و سنگ اندازی هایی که تاکنون توسط افرادی خاص برای انجمن های فرهنگی و سایت ها ایجاد شده را بررسی کرده و از همکاری بسیار خوب مردم به ویژه جوانان و فرهیختگان در حمایت های معنوی و مادی و هم چنین ارسال مطلب و عکس، شعر و داستان، خبر و گزارش و … تشکر و قدردانی گردید.

از راست: رضا نظری، علیرضا محمدی و مسعود قاسمی

در پایان این نشست بر فعال نگه داشتن سایت ها و وبلاگ های منطقه تاکید شد و موارد زیر جهت ساماندهی فعالیت های اینترنتی به تصویب رسیده و مدیران سایت ها و وبلاگ های منطقه دوسرشمار بر اجرای آن وحدت رویه خواهند داشت.

  1.  سایت ها و وبلاگ ها حداقل هر هفته و یا هر ده روز یک پست مطلب بارگذاری نمایند.
  2. هر پست مطلب دارای عنوانی کوتاه، گویا، رسا، زیبا و کامل باشد.
  3. در نوشتن متن از ادبیات و واژگان فاخر و رسمی فارسی استفاده شود.
  4. نوشته های تبری، آوانگاری شود ولی نوشتن برگردان فارسی در زیر و یا کنار آن آزاد است.
  5. در هنگام استفاده از واژگان تبری و محلی در متن فارسی، ترجمه آن به فارسی در داخل ( ) نوشته شود.
  6. مطالب دریافتی (شعر، داستان، مقاله، خاطره و …. ) ابتدا توسط مدیران سایت ها ویرایش محتوایی و ادبی شود و قبل از انتشار به تایید نویسنده آن مطلب برسد.
  7. خبرها و گزارش هایی که در بخش یادداشت سایت و با نام جعلی نوشته می شوند، قابل اعتنا و انتشار نمی باشند مگر اینکه نام نویسنده و شماره تماس اش ذکر شده باشد و شماره تماس افراد نیز محرمانه تلقی خواهد شد.
  8. مطالب دریافتی که از قدرت و غنای محتوایی و ادبی برخوردار نباشد، منتشر نگردد.
  9. موضوعات مشترک منطقه دوسرشمار ( جاده، بهداشت، محیط زیست، یادواره شهدا، بازدید مسئولان، حوادث و … ) به صورت همزمان در همه سایت ها و وبلاگ ها منتشر شود.
  10. مدیران سایت ها و وبلاگ ها، همکاری با پایگاه خبری چهاردانگه نیوز را جهت انتشار اخبار و مطالب و موضوعات مربوط به منطقه دوسرشمار، بیشتر از قبل نمایند.
  11. در هنگام نقل قول یک مطلب و عکس و … از سایتی دیگر، جهت حفظ امانت و رعایت حقوق معنوی و قانون کپی رایت، نام سایت و لینک صفحه مربوطه آورده شود.
  12. مطالب و مقاله های بلند در چند بخش و با اندازه های مناسب منتشر شود و در پایان هر بخش لینک بخش های قبلی آورده شود.
  13. مطالب و موضوعات و عکس های مربوط به شهدای منطقه دوسرشمار ابتدا در وبلاگ گالباغ شهدا ( که انشاء الله به زودی به سایت تبدیل خواهد شد) بارگذاری شود و سپس در سایت های دیگر نقل قول و منتشر گردد. هم چنین در به روز نگه داشتن سایت گالباغ همواره نیازمند همکاری خانواده های گرامی شهدا، ستادهای یادواره شهدا و سایر اهالی و مدیران سایت ها می باشیم.
  14. در قسمت « خلاصه مطلب » حداکثر ۳ تا ۴ خط مطلب و یک عکس کوچک ( انگشتی ) آورده شود و بقیه مطالب و عکس ها در « ادامه مطلب » گنجانده شود.
  15. عکس انگشتی در ابعاد ۹۰ در ۶۲ پیکسل با رزولوشن ۷۲ و عکس های اصلی در ابعاد ۴۴۴ در ۳۳۳ پیکسل با رزولوشن ۷۲ باشد.
  16. بر روی هر عکس، آدرس اینترنتی سایت مربوطه با حروف، رنگ، اندازه و جای مناسب در قسمت پایین آن حک شود و در زیر عکس نیز نام عکاس، تاریخ و مکان عکاسی حدالامکان ذکر گردد و بر دور هر عکس نیز یک خط خاکستری به ضخامت یک پیکسل آورده شود تا عکس هایی که زمینه آنها سفید می باشد از زمینه سفید صفحه سایت جدا شود. هم چنین لازم است برای ارائه عکسی با کیفیت مناسب، رتوش بر روی آن انجام گیرد.
  17. در تایید یادداشت های خوانندگان دقت لازم صورت گیرد تا به مشکل و چالشی برای مدیران سایت ها و سایر افراد تبدیل نگردد. مدیران سایت ها با توجه به سیاست های سایت خود، در رد یا تایید یک یادداشت آزاد هستند.
  18. یادداشت هایی که از سوی اشخاص مجهول و با نام های جعلی و مستعار نوشته و مشمول قانون جرایم رایانه ای و اینترنتی باشد تایید نگردد. این موارد شامل پیش کشیدن موضوعاتی حاشیه ای و غیر مرتبط با موضوع مطلب، موضوعات جنجالی، تهمت، ناسزا، اختلاف برانگیز و تحریک احساسات قومی، سیاسی، ضداخلاقی، دارای مخاطب با نام خاص و … می باشد.
  19. یادداشت هایی که از سوی اشخاص حقیقی نوشته شده و مشمول قانون جرایم رایانه ای و اینترنتی باشد تایید نگردد. اشخاص حقیقی به کسانی گفته می شود که هویت و شماره آی پی و تلفنش برای مدیر سایت محرز باشد.
  20. یادداشت هایی که بر له یا علیه کسی و با نام مدیران سایت ها و ارگان های محلی یا سازمان و اداره ای نوشته می شوند و اگر مشمول بندهای ۱۸ و ۱۹ این دستورالعمل نباشد، نیازمند تایید تلفنی و یا ایمیلی توسط نویسنده آن مطلب هست.
  21. از خوانندگان گرامی درخواست می شود تا یادداشت های مربوط به سیاست ها و عملکرد مدیران هر سایت و وبلاگ را در همان سایت و وبلاگ بنویسند تا از سوی مدیر مربوطه قابل پاسخگویی باشد و مدیران سایت های دیگر، این گونه یادداشت های غیرمرتبط که در سایت آنها نوشته می شود را تایید نکرده و چنانچه نویسنده حقیقی داشته باشد، آن را برای مدیر سایت مربوطه از طریق ایمیل و یا در بخش یادداشت به صورت « محرمانه » ارسال نمایند.
  22. اشتباهات تایپی، املایی و جمله بندی توسط مدیران سایت ها به یکدیگر اطلاع داده شود تا رفع گردد. مدیران سایت ها قبل از نقل قول یک مطلب در سایت خود، آن را مطالعه و اشتباهات تایپی و املایی را اصلاح نمایند.

آقای علی نظری که زحمت پذیرایی از مهمانان را کشیدند

آقای احمد نظری

از چپ : عین اله آزموده و حامد خلیلی

ایستاده از راست: علی نظری، مسیب محمدزاده، حجت فولادی، مسعود قاسمی، حامد خلیلی، عین اله آزموده، علیرضا محمدی و رضا نظری/ نشسته از راست: احمد نظری و محمد نظری

این نشست در ساعت ۲۱/۳۰ به پایان رسید.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۷ اسفند ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

بسیار عالی و مفید خواهد بود

ساداتی تیله بنی گفت

با سلام حضور همه دوستان و برادران محترم و آرزوی موفقیت برای تمام کسانی که که کارهای فرهنگی اجتماعی سالم برای جامعه انسانی انجام می دهند. باید عرض کنم عدم حضور اینجانب مایه تاسفم بوده است. برای شرکت در این جلسه متاسفانه از طرف دوستان دو روز قبل مطلع شدم ولی از چند روز قبل قول مسافرت به چهاردانگه و منطقه دوسرشمار و سمنان را حتمی کرده بودم. باید بگویم که برگزاری این نوع جلسه را چند ماه پیش به دوستان نظری ها داده بودم که آنان با مشورت یکی از مدیران سایت متاسفانه جواب مثبتی نشینده اند تا اینکه یک جورهایی با هماهنگی و ایجاد فرصت برای این نوع جلسه تصمیم شخصی گرفته شده و بعد آن را فراگیر نمودند. متاسفانه در خصوص این نوع جلسه هیچ اطلاع رسانی در سایت ها نشده است. تاسفم از این است که بعضی از دوستان با همدیگر و سایت ها و وبلاگ ها و حتی مقالات و مطالب سایت ها و وبلاگ ها دوستانه بر خورد ندارند و این نوع عمل بطور واضع پنهان نمی ماند و بروز می کند و توصیه دارم که باید فراتر از این نوع نگرش ها عمل کنیم چرا که در شرایط حال، وبلاگ ها و سایتها با مدیران شان جلو دار حرکت جامعه هستند. با اکثر ۲۲ بندها تصویب شده موافقم و برای بعضی ها هم نظر مخالف دارم. در مورد همکاری با سایت چهاردانگه نیوز باید عرض کنم که از طرف اینجانب در حد توانم همکاری می شده ولی متاسفانه دوستان چهاردانگه نیوز یک نوع انحصار و یک نوع دیدگاه خاص خودشان را با توجه به توان علمی و عملی و شناخت چهاردانگه بر این سایت حاکم نمودند که صلاح را در این دیدم که بیشتر از این نزدیک نشوم مثلا در مورد افتتاح مجتمع چهاردانگه ایی ها مطلبی نوشتم حدود یک هفته طول کشید تا دوستان را متقاعد نمایم که این مطلب را بارگذاری کنند. نمی خواهم ادعا کنم ولی به دوستان حال و حاضر می گویم که با آشنایی حدود ۲۵ ساله ام با چهاردانگه اطلاعاتم کمتر از دیگران نیست که باید برای هر مطلب و خبری از چهاردانگه ده ها دلیل و نظیر بیاورم تا این مطلب بار گذاری گردد و بقیه حرفها را انشاء الله در یک جلسه با دوستان بیان خواهم کرد. در پایان از حضور آقا حامد خلیلی همکار ارزشمندم در این جلسه و همکاری ایشان با دوستان دوسرشمار کمال تشکر را دارم.